News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvepsesværmen in the making

Started by Hjarl, 23 December, 2009, 13:29:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Choker

Det er du sluppet rigtig godt fra.
Jeg ville nok smide noget mere sort på et andet sted også for at få en lille sammenhængskraft i den. Lige nu er den lidt ensom.

Men good job, de er neeto!
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Rogue Trader

Hej Anders hvilken dip bruger du?
Klaus Bak

Hjarl

#27
Quote from: Rogue Trader on 25 January, 2010, 21:41:52
Hej Anders hvilken dip bruger du?

Army Painter quick shade - soft tone. Malet på med stor pensel, altså ikke "rigtig" dyppet.

Jeg vil rigtig gerne holde det lidt lyst, det ser bedst ud på afstand syntes jeg :)

Knudsen

Jeg syntes ikke de sorte haler var en god ide, faktisk syntes jeg de ser ret fjollede ud, men det er nok et spørgsmål om smag.

Striberne på rygskjoldene ville jeg nok personligt holde på kanterne af pladerne. Jeg syntes også du skal prøve at få dem til at se lidt mere naturlige ud ved at male dem efter den gode gammeldags stribe teknik som ofte ses på tyranid rygskjold. Det er ret tydeligt i GW's tyranid-maletutorial: http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?catId=cat1300051&categoryId=400031&section=&aId=4900028a

Hjarl

Quote from: Knudsen on 28 January, 2010, 10:13:04
Jeg syntes ikke de sorte haler var en god ide, faktisk syntes jeg de ser ret fjollede ud, men det er nok et spørgsmål om smag.

Striberne på rygskjoldene ville jeg nok personligt holde på kanterne af pladerne. Jeg syntes også du skal prøve at få dem til at se lidt mere naturlige ud ved at male dem efter den gode gammeldags stribe teknik som ofte ses på tyranid rygskjold.


Tja det ville jo lidt gå imod hele ideen med det her colorscheme. Meningen var jo netup at det skulle se anerledes ud. Så det sidste sted jeg vil hente inspiration er nok en maletutorial fra GW ;)

Taoregorn

Godt at se nogen tænke ud af boksen!!!

Jeg er også selv igang med nogen nidder, der bliver anderledes. ;D

Koldegaard

Det ser superfedt ud. Lækkert tema, selvom det som sagt er lidt lyst i det.

Men helt klart big thumbs up:) Vil følge med videre ihvertfald.. Godt arbejde !
og fortsat videre god arbejdslyst:)
Mvh. Aske Koldegaard

Knudsen

Quote from: Hjarl on 28 January, 2010, 10:31:45
Quote from: Knudsen on 28 January, 2010, 10:13:04
Jeg syntes ikke de sorte haler var en god ide, faktisk syntes jeg de ser ret fjollede ud, men det er nok et spørgsmål om smag.

Striberne på rygskjoldene ville jeg nok personligt holde på kanterne af pladerne. Jeg syntes også du skal prøve at få dem til at se lidt mere naturlige ud ved at male dem efter den gode gammeldags stribe teknik som ofte ses på tyranid rygskjold.


Tja det ville jo lidt gå imod hele ideen med det her colorscheme. Meningen var jo netup at det skulle se anerledes ud. Så det sidste sted jeg vil hente inspiration er nok en maletutorial fra GW ;)

Det er nu heller ikke fordi jeg prøver at få dig til at male efter deres tutorial, men jeg syntes bare billederne af rygskjoldet deri illustrerer meget godt hvad det var jeg prøvede at sige. At du så ikke kan lide den stil er jo helt fair.  :)

Hjarl

Så er januar ved at være slut og der med er jeg 1 måned inde i mit personlige year of the great devouerer. Her de første par uger har jeg malet en smule mere end det var den oprindelige målsætning. Det skulle gerne resultere i en lille spilbar hær ret hurtigt.

Der er derfor jeg denne søndag kan oploade et par billede af en lille 500 points hær, samt et par billeder af mit første hq, en Tyranid prime.








Og her et par hurtige billeder af den lille battleforce:






Ud over en Tyranid prime blev der også malet sorte haler på de seneste ugers produktion.

I den kommende uge kan jeg forhåbenligt finde tid til at få gjort noget ved den Trygon prime der nu er samlet og grundet.

Frede

Det ser godt ud. Mere af det, tak!

Jeg er ikke fan af den spiddede marine på Carnifexen, det ser en smule fjollet ud syntes jeg.

Jeg tror at du med fordel kunne lave baserne mørkere, så de giver lidt modvægt til de ret lyse figurer.

- F -

Hjarl

Quote from: Frede on 31 January, 2010, 21:20:35
Det ser godt ud. Mere af det, tak!

Jeg er ikke fan af den spiddede marine på Carnifexen, det ser en smule fjollet ud syntes jeg.

Jeg tror at du med fordel kunne lave baserne mørkere, så de giver lidt modvægt til de ret lyse figurer.

- F -

Hehe den marine er også mest for gak og gøgl :) Det er nok begrænset hvor meget spilletid den carnifex får i sidste ende.

Nogle gode ideer til at gøre baserne mørkere?

Quaade

Jeg kan se du har valgt den samme måde at lave primes på som jeg har :) Og nu prøver jeg så at lave det tiloversblevne fra de tre jeg har lavet om til Raveners.
WarCor-Danmark. Er du interesseret i at prøve eller høre mere om Infinity the Game, send mig en PM og vi finder ud af noget!

leahciM

Nu kan jeg se forskellen i den gule farve, den nye ser bedre ud  :)


Hjarl

Quote from: leahciM on 01 February, 2010, 08:53:55
Nu kan jeg se forskellen i den gule farve, den nye ser bedre ud  :)



Ja, det syntes jeg også selv :) De 20 Hormagaunts + Carnifex der er malet med den gamle farve bliver udfaset eller malet om på et eller andet tidspunkt. Ind til da kan det nok lige gå. De kan godt stå på et spillebord sammen, uden det ser totalt tåbeligt ud.

leahciM

Ja sagtens, det er jo stadig samme farveskema. Ingen problem der..

Til baserne kan du lave den hurtige/lette løsning, med at finde en wash, og give den gas på baserne.
Så ligner det ikke du bare har baset dem med standard sand (hvilket jeg synes ser lidt kedeligt ud)
Evt. drybrushe med en sandfarve bagefter.

Rogue Trader

Hey Anders den nye gule farve er ren win :) fedt
hvad har du brugt som torso til din prime?
Klaus Bak

Hjarl

Quote from: Rogue Trader on 01 February, 2010, 16:11:07
Hey Anders den nye gule farve er ren win :) fedt
hvad har du brugt som torso til din prime?

Min Prime torso er fra en af de nye plastic Raveners.

Master Ciaphas

Det ser skam godt ud.

Keep it up - det skal nok blive en glimrende - og frygtindgydende - hær at møde på slagmarken.

Mvh
MC

Hjarl

I den forgangne uge har jeg taget den lidt med ro og malet 5 hormagaunts. Til gengæld har jeg godt gang i to lidt større projekter. En Trygon prime og en winged Tyrant.

Specielt min Tyrant glæder jeg mig til at vise frem :) Jeg oploader nogen wip billeder asap.

Hjarl

Så fik jeg taget mig sammen til at tage et par work in progress billeder af mine to igangværende store projekter.

Først har vi lige en Trygon. Det gik op for mig at den blev nødt til at få en magnet, hvis det nogensinde skulle lykkedes at transportere den nogen steder.




(lige en guest-star termie bare for at vise at jeg godt kan male med andet end gulvlak ;)


Her er et par WiP billeder af min kommende winged tyrant.




I baggrunden kan lige skimtes de 5 hormagaunts der fik maling i sidste uge.

Choker

Den er simpelthen bare SUPER fed !

Misundelse er en slem ting :)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

popper

hvilke vinger har du brugt til din tyrant?

Hjarl

Quote from: popper on 09 February, 2010, 23:08:01
hvilke vinger har du brugt til din tyrant?

Det er et sæt Balrog-vinger. Man kan få dem seperat som bits via mailorder:)

Hjarl

Jeg forsøgt at sætte de store dele sammen med såden noget gummi-snask-klister man også bruge til opslagstavler. Bare for at se hvordan det hele passer sammen inden jeg kaster plastic lim ud over det hele :)






Linnet

Damn den ser super fed ud, synes dog at benene mangler lidt kræs nu hvor du har lagt så meget i overkroppen, men ellers über cool ;)
FORMERLY KNOWN AS BA PLAYER

Det er et hyggespil..men jeg kan stadig godt lide at vinde
Quote from: Belial on 13 November, 2009, 00:19:39
Enig. De er super seje. Denne blog får simpelthen for lidt ros i forhold til det den fortjener. :)