News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Det nye Tyranid Codex

Started by Hjarl, 16 January, 2010, 12:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hjarl

Så har jeg just fået det nye codex i hænde. Jeg ser frem til en hyggelig eftermiddag, med en start til slut gennemlæsning, suppleret med en god varm kop te :D

Jeg vil i nok lige skrive et par ord om codexet, senere når jeg har tygget mig igennem det.

Choker

Ja, jeg har også lige fået læst det sådan nogenlunde igennem. Jeg synes det ser nogenlunde fornuftigt ud (noget af, andet er noget spøjst noget).
Jeg glæder mig i hvert fald til at spille med det!

Det bliver sjovt at se, hvad folk siger til 6 carnifexes. Nu er de jo blevet "så meget ringere end trygons  ::)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Hjarl

#2
Jeg er i den heldige situation at jeg først er begyndt at samle nidder her i anledning af det nye codex, så jeg er ikke "forurenet" af tidligere tiders indstilling til hvordan en nid liste skal opbygges og spilles. Og med det i tankerne vil jeg da også sige at det nye dex ser ganske fint ud. Hvis man havde forventet vild powercreep bliver man ganske rigtigt skuffet. Men det mener jeg bestemt heller ikke er nødvendigt.

Som mange allerede har påpeget er det et synergi codex. Det tror jeg betyder vi kommer til at se mange flere forskellige Tyranid hære end tidligere og det kan da kun være en god ting.

En anden ting der fryder mig er, at den umiddelbare mangel på powercreep nok skal sørge for, at Tyranid hæren stadig er en smule eksklusiv. Forstået på den måde at "the band wagon" er knapt så tillokkende når den ikke umiddelbart kan lave en liste der praktisk talt kan spille sig selv  ;)


Jeg har forresten lavet en fin lille 500 points liste der burde være fuldt malet, når den kommende uges produktion er færdig:



HQ:
100 points: Tyranid Prime, rending claws, deathspitter,  adrenal glands.

Troops:
105 points:  3 Tyranid warriors, deathspitters.
120 points:  15 Hormagaunts, toxin sacs.

Heavy Support:
175 points: Carnifex, frag spines, adrenal glands.

Choker

Ja, der er du heldig! :)

Jeg tror også det er rigtigt at vi kommer til at se rigtig mange forskellige builds. Jeg var rundt på nettet og fandt en god røvfuld lister fra forskellige mennesker, og der var ikke mange, som var ens.

Men jeg tror sagtens man kan lave nobraineren. Der er vist blevet posted et par af dem herinde allerede.

Hvis du kommer til Århus på et tidspunkt, så sig til, så kan vi finde ud af et lille spil. Du kan også låne figurer hvis du vil.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

sheep

#4
Jeg synes, det nye Codex er über lækkert!

Der er uanede muligheder for variation, mens den røde tråd er bevaret. Man kan lave monster listen, sværmen, skydetelt eller klohelvede for ikke at tale om alle de fine bugs med vinger, alt efter smag og behag, men der er ingen feberblødninger, fx. holder de stilen med beherskede armor saves til fordel for T og W.

Ikke mindst er det blevet muligt at lave en horde, som rent faktisk fungerer.

Variation uden at miste sammenhængen er mit overordnede indtryk, og det synes jeg er godt gået.

Tænk, hvis CSM codexet havde haft samme kvalitet  :'(
Pest eller kolera er en win win situation.

Honsou

QuoteDet tror jeg betyder vi kommer til at se mange flere forskellige Tyranid hære end tidligere og det kan da kun være en god ting.
Det tror jeg på, når jeg ser det.

Der var også mange der så uendelige muligheder og "aldrig den samme liste?!" til Orkerne, men de fleste orkhære ligner jo unægteligt hinanden LIDT for meget.

QuoteMen jeg tror sagtens man kan lave nobraineren.
Case and point.



(Jeg krydser dog fingre for variation og forskellighed.) :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jeppe Sejer

Quote from: Honsou on 18 January, 2010, 12:39:38
Det tror jeg på, når jeg ser det.

Der var også mange der så uendelige muligheder og "aldrig den samme liste?!" til Orkerne, men de fleste orkhære ligner jo unægteligt hinanden LIDT for meget.

(Jeg krydser dog fingre for variation og forskellighed.) :)


Det var det samme med SM, IG og SW (de paniske pigebørn sagde 1-2 builds and no more) og dem ses der mange forskellige builds på. Med de nye codex, er flere og flere også begyndt at stille ændringer i deres ork hære.

Men du siger det jo stadig meget godt, man må jo bare krydse fingre for variation.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

sheep

Lad os nu ikke gribe af en nok så fristende whinesession over Orkernes urimelige gaver  ;D Omend den er yderst velbegrundet!

Der er SÅ mange lækre øgler, men de kan ikke allesammen være i samme liste, og de fungerer i forskellige kompositioner.

Uanset hvilken af de temaer, jeg nævnte før, man bygger på, så er man nød til at vælge mange lækre muligheder fra, for at bevare en homogen struktur.

Klohelvede med vinger kræver, at dem der giver synaps kan følge med, for at give et eksempel.

Den vigtigste forudsætning for, at der bliver lavet mange variationer, er, at det gældende codex giver dig valg, som virker. Og at man ikke behøver være arbejdsløs nørd (som undertegnede) med to dages afsat til codexlæsning for at gennemskue dem.
Pest eller kolera er en win win situation.

Hjarl

Her i forbindelse med det nye codex bliver jeg lige nødt til at droppe en kommentar til Trygon modellen:

Det er den fedeste, mest tight, mest velstøbte best sammenhængende model jeg nogensinde har haft mine fingre i. GOD DAMN den er bare en fornøjelse at arbejde med.

Aldrig havde jeg troet at så stor og mægtig en model kunne laves så elegant i sin opbygning. Jeg kan slet ikke få mine arme ned i bar begejstring over dette mesterværk af en model.

Store ord...og jeg mener hvert eneste af dem :D

Choker

Quote from: Hjarl on 25 January, 2010, 21:57:37
Her i forbindelse med det nye codex bliver jeg lige nødt til at droppe en kommentar til Trygon modellen:

Det er den fedeste, mest tight, mest velstøbte best sammenhængende model jeg nogensinde har haft mine fingre i. GOD DAMN den er bare en fornøjelse at arbejde med.

Aldrig havde jeg troet at så stor og mægtig en model kunne laves så elegant i sin opbygning. Jeg kan slet ikke få mine arme ned i bar begejstring over dette mesterværk af en model.

Store ord...og jeg mener hvert eneste af dem :D

Men... der er jo ikke særlig mange forskellige pose-muligheder? :)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Hjarl

QuoteMen... der er jo ikke særlig mange forskellige pose-muligheder?


Den skal ikke spilde sin tid i en pose...den skal stå på bordet.



Bortset fra dårlige jokes: nej det kan du have ret i. Men det glemmer man hurtigt pga dens aura of pure awesomeness :) Man kan vinkle lidt på dens hoved og dens krop, og det kan man godt skabe lidt variation med.

Choker

Quote from: Hjarl on 25 January, 2010, 22:25:13
QuoteMen... der er jo ikke særlig mange forskellige pose-muligheder?


Den skal ikke spilde sin tid i en pose...den skal stå på bordet.



Bortset fra dårlige jokes: nej det kan du have ret i. Men det glemmer man hurtigt pga dens aura of pure awesomeness :) Man kan vinkle lidt på dens hoved og dens krop, og det kan man godt skabe lidt variation med.

Hah, jeg grinte faktisk af den joke (lollede om man vil)

Jah, jeg vil prøve at lave MIN EGEN conversion, som sikkert bliver alt andet end pure awesomeness, men vil give den en sej pose :P
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!