News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Pladder & Penselstrøg - Torbens Maleblog

Started by Torben Kastbjerg, 25 January, 2010, 20:44:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torben Kastbjerg

#50
Og så var det jo lige at jeg svingede penslerne igen:




En Imperial Preacher til brug i Book of the Arbitrator kampagnen som, på et eller andet tidspunkt bliver skudt igang (primært når jeg er færdig med at skrive regelbeogen).

Og så lige lidt WIP daemoneri...



Kritik, kommentarer og spørgsmål modtages gerne!

(Og jaja, baserne skal nok blive lavet, men som Stunke, så laver jeg det hele i én sitting istedet for at lave det løbende... og mand, jeg hader hvidbalancen på mit kamera!)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

agger

Hvor er preacher'ens hænder fra? tror jeg kan spotte resten af bitzne.. flot arbejde forresten!
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Torben Kastbjerg

Øøhm... Ser du.. eerh.. Jeg har ikke den ringeste anelse om hvor de hænder er fra. Det er snart et par måneder siden jeg konverterede ham. Men jeg ved at jeg har siddet og skåret hænderne til så de passede i de der lidt dumme one-pose-fits-all-bretonnia-kroppe som jeg har baseret ham på.

Men mange tak! Jeg håber lidt på at få malet en bounty hunter, sådan, her ved lejlighed.. agtig...  ::)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Taoregorn

Klokkehånden ligner noget fra en flaggellant. Og den forvoksede hånd ligner noget fra en af de der ballonhåndsdværge GW lavede engang.

TrueRonin

Jeg tror der er tale om 6th ed Skaven hænder... Men det er detaljer. Figuren er nice skruet sammen no matter what bitz used. :D
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Andreas 2.0

Det ligner en hånd, der har holdt et spyd eller et banner... Måske skaven eller goblin.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Torben Kastbjerg



Se, så var det jo lige at jeg gik igang med at male lidt mere til Book of the Arbitrator. Disse skulle gerne blive til nogle renegade guardsmen til min Warlock.


Hvad der yderligere er på malebænken...

Og så har jeg kig på hvordan jeg kan lave mig et Mining Crew ud af nogle Catachan dele og nogle Palace Guards... Nå ja, og så har jeg købt mig nogle Chaos Spawns også...

... Anyway, der skal nok komme en masse :D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Taoregorn

Hey Tobbe.

Jeg må sgu sige at jeg simpelthen ikk erigtig kan se hva' det er du vil vise? Billederne er elendige... vejret er dejligt - åben havedøren (jeg ved du har en) og tag nogen skud i lyset. Solen i ryggen og ikke i kameraet.

Men jeg kan godt lide idéen warlock + retinue. Smells like chaos spirit!

Torben Kastbjerg



Bare for at vise at jeg ikke er død, så har jeg her fået malet 3 Spugs og en Nuttet Alien til AE Bounty og været ganske aktiv med at få samlet mig en lille Mercenary bande til spillet. Eller, rettere, endnu en.

Derfor er der også lige lidt WIP:





(Jeg hader stadigvæk mit kamera!)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Anaxagorax

De spugs er ret fine, der er mange gode figurer af dem der kan bruges til Bounty.

Så vidt jeg har set er ham der har lavet dem også ved at lave nogle Weird War II-figurer, det er jo næsten som om han også er glad for AE-spillene :)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.


Sadomator

Det ser fedt ud, jeg er også helt vild med de spugs, hvor er de fra?

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Sadomator

Ja, det opdagede jeg også hurtigt med google  ;D de er rigtigt fine.

Torben Kastbjerg

Ja, jeg er også ret tilfreds med dem. Har lidt en plan om at købe en af deres Spugnaughts ved senere lejlighed. Og så er de dælme nemme at få malet, særligt med det farveskema jeg har valgt.

Overvejer dog at male deres "næb" hvide/råhvide eller tilsvarende farve for at bryde monotomien i deres ansigter en smule. Og jeg skal have fundet mig noget mere sort ink så deres øjne virkelig kan skinne og være alien at se på.

Og inden længe kan jeg ligge sidste hånd på mercenary heltinden som var WIP. Hvor er AE Bounty dog et nemt spil at lave hære til!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Torben Kastbjerg

#65
Hej Folkens!

Ja, nu kom min maleblog til at ligge lidt stille lidt for længe. Ups. Men altså, jeg lurer på at melde mig til Nifcon, som stand-by/stand-in til 40k. Og til det formål ville jeg lave mig et Panzer-Kompagni med nogle Mariner da idéen i Nifcon er at man gerne skulle udvikle sig som maler... og jeg hader at male vehicles! ;D

Her er først og fremmest mit test-skema:



Det er Scout Master Telion fætteren fra Marine Codex'et som står for skud. Han har de farver som mine mariner skal have (set bort fra at deres "chest piece" skal være hvid på almindelige mariner), og derudover er han jo en scout - hvilket vil sige at han ikke får noget chapter mark eller ret meget andet end bare farverne. Så langt så godt.



Dette er så mit male skema til en lille bande Sternguards, som indtil videre er temmelig meget WIP. Sagen er lidt den at jeg ikke helt kan blive enig med mig selv om hvorvidt det jeg bakser med, nemlig det der quartered Hvid/orange gør sig godt til at indikere deres Veteran status? Min tanke er lidt at almindelige mariner's venstre skulderplade holdes i samme farve som resten af deres rustning; evt. med en fyld farve for at indikere hvad de er (tactical, assault, devastator etc.).





Og det er jo meget dandy! Men hvilke farver egner sig godt?

Idéen er her at jeg gerne vil gå all in og lave noget der kunne minde om Ultra Marine farver, med modifikationer. Så det skal være sådan noget med at Sergeants har en anden hjelm farve for at indikere hvem de er; sådan noget med at venstre kneepad og skulderplade fyldet skal være én farve for at indikere hhv. Squad og type etc.

Men.. hvilke farver ville gå godt til nuværende skema?

Og burde de her Sternguards i virkeligheden ikke have hvide hjelme? Og hvorfor er der kun så få pladser til Nifcon?!

Find selv på flere spørgsmål ;D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Do it.

Virker som et fint scheme og ja.... vehicles er en pain, men man bliver så glad, når man bliver færdig med et par stykker. :)

MVH

Belial

Der også hader at male køretøjer...

Torben Kastbjerg

Yessir, doing it already!

Men jeg er godt nok i vildrede om de der ekstra farver til at differentiere dem. Et forslag om gul dukkede op, og jeg tænker at det måske kunne se godt ud på hjelmen til de her Veteraner. Then again, så kunne det måske også bare være en idé at holde sig til hvid til hjelmen... eller den farve som de har nu.

Argh! Ubeslutsomhed! Og det bliver da ikke bedre når jeg skal til at male Rhinos og Razoback i vildskab :D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Rød hjelm med hvid stribe til veteranerne synes jeg kunne være cool. :)

Tror gul ville clashe lidt med rød/hvid tern.

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Hehe, den er jo også temmelig klassisk. Altså, den røde hjelm med hvide striber. Det er ihvertfald også med på overvejelses bordet (og lige nu tester jeg på en aflagt figur om hvorvidt Iyanden Darksun-gul er lige krads nok til formålet eller om det kan bruges).
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Torben Kastbjerg



Bare sådan lige mens vi venter på at jeg bliver enig med mig selv om hvilke farver de her mariner skal have, så er der lige en kort update fra et styks Dreadnought!

Den mangler lidt mere base-lir, men hvad siger folket derudover?
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Lidt for cavalier med støbekanter på skulderen af Dread'en og benet på melta-gutten, men paint scheme holder 100.

Går ud fra at der er reserveret plads til et chapter mark på den store grå flade på Dread'ens krop?

MVH

Belial


Torben Kastbjerg

Ja, det er planen at jeg på sigt finder et eller andet passende chaptermark og smider på den kære dread - ditto med diverse andre transfers (noget som jeg heller aldrig har haft leget med før!).

... Og ja, jeg må nok lige se at være lidt mere opmærksom på de der forbandede mouldlines; de er simpelthen min nemesis!

@Thorbjørn -

Når du siger 'fladt' mener du...?
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

P. Regulus

Well - intet kig uden kommentar: jeg er rimelig pjattet med de der gamle Warzone-figurer - jeg har selv en stak blandet drivgods af den slags liggende, som jeg ind imellem har stand-innet for IG-ere.

Kan også godt lide dine Void-ting - altid med på en blander.

Men hvad er det så med de der Spasser-marinerede?? Hvad skal de nu lige dér?? Er det ikke noget nyt???

Hvad angår farver, kan man vel male sine Stjerne-garder som man vil - bare man kan se forskel. Du kunne jo også bruger 'analoge' metalfarver: sølv-farvede hjelme i steder for hvid, guld i stedet for gul, øehm mørk messing for rød, øemmm something-something i stedet for grøn osv. (giver dette overhovedet mening?  ??? )

Praise the Emperor and pass the ammo!