News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Pladder & Penselstrøg - Torbens Maleblog

Started by Torben Kastbjerg, 25 January, 2010, 20:44:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torben Kastbjerg

Godaften (eller morgen, afhængig af hvornår dette læses),

Jeg ville ikke rigtig lade mig stå tilbage af at læse med på alle mulige pragtfulde maleblogs og så ikke selv være med på beatet. "Never one to miss a bandwagon" som jeg altid siger, sådan, når det er passende at sige det.

...

Anyway, så fik jeg jo denne her fikse idé med at lave en mindre maleblog, og det medførte at jeg lige skulle læse hvad sådan en maleblog skal indeholde. Der stod noget med "projektbeskrivelse" og "baggrund" samt "blodtype, og om du er organdonor eller ej", hvilket jeg synes lød noget mistænktsomt, men siden alle andre gør det...

Hej.

Jeg hedder Torben, og jeg er rigtig glad for at skrive ævle løs og male nogle figurer fra tid til anden. Lige for tiden er jeg travlt optaget med Rumkrøniker som man kan læse meget, meget, meget mere om nede i den glemte kælder af Powerfist (eller ved, ret enkelt, at klikke på linket i denne sætning). Basalt set er det et dansk sci-fi figurspil, skrevet af yours truly - på dansk, no less!

Sådan en regelbog er bare ikke så spændende at sidde og glo på hvis man ikke har lidt figurer på siderne; så med det in mente er jeg begyndt at pløje mine gemmer igennem for fine sci-fi figurer som ikke tilhører Games Workshop (for de er godt nok emsige med deres IP); give dem en gang gesso og sand - og så i sidste ende få malet lidt.

Yes. Det må gøre det for projektbeskrivelsen. Det er en maleblog med alle mulige mærkelige figurer som jeg har samlet ind og sammen igennem det sidste lange stykke tid. Og for at starte ballet har vi lige følgende småting jeg har fået malet i den sidste uge:

(Okay, her snød jeg lidt - det er faktisk en GW model. Pinligt!)

Vrede gedemænd med laserdildogøbber! Der er jo ikke et øje tørt! ( ::))

Hvilken sci-fi setting har ikke deres personlige Adolf-wannabe?

Og et blast from the past!

---

Derudover, så er jeg igang med at bygge en lille styrke af tropper som bliver udsat for dette farveskema:

Der er omkring 12 folk mere i vente, men jeg tager lige et pææænt gruppebillede imorgen, hvor der er lidt mere lys. Den gamle lampe kan knap nok være med lige nu, hvilket er tydeligt lige her:

Disse gutter er hvad der er under penslen lige nu. De har været længe undervejs, for at sige det mildt - men nu skal det være. Og den store klump brunt ude i venstre sider skulle gerne blive til deres support-droid... en dag.

I am the law!

Yes - sådan starter man vist en maleblog; man får alles bredbåndsforbindelser til at gå i sænk, på første side med første post!

Og som Thorbjørn har det; ingen kigger uden at kommentere! ;D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

mr.schnakenburg

det er nogle cool figure, specielt gutten med shootgunen, hvor er han fra?
Proud member of Loftet Production

verden er i øjeblikket styret af økonomi, alt andet er sekundært

Torben Kastbjerg

Halløjsa og mange tak :D

Han skulle vist være til at få herfra. Han er oprindeligt fra Warzone, tilknyttet Capitol faktionen og hedder Mitch Hunter. Jeg synes også han er temmelig cool, men som mit billede imorgen vil bevidne, så er han altså noget af en kleppert. Han får selv Space Marines til at se små ud... og det til trods for at han er lavet til at skulle passe i skala(!) med andre 28mm.

Så enten er han et regulært high-tower, eller også har skulptøren været lidt skeløjet da han kiggede på sit målebånd. Begge dele er lige sandsynligt.

Derudover har jeg fået fanmail allerede:

Quote from: Player1 on 25 January, 2010, 21:02:36
PS: Din blog er the shizzle!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Choker

Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Player1

Quote from: Torben Kastbjerg on 25 January, 2010, 20:44:14Jeg ville ikke rigtig lade mig stå tilbage af at læse med på alle mulige pragtfulde maleblogs og så ikke selv være med på beatet. "Never one to miss a bandwagon" som jeg altid siger, sådan, når det er passende at sige det.
LØGN! Du har allerede blogs tre? andre steder her på PF. Du er så pisse blog lidderlig.

Quote from: Torben Kastbjerg on 25 January, 2010, 20:44:14Jeg hedder Torben, og jeg er rigtig glad for at ævle løs
Tydeligvis!

Jeg vil godt starte med at pointere at Torben truede med aldrig at købe figurer af mig igen hvis ikke jeg skrev her.

Dernæst vil jeg bare vide, når jeg nu absolut skal, hvor de "gedemænd med laserdildogøbber" er fra? De er seje, mal flere af dem eller noget der ligner.

Hvorfor har du ikke noget på motorcykler? Det har Thorbjørn! Det er sejt, og det tiltrækker pigerne.(Sp0n!)

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

PingPong

Argh, fanget af comment fælden :P

Ser meget godt ud. Bliver altid sådan helt plysset inden i når jeg ser de der rigtigt gamle retro sci-fi figurer.

En evt. beskrivelse af hvor du har dem fra ville være ganske kærkomment
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Torben Kastbjerg

Quote from: Player1 on 25 January, 2010, 21:43:58
LØGN! Du har allerede blogs tre? andre steder her på PF. Du er så pisse blog lidderlig.
Quote from: Torben Kastbjerg on 25 January, 2010, 20:44:14Jeg hedder Torben, og jeg er rigtig glad for at ævle løs

Du svarer jo helt selv på spørgsmålet! Jeg kan bare ikke lade være med at ævle, så ikke alene er jeg et blogliderligt sludrechatol, jeg er også en attentionwhore extraordinaire!

Dernæst vil jeg bare vide, når jeg nu absolut skal, hvor de "gedemænd med laserdildogøbber" er fra? De er seje, mal flere af dem eller noget der ligner.

De er fundet og købt lige her og de er nemlig ret seje; hvis ikke jeg var en fattig student havde jeg købt flere, lige nu, i skrivende øjeblik. Men ak, de må vente til jeg lige er kommet igennem alt det andet jeg har fået fingrene i... ;D

Hvorfor har du ikke noget på motorcykler? Det har Thorbjørn! Det er sejt, og det tiltrækker pigerne.(Sp0n!)

WROOM WROOM! Må jeg godt være med i klubben nu, så? ;)

Torben Kastbjerg

Quote from: Grobut on 25 January, 2010, 21:50:56
Ihhhh dukker med farve på!

Jamen Grobut... Dukker, de skal da have farve på!

Quote from: PingPong on 25 January, 2010, 22:06:45
Argh, fanget af comment fælden :P

Ser meget godt ud. Bliver altid sådan helt plysset inden i når jeg ser de der rigtigt gamle retro sci-fi figurer.

En evt. beskrivelse af hvor du har dem fra ville være ganske kærkomment

Jeg vidste det var en god idé da jeg satte den fælde op i første post! Må hellere huske at have det med per side :P

Der vil blive tilstræbt at skrive hvor jeg har fået fat i figurene; men jeg er lidt doven og skriver dem lige her istedet, i rækkefølge:

Rogue Trader æra Space Marine Scouts - dem købte jeg af Player1 for en slik.
Gedemænd; har allerede fået et link og der kan man også få generalissimoen oven ihatten (unpainted, police, tinpot dictator).
Rogue Trader æra Terminator (Mk II, hvis jeg ikke er helt galt på den). Den kan man vist få på e-Bay fra tid til anden, hvis man er villig til at ofre en nyre eller sådan. Jeg kan ærlig talt ikke helt huske hvor jeg har fået den fra i tidernes morgen... ???
Og motorcyklen er sørme også fra em4-miniatures ;D

P.s. Tak for de tvungne kommentarer folkens; det gør mig helt varm indeni!

Player1

Quote from: Torben Kastbjerg on 25 January, 2010, 22:14:19WROOM WROOM! Må jeg godt være med i klubben nu, så? ;)
Thorbjørns motorcykel har en varulf oven på! ::)
Hvorfor har din ikke det, hva' Torben?

Hva'?

Belial

Torben ved tydeligvis at Ninja pwns Werewolf. :)

Fede dukker og underholdende blog som altid.

MVH

Belial

TrueRonin

Hmmm... jaja, meningsløs "jeg kiggede" kommentar.  :-\ Spændende er det jo...  ;D
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Player1

Quote from: Belial on 25 January, 2010, 22:35:58Torben ved tydeligvis at Ninja pwns Werewolf. :)
How 'bout 'werewolves with katanas'?

Ryback

Space Marine med shuriken katapult er den perfekte start på en blog. Ævl endelig videre.  :)

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Mads O

Quote from: Torben Kastbjerg on 25 January, 2010, 20:44:14
Og som Thorbjørn har det; ingen kigger uden at kommentere! ;D
JOHO! Det gjorde jeg da for eksempel lige nu!!!  :P

P.S: CRAP! Der røg jeg jo i alligevel. Foiled again!
IRL: Mads Ole Gaardsted, medlem af FROB.
Tjek min Beastmen blog lige her: klik på mig!

P.E. Daner

Det er nogle pæne billeder der akkompagnerer dit ævl ;)
Beastmen med rumdildogøbber har så afgjort sin helt egen charme.

Sp0n

Gamle lortemotorcykler not so much... Der må man klare sig med lækkert udseende og vindende væsen, som jeg selv...
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Torben Kastbjerg

Altså, som argumentet lyder når man snakker om plagiatfilmen Avatar, så gør det jo ikke noget at det ikke er en original idé - bare det er flot! Så, hvis jeg bare bruger alle andres idéer på en flot måde, så bliver jeg jo nok en rockstar inden måneden er omme!

Indtil da, så har jeg lige et par opdateringsbilleder:

Yessir; så kom jeg endelig igennem denne bunke af Warzone Figurer som jeg købte for mange, mange, mange år siden. De gør nu tjeneste i Rumkrøniker som Føderations Soldater og når jeg lige har tid, så kommer er nok et indlæg i Terninger og Tinsoldater om dem (sådan, noget i stil med det her).

Og for lige at spiffe tingene op, så får i lige et billede af her hvor vanvittigt stor ham der Mitch Hunter figuren egentlig er:

Yessir, inden længe så bliver P&P et katalog for skala forvirring på tværs af 28mm-sfæren!

Desuden, så er Ninja'er bare sejere end Varulve, done and done!

Ndrskv

QuoteSå, hvis jeg bare bruger alle andres idéer på en flot måde, så bliver jeg jo nok en rockstar inden måneden er omme!
Sounds about right...

Fine dukker og sjov læsning... Bare bliv ved!

agger

Quote from: Torben Kastbjerg on 26 January, 2010, 13:52:21
Desuden, så er Ninja'er bare sejere end Varulve, done and done!

AARGH! Let thar be PIRATES!... sådan, mega done!

Flotte warzone gutter forresten  :) Kom de oprindeligt med baretter?
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Taoregorn

Warzone figurer er fantastiske!!!!

Jeg har malet nogen, der ligner de der meget og de er virkeligt fede.

Frede

Sadomator

Quote from: Frede on 26 January, 2010, 19:01:01
En marine med camo!!!

HERESY!!

- F -

Skal vi nu til den igen?  ::) er PF fuld af børn der er vokset op med 3rd edition 40k?