News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Billeder: Tyranids

Started by Knudsen, 13 July, 2008, 15:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knudsen

Ripperne selv er nu malede, og ''kun'' deres baser mangler noget maling og lidt jord. Her er lige et par hygge-billeder. Læg mærke til den flyvende ripper :D.

Jeg syntes selv at de ser lidt lettere til bens ud end ripper swarms normalt er, og dermed er wysiwyg mht. leaping. Men hvad er folkets dom mon?

Hoppe

De ser rigtigt fine ud!

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Knudsen

Når jeg maler nidder, så er det som regel det lange seje træk med at få exoskelettet malet bleached bone, der trækker længst ud. Så det er med glæde og lettelse, at jeg kan bekendtgøre at jeg er nu er færdig med det skridt på ham her gutten.

Jeg har også malet det stykke skrot han står på, for at kunne komme igang med at blande ham ind i farverne på det. Det er ikke et mesterligt stykke blending jeg har begået, men som table top, syntes jeg det er ret fint. Hagl mig da bare ned hvis i er uenige  ;).

Belial

Det er en rigtig cool base. Passer godt til din Lictor.

Synes overgangen virker fint, men er selve Lictor'en færdig? Den ser idt fersk ud endnu.

MVH

Belial

Knudsen

Nej nej, den er slet ikke klar til bordet endnu. Jeg er lige nu ved at kaste det første lag hvide på panserplader og klør, derefter venter noget highligts og lidt elf flesh på de bløde dele, men så er den også ved at være der.

Målet er en færdig lictor inden sengetid... eller rettere: Sengetid er når lictoren er færdig.

Belial

Nåååh. Tænkte det nok. :)

MVH

Belial

Knudsen

Så er han malet! Jeg mangler lidt jord på basen, men det gider jeg ikke rode med i dag. Nar man sidder og maler sådan en dukke, så kommer man til at kende den ret godt, og jeg er blevet ret glad for Lictor modellen, det er helt sikkert ikke den sidste jeg maler.

Jeg opdagede også lige en detalje, som jeg ikke har lagt mærke til før: Han har små kabler til at løbe gennem armene og ud til hans klør. Jeg forestiller mig at der løber paralyserende gift gennem de rør og ud i kløerne, så han kan få folk til at sidde stille mens han æder deres hjerner ;D. Det forklarer måske hvorfor bæstet har S6!!!

Der kommer et bedre billede, når jeg har smidt jord på basen, og solen kan komme mit mobilkamera til hjælp.

leahciM

Til at starte med, flot model  :)

God og overbevisende convertion, som ikke ser akavet ud.

Dit blending er ganske nydeligt, faktisk synes jeg du burde udvidde det en smule.

Det ærgelige med den hvide farve er at man ikke kan highlighte den. Det kompenserer du dog meget godt for med de gode skygger m.m.

Glæder mig til at se et færdigt billede  :)

(Tips til billedet: Sørg for at have en ens-farvet baggrund (og ikke hvid som modellen), så bliver den tydeligere. Få evt. fat i et kamera med Macro-indstilling, så du kan få alle detaljer med.)

\Michael

Knudsen

Quote from: leahciM on 29 July, 2008, 13:03:44
Til at starte med, flot model  :)

God og overbevisende convertion, som ikke ser akavet ud.

Dit blending er ganske nydeligt, faktisk synes jeg du burde udvidde det en smule.

Det ærgelige med den hvide farve er at man ikke kan highlighte den. Det kompenserer du dog meget godt for med de gode skygger m.m.

Tak tak  :). Faktisk er det ikke helt rent hvid jeg bruger. Der er et lag af skull white blandet med bleached bone som stikker ud under den hvide, for at lave lidt spil i det. Desværre er det nok så utydeligt at det mest er sådan noget jeg selv bare går og glæder mig over, uden at andre opdager det.

Glæder mig til at se et færdigt billede  :)

(Tips til billedet: Sørg for at have en ens-farvet baggrund (og ikke hvid som modellen), så bliver den tydeligere. Få evt. fat i et kamera med Macro-indstilling, så du kan få alle detaljer med.)

\Michael

Jeg gik ellers og syntes jeg var morderlig smart sådan bare at bruge min væg som baggrund, men ok da. Det ser ikke ud til at jeg ejer noget blåt som egner sig til baggrund, så jeg klaskede lidt maling på et stykke pap istedet. Jeg havde ikke engang blå maling, så jeg lavede lidt røde skyer istedet. Jeg kan ikke helt bedømme hvorvidt det ændrer noget i farverne på billedet, men det er da dramatisk ;D.

Desværre har jeg ikke noget ordentligt kamera, så jeg må nøjes med det der sidder i min mobiltelefon. Det har dog en macro-funktion, som jeg også bruger. Men nok snak, her er billederne.

Knudsen

Tak :), og her er de så med pyntede baser og ''sky of DOOM''!

Knudsen

F?rdig! Nu mangler jeg bare den store f?tter... han bliver sej at f? i land :(.

leahciM

Foruden den mørke farve på basen som man ikke rigtig kan se (er måske meningen...?), ser det rigtig nydeligt ud.

En fornøjelse for dine modstandere at spille mod så flot en hær  :)

Knudsen

Basen er lidt lysere i virkeligheden end det ser ud til på billedet, men ikke ret meget, og det er faktisk fuldstændigt bevidst. Jeg kan godt lide den kraftige kontrast mellem mine hvide nidder og den mørke jord med rusten skrammel de render rundt på.

Knudsen

Jeg skylder et billede af tyranen, som heldigvis nåede at blive færdig til weekenden.

Jeg endte med at skære lidt af de store antenner jeg havde sat på ham. Da de blev hvide lignede de simpelthen alt for meget kaninører. Jeg er stadig ikke sikker på at jeg er helt tilfreds med dem. Det er en af det ting som ser fint ud på afstand, men lidt fjoget på klods hold... indtil videre må han leve med dem.

Knudsen

For laaaang tid siden lavede jeg ham her.

Og lidt efter lavede jeg ham her.

Siden da er der sket lidt med farverne, og mine evner. Men da sommercon truede med en 1700pts deadline, så valgte jeg at hive dem i land igen med lidt redningsarbejde. Baserne blev farvet brune, det røde blev malet om til lyserød og det værste malesjusk blev lavet om. De fik også en ny ven, der gjorde dem lidt farligere på bordet, og gav mening til deres toxin sacs.

Nu ser den farlige trio sådan her ud.

Vingerne er lavet bygget på armene til de store scything talons der følger med warriors. Jeg skar kloen af, og satte tre fingre af papirclips på istedet. Efter at have bygget en pølse af green stuff på fingrene, brugte jeg en fil til at adskille ledene og lave knogleformen. Mellem fingrene har jeg limet ganske almindeligt papir, som har fået en ordentlig smøre af pva-lim for at give det en mere fast, gummiagtig form.

Membranen mellem fingrene er først malet bleached bone, hvorefter det har fået en gang flash wash, som jeg blev ved med at tvære i med en gammel pensel, indtil det var næsten tørt og striberne blev ved med at være tydelige.

Næste gang jeg skal eksperimentere med vinger, bliver det noget med at gøre sig ekstra umage med et par sæt, og så støbe en million af dem bagefter.

Master Ciaphas

Hej Knudsen

Det er ser fedt ud - specielt når det nu er hjemmelavede vinger. Dem fra FW er bare dyre, og ikke synderligt meget pænere.

Men - hvorfor en VC med? Ville det ikke være federe at have dem som all assault, rending claws og scything talons?

Mvh
Ciaphas

Knudsen

Til sommercon tænkte jeg, at jeg hellere måtte aflaste den store venom cannon lidt, ved at tage den lille med. Min hær har lidt et problem med panser. Jeg stillede med en s8 venom cannon, tre warp blasts, en s8 barbed strangler, to biovores og så den s7 venom cannon på warrioren, som de eneste skydevåben i hæren, og krydsede fingre for at jeg ikke ville møde land raiders og monoliths.

Et mobilt s7 skud med lang rækkevidde kan faktisk relativt let komme til at fyre ind i siden på en leman russ, og så er den jo mindst lige så god som den der sidder på tyranen.

Knudsen

Denne hær er nu sat til salg. Den stod alligevel bare i mit skab og gloede ondt på mig ud gennem glaslågen.

Salgstråden er her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=36016.msg409483;topicseen#msg409483