News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Introduktion

Started by Doktor Helge, 14 February, 2010, 20:19:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktor Helge

Hej med jer
Jeg Hedder Helge, og nu har jeg så fået min blog hvor jeg fra tid til anden vil skrive lidt om mine hære, mine tanke, de turneringer jeg har været til, og også nogle battle reports fra tid til anden.
Lidt om mig.
Jeg Bor i Ålborg hvor jeg er læge og arbejder på Sygehus syd
Jeg er 37 år, og har spillet rollespil og strategispil i nu 20 år.
min introduktion til strategi spillenes verden var Epic space marine, som jeg stadig mener er et af de fedeste mass destruction spil som GW har lavet.
(jeg har stadig en masse hære liggende (IG, Space marines, orker, Squats, Chaos, Eldar), og fra tid til anden spiller jeg det lidt sammen med en håndfuld venner fra århus.)

Jeg begyndte i 89 at spille wfb, og engang omkring 90-21 forærede et par af mine venner mig så Rogue trader, en fantastisk bog om en mørk verden i fremtiden hvor hære tørnede sammen. selve spillet og reglerne var dog ikke særligt gode, og jeg har ikke spillet rogue trader seriøst. Da 2nd edition af 40K kom på gaden blev det et helt andet spil, og jeg samlede dengang en IG hær som jeg spillede med. Men det var bare sådan lidt for sjov.. WFB var stadig det fedeste spil syntes jeg dengang.
I slutningen af 90érne var jeg i praktik i Ålborg i forbindelse med min studie, og her mødte jeg så gutterne fra Troa. De spillede 40K og det ville jeg så også, siden jeg nu alligevel var heroppe i det kolde kedelige nord. Det var der at min kærlighed rigtigt faldt på 40K og siden den gang har jeg spillet det med begejstring.

Ca fra årtusindeskiftet spillede jeg meget til turneringer med forskellige hære, og generelt med godt held.