News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Introduktion

Started by Doktor Helge, 14 February, 2010, 20:19:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktor Helge

Hej med jer
Jeg Hedder Helge, og nu har jeg så fået min blog hvor jeg fra tid til anden vil skrive lidt om mine hære, mine tanke, de turneringer jeg har været til, og også nogle battle reports fra tid til anden.
Lidt om mig.
Jeg Bor i Ålborg hvor jeg er læge og arbejder på Sygehus syd
Jeg er 37 år, og har spillet rollespil og strategispil i nu 20 år.
min introduktion til strategi spillenes verden var Epic space marine, som jeg stadig mener er et af de fedeste mass destruction spil som GW har lavet.
(jeg har stadig en masse hære liggende (IG, Space marines, orker, Squats, Chaos, Eldar), og fra tid til anden spiller jeg det lidt sammen med en håndfuld venner fra århus.)

Jeg begyndte i 89 at spille wfb, og engang omkring 90-21 forærede et par af mine venner mig så Rogue trader, en fantastisk bog om en mørk verden i fremtiden hvor hære tørnede sammen. selve spillet og reglerne var dog ikke særligt gode, og jeg har ikke spillet rogue trader seriøst. Da 2nd edition af 40K kom på gaden blev det et helt andet spil, og jeg samlede dengang en IG hær som jeg spillede med. Men det var bare sådan lidt for sjov.. WFB var stadig det fedeste spil syntes jeg dengang.
I slutningen af 90érne var jeg i praktik i Ålborg i forbindelse med min studie, og her mødte jeg så gutterne fra Troa. De spillede 40K og det ville jeg så også, siden jeg nu alligevel var heroppe i det kolde kedelige nord. Det var der at min kærlighed rigtigt faldt på 40K og siden den gang har jeg spillet det med begejstring.

Ca fra årtusindeskiftet spillede jeg meget til turneringer med forskellige hære, og generelt med godt held.
I Århus hvor jeg boede var jeg i en fantastisk spille klub der hed Minatyr, der var der en del der spillede 40K og da jeg ville til at prøve nogle nye hære, så valgte jeg ofte de hære som der ikke var mange andre der spillede. Jeg spillede derfor først med IG (som ikke var god i 2nd edition), senere kom så Daemonhunters og Witch hunters (begge de hære var ret nye, og havde/har nogle markante svagheder). Da jeg havde spillet længe med dem, besluttede jeg mig for at prøve med en ferral ork hær. Det var en sjov hær i 4th ed, med masser af meget random madboyz, samt mange andre mærkeligt ork ting.
Mine største turnerings mæssige succeser var nok GT i England i 2004 hvor vi var en flok danskere der tog op, jeg blev ikke overall winner (det gjorde Søren Knudsen), men jeg blev Best general, ham der havde den højeste score i selve kampene. (Overall winner krævede male point, og godtnok var min hær helt ok malede, men slet slet ikke golden deamon standart, og også fair player point, hvilke jeg ikke fik så mange af fordi jeg med mine witchhunter knuste modstanderen ret overbevisende, selvom jeg da selv synes jeg var flink)
Desuden vandt jeg samme år Gigant fanatic.
Omkring år 2005-6 havde jeg en del forskellige job skifte (det har man som nyuddannet læge, jeg arbejdede i randers, i Århus, og i Silkeborg.) I forbindelse med det reducerede jeg mit engagement i 40 K, og da jeg samtidigt var begyndt at spille World Of Warcraft, så blev interessen for 40K endnu mindre.
I 2006 fik jeg så samtidigt en kæreste i Sverige, og da jeg så i 2007 fik muligheden for at få arbejde på en stor skadestue på et størrer hospital i Stockholm.. ja så tog jeg chancen og rejste ud i verden for at finde lykken.. I den forbindelse holdt jeg helt op med at spille 40K
Jeg kom hjem til DK igen (kærligheden holdt desværre ikke, og fra starten var det meningen at jobbet var tidsbegrænset), og i maj 2008 fik jeg så min speciallæge uddannelses stilling i Ålborg. Efter at have Pendelet frem og tilbage imellem Århus og Ålborg i 1 år flyttede jeg så herop.
Hjemme i Århus havde jeg været game master i et rollespil der foregår på Planeten necromunda tertius (ikke den necromunda planet fra spillet), en lille planet i 40K universet. Det er en hård rå planet, og stammer og byer kommer ofte i krig her, når det skete, så skiftede vi fra rolle spil til 40K slag med mine IG hære, og det var mægtig sjovt.
På et tidspunkt forsøger en Hive fleet at angribe plaenten, dog er der kun et enkelt hive ship der rammer planeten, men det er jo galt nok ! så der stod jeg og havde lavet en tyranid invasion af en planet.. og så skulle jeg jo bruge en tyranid hær. så jeg samlede og malede en tyranid hær på 2-3 uger (godtnok er den dippede, men alt er malede og ser acceptabelt ud :) ). og så havde jeg pludsleigt en 40K tyranid hær.
Da jeg så flyttede til Ålborg, så kontaktede jeg min gamle ven powerfist, og vi besluttede os for at tage nogle spil. I someren 2009 spillede jeg derfor 40K igen for første gang i næsten 4 år...and it was good !

Jeg blev hooked igen, og er begyndt at spille jævnligt i troa. Jeg har siden da været til 2 turneringer.. Slaget på heden hvor jeg fik 3 plads, samt ETC kvalificering, hvor jeg vist fik 7. pladsen.

Nu har jeg så fået min Blog, skrevet lidt om mig slev, og regner med at fylde bloggen ude med forskellige tråden i fremtiden
Velkommen til min Blog.
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

Hjarl

Jamen det skal nok blive spændende at se hvad du har i tankerne :)

Jeppe Sejer

Quote from: Doktor Helge on 14 February, 2010, 20:19:21
Jeg Bor i Ålborg hvor jeg er læge og arbejder på Sygehus syg

Sygehus syg? Er det slang deroppe, eller er det bare et meget crazy sted? :)

Glæder mig til at læse om, hvad du nu blogger.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Excommunicate

Hej Helge!

Jeg ser frem til at følge med i din blog, det skal nok blive spændende :)

Simon

Doktor Helge

Quote from: Jeppe Sejer on 14 February, 2010, 23:14:19
Quote from: Doktor Helge on 14 February, 2010, 20:19:21
Jeg Bor i Ålborg hvor jeg er læge og arbejder på Sygehus syg

Sygehus syg? Er det slang deroppe, eller er det bare et meget crazy sted? :)

Glæder mig til at læse om, hvad du nu blogger.

hahaha rettet til sygehus syd

Doktor Helge

Jeg fandt lige der her spændende og utroligt videnskabeligt velunderbyggede data
(ps jeg er i Anæstesiologisk specialeuddannelse)

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2009/12/04/anaestestilaegerne-er-hosp/popularitetstest.pdf

Jeppe Sejer

Det er vildt så præcist den rammer.

Jeg tænker også på dig på præcis samme måde, en ikke så intelligent fyr, men voldsomt charmerende og sexet, og jeg ville helt sikkert have dig som elsker, men absolut ikke giftes med dig.

Imponerende test.

Edit: hehehe og psykologer er åbenbart kun nørdede og kedelige. Tag den Rune Kappel.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Mouse

Hov hov, det er ikke psykologer men psykiatere.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Kreon

Quote from: Mouse on 07 March, 2010, 18:15:27

Jo jo, men enhver ved jo, at psykologer er det samme som psykiatere - bare endnu mere kedelige!  ;)

Kreon

Mouse

Det er jeg jo nok, af princip, nødt til at erklære mig uenig i.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

TheSnee

Hehe. Jeg kan se det er almen medicinere man helst vil giftes med, det passer godt da vi gennemsnitligt tjener mest.  :D
Iron without, tasty chocolate filling within
Can Meth be medicine?  Four out of five spiders on your face say yes.

Flashgit

Quote from: Kreon on 08 March, 2010, 09:58:12
Quote from: Mouse on 07 March, 2010, 18:15:27

Jo jo, men enhver ved jo, at psykologer er det samme som psykiatere - bare endnu mere kedelige!  ;)

Kreon

Ja for psykiaterne har alle stofferne ;D

Quote from: TheSnee on 08 March, 2010, 11:43:07
Hehe. Jeg kan se det er almen medicinere man helst vil giftes med, det passer godt da vi gennemsnitligt tjener mest.  :D

Hmm food for thought ;)
Waterboarding at Guantanamo Bay sounds super rad, if you don't know what either of those things are.

Honsou

Quote from: TheSnee on 08 March, 2010, 11:43:07
Og det ved kvinderne åbenbart også. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!