News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Project Gargant

Started by Doktor Helge, 14 February, 2010, 20:58:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Taoregorn

Waouv!

Den gargant kan jeg godt huske. Vi sad en times tid efter et spil og lavede regler til den med Vehicle Design Rule. Ikke at jeg overhovedet kan huske hvordan det endte, men det er også længe siden.

Jeg synes den er blevet utroligt fin!

Doktor Helge

Når den skal bruges er reglerne fra Belloflostsouls ret fornuftige, så det er dem jeg vil bruge.
De er som, følger:

Great Gargant
WS4 BS2(3) S10 FRONT14 SIDE13 REAR12 I1 A2

Cost: 2500 point
TYPE: Super-heavy walker
STRUCTURE POINTS: 10
POWER FIELDS: 7+d3
TRANSPORT: 40 (Big Meks may not affect GGs)
ACCESS POINTS: One rear hatch
FIRE POINTS: 6 on the hull (2 are rear facing)

SPECIAL RULES:
•Effigy: A roaring avatar of Mork (or Gork); all ork mobs within 18" are Fearless
•Observation Platform: Commanded by a Nob spotter. The Great Gargant
counts as BS:3. The Observation Platform is treated as a single destroyable
weapon for damage purposes.
•Mountain of Iron: Great Gargants are Immune to Driver stunned critical results,
and treat all Stomp attacks as Destroyer hits.
•Towering Inferno: Once crippled, a Great Gargant will tend to erupt in great
gouts of flame, careening out of control as internal fires tear it apart from within.
Catastrophic Damage Table "Wrecked" results instead move the Gargant ahead
2d6". All normal movement rules apply. It is no longer scoring, may not fire any
weapons or change its facing. Roll again on the Catastrophic Damage Table at the
start of each ork turn until the Great Gargant explodes or leaves the table.

WEAPONS AND EQUIPMENT:
1 Gut-busta belly cannon
1 Gaze of Mork

2 arm weapons:
- Supa Lifta Dropa;
- Supashoota;

2 shoulder weapons:
- Mega Skorcha;
- Observation Platform;

WEAPON RANGE STR AP SPECIAL
Gut-busta (select a single shot each turn) Integrated Weapon
-Airburst shot 60" 6 3 Apocalypse Barrage (10)
-Solid shot* 60" D 2 Ordnance 1, 5" Blast
Destroyer
-Chain shot** 60" 9 3 Ordnance 1, 7" Blast

Supa Lifta Dropa*** 48" n/a n/a Heavy 1, Primary Weapon

Supashoota 48" 8 3 Heavy 6d6, Primary Weapon

Mega Skorcha**** Hellstorm 6 4 Heavy 1, Pinning

Gaze of Mork***** 60" 2d6 2 Heavy 3

Integrated Weapon: Weapon listed is immune to gun-crew shaken and
weapon destroyed critical results

* To fire the Solid Shot place the template anywhere within range and LoS and roll for
scatter. The solid shot will then skid forward from it's landing point directly away from the
Great Gargant 3d6". Any model under its skid path will suffer a hit. Any units with Power
Fields or Void Shields will additionally have them ALL downed if struck by the Solid shot.
** To fire the Chain Shot place the template and roll 2d6" for scatter. Any Super-heavy walker
with its legs in LoS under the template will immediately be immobilized, in addition to the
standard damage. Fields protect against the Chain shot round's immobilization effect.
***Supa Lifta-dropa; To fire the Supa Lifta Dropa, select an enemy vehicle (not a flyer or superheavy)
as a target. If the target is in range, it is lifted by the weapon's tractor beam. Roll a
scatter die. If a hit is rolled, the vehicle is dropped on the spot, suffering d3 Penetrating hits.
If an arrow is rolled, the vehicle can be dropped anywhere within 24" of its starting
point along the line of the arrow, still suffering d3 Penetrating hits. It cannot be
dropped on flyers. If it is dropped onto non-vehicle units they each take 2d6
wounds. If it is dropped onto another vehicle then both take d3 penetrating hits.
The models that are under the dropped vehicle are moved aside, as if they were
tank-shocked by the vehicle (except for super-heavy vehicles and gargantuan
creatures, which are not moved - instead assume they have tank-shocked the
dropped vehicle), and the dropped vehicle is always turned to face the same
direction as the arrow. If the model is dropped in impassible terrain it is destroyed.
When resolving the fire of a Supa Lifta Dropa, ignore Power fields and Void shields.
**** To fire the Mega Skorcha place the Hellstorm template so that the narrow
end is within 18" of the weapon and the large end is no closer to the weapon
than the narrow end. The Mega Scorcha is then treated like any other template
weapon for determining hits.
***** Roll to determine the Gaze of Mork's Strength every time you fire it. A roll
of 11 or 12 is treated as Destroyer
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

dragonslayer

Vildt fed maskine/vandrerne skrothandel  ;D
Den skal nok få nakket lidt smølfer

Doktor Helge

Her er så nogle billeder af den færdige Great gargant (nu med ny maling på det før lyserøde tårn)

Hjemme i vinduet hvor det hygger sig til dagligt

Sammen med den hær den spillede med til Apocalyps slaget 27/02

Klar til fremrykning

Billede fra den anden side under kampene i Aplocalypse slaget

MagnusA

Den er bare VOLDSOMT sej Helge!

doomande

jeg skal lige finde mine øjne der faldt ud af hovedet efter jeg så den.
kæft den er sej!
Doomande, betvingeren af 4500 point blå manga fisk
"For the greater good of cake!"

Tau 5th edition13W 9D 4L

Doktor Helge

Så har min Gargant igen været ude og lege, denne gang til et meget hyggeligt apokalypse spil hos Benny
Der blev spillet med ca 12000 point på hver side, eldar imod Orla
Det var et scenarie spil hvor Eldar hæren prøver at overrumple orkerne og udslette dem hurtigt, og de stakkels orker skal se om de kan counter den storm de kommer ud i

Doktor Helge

hmm billederne fra Apocalypse hos Beny fejlede vist før.. prøver lige igen :)

Her er så min Great Gargant (som hedder Gigantus.. et navn min X kaldte den og det navn har hængt ved :) ) sammen med en 2100 point ork hær jeg brugte til Apocalypse slaget (de 3 killer cans (100pt) var der godtnok en anden der brugte.. så min hær var på 2000 pt)

Så var der dømt Apocalypse
temaet i slaget var at Orkerne havde en rum base som var en gammel Eldar rumstation, Eldarene ville derfor angribe basen og udslette nøgle positioner så orkerne ikke kunne bruge basen.
Eldar hæren havde den store fordel at den kunne vente indtil HELE ork hæren var stillet op (hele hæren skulle være på bordet.. ingen reserver) og derefter skulle Eldar hæren stille op, og ville få første tur.
på billedet her er vi blot igang med at opstille orkerne

Et billede af det andet bord... vi spillede på to store områder der hver bestod af 3 borde hver, orkernes opgave var her at forsvare fabrikken.

Eldar hæren placeres på bordet.. klar til i en ildstorm at udslette orkerne i tur 1

Stefan (i den blå trøje) ser lidt nervøs ud.. Eldarene skal til at beskyde hans elskede orker.. Kenny i midten.. orkernes supreme commander er ligeglad og siger "du er ork.. life is tough.. sur røv.. du skal bare angribe!" Klaus med Cola flasken er en af de væmmelige Eldar ledere, han glæder sig til at smadre orker til højre og venstre med sine nederdrægtige planer

På det andet bord kommer Eldar hæren ligeledes ind klar til kamp.. de fokusere især meget ildkraft i det hjørne længst væk fra Gigantus, således at de ikke kan ses af Garganten, og kan cleare et hjørne af bordet fuldstændigt for orker og dermed få et stærkt fodfæste
Det er ca 80% af min 2000 pt styrke som de fokusere deres ildkraft på initielt..  længst væk 30 boyz anført af Mad Dok (en ting de ikke tog højde for og kom til at bøde stort for) der er desuden en stor screen af Gretchins og tættere på ses 30 shoota boyz med mit Warphead, i midten var desuden mine stormboyz, og på den mærkelige bygning med kanonen var mit sidste HQ (vi måtte max have 3 HQ´s med pr spiller) min Big Mek med shokk attack gun. jeg forberedte mig på en særdeles hård medfart i første tur, hvor mine orker skulle tage hovede angrebet, således af de andre orker kunne etablere et organiseret modangreb

Doktor Helge

Eldar hæren åbnede ballet med en sand ildstorm imod mine orker og Gretchins deres første skudsalver skød på Mad Dok og hans 30 slugga boyz, men min gretchin screen savede urimeligt mange, og bagefter havde de jo feel no pain siden Mad Dok var med dem !
Eldar lederen ændrede taktik og begyndte at skyde på Gretchins istedetfor..  De Stakkels gretchins havde ikke store chancer, men der var mange af dem, og det krævede ret så meget ildkraft at skyde dem bort, da Gretchins var borte skød resten af Eldar hæren på Mad Doks bande og mine shoota boyz, deres ildkraft var dog allerede ved at være opbrugt, og 13 af Mad Doks bande stod stadig op da røgenlagde sig... nu blev Eldaren bange ! mine shoota boyz placeret i ruiner var godt gemt og havde kun ganske få tab, mine stormboyz mistede 4 modeller men klarede deres moral test og var klar
Eldarenes Revenant Titan skød imod en stor styrke ork køretøjer som var på vej hen for at hjælpe, men afstanden var for lang så den gjorde ingenting...

I orkernes første fase, hvor Eldar hæren havde regnet med der inge modstan ville være, stormede Mad Dok en stor gruppe Eldar jet bikes (de gule) og smadrede dem totalt, stom boyz og killer kans gjorde kort process med Eldarens warp spiders, imens Shoota boyz droppede alt om at skyde, for istedetfor at angribe to grupper dire avengers i multiple assult og udslette begge enheder, samtidigt lykkedes der Garganten imobilisere en falcon, destroye en waveserpent og dræbe 8 Striking Scorpions med sin Belly cannon

Mad Doks boyz helt fremme ved Eldarene, lidt længere bagude ser man shoota boyz fremme ved to tomme grav tanks.. deres Dire avengers er døde ! killer cans og stomr boyz har smadret warp spiders.. nederst i venstre hjørne kan man se de 2 tilbageværende striking scorpions.. den ene er Kasandras

på det andet bord gik det ikke stort bedre for Eldar hæren deres skydning fejlede generelt, og orkerne var i nærkamp med dem i tur 1

I tur 2 fik Eldarene løst den opgave de havde planlagt til tur 1, men deres tab havde været betydeligt større end de havde forventet eller kunne bære, samtligt af mine boyz og storm boyz var nedkæmpet, men i baggrunden ser man marvs mægtige mekanised ork hær komme farene gunz ablazing

10 fire dragons sammen med Eldrath ulthuan og deres Phoenix lord var hoppet ud af en tank i tur 2 for at skyde på Mad Doks enhed (det var disse fire dragons der udslettede mad Doks enhed til sidste model)
men de var nu placeret foran Gargantens belly gun.. en wave serpent exploderede og deres egen Falcon blev beskadiget, samtlige almindelige Fire dragons døde, Eldrath klarede sit invul save, og Phoenix lorden tog et wound, men er Eternal warrior så han kæmpede videre.. emn de fire dragons som jeg virkeligt var bange for kunne skade min gargant var nu ude af spillet :)
Ham Mad Dok kostede dem i sandhed dyrt

Eldar hæren havde nu fået så mange prygl at Spille lederne (Benny og Kenny) besluttede sig for at de skulle have forstærkninger, så de jet bikes og warp sideres der var døde tidligere kom igen som forstærkninger.. desuden havde Eldar lederene nu fået den ufravigelige ordre at de SKULLE rykke frem, der var ikke længere tid til at skyde på lang afstand !

Eldar hæren rykker frem, kommandøren på bordet (Claus) er ikke glad ved ordren, han ved det kan betyde deres undergang ! de er i forvejen outnumberet og Marvs store Mekaniserede ork hær kommer med voldsom hastighed tættere på.
Eldar hærens skydninger viser sig katastrofal, ingen vitale Ork enheder stoppes, Garganten retter sine våben imod deres Revenant titan...

Præcis som Eldar lederen frygtede kom orkerne i nærkamp med ELdar hæren, boyz i Battle wagon forettede frygtelige skader på Eldarens få enheder, og deres styrke af Jet bikes var locked i kamp med en stor overlegen styrke orker..

Andre steder gjorde ork boyz og killer kans kort proces med eldar styrkerne

På den anden front havde Eldar hæren klaret sig endnu dårligere.. i slutningen af tur 3 var det i praksis forbi.. Eldarene havde mistet 90% af deres styrker og de få styrker de havde tilbage var ilde stedt

Showdown imellem en ynkelig Revenant titan og en Great Gargant !

på trods af at Eldar hæren faktisk havde tabt spillet.. så kunne Eldar hærens supreme commander nu godt more sig alligevel  (Benny på billedet)

Da alt så værst ud for Eldar hæren skete der noget totalt uventet !!!
den underlige kanontårn som var en af Eldar hærens hovede objektiver eksploderede i et sand inferno !! (der blev rullede et random 2D6 med nogle modifiers.. samlede resultat 2! )
Der blev lavet en del skade på Begge sider, men selv efter det, var der ingen tvivl om at Eldar hæren ville blive udslettet i den kommende runde ! MEN! Eldar hærens primære objekt.. nemlig at stoppe motorene på det underlige tårn (doomsday device) var ved et tilfælde gennemført selvom der aldrig var en Eldar i nærheden af tårnet.. dvs at Eldar hæren kunne trække sig af bordet med æren i behold, og Eldrath Ulthuan kunne skrive i sin dagbog at han havde været en ægte Rum-Alfehelt der havde reddet universet...

primær årsagen til at spillet stoppede der var dog det fremskredene tidspunkt, og at der ikke længere var nogen kamp tilbage på det andet bord.
Det var et rigtig sjovt Apocalypse slag og min Great Gargant havde endnu en sjov dag på Slagmarken :)