På den igen - Mathias' Lizardmen

Started by tiass8, 22 February, 2010, 15:09:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiass8

Jeg er, (desværre i dette tilfælde), den glade indehaver af en 5 årig, som jeg desværre ikke tror vil være så meget for en aften med warhammer. Så det må vente til næste uge desværre. Jeg er ellers frisk på at tage et smut til 2md når jeg har tid :)
Mathias Andreassen

Min Lizardmen gaming blog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=36685.0

Alle Games Workshop produkter indeholder; 1 del tin/plastik, 1 del nikotin og 1 del børnearbejder.

Spillet warhammer består af; 1 del fantasi, 1 del had og minimum 3 dele øl.

AndersN

Du m? se at f? ham indoktrineret, Mathias, t?nk p? hvilket komplet menneske han kan blive, hvis han l?rer warhammer fra sp?d ;)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

tiass8

Det kan godt være han bliver den bedste WFB spiller nogensinde, altså endnu bedre end mig. Men så skal jeg stadig leve med en nørdet søn der bor hjemme til han fylder 40. Det er ikke det værd ;)
Mathias Andreassen

Alle Games Workshop produkter indeholder; 1 del tin/plastik, 1 del nikotin og 1 del børnearbejder.

Overhamsteren

Quote from: tiass8 on 01 September, 2010, 09:51:11
Den skulle så også forhåbentlig få has på en omvandrende Abomb!

En lille cheeky ruby ring of ruin kan også hjælpe, hvis du ikke vælger fire som lore.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

The rasmus

Arh det er sq svært dilemma. Bedste warhammerspiller kontra nørdet søn.

Btw så er jeg max klar på 2 md run i næste uge.
Rasmus Budde

tiass8

Mon ikke den også kan tage ned på god gammeldags poison manér ;)

Men Tobias så lad os se på det næste uge - så kan du få en gang stryg ;)
Mathias Andreassen

tiass8

Så har mine lizarder haft endnu en styrke prøve, denne gang mod Bøffens VC.

Han stillede en god gammeldags caster lord, CR vampyr BSB, 2 gange ghouls, en stor enhed skeleter, 2 gange 30 graveguards og lidt bats.

Jeg stiller med min gode gamle EXTREEEME party slann med death, og beholdte resten af listen som det var, bortset fra jeg droppede en præst for en 1+ save veteran med 2+ ward mod flaming og stubborn.

Jeg synes selv jeg fik udspillet Bøffen, jeg fik spredt hans hær godt, og sørget for mine 35 saurusser kom ind og bokse med hans BSB og 30 skeletter.

Det viste sig dog at skeleter med vs 7 er langt bedre end 35 saurusser i horde formation.

Jeg fik også ofret en enhed chameleons for at tage Bøffens ene enhed graveguard ned, og det hele gik ellers rundt omrking som planlagt, jeg smider stubborn saurus helt ind i Bøffens general for at holde hans WS for ham selv, helten breaker efter første runde, jeg glemmer at dispelle curse of years og mister halvdelen af mine saurusser og min magi gør absolut intet.

Min slann havde 1 sjov purple sun, som 2 eller 3 gange scatterede igennem den samme ghoul enhed, som han så til sidst chargede i siden og overrunede, hvem siger en EXTREEEME party slann ikke kan overrune 6 ghouls.

Kampen sluttede med Bøffens sidste enhed GG'er og skeletter stod tilbage med et par modeller, og min ekstremt umagiske slann kunne i røre vampyr lorden.

Jeg vandt en smal Sejr, men var langt fra tilfreds, jeg mener jeg burde have vundet større end den 12-8'er det blev. Men what the hell.

Mine tanker om hæren er derfor også blevet revurderet, de vil følge hurtigst muligt.

Mathias
Mathias Andreassen

Overhamsteren

Quote from: tiass8 on 13 September, 2010, 10:55:50
Jeg fik også ofret en enhed chameleons for at tage Bøffens ene enhed graveguard ned

Sejt, hvordan gør man det?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

tiass8

Quote from: Overhamsteren on 13 September, 2010, 11:26:59
Quote from: tiass8 on 13 September, 2010, 10:55:50
Jeg fik også ofret en enhed chameleons for at tage Bøffens ene enhed graveguard ned

Sejt, hvordan gør man det?
Man stiller dem indenfor chargerange, bliver løbet ned, og sørger for den enhed GG nu står kilometer fra både magi og WS hjelm ;)

Så gjorde salamandere og stegadon bamsefar hurtigt kål på dem.
Mathias Andreassen

tiass8

Mine tanker om min lizardmen hær.

Som før nævnt handler lizardmen KUN om den party slann. Eller – det gør det faktisk ikke, men min lizardmen hær gør altså!

Jeg er dog blevet i tvivl om death loren er så fandens god. Jeg tror den vil skinne væsentligt mere mod f.eks. dværge, ogres (det gør alle hære vel), empire og elver hærene. (pga. deres generel ret lave stat linje).
Jeg er derfor kommet meget i tvivl om dobbelt komet hæren måske ikke er bedre. Det giver også min ekstreme slann lidt mere frihed, (og JA jeg vil skrive ekstrem eller EXTREEEME ekstremt mange gange i løbet af alt jeg skriver om – sådan er det bare ;) ).
Grunden til han får mere frihed, er at heavens magien indeholder et par udmærkede buff/hexes og en komet der bare placeres "wherever". Det betyder at slannen ikke skal koncentrere sig så meget om LoS og diverse 90' arcs, slannen er så fri til at tæve warmachines og andre småenheder, (3 i CR med warbanner på charget, plus eventuelle flanker/rears kan breake meget). Ellers kan slannen "tanke" en masse forskellige enheder, (uden magic weapons), og holde dem hen indtil den kære bamsefær, (læs: stegadon), kommer til undsætning.
Heavens hæren er desuden ret stærk, sådan som jeg ser det, overfor gunlines osv., da den tvinger modstanderen til at sprede sig ud, eller miste for meget pr. komet, hvilket gør det hele nemmere at tage ud for EXTREEME slannen, kamæleonerne og terradonerne.
Mit setup nu, som jeg har nævnt før, er det kære tæppe, forbidden rod, obsidiant trinket, warbanner, en hel lore og ethereal. Jeg ville gerne have plads til rumination, men det er der ikke point til indenfor GF's max 500 pts per enhed/model regel.
Men sådan som han er nu, er han stadig meget holdbar overfor alt undtaget magisk skydning, og selv der har han jo stadig 5 wounds. 3+ ward mod magi, og ting som dwellers og cracks call kan han flyve dejligt langt væk fra. Forbidden rod er god når magi vindene er sløve 1 runde, jeg plejer at bruge den, hvis jeg føler mig sikker på at de d3 wounds slannen mister ikke kommer til at vise sig fatalt, men også først når modstanderen ikke har nogen scrolls tilbage, så jeg kan "regne" med hvad der sker i den magi fase.
Warbanneret gør slannen bedre til a tanke, og giver ham lidt mere edge, hvis jeg vælger at smide ham ind i mindre enheder/warmachines.

Det var lidt om det vigtigste, slannen, som jeg i min hær har navngivet Zoidberg, se på billederne og gæt hvorfor ;). Slannen bakker jeg op med 1-2 skinke præster, de giver et par gode zapper, og forhåbentlig en komet ekstra, jeg har leget lidt med scroll på den ene og channeling stav på den anden, og det har virket nogenlunde, selvom jeg channeller helt ad helvedes til alligevel. Skinkerne holder sig dog fint i live, men jeg har heller ikke mødt den mest offensive skyde/magi fase med hæren endnu.

Tank saurussen, med stubborn hjelm, GW, 2+ ward mod flaming og reroll første fejlede armour save, er lidt en alt mulig mand, men som navnet hentyder til, eller faktisk siger rent ud, er han mest med for at holde modstanderens blokke oppe indtil bamsefar har tid til at kigge forbi, han virker også fint til at tage mindre enheder. Svagheden er dog, han sidder på en coldone og jeg ikke har andet kavaleri i hæren, hvilken gør at kanoner tager ham ud før han kan stave til citronmålenenemenane. SLoS hjælper dog lidt på det, da han så kan gemme sig lidt bag det hele.

Mine core valg har ligget mest fast pga. hvad jeg har og kan se mig selv male, (hvilket minder mig om jeg nok snart skal i gang), jeg har brugt 14 skinker med champ, champen er bare til challenges, mens enheden ellers bare er til for at være irriterende, jeg har aldrig været god til at bruge den slags enheder til noget offensivt, men den har altid været god til at screene og "redirecte" og det er den stadig, dog på en anden måde end i gamle dage. Grunden til det sjove tal er at enheden koster nu 104 point og er derfor scoring til GF.
Den store saurus blok jeg har leget med, er okay mod blødt infanteri, men er ellers ret uimponerende, jeg har overvejet "SKrox" enheder, men får ikke lavet dem alligevel, så det tænker jeg ikke videre over :)
Den rankede enhed skinker er til fordi den er nemmere at flytte rundt med end skirmisherne, og det er sådan ca. det :P

Special – den er nem.
Kamæleonerne er den bedste enhed EVER – næst efter den ekstreme slann jo ;) – de tonser rundt og skyder, og de nye scout regler er broken så det batter. Derfor – max af dem, 2*10.
5 terradoner, hvis du har brug for en forklaring, kan jeg ligeså godt fortsætte med at fortælle jorden er rund og det gør ondt at prikke sig selv i øjet. Fordi at for det første ved alle det, og for det andet er du, hvis du prøver dem, ikke i tvivl.

Jeg har tænkt lidt over en enhed på 6 Kroxigorer til at udskifte min gamle bamsefar, da de kan tåle lidt mere kanon i numsen fordi de stiger stop, og stadig gør ondt på f.eks. kavaleri, som jeg ellers ikke har så mange våben imod. Men kroxigorer får jeg heller ikke alvet inden GF, så de må vente i tænkeboxen lidt endnu.

Rare
Først det bedste, salamanders, de er lavet af snyd, de æder blokke, og uddeler bank i nærkamp, (alle crew slår nu i nærkamp). Nuff said, tag 3 med, og lad som om du spiller 2025 point i stedet for 2250.
Så kommer ancient bamsefar, jeg kan godt lide ham, man ved hvad man får, og han er bedre end han var i 8th. Han er desværre tilmed blevet en meget stor og tyk glaskanon, da kanoner river stakkels bamsefar rundt hurtigere han kan heales selvom man havde gidet at bruge life magi, (som for resten er for pussies! ) ;)

Det var "lidt" om hæren indtil videre. Når det er sagt, bliver jeg nok klogere, da jeg stadig er meget fanget i mit 7th ed. mindset, og stadig ikke er helt sikker på jeg har set lyset endnu.

Till next time
Mathias
Mathias Andreassen

Daniel

God læsning Mathias. Godt med lidt idéer når jeg nu agter at dukke op til GF, med kun et 8th edition-spil i bagagen...

Keep it coming.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

tiass8

Takker - jeg har haft en tanke mere efter dagens NWL spil mod beastmen.

Beast men stil sucks - over and out ;)
Mathias Andreassen

Honsou

Quote from: tiass8 on 13 September, 2010, 11:43:02
Mine tanker om min lizardmen hær.... de er lavet af snyd.
Det var hvad jeg lige fik fat i. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

The rasmus

Kan godt lide setuppet på slannen og begynder efterhånden at overveje om det skal kopieres. Jeg holder dog på at skink enheder stadig skal være små med mindre de har deres storebror krox med. Skinksne skal bare skyde og stå i vejen som før.

Har tænkt lidt over det med at erstatten steggaen med 6 krox. Rent cost benefit så tror jeg simpelhen ikke at det kan betale sig. Så er det bedre med nogle flere saurusser eller bare holde fast i steggabamsen.
Rasmus Budde

tiass8

Quote from: The rasmus on 14 September, 2010, 09:52:31
Kan godt lide setuppet på slannen og begynder efterhånden at overveje om det skal kopieres.

NOOOO ;)

i min kamp igår holdt jeg mig også bare til 10 ranked skinks, som ikke gjorde noget.

Jeg skriver lidt om min kamp senere et eller andet sted :)

Mathias
Mathias Andreassen

tiass8

Så er den seneste battle report oppe på TWF.

kom endelig med kommentare eller kritik både her eller der.

Link: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=12&p=950535#p950535
Mathias Andreassen

Skarnet

Det er fedt at du spiller så anderledes end mig, mr. Tiass. Jeg har blokkene i stedet for den frie bevægelse, selvom jeg nyder den smule løse bevægelse jeg benytter, så ser jeg to blokke af saurus'er og en stærk og boosted enhed tempel guards som ganske ok, men med tempel guards er du lidt restrikteret til at booste dem, ellers så bliver de dræbt af modstanderens "dødsstjerner"... Men jeg vil lade min inspirere noget mere af de større enheder chameleons efter GF og frie slann, hvis jeg ikke tager en 40k pause, væk fra fantasy :D

Men tak for rapporterne, de ser fede ud, læsningen værd!

PS, endnu mere værd at læse, hvis man tager side 1 med, hehe... :) kommer snart og tager ETC tronen... når jeg har mødt nogle mere bissede modstandere :)
Fuldtids skarn & warhammer spiller, nyfødt maler
Spiller: Eldar, Space Wolves og Necromunda

tiass8

Så kommer der lige en hurtig gennemgang af mit sidste spil.

Der kommer ikke så mange detaljer da jeg endte med at blive forholdsvis beruset i selskab med Mr. Prentow og Mr. Budde.

Det var Budde der stod for skud - han spillede med en Herald dæmon liste.

2*mounted khorne heralder
1 tzeentch mager med beast
2*37 blodletters
12 horrors
8-10 furier
2*3 nurlgings
6 flamers
1 fiend.

Jeg sørgede for at holde min slann langt væk fra shadow tryllemanden, så han i stedet måtte fyre sin initiativ kanon i hovedet på stegibamsen som han dog fejlede at wounde, mens pitten blev dispellet hver tur.
Jeg fik en komet ned i hovedet på den ene enhed blodletters og horrors, der tog en god bid af enhederne.
Jeg stillede min store blok overfor 1 enhed blodletters, mens jeg holdt den anden på den anden side af en bygning der stod i midten. Jeg flyttede derefter tidligt mine salamandere og kamæleoner op i hovedet på blodletters og flamers så de skulle charges væk, og ville løbe igennem huset og komme væk. Budde overraskede mit ved at charge flamers i hovedet på kamæloenerne, hvilket bragte dem uden om bygningen, og derved blev spist, dog endte flamersne så lige foran en meget gnaven stegadon. Dem og salamanderne nåede dog at skyde lidt inden og fik fjernet 10 blodletters og 1 flamer.
Den blodletter blok foran mine saurusser var nu nede på omkring 25 modeller, og heralden der stod sammen med dem var charget ud for at få salamanderne væk. Det så min blok som deres que, og chargede heralden, som de spiste over 2 runder. De løb så videre ind i et combined charge på nurglings og blodletters, og støttet af slann og skink -1 to hit og -1 ld spellen blev blodlettersne stille og roligt spist. Budde prøvede at smide sin general herald ind i kampen, hvilket også kostede ham livet. Min stegadon spiste først flamersne, og løb dernæst frem og spiste en halv smadret horror deling med tzeentch herald.
Den anden enhed nurglings blev skudt stille og roligt at kamæleoner, skirmish skinks og terradoner, terradonerne fik også spist fienden i nærkamp, efter at have skudt 2 wounds af den med skydning.
Jeg kan ikke huske hvad der skete med furierne, tror de døde i nærkamp til et eller andet. Men det endte med at jeg kun havde mistet den ene enhed kamæloener til flamer charget, og Budde stod tilbage med en halv blok blodletters i bygningen i midten.

Jeg var meget tilfreds med resultatet, da min ethereal slann med heavens magi stort set ikke kan bruges mod dæmonerne. Uden Brian eller en anden stor hurtig dæmon bliver han dog ikke rigtig truet heller. Uden Brian så står lizardmen ganske udemærket mod dæmonerne, og skal nok sørge for at turen uden for "the warp" bare bliver en hurtig gennemrejse.

Nu virker det jo som om at mit flyvende tæppe bliver ulovliggjort på min slann – noget som jeg ikke havde set komme, eller kunne forestille mig. Jeg vil dog ikke komme mere ind på det, da jeg bare bliver arrig, og hiver en masse unødvendige kommentarer ind på bloggen.

Untill next time
Mathias
Mathias Andreassen

tiass8

Så sker der nyt på min TWF blog. Der kommer nok endnu en post senere, da jeg spillede 2 kampe igår.

Den første er oppe nu.

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=72464&p=953585#p953585
Mathias Andreassen

Ilithien

God læsning selv om det var HE det gik ud over, glæder mig til at hører hvad der skete i finale kampen :D
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

tiass8

Så skal du vente med at tjekke afrapporterings tråden ;)
Mathias Andreassen

Ilithien

Battle Brother

tiass8

Mathias Andreassen

Ilithien

Battle Brother