News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

KMN's Hygge udi farve sjaskeri mm.

Started by kmnbrush, 24 February, 2010, 19:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kmnbrush

Hejsa PF
Jeg har de sidste par måneder lusket rundt her på forum, og set hvilken fantastisk bunke kreativitet der er samlet her. Nu tænkte jeg, at det var på tide at bidrage lidt selv.

Lidt baggrund:
Interessen for figur maling/figur krigspil, startede et sted i starten af 90'erne; dengang havde jeg spillet D&D/AD&D nede i "rolleren" nogle år, og blev introduceret til Warhammer Fantasy Battles, og senere 40k i form af Rogue Trader!
Der blev ivrigt skubbet figurer rundt i nogle år,  men stille og roligt forsvandt interessen, og det endte med at det meste af nørde materialet fandt vej til flyttekasser på loftet/kælderen.
Nu ca. 10 år efter, begyndte interessen stille at komme tilbage, og flyttekasserne blev gravet frem igen (det var ikke alle der havde overlevet, men dog var der liv i selv nogle af de gamle Citadel farvelade bøtter)

Plan:
Jeg spiller ikke pt. men maler kun figurer får hyggens skyld, og da jeg er temlig rusten, er taktikken at få så meget fra hånden som muligt; simpelthen for at træne teknik mm.

Nå, nok pludder pladder, så her er lidt billeder.

Gammel Chaos Marine?

Chaos Dwarf?

Necromunda (Kom vist med et gammel White Dwarf)

Eldar Somth? (hånden m. sværdet var ødelagt da han blev pakket frem igen, og jeg var nødt til at gendanne den udfra nogle plastik bits + GS - Lidt misproportionel længde)

---
Lidt flere Eldar

Legepladsen

Fikset links mm.

Chaos Champion (Han mangler lige sit skjold, men "borte" har taget det :( )

~KMN
Male Blog (R.I.P) - CMON

Takoda

Det er jo ren nostalgi. Selv bøtterne holder 100% temaet :D Glæder mig til at se mere fra din pensel.
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Rockstar

Fedt, de gamle poseringer fra GW er rent WIN ;D

Flot Eldar rustning btw.
Stavefejl i signaturen er noget rod.

kmnbrush

Opdateret m. Chaos Champ

Apropos nostalgi :
Male Blog (R.I.P) - CMON

merlin

kmnbrush

Det er ikke blevet til så meget maleri her på det sidste, kun en enkelt Blood Angel Marine (Har seriøse problemer med at få den rette belysning/afstand med kameraet, så der er ikke pt. billeder af denne)

Lidt om magneter:
Udover dette så har jeg nørklet lidt med en Cygnar Heavy Warjack (plastik kit), og så fik jeg den stjerne dumme ide, at jeg ville magnetisere armene... dumt.... eller måske bare dumt valg af figur, da bla. armene/våbene er monteret på nogle kuglerunde skuldre "joints"

Problemer / erfaringer:
- Runde fix punkter på figuren, gør det svært at forme den ønskede positionering.
- Mit valg af magneter er ikke stærke nok (de største, der ikke visuelt så for voldsomt ud på armene)
- At dække dem til med GS, nedsætter markant deres magnetfelt, selv med et meget tyndt lag.
- Det er super vigtigt at få placeret magneterne korrekt til at starte med, dette gælder både polaritet og ikke mindst at hvis 2 magneter brugers, at de er placeret direkte over for hinanden; det er "umuligt" at få dem til at balancere på kanten af et magnetfelt.

Nu står valget så at enten bare lime et fast arm valg på, ELLER forsøge at rette op på vinklen af albuerne og evt. styrke forbindelse med en ekstra magnet mm.

Arme/våben:

Skuldrene hvor jeg har "gravet" et par magneter ned, og dækket til m. grøntsnot:

Dingle armen (fail!):
Male Blog (R.I.P) - CMON

Jones

Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Grobut

Quote from: Jones on 17 March, 2010, 00:11:04
Sjov idé...men hvorfor?

Vil tror det er for at kunne stille Jack'en på bordet i alle 3 varianter der er dele til i kassen :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Takoda

Quote from: Grobut on 17 March, 2010, 08:42:40
Sjov idé...men hvorfor?

Vil tror det er for at kunne stille Jack'en på bordet i alle 3 varianter der er dele til i kassen :)
BINGO! Samme strategi jeg har tænkt mig når jeg starter en Warmachine hær op :) går og venter på min MarkII bog, så jeg kan lære lidt om spillet.
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar

Grobut

Quote from: Takoda on 17 March, 2010, 09:26:55
Sjov idé...men hvorfor?

BINGO! Samme strategi jeg har tænkt mig når jeg starter en Warmachine hær op :) går og venter på min MarkII bog, så jeg kan lære lidt om spillet.

Du må sige til, så finder vi ud af at give dig et demospil eller 2 :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Rockstar

Jeg er ved at gøre det samme med mine retribution.

Poster om det når jeg er igang.

Kaime

Jeg havde oprindeligt planlagt at lave det samme trick med min cyclone, men da jeg så hvordan det skulle samles og magnetiseres gad jeg ikke alligevel :) Endte med at samle den som en cyclone fast og så bare bruge de gamle metal versioner af de andre.

Mouse

Jeg havde også lidt en magnetdrøm til mine plastjacks.. hvor store er de magneter som fejlede? Selv havde jeg ø3x3 i tankerne, med en i både arm og skulder.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Takoda

Quote from: Grobut on 17 March, 2010, 10:11:46
Quote from: Takoda on 17 March, 2010, 09:26:55
Sjov idé...men hvorfor?

Du må sige til, så finder vi ud af at give dig et demospil eller 2 :)
Lyder kanon :) bor i NV så der er ikke så langt ud til EP's lokaler. Har skam haft et kig eller to på hjemmeside ;) Har dog en bachelor lige rundt om hjørnet, så det bliver nok først til sommer :)
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar

kmnbrush

Sjov idé...men hvorfor?
Præcis som også nævnt længere oppe; der er flere jack varianter i sættet :)

Quote from: Kaime on 17 March, 2010, 12:57:33
...Endte med at samle den som en cyclone fast og så bare bruge de gamle metal versioner af de andre.
Ja, jeg havde også tænkt i de baner, men jeg er dog stadig lidt i tvivl omkring hvad jeg synes om Cyclone.

Quote from: Mouse on 17 March, 2010, 13:48:27
Jeg havde også lidt en magnetdrøm til mine plastjacks.. hvor store er de magneter som fejlede? Selv havde jeg ø3x3 i tankerne, med en i både arm og skulder.
De magneter jeg brugte er kvadratiske og måler i mm. 5x5x1. (jeg kender ikke deres specifikke produkt navn)
Der er monteret en magnet både i skuldrene, samt for enden af "armen"
Man kan muligvis vinde noget ved at få en større kontakt flade (undgå den runde facon på skuldrene) mellem magneterne, men specielt for Cyclone gøbsene, så ligger tyngde punktet langt fra fix punktet ved skuldrene, hvilket er problematisk.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Mouse

Man kunne evt supplere magnetterne med en pin. Således at magnetterne holder armene sammen og pinnen holder vinklen
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

kmnbrush

Quote from: Mouse on 18 March, 2010, 09:45:30
Man kunne evt supplere magnetterne med en pin. Således at magnetterne holder armene sammen og pinnen holder vinklen
Ah, det er faktisk ikke en helt dårlig ide! :D Det må jeg lige kigge nærmere på ved lejlighed.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Rockstar

kmnbrush

Så gik der lige to måneder uden opdateringer, og jeg skal da indrømme at der ikke er blevet produceret meget model maleri på det sidste, dog en smule, som der kommer lidt billeder af her:

Jeg har et hav af gamle Space Marines, så jeg begyndte en Blood Angel hær:
Et par test figurer, samt en flamer fra 40k 3rd ED kassen.

Dreadnaught der pt. er gået lidt i stå, da jeg afventer at min airbrush lander, så jeg kan få en jævn rød på de større flader:

Min gamle Rhino fik jeg lige taget et billede af (ca. '95):

Et forsøgt på en Sanguinary Priest:

Det er ikke kun gammelt "*ort" jeg sidder og roder med, jeg har også lidt nyere, bla. lidt jumppack (Den nye Death Company box, blandet med en gammelt assault box) samt en omgang Sanguinary Guard:
Male Blog (R.I.P) - CMON

kmnbrush

Så blev der lavet lidt baser:

De får også snart en farve på kanten, muligvis sort (kejseren har vist mig vejen væk fra grønne basekanter)

Og en ældgammel Heavy Bolter Devastator blev "færdig":

Samt et par hurtigt malet zombies/Ghouls:
Male Blog (R.I.P) - CMON

kmnbrush

Så fik jeg lavet en af mine jacks; stortset standard farve skema, med et forsøg på lidt oxideret metal mm. samt noget "glow" i øjnene, som dog ikke gik helt efter planen, men jeg er "overall" godt tilfreds.
Jeg mestrer desværre ikke kunsten "At tage billeder af sine dukker". :(

Male Blog (R.I.P) - CMON

Ilithien

Du skal have nogle flere naturlige lyskilder, eller lamper med dagslyspære, det er så vidt jeg ved vejen frem.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ravage

Hej,
Det ser rigtig godt ud. Du mangler sådan set bare at lave en hurtig edit med GIMP:

Det her tog mig 1 minut at lave med det og jeg har kun lige lært at bruge det til mine egne billederså synes bestemt du skulle kigge på det  :)

http://coolminiornot.com/go.php/go/articlephp/aid/724/page/1?

Jeg synes nu OSL blev ok til øjnene og synes det er dejlig bløde farver du har fået frem  :)

Hvor er dine Ghouls fra? De er seje! Og kunne man få en hurtig toturial på dine baser?

Fortsæt det gode arbejde, så er tiden mindre vigtig, det er jo trods alt en hobby, ikke et arbejde  ;D

Quote from: Honsou on 02 February, 2009, 11:50:52
Du er så nørd at jeg føler mig helt normal

kmnbrush

Tak for tippet omkring GIMP, det skal jeg helt sikkert ha' kigget lidt mere på.

De Ghouls er fra Mantic Games, og er helt klart super cool; som kirsebær på toppen, så var de to jeg har gratis - de kørte en kampagne hvor man modtog et gratis sprue ved at signe til deres News-letter.

Som ønsket kommer her

Hurtig Base Tutorials:
For alle baser gælder følgende:
Jeg plejer at give base overfladen en hurtig tur med lidt sandpapir, samt en hurtig vask med lidt sæbe, da jeg har oplevet at når jeg fortynder min PVA lim (Standard Cascol trælim fra Bauhaus) med vand, så kan limen "trække" ind mod midten af basen.
Jeg fortynder altid min lim med vand ~ 50/50, og sørger for ikke at smører et for tykt lag på, specielt når jeg bruger strandsand, da strandsand er utroligt fint, og har en god suge evne når det er tørt, hvilket kan medføre at man kan få "klumper" af lim/sand på sin base = ikke godt.

Ingredienser:
Base, Skifer (Jeg bruger en naturskifer tagplade, der fik en elegant tur med en hammer+bidtang), sand (Dette kan findes i næsten ubegrænsede mængder ved strande :o), Statisk Græs (Jeg brugte Dead Grass fra Citadel)
1. Prep. en base, lim noget skifer på i passende størrelser/mængder.
2. Dæk resten af base overfladen med sand og lad det hele tørre.
3. Maling:
- Hele basen fik en tur med en fortynder sort (lad det tørre grundigt, da det godt kan opbløde limen igen)
- Hele basen blev "wetbrushed" brun (Bestial Brown + lille smule sort), så kun de dybeste "huller" er sorte.
- Det hele blev "drybrushed" op til en passende fremtrædende fra Bestial Brown -> Kommando Khaki -> Skull White.
4. Afslut med at male base kanten i en ønsket farve, og pålim lidt statisk græs.

Bemærk: Selvom skifer faktisk er en stenart, er det en "blød" sten, så det er ikke noget problem at bore i skifer når man skal have sin dukker "pinned" på plads.

Ingredienser:
Base, kork (jeg bruger nogle flaskebrikker jeg har købt i Bilka; de har den perfekte tykkelse), lidt mere sand og en omgang statisk græs.
1. Prep. en base, bræk et passende stykke kork af og lim på basen. Kanterne på korken bliver flossede ved at brække/kradse dem, så den naturlige ujævnhed bliver synlig.
2. Områder ikke dækket af kork får en omgang sand, samt lidt op af siden på korken.
3. Maling:
- Hele basen grundes sort.
- Den sandede del, samt halvvejs op af basekanten, får en brun tur som på førnævnte base maling.
- Korken fik en omgang Vallejo Cold Gray m. lidt sort, hvorefter den blev drybrushed af et par omgange med ren Cold Gray  op til en hvid.
4. Afslut med at male base kanten i en ønsket farve, og pålim lidt statisk græs.

Disse er blot variationer af ovenstående baser, med undtagelse af følgende:
På den ene base forsøgte jeg at bruge Flamingo - Polystyren som sten, samt jeg limede noget sprue afklip på, og malede det som rustent jern. Statisk græs er Glade Grass fra Citadel.

Male Blog (R.I.P) - CMON

kmnbrush

Note to self: "Når du bruge en lak på dåse der er 10 år gammel, så check lige resultatet før du bruger den på dine dukker" - Selvom den var rystet grundigt, var en af mine Citadel Matt Varnish, ikke længere Matt :(

Cygnar Lancer:

Edit: Nyt billede, m. en ny lakering samt lidt græs.
Male Blog (R.I.P) - CMON