News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Hive Fleet LV 426

Started by Taoregorn, 28 February, 2010, 20:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Taoregorn

Quote from: Choker on 25 April, 2010, 11:32:54
Ja fedt at læse og lækre billeder :)

Dog lyder det som om, at du slog for snaps med din carnifex lige da den kom ind fra reserve?

Men med alle de crappy enheder og terningerul må du da være lykkelig? Er det ikke lidt det du satser på? ^^

Heh. Hæren er indkøbt inden jeg fik et codex. Så jeg kan med rette sige at jeg bare har valgt ud fra min fantasi. Og som altid giver det et helt igennem elendigt resultat.

Mit største FAIL er den pyrovore og biovore jeg har stående... hva' skal man med en pyrovore? Den er jo ikke engang til at tage med for "sjov".

Biovoren ser også rimeligt elendig ud, men dog har den en berettigelse med sit "som vinden blæser" spore mines. Det er jo sjovt. (havde de så bare langet mere end S4 ud.... eller i det mindste haft AP 3).

Choker

Tjah, synes nu ikke engang Biovores er så ringe. Hvis man har 3 med er det 3 barrage pizzaer med St4 AP4. Det er ret godt mod det meste udover marines. Og 45 pts stk. er til at overkomme. Det eneste store minus er, at den koster et heavy choice som man som regel vil bruge på noget andet.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Taoregorn

Quote from: Choker on 25 April, 2010, 12:56:09
Tjah, synes nu ikke engang Biovores er så ringe. Hvis man har 3 med er det 3 barrage pizzaer med St4 AP4. Det er ret godt mod det meste udover marines. Og 45 pts stk. er til at overkomme. Det eneste store minus er, at den koster et heavy choice som man som regel vil bruge på noget andet.

Jeg synes de er sjove. Mest. Hvem fanden har 3!? :D

Og tre fexes. Haha.

Choker

Har 4 tror jeg :P

Og nok 6-7 fexes....

P. Regulus

Tak til Mr. T for et par sjove kampe - selv om mine metalmænner fik klø.

Der er nok lige nogen ting, man skal finde ud af, når man møder 'niderne for første gang. Bl.a. at monstrøse synapsekreaturer ikke kan joine andre enheder og derfor står frit fremme at skyde på - og at det er dét, man skal gøre med en skydehær - oh well.

Men selv om de der aliens fik et par gode sejre, så er de måske ikke så farlige, som deres udseende giver indtryk af - i hvert fald ikke hvis man skal tro Torben, der brokkede sig lidt undervejs, da han fik kigget de forskellige stats nærmere efter  ;)

Selv om det kan være svært, når 2/3 af 'niderne kommer ind med deepstrike, så bør man i første omgang undgå at komme i nærkamp, indtil man har reduceret deres antal med lidt fyrværkeri. Hvis man først har taget pusten lidt ud af dem, kan man faktisk godt overleve et par runder nærkamp - også mod symbifanter, øeh genestealers  ;D

Next time, old boy - next time...
Praise the Emperor and pass the ammo!

Taoregorn

Nåh folks,

NU har jeg fået et par spil under bæltet med nidderne og jeg må tilstå at jeg synes de er ualmindeligt elendige.

Det er som om der mangler en "bred mellemvej" i det codex. Der er kun uber(hive guard, trygon mv.) og skrot (pyrovore, lictor, carnifex brood etc.)

Det er selvfølgelig ikke sindsoprivende motiverende for videre indkøb og spilleri, men jeg trucker godvilligt videre. Jeg har på fornemmelsen at de enheder jeg bevidst ikke interesserer mig for endnu, da de ikke har modeller (tyrannofex, tervigon, mycetic spore) bli'r plastic-fantastic (tm) kits man ikke kan leve uden.

Min originale tanke om at købe nok special units til at kunne stille 3 af hver er stendød. Der er INTET der kan få mig til at købe 2 pyrovores mere... 1 venomthrope mere, eller 2 lictors for den del.. (arh ok - lictor modellen er jo helt vild fed og sej).

Så muligvis er det bare at sadle om og så lave en "de-her-enheder-er-billige-lige-nu-hær".

Jeg synes nid-bogen slår mig som den mest besynderlige af de nye bøger der er kommet i 5th.

Choker

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 06 August, 2010, 20:34:49
Nåh folks,

NU har jeg fået et par spil under bæltet med nidderne og jeg må tilstå at jeg synes de er ualmindeligt elendige.

Det er som om der mangler en "bred mellemvej" i det codex. Der er kun uber(hive guard, trygon mv.) og skrot (pyrovore, lictor, carnifex brood etc.)

Det er selvfølgelig ikke sindsoprivende motiverende for videre indkøb og spilleri, men jeg trucker godvilligt videre. Jeg har på fornemmelsen at de enheder jeg bevidst ikke interesserer mig for endnu, da de ikke har modeller (tyrannofex, tervigon, mycetic spore) bli'r plastic-fantastic (tm) kits man ikke kan leve uden.

Min originale tanke om at købe nok special units til at kunne stille 3 af hver er stendød. Der er INTET der kan få mig til at købe 2 pyrovores mere... 1 venomthrope mere, eller 2 lictors for den del.. (arh ok - lictor modellen er jo helt vild fed og sej).

Så muligvis er det bare at sadle om og så lave en "de-her-enheder-er-billige-lige-nu-hær".

Jeg synes nid-bogen slår mig som den mest besynderlige af de nye bøger der er kommet i 5th.

Tjah, at en del af dexet er godt og en del er dårligt gør sig vel gældende for næsten alle codex.

Jeg er enig i, at mange enheder ikke er værd at bruge hverken pts, penge eller energi på, men dertil synes jeg også det er et codex med virkelig mange valgmuligheder. Alle sektioner er spækket med sjove og interessante væsener. Der er forholdsvist gode muligheder for at lave den type hær man vil og stadig få den til at fungere nogenlunde.

Selvfølgelig lider alle hære under, at det hele ikke kan være supergodt og vildt, men jeg synes, at mange af niddernes kan virke fint i en kontekst.
HQ afdelingen har 5 choices og jeg vil ikke udelukke nogen af dem. Alle sammen kan være rigtig gode.
Elites har overvældende 8 choices. Det er her de fleste mindre gode/dårlige enheder findes. Lictoren er ikke særlig god, Ymgarls er ofte skuffende men kan virke, samme med Deathleaper. Pyrovore og Venomthrope er intet værd, men derimod er Hive Guards, Zoans og til dels Doom ganske gode. Så en fin fordeling af gode/dårlige choices der IMO.
Troops er også spækket med lækre choices. Ikke et eneste af dem vil jeg sige er direkte dårligt, pånær Ripper Swarms selvfølgelig.
Fast Attack er en sjov sektion. Masser af muligheder og gode enheder til mange forskellige situationer. Igen er det kun Rippers og nok også Spore mines der skuffer horribelt. Harpyen er heller ikke toppen af poppen, men OK.
Heave Support er paradis for monsterelskere. Carnifexen er ikke særlig effektiv som du siger, men har til gengæld den fedeste model ever. De andre choices er gode. Selv Biovoren kan være rigtig god imod alt andet en power armour.

Man kan lave Horde, Nidzilla, Shooty, Flyvende cirkus, Deep strike/Reserve helvede, Standard... Det hele kan virke.

Men ja, det var bare lige, hvorfor jeg godt kan lide nidderne :)

Mvh Bjarke

Taoregorn

Jeg fik malet lidt flere nidder!

45 termaganter.

Så må vi håbe der udkommer en morgant til dem næste år så de ikke skal være moderløse alt for længe. (de kan jo intet uden mor!)

Frede

Cool!

Er det Plasmabugs du har kanibaliseret?

- F -

Spicker

Spicker approve!!

Du må jo bare klø på med de nidder, så du kan få banket en liste sammen der er sjov at spille med.

Taoregorn

Nej det er flamingoæg og limpistol. :)

Jeg skal prøve dem af på lørdag. Målet er at få lavet en 9-10 stk så jeg kan stille en hel drop hær. Men det bliver ikke lige med det samme. De koster jo omkring 9 kr at lave!!

Honsou

SUPER lækre de mycetic spores! En smule mere grønt på dine gaunts, og de er i samme klasse, liiiige en anelse for sorte, men fint farvetema. (De er jo ikke skrigende røde!) ;)

QuoteCarnifexen er ikke særlig effektiv som du siger, men har til gengæld den fedeste grimmeste model ever.
Fixt.
En carni er en pukkelrygget satan med et hoved nede i maven, jeg ved fanme ikke hvad den ligner, men køn er den ikke. En smule mere oprejst, og den ville være ret cool tror jeg.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Taoregorn

Hgmm nu får jeg lyst til at prøve at konvertere en carni der står oprejst som den gamle screamer killer... :D

Hesse

Har set et par gøre det hist og pist - det er noget med at vende knoppen i skriftet 180 grader, og skære lidt i benpladerne hist og pist samt skære noget af halsen af så den ikke kigger op i luften...Den får ca. samme højde som en Hive Tyrant, så vidt jeg kan se.

Taoregorn

HMm ja. Det er nok heller ikke lige 1. prioritet. Det er mine spore pods derimod. :D

Taoregorn

Jeg har vist fået listet et spil ind på lørdag, så er det jo også kun på tide at jeg forsøger at lave en liste. Jeg vil forsøge at spille med:

*************  1 HQ  *************** 

Schwarmtyrant
- Tentakelpeitsche und Hornschwert
- Sensenklauen
- Lebensraub
- Nervenschock
- - - > 170 Punkte

***************  3 Elite  *************** 

2 Zoantrophen
+ Landungsspore
- - - > 160 Punkte

1 Toxotrophe
- - - > 55 Punkte

1 Toxotrophe
- - - > 55 Punkte

***************  5 Standard  *************** 

20 Termaganten
- Bohrkäferschleudern
- - - > 100 Punkte

10 Termaganten
- Neuralfresser
+ Landungsspore
- - - > 140 Punkte

20 Hormaganten
- Adrenalindrüsen
- Toxinkammern
+ Landungsspore
- - - > 240 Punkte

10 Symbionten
+ Upgrade zum Symbiarch
- - - > 186 Punkte

5 Symbionten
- - - > 70 Punkte

***************  2 Sturm  *************** 

10 Gargoylen
- - - > 60 Punkte

7 Venatoren
- Zangenkrallen
- - - > 245 Punkte

***************  3 Unterstützung  *************** 

Trygon
- Upgrade zum Alpha-Trygon
- Toxinkammern
- - - > 250 Punkte

2 Biovoren
- - - > 90 Punkte

Morgon
- Toxinkammern
- - - > 180 Punkte

Gesamtpunkte Tyraniden : 2001

Der er smidt lidt updgrades på for at nå de 2000 pts... men, nu må vi se!

Honsou

Tysk og Tyranids..... øøøhmm okay.... :)

Sejt du har en neuralfresser.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Belial

Så prøv at sige det her "Bohrkäferschleudern" 10 gange i træk meget hurtigt.  ;D

De spore pods ser dælme godt ud. Havde du givet "æggene" behandling før du brugte limpistol?

MVH

Belial

Taoregorn

Quote from: Belial on 25 February, 2011, 08:27:16
Så prøv at sige det her "Bohrkäferschleudern" 10 gange i træk meget hurtigt.  ;D

De spore pods ser dælme godt ud. Havde du givet "æggene" behandling før du brugte limpistol?

MVH

Belial

Nej jeg var i "trial and error" mode, så jeg pøste bare på.

Det eneste jeg gjorde inden limpistol var at sande dem af med sandpapir.

Efter limpistol gave jeg dem et par lag med en opløsning af PVA og polyfylla for at skjule den sidste rest af flamingo struktur.

Min eneste anke med æggene var en anden "t&e" jeg begik. Nemlig den at jeg brugte en slags lim til at opnå højglans... og desværre efterlader det på stadig et hvidligt skær. Summa summarum er at æggene ender med at ha' et andet finish end resten af hæren.

Min bevæggrund var at jeg ikke havde lyst til at spraye lak på dem. Aerosolpartikler er jo netop bitte små og jeg har tidligere oplevet, at de kan gå igennem lag af PVA og andet, man har forsøgt at isolere flamingo med.

Konklusionen må være at flamingo er godt og billigt, men du skal lave det hele i hånden. ;D

Grundidéen var at de er smeltet lidt på vej igennem atmosfæren og derfor nu lækker lidt ooze og ser lidt smeltede ud. ;D

Quote from: Honsou on 25 February, 2011, 08:22:11
Tysk og Tyranids..... øøøhmm okay.... :)

Sejt du har en neuralfresser.

Hehe ja, tysk er tyks. Men jeg ser det ikke som den store hændring og det giver mig et gratis army builder program på onlinecodex.de

Sadomator

De ser rigtigt seje ud, jeg troede også det var plasmabugs du havde slået ihjel...

Men du må lige rette i male kapløbet, jeg har kun 1 point, den ene figur er jo ikke ny  ;) han ahr bare fået opgraderet en hjelm stribe.

Taoregorn

Ja, det siger vist næsten kun for meget om plasmabugfiguren,. ;D

Jeg skal lige få rettet dit pointsantal.

Taoregorn

Nåh så fik jeg spillet med mycetic spores. Ud over at jeg overså deres medfødte skydeangreb så synes jeg de fungerede nogenlunde.

Hormagaunts i pod gav ikke den store mening og manglede som skjold for mine stealers, zoans i pod gav mere mening og devourer gaunts i pod gav 0 mening sådan som vi spillede.

Dog synes jeg ikke helt mine nidder præsterede bemærkelsesværdigt. Faktisk var det kun med nød at jeg fik tilkæmpet en draw mod Regulus' Søstre. Powerarmour, masser af flamers og hurtige tropper var ikke lige min yndlingsfritidsslåsningsven.

Heldigvis var det første gang disse søstre var i aktion, så der blev glemt lidt regler her og der... jeg forventer ingen nåde næste gang!

Speaker to Machines

Quote from: Taoregorn on 24 February, 2011, 14:36:58
Hgmm nu får jeg lyst til at prøve at konvertere en carni der står oprejst som den gamle screamer killer... :D

Jeg har en jeg assimilerede fra P. E. Daners hivefleet;  Den er netop bygget ved at vende torsoen.

Den til venstre er en normal fex (min allerførste, gode gamle Juggernaut!), til størrelsessammenligning.

PS: Hvis du godt kan lide Drop Nidder, så prøv at konverter et eller andet til en Doom of Malan'Tai.  Den er seriøst underholdende, dog mest for Tyranid spilleren, når den lander midt i et par store klumper fjendtligt infanteri :)
Stephan Dahl