News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

AE-WWII

Started by Anaxagorax, 23 March, 2010, 17:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nordmannen

Kamp....ballen til Richardson bestod af en indre kule der operatørene sat, og 2 ytre halvkuler der fungerede som drivbelter. Jeg tror den tegning der er så langt den kom, så de mekaniske problemene kampballen ville komme ud for, ex ved bratte nedoverbakker eller nedbremsninger....eller å se hvor man er på vej, for den slags skyld, ikke rigtig blev nærmere undersøgt. Jeg tror tanken var alternative bremsninger på høyre og venstre hjul. Det ville sikkert blive rigtig behagelig for mandskabet :)
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Anaxagorax

Jeg har købt tingene fra Cipher Studios på den anden side af atlanten, men de kan også fås fra fx Battlefield Berlin, hvor det dog er lidt dyrere.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Taoregorn

Jeg er ret sikker på at Asgaard Games også har det hængende, men ikke har fået nosset sig sammen til at fyre det på webben endnu!?

Anaxagorax

Det ville jo gøre tingene en del nemmere for folket!

Quote from: Spicker on 30 March, 2010, 23:14:03
Arghh Anax... det der nads er du simpelthen nødt til at komme og vise frem på Horisont... Hvis alt andet fejler, er jeg jo nødt til at sende Firmaets(TM) damper afsted efter dig...

Datoen er sat i kalenderen. Jeg bor tæt ved vandet og en flybillet er dyr, så det med damperen kan vi sagtens arrangere :D

Taoregorn

Ohøj.

NU har jeg konfereret med Asgaard Games og ganske rigtigt - de har det hængende på hylden.. tilbudshylden. Der hvor toget slutter og livet for et figurspil i deres kiosk er slut.

Men jeg vil tage ned og se hva' de har. Når den her forpulede lukkepåske er slut.

Kunne du imellemtiden overtales til noget... måske - sagen er at jeg synes det er sjovt at male, sjovt at spille og dødssygt at læse regler og lave hærlister. Måske kunne du - frit fra leveren - lave en britisk hærliste til mig med udgangspunkt i at jeg ejer 12 paratroopers lige nu?! SÅ har jeg noget at male efter og når jeg så engang får købt en bog og fundet en modstander, så helledusse da... hehe.

Player1

Kan man bruge kultister i en af hærene? Så har jeg nemlig en hel del og hvis jeg så bare kan add'e lidt til dem så kan jeg spille med Thorbjørn til horisont. :)

Sadomator

eg vil også gerne spille, jeg mangler bare penge til at indkøbe en hær og tid/overskud til at få den malet (i Thorbjørn tempo)

Anaxagorax

Så er man kommet hjem fra festival. Man er ikke tyve år længere. Av av.

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 03 April, 2010, 22:20:53
Kunne du imellemtiden overtales til noget... måske - sagen er at jeg synes det er sjovt at male, sjovt at spille og dødssygt at læse regler og lave hærlister. Måske kunne du - frit fra leveren - lave en britisk hærliste til mig med udgangspunkt i at jeg ejer 12 paratroopers lige nu?! SÅ har jeg noget at male efter og når jeg så engang får købt en bog og fundet en modstander, så helledusse da... hehe.

Helt sikkert, intet problem :) Har de nogle forskellige våben, tunge våben eller den slags og er der nogle der kunne gå for at være en officer eller sådan? Vil du have nogle overnaturlige eller eksperimentelle ting med? Husk at briterne også kan alliere sig med fx amerikanske robotter, hvis du har sådan noget liggende og synes det er küül.

Quote from: Player1 on 03 April, 2010, 22:28:11
Kan man bruge kultister i en af hærene? Så har jeg nemlig en hel del og hvis jeg så bare kan add'e lidt til dem så kan jeg spille med Thorbjørn til horisont. :)

ROA består af kultister og konverterede (læs: hjernevaskede) fjendtlige soldater og ellers så har briterne counter-cultists, infiltratører der sikkert messer helt forkert indtil det er på tide til at kaste forklædningen og skyde omkring sig.

Taoregorn

Herligt!

Jeg sender dig lige en PM senere, når jeg har kigget nærmere på hva' det præcist er ja har.

Anaxagorax

Bare skriv det her, så kan folk følge lidt med i hvordan tingene hænger sammen og hvad man kan bruge det til :)

Taoregorn

OK!

Jeg fandt følgende i mine gemmer:

Der er to der ligger ned... den ene har et lmg (bren gun). Resten har enten rifler (8 mand) eller maskinpistoler (sten guns).

Jeg har sågar været igang med at male på nogen af dem i forbindelse med noget pulp .45 spilleri:

Jeg regner med at trucke forbi Asgaard enten imorgen eller onsdag og købe hva' jeg må finde interessant (hvis de overhovedet har noget).

EDIT:
Jeg husker tydeligt da jeg købte dem af Bolt Action. Jeg bad udtrykkeligt om kun at få baretter. Så sendte de folk med hjelme. Så skrev jeg og klagede... så sendte de flere folk med hjelme. "OK, I get your point", tænkte jeg så bare.

EDIT II:

Kunne man forestille sig at sådan en fætter her kunne blandes ind i det?

Anaxagorax

Det ser helt perfekt ud, de er jo helt fine til AE-WWII.

Med så mange Paratroopers ville det næsten være det enkleste at vælge en Veteran Detachment. Der er en masse slots til Paratroopers at gøre godt med og man kan faktisk lave en liste med bare de modeller du allerede har:

Elite: Paratrooper Officer (War Hero)
Veteran: MoAA Counter Cultists (2)
Veteran: MoAA Counter Cultists (2)
Regular: Paratroopers (2)
Regular: Paratroopers (2), Bren Mk IV
Special Order: Parachute Assault

British Army med to valg fra MoAA og i alt 13 modeller. En af dine Paratroopers skal du så bruge som en officer og du har en i overskud, men ellers bruger listen alle modellerne. De fire med camouflagehjelme og stenguns vil fungere perfekt som infiltrerende allierede tropper fra MoAA og når du har tre eller flere Infantry-valg kan en af dine grupper af Paratroopers bytte en riffel ud med en Bren Mk IV, det kunne jo næsten ikke passe bedre. Ordren Parachute Assault er jo som skabt til dette tema (tænk 40k Deep Strike til dine tropper, så går du ikke helt galt med idéen om hvad det gør). Jeg tror faktisk det er en ret hård skydende liste, masse folk og en hård helt, der kan holde gejsten oppe selv når folk begynder at dø.

Hvis du får lyst til at putte noget okkult eller overnaturligt ind, så er det bare med at pille ud så du har plads til en MoAA Operative (hvis du vil blive i det britiske tema) i enten Elite eller Veteran og så gøre plads til henholdsvis enten to eller et enkelt valg et andet sted alt efter hvad du vil have.

Håber jeg får spillet mod det en dag! :)

Anaxagorax

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 05 April, 2010, 22:25:59
EDIT II:

Kunne man forestille sig at sådan en fætter her kunne blandes ind i det?

Den kan helt sikkert være et fint Buffalo Power Armour! Så er det bare med at skifte en enhed Counter Cultists ud med noget der kan gøre det ud for en ARPA Field Mechanic og skifte en enhed Paratroopers ud med den.

Taoregorn

Sejhed!!! Jeg må straks fatte penslen... på fredag når jeg har fri igen!

Tak for'et. Jeg må nok heller lige gafle en felt mekaniker... det skal jo ikke være REN WWII skirmish. Der skal være noget WEIRD!

Anaxagorax

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 06 April, 2010, 18:29:12
Quote from: Anaxagorax on 06 April, 2010, 17:57:37
Det er nemlig et rigtig godt system ja. Har faktisk sådan en pakke British Paratroopers hoveder med gasmasker på vej i posten til mine AE-WWII briter. Det hjælper også rigtig meget på at gøre figurerne forskellige selvom det er sådan en lille ting og så får man masser af hoveder for ingen penge i pakken.

Doh! Jeg havde s'gu da totalt misset at du også har gang i briter!

Nåh whatever. Der var jo mange af dem der i Anden Verdenskrig To.

Faktiskt synes jeg udvalget både i SOTTR og AE-WWII til netop briterne er noget magert?

Det virker som om de har svært ved at etablere et tema. Druidestadset er sjovt nok, men jeg tænker mere i paraplyer og bowlerhatte og den slags. Agent stuff.

Bare rolig, de er jo kun som nummer to til prøvespil, ingen kommer før SS :) Ifølge designerne skulle der også komme meget mere til både MoAA og British Army i den næste udvidelse til AE-WWII, de er bare lidt bagud fordi de ikke var med i grundregelbogen. Og ellers kan man jo altid alliere sig med et eller andet hvis man vil have noget andet med.

Forresten kan reglerne til British Army frit hentes her indtil næste bog kommer :)

rubber

Hej Anax.

Fantastisk anmeldelse. Weird war II er en genre jeg overhovedet intet kendte til, men det er et fantastisk koncept! Efter at have rodet en del rundt inde på darksons hjemmeside og set de überfede figurer har jeg måtte overgive mig og bestille de to bøger og de to små starthære til tyskerne og russerne.

Jeg må dog sige at jeg er lidt rystet over det totale fravær af zombier i spillet...De har dog lavet nogle eksperimentelle regler inde på hjemmesiden (som en aprilsnar) som måske kan bruges.
Ellers nøjes jeg bare med kommunist-aber (det er en fantastisk ide) og gale tyske professorer, med deres mere eller mindre succesfulde eksperimenter.

Det skal nok blive godt at komme igang med.

Mvh.

Anaxagorax

Altid godt at kunne dele sin begejstring for noget og der bliver sat pris på det :)

Beskrivelsen og stats til Abgezhertsoldats er dog fine til nazizombier, jeg pønser ihvertfald også på en detachment med en gal videnskabsmand og hans horde af sultne lig.

Post endelig meninger og billeder når du kommer igang med tingene!

rubber

Ok, det lyder godt. Måske er det også bedre at de er noget andet (læs mere underligt) end bare zombies som vi kender dem. Nye ideer er gode. Det er egentlig også mest fordi at det giver en massiv indsprøjting til fantasien at jeg blev interesseret i spillet. (Noget der har manglet for mig i 40k i mange år)

Og så er det jo ikke fordi at jeg ikke kan finde på figurer og fraktioner jeg gerne vil have. Mindst nogle russiske kultister og nogle mad scientist tyskere og nogle tecno amerikanere...med den der indianer ting og cthulhu monstre når de kommer. Og nogle britere og...og psyko-hunde til dem allesammen. Med andre ord, er der for mange seje ting jeg vil have mine fingre i til rigtigt at bekymre mig om zombier. (Det var mere fordi at jeg læste din anmeldelse af SotR, og you had me at zombies.)

Jeg har bestilt fra berlin, så jeg håber at de kommer i løbet en en lille uges tid, så skal jeg nok skrive hvad jeg synes om det, og måske ligge et par billeder op når jeg får det malet. Der er jo allerede til lidt småspil i den pakke der er på vej til mig, og jeg har allerede mindst en af mine venner med på ideen. Håber at det er ok at jeg bare smider det her i tråden.

Mvh.

Anaxagorax

Det er helt ok, bare smid løs!

rubber

Hej folkens.

Jeg fik en lækker pakke med grundbogen til ae-wwll, occult expansion, German genetics starter force, soviet psi starter force og to små poser gummi bären (havde bestilt fra tyskland) for ca. to uger siden. Efter at have læst bøgerne igennem og samlet (desv. ikke malet) figurerne vil jeg lige skrive lidt om hvad mine indtryk er so far...Jeg kommer nok til at gentage noget af det Anax allerede har sagt, så bær over.

De to bøger er virkelig fede! Der er rigtigt meget baggrundsmateriale og det hele er meget gennemarbejdet, med masser af billeder, både tegninger, billeder af figurer og rigtige arkivfotos fra anden verdenskrig. Det hele sætter en virkelig god stemning og gør at det ikke bare er noget man bladrer hurtigt forbi for at komme hen til reglerne og armylisterne. Lækkert. Jeg vil næsten sige at bøgerne er værd at læse selv om man ikke har tænkt sig at spille det.

Reglerne virker ret simple, og lige til at gå til. Jeg linker lige til Quick start reglerne så i kan få et indtryk af grundtrækkene i spillet: http://darksondesigns.com/wp-content/uploads/2010/01/AEQSR_1.3.pdf . Der bliver naturligvis bygget en del mere på i grundbogen, mere uddybning af reglerne og den slags.

I grundbogen er der regler for US, Wermacht og Soviet forces, hvor jeg har tænkt mig at bygge videre på de to sidste. I okkult expansion bliver det hele så blandet sammen, så det er elleve forskellige faktioner der kæmper mod hinanden og kan alliere sig sådan lidt på kryds og tværs af hinanden (det er også her mange af de mest cool ting er). Når man sætter det sammen med de regler der er for at sammensætte detachments giver det virkelig mange muligheder for at lave en styrke sådan cirka lige efter sit eget hoved, og det bliver også ret let at skifte enheder ud, uden at skulle købe en helt ny hær. Vil du have en Uk war druid med til dine tesla device udstyrede US troopers, kan det godt lade sig gøre (man skal dog lige tweake lidt). Masser af frihed til at designe er kæmpe plus.
Jeg synes at detachment systemet virker ret fint og det er ret sjovt ikke at skulle sidde og se på points for at gennemskue hvad der er godt og hvad der er skidt. Jeg regner dog med at tage experimental detachments, da det er det der giver adgang til flest weird tropper...og det er jo unægteligt sjovere at stille med vrede aber, end det er at stille russiske conscripts, ikke?

Figurerne er virkelig fede. Jeg må dog give Anax ret i at det kan ære lidt af en prøvelse at samle dem. Delene er så små at man tit får limet en stump fast til fingeren i stedet for figuren. Men med lidt tålmodighed og en pincet går det lige. Nu glæder jeg mig bare til at få dem malet, så jeg kan få prøvet spillet og få købt nogle flere ind.

Så konklusionen må være en hel klar anbefaling af spillet. Prøv det før din Überstormbahnführer.

Mvh.

Anaxagorax

Godt at se jeg ikke er den eneste, der er begejstret for spillet :D

Jeg går også og venter på en sending mere, men nu er der efterhånden gået et par uger. Nu er der også en flok tyskere mere der snart bliver udgivet, så dem skal jeg ihvertfald også have bestilt mig.

Glæder mig at se hvad du finder på med figurer og lister. Husk forresten at læse de opdaterede regler for Detachments, ellers bliver du lynhurtigt gammel når du skal sidde og sætte en gruppe sammen ud fra reglerne i bøgerne eller FAQ'en.

Quote from: rubber on 30 April, 2010, 14:14:17
...og det er jo unægteligt sjovere at stille med vrede aber, end det er at stille russiske conscripts, ikke?

Uden tvivl!

rubber

Quote from: Anaxagorax on 30 April, 2010, 17:12:39
Godt at se jeg ikke er den eneste, der er begejstret for spillet :D

Ja, nu er vi snart nok til at få vores eget board!

Tak for den update. Jeg havde egentlig bare tænkt mig at nøjes med at fylde standart detachmentsne ud, uden at bytte ud i choises, for det virkede lidt...utydeligt og besværligt.

Jeg kan da lige poste mine tyske genitikere, sådan som jeg har tænkt mig at de skal komme til at se ud:

Experimental detachment:
Special orders: Surrender (fordi at jeg tror at den er sjov sammen med min frygtingydende SD agent)

Elite:SD agent, hero: Natural leader (for at forsøge at holde lidt sammen på tropperne)
Veteran:Mad doktor (han kunne evt. upgrades til scientist i stedet for at SDens Natural Leader, for at få tre Abgeherzsoldaten med.)
Regular:2 Wermacht soldaten (til at skyde med og se seje ud)
Regular:2 Feuersoldaten (fordi at mænd der ligner hellboy demoner med flammekastere er seje, og at de vil være gode sammen med SD+surrender)
Regular:1 stk. Rohlingssoldat m. MG-42 (Stor fyr med lmg...whats not to like?)
Green:3 stk Abgeherzsoldaten (ret fine figurer, og så har min mad doktor noget at lave i selve spillet (han giver steroideamfetamin indsprøjtninger ti folk så de enten bliver rigtig vilde eller dør, til dem der ikke kender reglerne for ham), istedet for bare at være med for at få adgang til de weird ting.)
Green:3 stk. Volkssturm (Dem skal man vist ikke forvente det store af, men de kan jo skyde lidt og figurerne er fede)

Det er sådan set det jeg er kommet frem til. Jeg har mest valgt ud fra hvilke figurer jeg gerne vil have med, men jeg tror at det kommer til at virke ret godt. Er blevet en del i tvivl om jeg skal tage de tre Abgeherzsoldaten og så degradere min SD agent, da tre måske er lidt for lidt?  Jeg kommer nok til at være outgunned det meste af tiden, men sådan er det.

Jeg har ikke helt besluttet mig for hvordan russerne skal se ud, havde egentlig tænkt mig at lave dem som infantry detachment, det virker meget i russerånden med mange ikke ret gode tropper, men det sætter jo lidt begrænsninger på hvor mange psi ting jeg kan have med. Og de virker ret cool...Det må jeg lige se på. Heldigvis er det jo ret let at skifte ud i listerne, så måske jeg laver en af hver. Det virker umiddelbart som en god ide at kunne skifte lidt rundt i ens tropper, hvis man skal i gang med nogle af de kampagner der er i bøgerne.

Mvh.

rubber

Nåja, ret off-topic, men jeg fik også den der pose med Cthulhu med i posten...og jeg aner heller ikke hvad jeg skal bruge dem til. Men Fine er de.

Mvh.

Anaxagorax

Hehe, to sjæle, ingen tanke :) Jeg er begyndt at lave lidt terræn med dem, jeg er sikker på at de også fandt templer til Cthulhu i 1940'erne!

Listen ser helt fin ud synes jeg, men du har nok ret i at det ville være lidt bedre med flere figurer på bordet, når nu en del af dem er nogen der skal ud over stepperne og hen mod fjenden mens de bliver skudt på. Uden nogen erfaring at bakke det op med tror jeg måske også at SD Agenten er en af dem der godt kan klare sig som Veteran istedet for Elite, han skal ikke bruge vildt mange AP's på spells og sådan noget jo? Natural Leader tror jeg er en ret god idé for tyskerne, når hverken en SD Agent eller en Schutzkommando SS har Command og man ikke vil bruge et dyrebart valg på en officer, der ikke kan meget andet end at råbe efter folk.

En Rohlingsoldat med en MG-42 synes jeg ser ret vanvittig ud, på papiret ihvertfald. Han får ihvertfald spyttet en hel del skud af på ingen tid.

rubber

Ok, den skulle jeg lige tænke grundigt igennem. Og læse lidt mere på reglerne. Du mener at ved at degradere SD agent til veteran kan jeg få et ekstra hero choice, som jeg så kan bruge til at gøre Mad Doktor til Scientist? Rigtig god ide. Du har ret i at man godt kan blive lidt gammel af at prøve at gennemskue lige den del af reglerne.

Rohlingssoldaten virker godt nok lidt knækket, med op til ti skud per aktivering, selvom han kun rammer på 5+. Noget skal han jo nok ramme og selv om han kun kan skyde på to targets er man da rimeligt sikker på at de ikke er der mere når røgen letter. Hvis Mad Doktor så samtidig begynder at give ham sprøjter...

Hvis han viser sig at være for plat, så bliver han skiftet ud. Mon ikke en russisk sniper kan give ham lidt at tænke over?

Mvh.