News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

AE-WWII

Started by Anaxagorax, 23 March, 2010, 17:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Ah, sorry, det var mig der laved en fejl, SD Agenten er Elite i udgangspunktet jo, så han kan ikke tages som andet. Tror jeg lige tænkte på Schutzkommandoen, som er Veteran og som så kan opgraderes. Puha, man skal holde tungen lige i munden.

Rohlingsoldaten er nok en rimelig sikker måde at gøre fjendens dag ret dårlig ja. han kan jo også opgraderes til Veteran, så er der lige pludselig 15 skud mod tre mål, plus designer drugs :)

Sniper heroes med Marksman kan også være ret lede tror jeg. Den tyske med Assassin er dog endnu ledere!
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

agger

Thorbjørn,hvad er det for en kæmpe mand??? han er fucking fed!!!

Jeg tror jeg bestiller Incursion i morgen som den her måneds "du er sgu en flot fyr Asger, tillykke" indkøb, tror i ikke at man relativt hurtigt kunne anvende figurerne derfra til noget AE-WW2 sjov? Deres Hellboy look sælger spillet ret godt  :D
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Sadomator

Det er en Void figur,  junkers powersuit fra Scotia Grendel

rubber

@Agger: Hvad er incursion? Smid venligst et link. Det er altid rart med nogle alternative figurer.

Mvh.

Anaxagorax

Det er et brætspil lavet af Westwind Games, dem der også står bag SotTR. Figurerne til det kan bruges i begge dele.

rubber

Ok. De har nu også en del fede figurer. Og så er de også ret billige. Tror at jeg skal have mig et par startersæt. Især russerne ser cool ud. Så kan man jo købe alt det sjove hos darksons.

Mvh.

Anaxagorax

QuoteAE-WWII Basra: 1946 – The Desert War
A Campaign Supplement for AE-WWII

108 pages
SRP $34.99

Basra: 1946 is a campaign supplement for AE-WWII. This book expands the unit choices available to all factions in the game. Detailed rules for using and combating tanks in the game are also included. The story behind the campaign lets players expand their games in new directions along the alternate timeline.

AE-WWII: Basra 1946 Campaign Supplement Contains:

* New historical units and background for British and German forces
* New weird war units for the game
* Rules for fighting in desert environments
* Rules for customizing tanks and other vehicles in the game
* Background on the desert war and the alternate timeline for the Iraqi conflict in 1946
* Three different campaigns representing the different sides of the story in Basra: 1946
* New hero choices, new special orders, and more

Ny udvidelse, der først kommer til september, men som kan købes allerede på Gencon eller i Cipher's netbutik.

Min er bestilt sammen med et par af deres convention only-figurer, der er også et par nye af dem :)

Honsou

Ja, det lyder jo fint, men hvor er billederne? :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rubber

Det ser ud som en spændende udvidelse. Glæder mig til at høre hvad der mere præcist er i den. Jeg vil gætte på at du mindst har bestilt Rommel.

Har du fået spillet det? Jeg fik et par spil her sidste uge, og det var ret sjovt. Vi fik ikke alle reglerne helt præcist på plads (selv om det er ret simpelt), men det kommer forhåbentligt over de næste par spil. Vi havde russiske psi mod tyske genforskere.

Vi spillede et enkelt spil hvor vi bare skulle dræbe hinanden, uden special orders og objectives, for lige at komme lidt ind i reglerne. Andet spil havde vi dem med og det fungerede langt bedre. Der er bare en ret stor storytelling værdi i at have forskellge objectives, muligheder og special skills. Det var langt sjovere.

Jeg er dog ret overbevist om at jeg skal lave mg nogle reference sheets hvor stats, våben og special rules står på. Der blev brugt en del tid på at bladre frem og tilbage i bogen.

Strøtanker om spillet: Våben med høj rate of fire er gode! De færreste unts skyder ret godt, og det er ikke så let at wounde fjender som man lige skulle tro. Rohlingssoldaten med lmg 42 er ret vild. Og vist ikke helt til at tage ud.
Flamers er gode! Havde et russisk heavy team og to tyske feuersoldaten. De sparkede røv. Især feuersoldaten med deres høje armour.
Chumans og abgeherzsoldaten fungerer faktisk helt fint, til trods for at de er green. De skal bare sendes mod fjenden og så må man ikke blive for ked af det hvis (når) de bliver mejet ned. Får man et charge med dem skal de nok rive noget ned!
Den russiske sniper var ikke så imponerende endda. Tror han tog en enkelt figur ud i hvert spil. Han kræver en del held.

Alt i alt er jeg meget begejstret for spillet. Det er hurtigt, sjovt og ret lettilgængeligt. Nu glæder jeg mig til at få et par spil mere under bæltet og til at få malet mine britere. De er ret badass.

Mvh.

Anaxagorax

Ørkenrøven Ræmmel må man jo have :)

Jeg håber de har fået den rigtige liste til briterne med i udvidelsen, det er fint med netlisten, men den er også lidt ensporet og der er ikke så mange sjove ting at lege med. Men ellers er der rigtig mange ting jeg håber at se, mulighederne for weird war-ting i mellemøsten er store. Djinn? Glemte byer med lovecraft-ish ting man er blevet lovet i baggrundsmaterialet? Flyvende tæpper!?

Jeg har kun fået spillet et par enkelte spil uden missioner, også bare lige for at få ting med reglerne på plads, men jeg tror også at det bliver langt sjovere rigtig at komme igang med objektiver og noget at spille efter.

Af ting jeg har fundet voldsomt gode, måske lidt for gode endda, stikker Hidden Deployment ud synes jeg. Der skal man nok finde en lidt anden måde at gøre det på hvis man skal spille ordentligt. Varulve er dræbermaskiner og når de hopper ud af buske og søger ind på officerer eller andre vigtige figurer er der ikke meget modstanderen kan gøre for at stoppe missilet. Med så få modeller på bordet er det meget svært at blokere for noget, specielt hvis der er flere varulve (som nogen jo *rent* hypotetisk godt kunne have, hvis de er meget glade for dem).

Og høj RoF på våben er rigtig godt ja, bare noget så simpelt som StG44 til de tyske tropper hjælper rigtig meget på at fylde luften med bly. Så er der bare det med at komme tæt nok på til at de kan ramme med dem, men de er ihvertfald langt at foretrække frem for de langtrækkende med noget sløøøve KAR98k.

Har ikke brugt feuersoldaten eller noget med flamenwerfer endnu, men det lyder da som noget der skal prøves, hehe.

rubber

Jeg er helt med på at de skal bore noget mere i Loecraft tingen. Det var en af de ting der gjorde mig ldt hård. Det kunne være sjovt at lave en kampagne der tilsidst tager spillerne til ancient Rlyeth.

Selvom jeg er ret glad for deres okkulte liste må englænderne må også meget gerne få nogle flere sjove ting. Egentiligt lidt sjovt at de ikke har taget regular army med i den bog, som de har det til ss og russiske befrielses hær.

Kampvognsreglerne har jeg det sådan lidt, tja...synes at tanks virker lidt voldsomt i forhold til delingsniveau.

Der har været lidt snak på forummet om at hidden deployment er ret overpowered. Der var en der foreslog at man som minimum skulle starte ude af synsvidde for at tune den lidt ned. I mit veteran detachment har jeg fire units anti occultist med hidden deployment, en af dem er endda veteran, og det virker bare lidt for godt at hoppe frem med dem skyde alt i stykker, og slutte spllet i tur et eller to. Men det skal da prøves.

Jeg glemte helt at skrive om morale, eller drive systemet ovenfor. Det system er jeg rigtigt begejstret for. Udover at give god mening er det også en ret fed ting in game. Man kan spille ret meget efter at få modspillerens drive ned på nul og route ham. Det giver en fed fornemmelse af det pres der kommer på ens deling når driven begynder at dale på begge sider, mens ens officerer prøver at få ens mænd til at blive med command. Stort plus til det system.

Hvis der forresten er nogen blandt læserne af bloggen der har lyst til at prøve spillet, så send mig en pm. Jeg bor i starten af Amager.

Mvh.

Taoregorn

QuoteJeg bor i starten af Amager.

Alt den spændende snak om AE-WWIII til side, så må jeg sige at den her bemærkning er det jeg har på nethinden efter gennemlæsning.

Jeg vil i fremtiden forsøge at definere "start" og "slut" for flere af de steder jeg færdes. Fantastisk tanke.

Nåh ja og så har jeg stadig ikke fået læst reglerne... men hey - det er jo mig.,

Anaxagorax

Quote from: rubber on 04 August, 2010, 16:01:44
Jeg er helt med på at de skal bore noget mere i Loecraft tingen. Det var en af de ting der gjorde mig ldt hård. Det kunne være sjovt at lave en kampagne der tilsidst tager spillerne til ancient Rlyeth.

Ja!!! Og perfekt til en undskyldning for at kaste to-treds af de der plastic-Cthulhu'er ud over R'lyeh-terrænnet!

Kampvognsreglerne har jeg det sådan lidt, tja...synes at tanks virker lidt voldsomt i forhold til delingsniveau.

Ja, det synes jeg også virker som lidt for meget. Hvis man skal mase een eller helst to ting ind i sin gruppe, der kan håndtere en tank, fordi man måske kommer til at stå over for en, så er der altså ikke meget at rode med tilbage. Jeg kan måske se at man kan gøre det til aftalte spil hvor man ved det eller kun bruger tanks hvis man har to eller flere Detachments per side.

Men lad os nu se hvad de endelige regler i bogen bliver, det kan jo være at det slet ikke bliver helt galt.

Hvis der forresten er nogen blandt læserne af bloggen der har lyst til at prøve spillet, så send mig en pm. Jeg bor i starten af Amager.

Der kommer en fra mig når jeg vender hjem engang!

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 04 August, 2010, 20:18:36
QuoteJeg bor i starten af Amager.

Alt den spændende snak om AE-WWIII til side, så må jeg sige at den her bemærkning er det jeg har på nethinden efter gennemlæsning.

Jeg vil i fremtiden forsøge at definere "start" og "slut" for flere af de steder jeg færdes. Fantastisk tanke.

Det giver mening for dem, som bor steder der er store nok til at have både en start og en slut ;)

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 04 August, 2010, 20:18:36
Nåh ja og så har jeg stadig ikke fået læst reglerne... men hey - det er jo mig.,

Kan du *så* komme igang! Hvor er de der paratroopers og robotten?

rubber

@Thorbjørn: Tja, i starten er måske lidt sjovt at sige, men det har virket ret godt indtil nu. Tæt på metrostation Amagerbro er nok lidt mere fyldestgørende. Det vil jeg bruge fra nu af.

@Anax: Jamen det vil jeg se frem til. Dem jeg spiller med er generelt svære at slæbe væk fra GW ting, men jeg vil prøve at få nogle flere spil under bæltet i mellemtiden.

Mvh.

Anaxagorax

rubber

Ja, det ser spændende ud. Især banasai reglerne virker ret sjove. Det er lige før at jeg vil samle en deling japanere bare for at prøve den. Også ninjaerne self.

Bliver spændende at se den næste bog.

Mvh.

Nordmannen

Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Anaxagorax

I dag fik jeg så Basra: 1946 i posten og efter en gennemlæsning af historierne og plotmaterialet og en hurtig skimning af reglerne er jeg både en smule begejstret, men også lidt skuffet.

Det gode er at der faktisk er en glemt by, med en mystisk historie og frygtelige hemmeligheder, som alle selvfølgelig vil have fat i. Der er non-euklide former og hele mulletjavsen!*

Det dårlige er at jeg ikke synes der er så meget interessant nyt faktisk at bruge i spillet. To nye generelle overnaturlige enheder, djinn og mumier (og SS kan også lave mumier ud af deres officerer med en ny heltetype! Cunning bastards, så slipper de at udbetale pension), et par nye og mestendels ikke så interessante normale enheder til nogen forskellige af hærene og så ellers araberhær nummer 1 og nummer 2 med araberenhed nummer 1, 2, 3, 4 og 5 til hver. Gab.

Der er heller ingen britisk hær med i bogen, som ellers blev lovet, så man er stadig nødt til at bruge pdf'en hvis man vil spille briter.

Med grundplottet skulle der have været store muligheder for at udpensle Arkham Society og alle mulige lækre Cthulhuide tingester som helst skulle have været glemt under ørkenens sand, men det eneste man får er en ny heltetype, en OORD Arkham Society Member. Pfft.

Noget andet jeg personligt også synes er lidt kedeligt er Kriegpetrol-delen, der kører som et sideløbende teknologisk plot til det okkulte plot med the City of Pillars. Det virker bare kedeligt og påklistret for at dem der synes at der også skal være noget for SD og ARPA i bogen skal være tilfredse. Jeg synes bare det tager plads, der hellere skulle være brugt på at uddybe de andre ting, men jeg er helt sikkert også på okkult-siden af interessesfæren. En mindre detalje om at SS prøvede at vække Tiamat i Babylon er også hastigt nævnt, men ingen nærmere detaljer desværre.

Meget af bogen er også optaget af de nye regler for tanks og så regler for specifikke typer af sådanne metaldåser til de forskellige hære. Det er lidt uoverskueligt, med upgrades og crew og fire arcs og orders og våben og skills og whatnot. Jeg ville hellere læse om teleporterende byer der gjorde guderne sure. Ihvertfald er der ændret på Tank Detachment, så modstanderen får gratis muligheder for anti-tank forholdsregler alt efter hvor tung en tank man vælger at have med. Det virker da ihvertfald i udgangspunktet fornuftigt.

Men ingen flyvende tæpper. Drats.

*Jeg havde af en eller anden grund computerspillet Jericho i baghovedet da jeg læste om det. Det kan varmt anbefales, det er et rigtig lækkert og stemningsfuldt spil, som er blevet slemt overset efter min mening.

rubber

Hmm, det lyder ikke som om at man får så meget for pengene i den bog, som med de to første. Det lyder meget spændende med den skjulte by og alt det, men de regler der er med lyder ikke så ophidsende. Tanksne springer jeg lige over i første omgang, og så lyder det ikke som om at de nye units er så sjove endda...Ok, at have en SS-mumie til at lede ens varulve og hell hosts lyder ret b-films fantastisk.

Fik du også Ræven Rommel med i sendingen? Den glæder jeg mig lidt til at se.

Mvh.

Anaxagorax

Lige præcis det jeg mener. Det er nok mere en setting- og kampagnebog end de foregående, men selv set som det synes jeg baggrunden skuffer i forhold til de to grundbøger. Reglerne for nye ting er sådan lidt ligegyldige og jeg er heller ikke voldsomt begejstret for at skulle bringe tanks ind i et spil, som jeg netop blev begejstret for var et lille spil med få modeller (og nazivarulve selvfølgelig), så det er også noget jeg bare vil lade ligge til det bliver aktuelt af en eller anden grund.

Rommel havde jeg også glædet mig til. Jeg havde bestilt fire figurer og bogen. Jeg modtog tre figurer og bogen. Gæt hvem der manglede.

Ihvertfald har jeg fået lidt gejst til at male videre på nogen af de ting jeg har liggende. Og måske geninstallere Jericho.

Fuld. Sove.

Taoregorn

Dette billede fik mig lige til at indse at mine Urban War figurer fra gamle dage stadig tjener et formål!

Det må jeg klart se at se på.

Er der regler for Japanere i AE-WWII?

Anaxagorax

Quote from: Anaxagorax on 18 August, 2010, 22:40:53
Så er der også beta-regler for japanerne. Ninjaer!

Tsk tsk, der er nok nogen der ikke har fulgt med! Som straf skal du læse hele tråden igen, jeg hører dig i det i morgen.

Og lave en japanerhær selvsagt. Den ser ret lækker ud den der faktisk :)

Taoregorn

Quote from: Anaxagorax on 07 September, 2010, 09:23:43
Quote from: Anaxagorax on 18 August, 2010, 22:40:53
Så er der også beta-regler for japanerne. Ninjaer!

Tsk tsk, der er nok nogen der ikke har fulgt med! Som straf skal du læse hele tråden igen, jeg hører dig i det i morgen.

Og lave en japanerhær selvsagt. Den ser ret lækker ud den der faktisk :)

Underligt! Det var præcis den fornemmelse jeg havde da jeg trykkede på "post".

Taoregorn

http://www.warlordgames.co.uk/?p=8050

Preview: Plastic Bolt Action British Infantry!
Our first plastic set in the Bolt Action WWII range, the German Infantry, have gone down an absolute storm with you all. Now we have something a bit special for those who are wanting to build their own allied force of British or Canadians! This set has a huge number of options – we'll be showing off more of the 3-up builds in coming weeks as we prepare for the big release.

The first thing to note is the helmets are separate to the heads. As we all know the British Tommy wasn't one for standing on ceremony and wore his battle bowler in all manner of angles – the more slovenly the better! Included in the set are the iconic Mk I tin hat and the later Mk III 'turtle' helmet – and there are netted, scrim-covered and plain versions. It also means a vast variety of combinations can be made in your army before you even consider arm and weapon options...

As you'd expect the British weapon sprue contains all the equipment you'd expect to see – Bren guns, Sten guns, SMLEs, Webley pistols, etc. The NCO below is clipping a new magazine into his Sten ready to hose Jerry down with hot lead...

The set is also wide-ranging in the theatres it is good for. Not only post D-Day Europe but it's great for playing out games in the Italian campaign too.

We'll be showing more photos of our 3-ups in coming weeks, culminating in what we expect to be a November release.

Möglichkeiten, nicht war? ;D

Anaxagorax

De er ret fine! Var ikke så begejstret for det tyske plasticsæt de lavede, men de briter ser godt ud.

Det eneste minus er manglen på gasmasker (hvis der da ikke er nogle i det endelige sæt), som jo næsten er obligatoriske i en weird war-setting, men så er det godt at man har tonsvis af sådanne hoveder liggende fra Westwind :)