News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Chaos Space Marines og Chaos Daemons

Started by Anaxagorax, 08 November, 2009, 17:35:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Så fik jeg spillet med nogle af de nyere tilføjelser til Chaos-hæren, jeg nåede selvfølgelig ikke at få lavet mine terminators færdige, da jeg tænkte det ville være en god idé at lægge mig i sprit et par dage i træk i stedet for og bruge resten af tiden derefter på at ryste ukontrollabelt på hænderne og se dobbelt. Men nu skal jeg jo aldrig drikke mere, så den slags er jo en saga blot nu.

Men lidt nyt og lidt ikke helt færdigt blev der da sat på bordet og for en gangs skyld huskede jeg mit kamera og fik taget et par billeder undervejs.

Hæren jeg brugte var:

Daemon Prince, Mark of Tzeentch, Doombolt, Warptime
Greater Daemon
5 Chosen med et par Plasma Guns
7 Plague Marines med Powerfist og Plasma Guns
9 Thousand Sons, Sorcerer med Warptime
10 Chaos Marines, Aspriring Champion, Flamer, Meltagun og Rhino
10 Chaos Marines med Powerfist og Plasma Guns
10 Daemons
2 Chaos Spawn
2 Obliterators
Vindicator
Predator

... og de kom op imod nogenlunde sådan omtrent:

Librarian med Gate og Avenger
Captain med Thunder Hammer og Combi-Melta
Command Squad med alt muligt lir og våben i Drop Pod
Dreadnought med Twin Lascannon og Missile Launcher
5 Terminators med Assault Cannon
10 marines i Drop Pod
10 Marines i Rhino
10 Marines til fods
Devastators med Heavy Bolters
Devastators med Missile Launchers
Vindicator

3 objektiver, jeg startede og væltede fremad for at få fat, tur et væltede den første dropbælg ned, ikke helt hvor den skulle, lige foran min hær og marines og Librarian forsvinder i en rød sky inden jeg overhovedet når at få taget et billede. Men et par rubric marines fik de da taget med sig. Til gengæld har jeg fået Lesser Daemons, Chosen og Obliterators ind tur 2.

Terminators kommer ned og forsøger at købe tid for at Devastators kan få ryddet lidt op og Tacticals komme i bedre position.

Yderst på højre flanke sniger de fænomenale spawns sig frem, jeg har yderst store forventninger til hvordan de skal klare sig...

De kommer faktisk frem! Mirakuløst nok kun med et enkelt wound.

Og de banker den lille flok marines eftertrykkeligt og den sidste bukker under da han taber!!! De spawns er rent win, bedste enhed der findes jo!

Og så bliver de lidt overmodige, men de har fortjent lidt løse tøjler nu synes jeg:

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Den anden pod hamrer ned mine linier og forsøger at tage min Daemon Prince ud og splitte min hær, men de 20 pts til Mark of Tzeentch er godt givet ud og han klarer sig igennem en storm af meltaskud med kun et enkelt wound.

Hævnen er sød og hverken apothecary eller pølser på pinde og fancy våben hjælper dem mod bolters, plasma og Doombolts. Til sidst er kun Kaptajnen tilbage og min Daemon Prince får akkurat hakket ham ned i nærkamp før tordenhammeren kommer i brug.

Mod slutningen er der kun lidt oprydning tilbage, der er for langt til de to objektiver jeg har sat mig på og min modstander kan ikke nå igennem de ting jeg smider efter ham for at forsinke ham.

Hyggeligt spil, men min modstanders marines havde taget deres papmachérustninger på og havde et rigtig dårligt scatter med den første pod, der betød ret meget for hvor jeg fik lov at bevæge mig og så havde jeg jo taget de helt vildt snydeagtige spawns med, så han havde aldrig en chance (de bandt faktisk den dread resten af spillet...).

Der er aftalt en revanche, så burde jeg få malet de terminators færdige, så slipper jeg også for at klumpe med alle de Chaos Marines, der aldrig havde chancen for at læse den del af Codex Astartes der omhandler om for mange kokke.

Vindicatoren eksploderede selvfølgeligt spektakulært uden at udrette noget overhovedet, men det er jo at forvente af en nymalet model.

Rockstar

Det lyder som et rigtigt fedt spil, spawns er bare win ;)

Det er rigtigt det med en nymalet model, den klare sig ALDRIG igennem første spil.

Fed rapport :)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 03 December, 2009, 22:03:30

Det dér er dælme god Om nom nom.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Honsou

Jeg kan godt lide den dread slet ikke har SET der er nogen tæt på.  :D

Og altid godt at læse om den falske kejsers lakajer, når de får tæsk.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nixon

Sweet ;D
Tak fordi du deler.

/Nicolai

Anaxagorax

Så fik jeg lavet lidt mere, jeg skulle egentlig komme videre med mine Terminators, men istedet besluttede jeg mig for at få malet det sidste på nogle Plague Marines, der alt for længe har været næsten-men-ikke-helt-færdige. Der er een mere end der skal bruges, men jeg har også en god bunke af de rigtig fine gamle 2nd ed. modeller liggende (en standard bearer af dem har sneget sig med her som det ses), så der bliver nok lavet seks mere en skønne dag. Derudover har jeg også en flok af de lækre FW modeller der skal have en gang maling og det var egentlig dem der satte en stopper for entusiasmen med at blive færdig med disse her ikke særlig pæne venstrehåndsmodeller der kom til 3.5 ed.

Jeg kom da også en smule videre med Terminators, måske bliver der lidt at vise i morgen.

Peder

De ser da fine og gustne ud når man tænker på at de er venstrehånd, og har været en dårlig-samvittigheds-enhed længe. Men ak ak ak - den Icon Bearer fortjener lidt mere :/
Blast from the Past
Peder Holdgaard Pedersen
Ninja-Kat

Troels C

De der terminators... Er de færdige??

Synes også selv af sort er det nye (og gamle) sort - men måske lidt metal på deres våben ville hjælpe?..

Kys
Troels

Anaxagorax

Udfra devisen om at sort = evül, så er helt sort = pisseevül, ergo kan de kun blive lidt mindre seje jo mere jeg maler på dem. Jeg ligger og roder lidt med en plan om at male dem og drukne dem i et bjerg af fårkin skulls for ligesom at afbalancere den til den tid mangel på sort.

Jo jo, for helvede, der arbejdes på dem!

Jeg blev blot i går distraheret lidt igen. Af noget der inkorporerer en god mængde skulls faktisk. Tilbage til rødderne og det der :)

Konstantin the Apostate

Halløj Anax

Med skam i stemmen og bævrende knæ må jeg gå til bekendelse og fortælle dig at jeg har hugget din idé med vindicator og Corpse cart. Jeg skammer mig allerede, men siden du er i norge ( så vidt jeg har forstået), kan du vel ikke give mig bank foreløbig....

Jeg pli til side, Jeg synes det er en herresej konvertering, så jeg har tilladt mig at gå i gang med en lignende konstruktion. Og tak for du fik mine øjne op for hvor sejt et bokssæt corpsecarten i virkeligheden er. Nøj der er nogen fede ting imellem!
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Anaxagorax

Det er en stakket frist kan jeg godt fortælle dig, jeg kommer hjem på juleferie, så kan du bare vente dig! ;)

Og tak, jeg har også fået købt en ekstra Corpse Cart nu, delene bruger jo næsten sig selv alle sammen, så lækre er de. Efter jeg byggede den Vindicator kom jeg også på den idé at bruge... trægaflerne? de der pindedimser bagpå, til at holde skovlen på tanken med, for at få den til at se lidt mere primitiv ud, det ærgrer mig lidt at jeg ikke kom på det før jeg lavede den færdig. Så er der ihvertfald en idé mere til dig (og en undskyldning til mig for at lave een mere på et tidspunkt!).

Honsou

Quotedelene bruger jo næsten sig selv alle sammen
Det lyder sgu lidt uhyggeligt, man kommer hjem fra arbejde, og de ligger på lur under dynen, formet som savtakket dildo eller hvad de finder på at bruge sig selv til.  :o

Sp0n

Quote from: Honsou on 10 December, 2009, 09:37:27
Quotedelene bruger jo næsten sig selv alle sammen
man kommer hjem fra arbejde, og de ligger på lur under dynen, formet som savtakket dildo

You wish  ;D
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Anaxagorax

Quote from: Honsou on 10 December, 2009, 09:37:27
... formet som savtakket dildo

... med flammende skulls på!

Anaxagorax

Denne uge har været lidt optaget af mange ting, så der har ikke været de helt store fremskridt, men en smule er der da sket på malefronten. Sådan ser flokken af terminators ud nu:

Jeg regner heller ikke med at denne weekend ser dem færdige, en koncert med det næsten lokale danseband Blood Red Throne i aften og en julefrokost i morgen gør at jeg helt sikkert aldrig skal drikke mere på søndag forudser jeg... Men jeg håber at få dem færdige i næste uge engang, inden julen og endnu mere spisning og druk tager helt over.

Stunke

De ser mig stadig en kende monokromatiske ud.
Kommer der nogen enkelte ganske små farvede detaljer på?
Rødt, gult, et eller andet?

Du er blevet bedre til at male grå kanter på dine sorte ting ser jeg. (jeg har lige skilt din gamle Dark Eldar Talos ad så jeg sidder med ganske tydelige før og efter billeder)

Ud over det er det jo ret sædvanlig Jesperkvalitet.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Jeg håber sørme også jeg er blevet lidt bedre siden den talos, den blev malet for omkring 10 år siden, hehe.

De skulle jo gerne passe med resten af hæren, så der kommer masser af andre ting på, lige nu er der kun malet kanter og metal. Der er masser af horn, kvaster, pigge, våben og ikke mindst skulls at lege med :)

Quote from: Stunke on 11 December, 2009, 18:50:36
Ud over det er det jo ret sædvanlig Jesperkvalitet.

Jeg håber næsten det er en god ting, bavian.

Fimbulvetr

For lige at vende tilbage til din vindicator, så syntes jeg at det er en superfed ide, med at putte de de ting på "ladet" af den, så det ligner at det er noget der stikker op indefra.

Det ser fedt ud, og virker ret godt!

Anaxagorax

Tak, jeg er faktisk også ret tilfreds med hvordan det endte med at se ud :)

Anaxagorax

Så! fik jeg endelig tid til at få lavet de Terminators færdige. De er altså nogle rigtig fine figurer, det eneste problem der er med dem er faktisk at de er plastic og detaljerne derfor ikke er helt skarpe overalt og der er en del steder hvor de bare flyder sammen med resten af figuren. Men det er mest noget man lægger mærke til når man sidder og maler dem, det er heldigvis ikke lige noget der springer i øjnene når man ser på dem.

Det røde ser lidt mystisk ud på billedet, sikkert på grund af mine leet fotoskills...

Nu er det vist også snart tid til at finde på noget andet at male på end figurer til Chaos-hæren, men der er alligevel een til jeg gerne vil nå at få malet inden den bittersøde julefred sænker sig og jeg vender snuden mod de danske himmelstrøg og familiens skræv.

I bedste irriterende fw-stil er her et billede hvor man ikke kan se noget som helst. Hint: Det er noget med skulls.

Honsou

Excommunicate

Røde bolters? *fnis* Er det tøsemariner? ;)

Det er en meget karikeret sort du bruger, men det virker faktisk rigtig fint. Keep up the good work! :)

Simon

Anaxagorax

Will do! :)

Quote from: Simon Darre on 17 December, 2009, 19:16:44

Vi kan ikke alle sammen lave så mandige hære som dine pastelfarvede rumfeer, vel?

Quote from: Honsou on 17 December, 2009, 11:38:47
Jeg gætter på:

http://www.forgeworld.co.uk/wezhu.htm

Nej Erik, det er ikke Lord Sulfo, men det er et godt bud! Han er ellers også fin.

Mr. Burns

Quote from: Anaxagorax on 18 December, 2009, 10:46:28
Will do! :)

Quote from: Simon Darre on 17 December, 2009, 19:16:44

Vi kan ikke alle sammen lave så mandige hære som dine pastelfarvede rumfeer, vel?

Quote from: Honsou on 17 December, 2009, 11:38:47
Jeg gætter på:

http://www.forgeworld.co.uk/wezhu.htm

Nej Erik, det er ikke Lord Sulfo, men det er et godt bud! Han er ellers også fin.

Jamen kan man så få et billede mere... eller skal vi vente lige så længe som vi skal på FW??
Battle Brother
Castellan
Emperor's Pride