News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Retribution of Scyrah

Started by Anaxagorax, 10 November, 2009, 17:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Her er så nogen af de nævnte Retribution of Scyrah klar til maling. Men det kommer nok til at tage en del tid før der bliver noget at vise frem, da jeg ingen som helst idé har om hvilken basisfarve jeg skal lave deres rustning i, specielt på deres Myrmidons er det jo noget der kommer til at være ret fremtrædende. Jeg har tænkt på noget let nedtonet gråligt lilla eller måske noget koldt blåligt hvid-ish noget, men jeg ved sgu ikke helt...

Imens der grubles bliver der malet videre på noget 40k og prøvet lidt farver på testmodeller til jeg finder noget der fungerer helt rigtigt.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Nixon

Farvevalget kan stoppe et hvert Retribution projekt. Håber du finder på noget. Selv går jeg og tænker lidt i Hellboy II farver, Golden army. Men om det nogensinde forlader mit hoved ved jeg ikke?

/Nicolai

Anaxagorax

Hmm, det lyder faktisk ikke helt dumt nu du siger det... Jeg havde ellers tænkt mig at begrænse brugen af metalfarver så meget som muligt på RoS-hæren, det passer ikke så godt med stilen til hæren og figurerne selv syntes jeg umiddelbart, men det skal da næsten prøves. Men jeg er ikke så sikker på at det ville være pænt til de normale elvere, måske kun til Myrmidons?

Til de første 25 pts havde jeg tænkt mig noget i retning af:

Kaelyssa
Hydra
Phoenix
Mage Hunter Strike Force (minimum) + Commander
Arcanist
Mage Hunter Assassin
Narn

og op til de 35 bygge ud med den flok Riflemen der nok skulle dumpe ind ad døren snart, plus soloer og soulless og whatnot for at få det til at passe.

Men hvis jeg kender mig selv ret er WM mk. III nok kommet når jeg endelig får malet så langt alligevel, dangit!

Excommunicate

Lyder cool, Jesper!

Netop Retribution kunne også få mig til at samle det dersens warmachine :) Desværre er der bare ikke rigtig nogen at spille med heromkring... Så det bliver nok til tanken :(

Du må dog lige forklare mig, hvad der virker i sådan en hær... Just in case!

Mvh
Simon

Anaxagorax

Det er bare med at komme igang! Og du ved at det skader jo aldrig bare liiige at købe en enkelt model eller to bare for at male dem og regelbogen for at læse lidt om dem og se om det er noget og så en model mere, så man kan spille små spil og så lidt mere for nu er man jo startet... ;)

Om hvad der virker... Jeg kan faktisk ikke lige umiddelbart finde noget der er helt tåbeligt i hæren, det eneste jeg ikke rigtigt er overbevist om er voldsomt brugbart er Dawnguard Destors, en kavalerienhed (figurerne er ikke kommet endnu dog), der efter min mening er en lidt mærkelig blanding af mobilitet og skydning og har evner der gør nytte hvis de er stationære. Samtidig er de dyre og ikke så hårdtslående, selv hvis de får optimale mål. Jeg planlægger heller ikke at bruge light Myrmidons så meget, fordi deres heavies er så gode efter min mening, men de er faktisk ret så gode.

Ellers er der muligheder for at lave fornuftige hære med forskelligt udgangspunkt. Dawnguard er elitetropper, der fås i dedikerede nærkampsenheder eller kombinerede nærkamp/skydning. Battlemages flytter ting rundt og fås som soloer eller enheder. Mage Hunters er stealth-ninja-sniper-elvere i forskellige udgaver og så er der til sidst en flok vanille-enheder og soloer, der ikke har noget specielt tilhørsforhold. Der er fem Warcasters, nogle passer perfekt til de nævnte temaer og et par er mere generelle og passer fint til blandinger af det hele.

Jeg går altid bare efter de figurer der er fede, så jeg tænker at satse på ninjaer med armbrøste, som jeg synes er de lækreste figurer, men jeg kommer helt sikkert også til at indkøbe Battlemages når der skal udvides og prøves lidt andet. Dawnguard-figurerne er jeg ikke helt solgt på, så dem hopper jeg nok over, men de har nogle ret gode regler.

Excommunicate

Haha, ja det har du sgu ret. Bare liiiige et par enkelte figurer til at starte på. Er det rigtigt at deres heavy Myrmidons er i plastik? Det ser sådan ud til asgaards hjemmeside. Det virker bare noget underligt på mig eftersom intet andet i WM er i plastik - vel? :)

Jeg så også lige deres Battle Mages - OMG... svedige ;)

Simon

Honsou

Quoteninjaer med armbrøste
BILLEDER!!!

Er det den nye WM hær?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Anaxagorax

De er ikke engang samlet endnu, så dem må du se andetsteds! De er inde på PP's side sammen med de andre figurer der er udkommet til den nye hær indtil videre.

Quote from: Simon Darre on 13 November, 2009, 00:03:11
Er det rigtigt at deres heavy Myrmidons er i plastik? Det ser sådan ud til asgaards hjemmeside. Det virker bare noget underligt på mig eftersom intet andet i WM er i plastik - vel? :)

De er plastic ja, man kan lave både Hydra, Phoenix og Manticore ud af sættet og hvis man er lidt fiks med magneter kan man lave dem alle sammen ud af eet sæt. Der er et par andre plasticsæt, fx Protectorate Bastions og Legion Warspears, og til januar kommer der 'jacks til alle hærene i plastic, så jeg vil tro at de fleste fremtidige mediumbase enheder og 'jacks bliver som dem.

Materialet er ikke helt det samme som GW's plastic, det er hårdere og mere robust og kræver cyanoacrylat for at lime, men er stadig meget nemt at arbejde med. Jeg blev faktisk rigtig imponeret over kvaliteten på Myrmidon-sættet, det er de sluppet ret godt fra.

Grobut

Quote from: Simon Darre on 13 November, 2009, 00:03:11
Haha, ja det har du sgu ret. Bare liiiige et par enkelte figurer til at starte på. Er det rigtigt at deres heavy Myrmidons er i plastik? Det ser sådan ud til asgaards hjemmeside. Det virker bare noget underligt på mig eftersom intet andet i WM er i plastik - vel? :)

Du har helt ret! Deres Heavy Myrmidons er i plast (det er den samme pakke, man kan vælge at bygge en af de 3 varianter ud fra den).
PP er så småt ved at udgive ting i plast. Der er kommer bla. en plast heavy til hver af de andre hære i nærmeste fremtid.

//Grobut
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Nixon

For lige at vende tilbage til Myrmidons og farvevalg, så tror jeg faktisk at ved at male dem i guld, kan man få et rustikt udtryk som jeg synes de mangler. Kombinationen af high tech og magi vil på den måde smelte sammen til en højere enhed.
Troops kunne så få guld på deres armour og så elles være rimeligt standart eleves i lyse og grønne farver?

Fine sønner, helt klart!

Player1

Quote from: Simon Darre on 13 November, 2009, 00:03:11Er det rigtigt at deres heavy Myrmidons er i plastik? Det ser sådan ud til asgaards hjemmeside. Det virker bare noget underligt på mig eftersom intet andet i WM er i plastik - vel? :)
Det er, efter hvad jeg læste mig til andet steds, vist noget de vil til at begynde på.

Rockstar

Øh, jeg beklager meget at genoplive, men dette projekt skal blive færdigt!

Selv er jeg igang med RoS
Jeg har indtil videre malet Nayl og Adeptis Rahn.
Derudover har jeg magnetiseret min heavy myrmidon så jeg har alle tre varianter. Jeg poster billeder af dem alle tre når min myrmidon er færdig.
(Jeg maler i 'studiefarver')

Get moving. ;)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Nordmannen

Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Nixon

Ja hvordan går det egentligt med projektet? Jeg har selv fået mit første 25 point spil under vestene, og lige bortset fra at jeg har svært ved helt at se hvordan Ravyn skal få noget rigtigt godt ud af hendes feat så synes jeg de spiller ret godt.

/Nicolai

Taoregorn

Anax faldt i søvn da han forsøgte at male det. ;D

Heldigvis dukkede der mere spændende ting op og han er nu vågnet igen.  :-X

Anaxagorax

De står stadig på malebordet ved siden af alt det andet og skuler til mig! Deriblandt den Chimera fra billedet, som nu har fået testet en masse forskellige slags farver på sig for at se hvordan det ser ud, efterhånden som jeg har fået nogle idéer og skulle prøve dem af. Men helt tilfreds med det eller entusiastisk for at male det er jeg altså ikke blevet endnu.

Og så er der jo kommet et par andre ting i vejen, der har min opmærksomhed lige nu...

Nixon

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 06 April, 2010, 10:02:38
Anax faldt i søvn da han forsøgte at male det. ;D

Heldigvis dukkede der mere spændende ting op og han er nu vågnet igen.  :-X

Der er altid et mere spændende projekt i horisonten ikke? Vedeholdenhed er en dyd, husk det! (kæmper selv en del med det)

@Anax
Jeg håber da på at se mere til projektet, før eller siden? Det virker som om der er kommed rigtigt godt gang i figurmaleriet efter du er flyttet til Norge, hvad er der sket?

Nordmannen

Man får malet en masse når man ikke får spillet?
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Taoregorn

Quote from: Nordmannen on 07 April, 2010, 09:06:37
Man får malet en masse når man ikke får spillet?

Det er bare EPIC truth lige der... til gengæld er det flottere end gennemsnitligt når man endelig FÅR spillet! ;D

Anaxagorax

Quote from: Nicolai on 07 April, 2010, 08:34:22
@Anax
Jeg håber da på at se mere til projektet, før eller siden? Det virker som om der er kommed rigtigt godt gang i figurmaleriet efter du er flyttet til Norge, hvad er der sket?

Selvfølgelig kommer der noget på et eller andet tidspunkt, bare rolig! Jeg har det bare bedst med at male det jeg lige har lyst til og er mest interesseret i på det aktuelle tidspunkt, så det er lidt spredt arbejdsindsats :) Med mindre hverdagsdruk og mindre generel ladhed har man lige pludselig mere tid til at nørde (selvom man stadig er lidt doven ind imellem jo, hehe).

Nixon

Jeg kan vel ikke sige så meget andet end KEWL.

/Nicolai

Anaxagorax

Nu gider jeg ikke mere.

Jeg har været igennem flere tusinder (!) forskellige måder og farver at få det til at fungere på med den her hær, alt fra lilla nuancer, blålige, hvide, metalliske og whatnot, alle sammen nogle jeg mente ville være fine til ihvertfald tropperne, men som hver gang går helt galt når de skal på de irriterende Myrmidons.

Så istedet for at fortsætte dette Sisyfosarbejde, har jeg besluttet at skyde skylden helt og holdent på dem og deres design. De bløde linier og store detaljeløse flader, som absolut ikke er min stærke side at gøre noget fornuftigt ved, skjuler dog en række alt for gode funktioner til en hær, der gør dem nødvendige hvis det hele skal fungere.

Så males skal de og til helvede med det. Nu bliver det altså sådan her, selvom jeg slet ikke er tilfreds med resultatet af testmodellen. Så er det bare med at få høvlet den Hydra og den Phoenix af, som skal bruges i hæren, og blive lidt mere positivt stemt overfor det forhåbentligvis bedre resultat på elverne.

FatherNurgle

Puha champ.

Jeg er ked af at sige det, men du ved det allerede kan jeg nærmest læse mig til.
Det ser godt nok skidt ud  :-\

Men jeg er helt enig med dig, hvad angår designet på modellerne, og jeg tror du har helt ret i at de skal bære langt det meste af skylden. For du kan jo sagtens male, så det er jo ikke der den ligger begravet, den forbandede hund.

Jeg synes modellerne er decideret afskyelige, og gameplay eller ej, så kan de være nok så über fvcking skvlls, men jeg kommer aldrig til at spilde min tid med dem.

Nå, det var i grunden ikke meget konstruktivt jeg havde at tilføje, men jeg glæder mig bestemt til at se grundtropperne, og se dig få dem til at fremstå meget pænere end de afskyelige robotter med fede lår!

Rockstar

Jeg havde præcis det samme problem med mine scyrah. (jeg ved ikke om du har set dem).

Det er nogle åndsvage figurer, de duer kun til at øve sig i lys.

Med det sagt, kunne du sagtens have lavet dette der bedre.
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Quaade

Nu ved jeg ikke hvilken farve du maler dine fodtussers tøj i, men du kunne jo prøve at flette den farve ind nogen steder.
Hvordan det virker på myrmidonerne skal jeg ikke kunne sige, men det er noget der virker godt på Tau køretøjer; de  er lidt det samme med de store flader og bløde linjer.
WarCor-Danmark. Er du interesseret i at prøve eller høre mere om Infinity the Game, send mig en PM og vi finder ud af noget!