En Rogue Trader kommer listende... (Modellering, Maling og Mudderkastnings-log)

Started by Torben Kastbjerg, 07 April, 2010, 18:22:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torben Kastbjerg

Yay, ros og glæde!  :-*

Jeg tror mestendels det er billedet der snyder for hans lange skydearm. Når man ser ham i levende live ser det slet ikke så galt ud. Og ja, jeg ved godt at uglen burde have et cybernetisk øje, men nu bliver den malet orange og hvid istedet; det giver det da lidt 40k overtoner? :P

@Jonas;

Fedest! Det ville lune godt i min trygge lille Tin-hule :D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Torben Kastbjerg

Og så lige det sidste fra workshoppen; Boarding party!

For ikke at glemme en bette sergeant til de der friske Mercenaries:

Nu skal jeg godt nok også se dyner og mental-undersøgesforberede mig på en lang weekend med konfirmationer og alt det jazz.

Adios!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Yaah. En sej dude med ugle, så bliver det næppe bedre. :)

Også en rigtig flot astropath.

MVH

Belial

Frede

Jeg er ikke helt fan af hovedet til Sebastian von Fintelmann, men resten holder 100%

Hvad med et Empire hovede, med skæg og en stor hat med endnu større fjer?

- F -

Torben Kastbjerg

@Frede;

Jeg havde overvejet et lidt mere aristokratisk hovede til ham, men jeg synes nu alligevel dette hovede har noget kørende for sig. Jeg mener, come on, han har en ørering! Det er sgu da piratisk! :D

Jeg synes ikke personligt at de hoveder jeg lå inde med gav lige det touch der skulle til, og konverteres, det skulle han sgu. Så, nu endte han sådan her. Måske jeg skulle forsøge mig med at sculpte ham en hat... en dag.

@Belial;

Merci :)

Uglen hedder i øvrigt Nibbles, og den kan godt li' friturestegte rotter, lange flyveture på stranden og at hakke øjnene ud på pirater :D

agger

Hvis det stadigvæk er muligt, synes jeg, du burde overveje at fjerne "brystmuskulaturen" på cadian kroppende... det har jeg før gjort med ret godt resultat, og det vil få dem til at fremstå mere "rag-tag" og mindre "cadiansk"  :)

Ellers ser det godt ud, og synes hovedet passer rigtig fint på rough trader'en... gør ham til mere af en captain nemo end en lapsed engelsk aristokrat...  :)
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Torben Kastbjerg

Quote from: agger on 17 April, 2010, 11:11:14
Hvis det stadigvæk er muligt, synes jeg, du burde overveje at fjerne "brystmuskulaturen" på cadian kroppende... det har jeg før gjort med ret godt resultat, og det vil få dem til at fremstå mere "rag-tag" og mindre "cadiansk"  :)

Ellers ser det godt ud, og synes hovedet passer rigtig fint på rough trader'en... gør ham til mere af en captain nemo end en lapsed engelsk aristokrat...  :)

Hmm - god idé! Jeg tror det vil blive brugt på Household folkene fremfor det her boarding party. De, samt resten til den kære rogue traders retuine og de sidste mercenaries er alle blevet samlet og grundet her i dag. Og inden længe kommer der forhåbentligt også et billede af en chimera her på bloggen. Sådan, når jeg engang lige er færdig og alt det der :D

Og ja, jeg ser også Sebastian som mere 'Nemo' end 'Captain Cooke'. Så beklager Frede, hovedet bliver ;)

Torben Kastbjerg

Kan du huske den her?

Well - her er den nu i en spritnyopdateret udgave!

Det squadn som skal tøffe rundt i den tilgår, men det er de evigt omtalte mercenaries pæne nye Chimera som vi ser på billedet her. Malingen blev lidt vel tyk her og der - men gav mig god forberedelse til når jeg skal igang med Sebastians personlige time-share Chimera (den skal, som så meget andet i hæren, trække dobbelt duty... men mere om det i et senere indlæg)

Som det tydeligt kan ses på billederne, så er de ikke synderligt optimale. Jeg agter at få malet resten af det squad hvis Chimera dette er, færdig til noget billedehalløj imorgen. Indtil da, så må i nyde disse sene nattebilleder fra mit nyopryddede malebord ;)

VSH

Selv om det kan betragtes som et hi-jack, så kan druider til tider hjælpe hinanden, når de ikke konkurrerer :)

Hermed lidt bistand til den glade Rogue Trader, i form af:

Converted Sentinel Power-Lifter

Leman Russ Exterminator

og ikke mindst:

Valkyrie Armoured Personal Carrier

Den observante læser vil bemærke, at baserne fortsat mangler... der er trods alt grænser for hjælpsomheden  :o

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Torben Kastbjerg

;D

Jeg siger mange mange tak til min kære meddruide! Så kan jeg nå at få bakset min Rogue Trader hær sammen til om kun - gisp - 14 dage!

PS. Jeg synes stadigvæk den Exterminator er megasej!

Kreon

Er det kun mig, der ser røde krydser i stedet for hjælpsomhed?

Men fantastisk at Sebastian von Fintelmann har fået en god leasingaftale på sin vognpark  :)

Kreon

Frede

Ja det er bare dig.

Vi andre ser fine vehicles.

- F -

VSH

Quote from: Kreon on 20 June, 2010, 19:33:46

Men fantastisk at Sebastian von Fintelmann har fået en god leasingaftale på sin vognpark  :)

Kreon

Hvis det har interesse, sender jeg da gerne et sæt røde x'er til dig :)

/VSH
blog

Kreon

Quote from: VSH on 20 June, 2010, 20:22:32
Quote from: Kreon on 20 June, 2010, 19:33:46

Kreon

Hvis det har interesse, sender jeg da gerne et sæt røde x'er til dig :)

/VSH

Nu kan jeg også se billederne, så du behøver ikke besvære dine astropaths med en forsendelse  :)

Taoregorn

MAL BASERNE TORBEN!!!!  DOVNE HUND! ;D

(dette er en intern joke)

EDIT: modtager indskrevet...

Kilgore

Det er sgu en flot Valkyrie. Godt arbejde.
"I am a gorilla." - At last the 1948 Show

Torben Kastbjerg

Bare lige for at vise lidt fra slavemalepulten:

Lord Commodore Sebastian von Fintelmann!

Hvad siger folket? :D

VSH

Sej ugle :)

Det ser sgu godt ud  :D

Tror det må være lyset, der gør, at hans hårfarve virker mørkere på det øverste billede?

/VSH
blog

Frede

Jeg er stadig ikke tosset med hans hoved. Men jeg kan ikke lige komme på et alternativ, så jeg må vel leve med det...

Men resten ser godt ud.

- F -

PingPong

Han er da noget så sej. Nu bliver jeg jo også nødt til at lave en aristokratisk 40k røverbaron med puffærmer og attitude.

Iiih.

(Men mal lige baserne  ;) )
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Torben Kastbjerg

Jeg lover at jeg nok skal male de baser folkens. Sheesh!  >:(

Derudover så faldt jeg lige over følgende som jeg har siddet og tænkt lidt over:
Quote from: Exorcist on 30 June, 2010, 00:41:44
Jeg skal da ærligt indrømme at det i første omgang resulterede i et "Hmmm". Og hvorfor nu det? Fordi jeg er overbevist om at jeg ved et glimt på deltagerlisten/holdene kan fortælle hvem der løber med sejren.

Jeg har prøvet team-ideen i GF-regi, og der var der også en kæmpe forudseelighed i forløbet, idet der med fixed teams helt automatisk var grupperinger med de forskellige kategorier af spillere, og 1-2 pladsen var afgjort før første spil.

Egentlig, så har den gode Exorcist en ret god pointe - men for lige at se det negative i det, så betyder det vel - forhåbentligt - at i sådanne teamtuneringer vil man ende med at man møder modstanderen på ens eget "niveau" (jeg får stadigvæk ticks af at snakke om sådan noget til tuneringer, men lad det nu ligge).

Med andre ord, de der virkelig vil kæmpe for førstepladsen ender i deres ende af tuneringen og os andre ender formentlig i den anden ende af spektret?

Jeg ved at jeg stiller denne hær uden den mindste chance for at løbe afsted med nogen sejr. Men jeg stiller hæren fordi jeg synes den er sjov, fordi det forhåbentlig er noget folk ikke har set før, fordi jeg gerne vil vise mit fine lille tema frem... og fordi jeg tror at det kan blive rigtig sjovt at spille med og mod den.

Yep, jeg er nok en rigtig hippie-druide når det kommer til stykket, men jeg spiller nu engang for at få det sjove og fluffede spil; med rigeligt af 'pew-pew' lyde og dårlige citeringer af mellemgode film. Kan man andet?

... Nå, nok lommeuldfilosofi, tilbage til malepulten!

Kreon

Quote from: Torben Kastbjerg on 30 June, 2010, 01:16:42
Jeg lover at jeg nok skal male de baser folkens. Sheesh!  >:(

Derudover så faldt jeg lige over følgende som jeg har siddet og tænkt lidt over:
Quote from: Exorcist on 30 June, 2010, 00:41:44
Jeg skal da ærligt indrømme at det i første omgang resulterede i et "Hmmm". Og hvorfor nu det? Fordi jeg er overbevist om at jeg ved et glimt på deltagerlisten/holdene kan fortælle hvem der løber med sejren.

Jeg har prøvet team-ideen i GF-regi, og der var der også en kæmpe forudseelighed i forløbet, idet der med fixed teams helt automatisk var grupperinger med de forskellige kategorier af spillere, og 1-2 pladsen var afgjort før første spil.

Egentlig, så har den gode Exorcist en ret god pointe - men for lige at se det negative i det, så betyder det vel - forhåbentligt - at i sådanne teamtuneringer vil man ende med at man møder modstanderen på ens eget "niveau" (jeg får stadigvæk ticks af at snakke om sådan noget til tuneringer, men lad det nu ligge).

Med andre ord, de der virkelig vil kæmpe for førstepladsen ender i deres ende af tuneringen og os andre ender formentlig i den anden ende af spektret?

Helt enig. Det er jo heller ikke anderledes end til almindelige turneringer. Der kan jeg også på et øjeblik fortælle, hvem der kommer til at ligge i toppen.

Kreon

Torben Kastbjerg

De 'nye' Sentinels er noget FANDEN har skabt! >:(

Derudover så har jeg kun en lille, bitte, bitte, bitte meget stor smule stress på over at AFOD allerede er på Fredag. Alt infanteri er nu malet; to sentinels mangler at få deres slat maling, sammen med en Heavy Stubber og en Leman Russ. Og når alt det er overstået... så skal jeg også finde ud af hvordan jeg pakker hele svineriet  ???

Stress? Nej da ;D