News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Project Stormraven

Started by Doktor Helge, 10 April, 2010, 20:15:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktor Helge

Som nogle af jer ved har jeg været ret aktiv i debatten om hvordan en Stormravne skal se ud.
Debatten udsprang af at nogle GW folk i USA havde lavet en gigantisk stor stormraven.. Faktisk så stor at den imo ofte vil have besvær med at være på et spille bord med terræn.
Mit eget chapter begydnte jeg på for ca ½ år siden. jeg var på vej tilbage til hobbyen, og havde netop købt spacehulk, og der var de fedeste terminators man kunne forestille sig.. faktisk så fede at det ville være synd og skam ikke at lade dem spille lidt på et 40K bord.
Derfor begyndte jeg min første marine hær, inspireret af blood angles terminators.
For at få en god spil bar hær hvor jeg ikke SKULLE være bundet fast på Ultra marines valgte jeg et colour scheme som jeg har gået og tænkt over længe.. noget der er inspireret af Titan legionen Warp Runners.. blå med flammer på skulderne (der er nok hist og her sporadiske billdere af dem i trådenen her og de for sikkert også deres egen tråd her i bloggen en dag.)
Anyways..
Nu er der kommet et codex til Blood angels og det skal naturligvis spilles. og jeg skal da have en Stormraven

Så I tirsdags.. den første hverdag efter at Codexet udkom har jeg været nede og investere i en Landraider crusader og en valkyrie, for at bygge min egen Stormraven
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

hrJuhl

Det glæder jeg mig til at følge med i  :)
Kompmallen til Danske turneringer? for mere variation i hærene

Hjarl

Jeg var så heldig at se det færdige resultat i dag. Jeg syntes den er blevet møg fed! Glæder mig allerede til at forsøge at skyde den i smadder ved først givne lejlighed :D

Doktor Helge

Jeg var meget inspireret af denne model som jeg fandt på nettet:

Den har den rigtige våben konfig, og den ser "rigtig" ud så jeg begyndte at sætte min egen Stormraven sammen efter inspiration fra den, men med nogle ret væsentlige ændringer:

Nå men jeg begyndte at bygge den:

tidligt stadie.. det eneste der holder den sammen er min kærestes hårelastik..

Stadig kun holdt sammen af hår elastik og lidt lim.. i får her en ide om hvordan den ser ud fra siden, og hvordan jeg bygger den nedskårne landraiders krop op omkring skroget på valkyrien

Efter at have kigget på modellen med hår elastik var jeg godt tilfreds og begyndte at lime og greenstuffe den sammen

Noget af det sværeste for mig var at få et ordentligt cockpit til den.. jeg maltrakterede en landspeeder til ingen verdesn nytte i forsøget på at lave et cockpit med plasticard som forrude.. det virkede desværre ikke godt

Belial

Godt valg.

Det er klart den mest cool af de forslag der var i tråden.

Jeg er forøvrigt helt lost mht. den flyver dims. Er det noget som kommer i C:BA eller er det noget Apoc-snask?

MVH

Belial

Doktor Helge

Til sidste endte jeg med at bruge non-standard template construct til cockpittet. Jeg købe en lille legetøjslastbil som passede i bredden, og som så tilfredsstillende ud i forhold til mine krav.
Den blev greenstuffede og limede på da den var savet i passene størrelse.

Jeg valgte at bruge Landraiderens egen våben mount til fortsat at bære et våben, og desuden det given i at bruge dens hurricane bolters i deres forreste placeringer..   
Jeg lavede haleroret af de små vinger fra valkyrien, samt den lille vandrette vinde som også findes på Valkyrie sættet.
en smule bits og dele  blev limet bagpå det ellers flade valkyrie skrog, og antenner en radar og andre smådele kom op ovenpå cockpittet for at det ikke skulle se bart ud.
som sidtse våben mount har jeg under rampen anbragt en Razorbacks mounting, som har fået en magnet, så den kan holde på de våben der skal deri.
Det første våben jeg har lavet til den er et Typhoon missile launcher (som jeg tog fra det landspeeder sæt jeg alligevel havde smadret)

lidt maling og vupti:

Sammenlignet med en Valkyrie så passer dens størrelse fint til slagmarken.. den virkere nok lidt mere bastant men den fylder ikke for meget

Forfra kan man se dens Typhoon missle launcher tydeligt
Forøvrigt er de forreste små vinger på min ravenving lavet ud af cockpittet på Valkyrien

her ses missil ophænget tydeligt. Mas ser desuden den meget flade plasticard under de forreste vinger.. helt rigtigt burde de nok være concave i formen, men aerodynamiken er ikke som den har været i 40K

Det var ret stressende at lave modellen på så kort tid (købte delen tirsdag og begyndte.. samtidigt med arbejde (dvs jeg var hjemme kl 16) og aftalt kæreste hygge onsdag, samt fest med en masse sygeplejersker fredag, Så havde jeg reelt kun tirsdag og torsdag til at lave den + male den fredag da jeg havde fået fri inden jeg skulle til fest) men omvendt så er det nok sådan jeg arbejder bedst.. jeg får en ide og så skal den laves NU ! ellers for den lov at gå i glemme bogen.
og desuden havde vi jo en mini turnering Lørdag D 10 hvor jeg rigtig gerne ville have den med.

Doktor Helge

Quote from: Belial on 10 April, 2010, 21:45:20
Godt valg.

Det er klart den mest cool af de forslag der var i tråden.

Jeg er forøvrigt helt lost mht. den flyver dims. Er det noget som kommer i C:BA eller er det noget Apoc-snask?

MVH

Belial

Det er en fast skimmer fra Codex BA..   dyr, men hvis man ikke er på vagt overfor den så er den sindsygt farlig... som mine billdere fra turneringen nu vil vise

Fah Uhl

Meget fin model, hr Doktor!

Det eneste der undrer mig, hvilket deles med alle andre modeller jeg har set, er; hvor skal dread'en være? Jeg havde ferstilt mig at dread'en ville være placeret udenfor det normale "crew compartment". Ikke at jeg tror at det vil have nogen negativ effekt spilmæssigt, jeg kan bare ikke lade være med at undre mig.
"The mind is like a parachute - it doesn't work if it's not open - Frank Zappa

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Doktor Helge

Nå jeg nåede altså at få min fugl færdig til Dragons lairs lille miniturnering. jeg havde dog knap tid til at sætte en army liste sammen, men fik lige hurtigt skriblede en 1250 point hær sammen.

Jeg regnede ikke med at vinde det helt store, for hæren var ikke den mest all round hær jeg har lavet, faktisk bestod alt for meget af hæren af min Stormravne, som kom op og koste 270 point ! (ja jeg kan ikke dy mig for at fylde den med bling bling)

Som i kan se består hæren af:
-Stormraven med twin assult cannon, Typhoon missile launcher, hurricen bolters, 4 blood strike missler (hunterkiller missiler med AP1) og ekstra armor = 270 point
-Terminator captain
-5x Assult terminators (3 med thunderhammer og skjold)
-10x tactical marines med 1 lascannon og 1 flamer
-10x tactical marines med 1 lascannon og 1 meltagun
-5x assult marines
-1x Furiuso Dreadnought

I mit første spil spillede jeg imod en Saim han Eldar hær.. her var min Stormraven ret god, da den er så hurtig og velbevæbnede at det var svært for eldarene at udmanøvrere den.. det hjalp også at Eldar spilleren var ret uheldig med sine reserves
min stormraven er placeret ret langt tilbage så den yder ild støtte her

Den sidste Eldar tank ødelægges af min dreadnought som lige gemte sig ombord på min Stormraven

resultat af spil 1. sejer til mig.
(meget pga Eldar hæren ikke turde komme tæt på.. ren skræmme effekt fra min Stormraven)

I kmit næste spil skulle jeg spille imod Klaus (Rogue Trader) og hans imperielle catachans. missionen var war of attrition, og den passede perfekt til Klaus mange små mænd.
Min Storm raven forsøgte at torden frem og skræmme Klaus. den havde afsat en dreadnought, men Terminatorne ventede stadig på at komme i kamp

Klaus nægtede dog at blive bange for min fine nye flyver, og skød den promte ned !!!
mine terminators hoppede ud, og var nu godt sure i skralden

Det blev e ret tæt kamp, men mine terminators nægtede at dø uanset hvad Klaus smed efter dem.. Klaus var så uheldig at miste sin eneste AP1 kanon tidligt, da jeg bortsprængte hans demolisher med en meltagun
reslutatet blev endnu engang en sejr til mine Marines

I mit sidste spil skulle jeg spille imod Christian og hans Codex marines.
Det var pillage missionen fra Battle missions... faktisk en af de missioner fra den bog der virker velbalanceret og rigtig sjov (der er mange af missionerne der IKKE er så gode).
Jeg fik første tur, og med et lucky shot dræbte jeg hans HQ Chaplain med et velplaceret las cannon skud, herefter gik det ned af bakke for Christian.. han fejlede med ca 75% af hans vigtige skud, og havde generelt en dårlig dag.
Min Stormraven kom susende ind på bordet, fyldt med væmmeligt tropper.. Christian affyrede 5 krak missiler og en las cannon efter den, men 4 skud missede, og de sidste 2 skud magtede ikke at glance eller pennetrere dens AV 12

Christians Marines prøver desperate at stoppe min Stormraven, inden den for lov at slippe sin dødelige last fri

Det gik derefter sp, det måtte, mine terminators og min dreadnought blev placeret perfekt og begyndte systematisk at kvase hans hær.. Christians counter charge med tactical marines og assult marines fejlede fuldstændigt, og efter tur 3 gav Christian op, da han ikke længere havde våben der kunne stoppe min flyver eller mine nærkamps tropper

Reslutatet blev altså at jeg vandt alle mine 3 spil og mini turneringen, og dermed blev den første indsættlese af en Stormraven samtidigt til en lille turnerings sejr (og en premie i Dragonslair, som jeg straks inkasserede til en predator tank :) )

Min Stormraven flyver en æresrunde overslagmarken, imens tacticals og min captain der går tilfods misundeligt truer af de dovne terminators der sidder inde i flyveren og spiller kort

Doktor Helge

Quote from: Fah Uhl on 10 April, 2010, 22:00:28
Meget fin model, hr Doktor!

Det eneste der undrer mig, hvilket deles med alle andre modeller jeg har set, er; hvor skal dread'en være? Jeg havde ferstilt mig at dread'en ville være placeret udenfor det normale "crew compartment". Ikke at jeg tror at det vil have nogen negativ effekt spilmæssigt, jeg kan bare ikke lade være med at undre mig.

Godt sprøgsmål.
Jeg har haft lidt hastværk med at lave min flyver, og derfor er den heller ikke helt færdig endnu.. der mangler en del greenstuff arbejde omkring cockpittet, og desuden har jeg ikke lavet men Dreadnought Hook endnu..
Jeg har tænkt mig at lave den inde i rampen (som er magentiserede fast så den kan åbne) således at jeg kan sætte mine dreanoughts fast der hvor rampe døren er.
Rampe døren kommer desværre nok til at hænge underligt, men da en Storm Raven skal kunne flyve igennem atmosfæren, så bliver den nødt til at kunne lukke bagdøren under den slags flyvninger, men som sagt så er der stadig noget work in progress med min fine lille flyver :)

Fah Uhl

Måske placere en god magnet bag compartment og så have en magnet under basen på dread'en! Ville se aparte nok ud til at folk ville blive distraheret.

Hvad sker der egentligt med en dread hvis stormraven bliver skudt ned inden den er sat af? Får den bare et st4 hit, eller hvad?
"The mind is like a parachute - it doesn't work if it's not open - Frank Zappa

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Doktor Helge

ja det er imo totalt plat... den får et S4 i rear armor..
Den burde være i højre risiko hvis den hænger bagved e Raven der bliver skudt ned.. mindst S6 imod rear ville være bedre.. håber de fikser bare lidt på Stormraven i en Q&A

Rogue Trader

Det var super fedt at spille mod ravnen i dag :) den er potentielt rigtig rigtig farlig og så er modellen jo bare super nice :)
Klaus Bak

Jeppe Sejer

Det er godt nok en sexet karet, de blå drenge har fået sig der.

Voldsomt mange våben. Du synes ikke den er for dyr med alt det bling, til forhold til hvad den udretter?
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Paaschburg

første gang jeg ser din stormraven.. Og din model er langt mere flot end din inspiration. Thumps up
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Doktor Helge

Quote from: Jeppe Sejer on 10 April, 2010, 22:46:46
Det er godt nok en sexet karet, de blå drenge har fået sig der.

Voldsomt mange våben. Du synes ikke den er for dyr med alt det bling, til forhold til hvad den udretter?
jo :) den er virkeligt Lamo.. dyr  men det er nu engang den våben konfig jeg lige har lavet. Men alle dens våben systemer er magnetiserede så jeg kan skifte ud efter forgodtbefindende (når jeg lige får skaffet de våben jeg mangler og et par landraider døre)
Jeg tog den med til turneringen i dens fulde våben proppede bling bling version fordi den er helt ny og jeg er mega begejstrede for den.. faktisk regnede jeg ikke med at vinde særligt meget på dens første dag i aktion..
Men der er en grund til at den er accepterede og godkendt af Mechanicus

Mortic

Har du overvejet at lade din dreadnought "hænge" udvendigt, feks bag på? Altså ikke nedeunder under den, men mere bagpå Nu kan jeg ikke lige se et billede af din model bagfra. Men ellers fed model.

Safran

Super fed model du har fået lavet dig:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Kaltenberg

Alt for lækker model!
imponerende at du kun har brugt et par dage på den! super fed!

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Linnet

Tillykke med en flot flyver og ret vildt at du kunne bygge den på så kort tid

Hvordan er den at spille med??, selv spiller jeg Eldar, så jeg er lidt interesseret i hvordan Stormraven fungere både taktisk og rent spilteknisk. Da man jo kommer til at se en eller to i de næste 28mm krige ;)

Mvh Lars L
FORMERLY KNOWN AS BA PLAYER

Det er et hyggespil..men jeg kan stadig godt lide at vinde
Quote from: Belial on 13 November, 2009, 00:19:39
Enig. De er super seje. Denne blog får simpelthen for lidt ros i forhold til det den fortjener. :)

Powerfist

Ja den er super super fed!
Jeg har allerede snakket med Doktoren, og han har lovet at hjælpe mig med at bygge en.
Jeg glæder mig vildt meget til at få en selv - For det er en total fed model!

/Thomas
Thomas Powerfist Bærentsen

Eschelund

Den er godt nok blevet fed. Godt gjort  :)
Battle Brother
Ordo Ritus Interrogator, Lord Castellan
Min Blog
Emperor's Pride

P.E. Daner

Nice work Doc  ;D
Den er blevet rigtig fed.

Chnum

Jeg har set en del stormravens, din er den pæneste.

Kreon

Den er blevet rigtig vellykket.

Eneste lille anke er at motorerne i mine øjne ser lidt underdimensionerede ud - især placeret så langt tilbage. Et par hjælpemotorer på de forreste vinger, tror jeg vil gøre den lidt mindre næsetung at se på (som at de giver ekstra opdrift til næsen - jeg er godt klar over de vil give ekstra masse rent fysisk).

Kreon