News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

AE-WWII: British Army/MoAA

Started by Anaxagorax, 12 April, 2010, 19:47:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Nu hvor jeg har fået lidt mere plads, vil jeg samle de forskellige grupper og hære i hver sin tråd for at holde lidt bedre styr på det hele.

Så her er planen bag den britiske gruppe for lige at opsummere:

QuoteSå har jeg også fået malet på nogle poor bloody infantry i dag, for at finde ud af hvordan de skal se ud:

Den anden gruppe jeg har tænkt mig at lave skal nemlig være britisk. Både fordi jeg også synes de er de sejeste næst efter tyskerne og fordi jeg alligevel har en bunke britiske tropper fra SotTR liggende. De skal selvfølgelig også have nogle sære ting med, men de har en lidt anden måde at få adgang til dem på, så for at få det til at passe sammen med de ting jeg gerne vil have med, så har jeg valgt at basere gruppen på en Occult Detachment.

Hos briterne er det en MOAA Agent, der giver adgang til både okkulte og overnaturlige valg uden andre forgreninger, så det er lidt nemmere at overskue.

Elite: MOAA Agent (Book of Secrets, Hand of Glory, Pendant of Warding)
Veteran: Druid (Summon Green Man spell, Ease of Movement spell)
(Regular: Green Man (Tager ikke et slot))
Regular: Golem
Regular: British Army NCO
Regular: Lovat Scout (Hero: Marksman)

Green: British Army Squad (3)
Special Order: Coordinated Attack

Agenten har en bog, der beskytter ham mod ond magi, Pendant of Warding, der giver ham en ekstra chance for at undgå enhver form for skade på 5+ og en Hand of Glory, der kan tvinge en fjendtlig model indenfor 12'' til at opgive sin aktivering een gang hver tur. Jeg forudser at den er ret så plat og irriterende!

Druiden kan tilkalde en Green Man, som er en overnaturlig skovånd, der hverkan tager slots eller tæller imod Attrition og kan banke folk, det er jo fint. Hans Ease of Movement spell kan gøre resten af gruppen lidt mere mobil i terræn, hvilket jeg tror er fint, når gruppen indeholder en del Green modeller, der ellers let kan sidde fast i skove og den slags, på grund af deres kun ene Action Point.

En British Army NCO har Command og kan holde troppernes kampgejst oppe, en Golem er langsom, men meget hårdfør, og så er der en del varme kroppe til at lægge en masse ildkraft ud.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Siden påske har jeg ikke fået lavet det helt store, mest fordi jeg besluttede mig for at være lidt syg og andre af livets presserende gøremål måtte passes (læs: Mere koncert og øl i weekenden). I dag fik jeg dog nusset lidt med nogle figurer og fik malet en officer til mine briter.

Så ser det altså sådan her ud:

Anaxagorax

Jeg havde da vist en eller anden plan om at lave nogle briter, havde jeg ikke?

I dag fik jeg ihvertfald malet en MoAA Golem:

Rigtig fin figur i al sin enkelhed synes jeg. Roger kunne måske lære tricket med at få bukser på af ham, sådan som det gik da han prøvede.

Anaxagorax

Her i eftermiddag blev det druidens tur. Af en eller anden grund nægter han dog at blive fotograferet ordentligt.

Og så fik jeg også kigget lidt på den planlagte liste igen, jeg tror der skal ændres på den. Selvom jeg gerne ville have noget poor bloody infantry med, mest fordi de nu er malet og fordi engelske hjelme og gasmasker er møgküül, så sutter de simpelthen zombiekannibalrensdyrhævneråndkogler som de elendige Greens de nu engang er.

Hver gang jeg kigger rundt på de forskellige Detachments ender jeg altid på Veteran Detachment, fordi man slipper for de ubrugelige Greens, og denne gang er ingen undtagelse.

Elite: MoAA Agent (Fang of the Lambton Worm, Hand of Glory, Pendant of Warding, Hero: War Hero
Veteran: British Paratrooper Officer
(Regular: Green Man)
Regular: British Paratroopers (2)/Lovat Scout?
Regular: Counter Cultists (2)
Regular: Counter Cultists (2)

Jeg vil gerne holde listen helt britisk, så stadig ingen amerikanske allierede. Den ville nok blive bedre af at droppe officeren og paratroopers/spejderen og erstatte dem med endnu flere Counter Cultists, bare fordi det er så godt at have Hidden Deployment med Stens, men jeg er bange for at det vil blive nogle lidt kedelige spil for både min modstander og mig selv. På den anden side ville det være meget stilet med en ren MoAA-liste, så måske de ryger ind alligevel. Det kunne også være fint så at give agenten en Djinni's Bottle egentlig, så ville der være to ting at tilkalde, som man kan kaste i hovedet på modstanderen uden at bekymre sig om Drive, hvis så officeren er væk.

Så sådan ser det ud nu. Indtil jeg ændrer mening igen, naturligvis.

Taoregorn

Wow!

Den er feee. Jeg håber der engang kommer 2+ spillere med malede figurer i min viscinity.

rubber

Enig, det ser rigtigt godt ud. Det bliver da også cool at kunne spille SS mod MoAA.

Jeg er lidt bange for at løsningen med et veteran detachment til MoAA, er lidt for meget til højrebenet. Din liste ligner min på en prik, hvis man ser bort fra at du har lidt med fra OTW listen...

Problemet er vel at de mangler en liste med nogle modstykker til chumans og abgeherzsoldaten, som faktisk er ganske brugbare...og som har en stor coolnessfaktor. Det ville nu være rart om de ville lave englæderne færdige, men det virker lidt som om at de bare kaster sig over hvad de lige pt. læser/ser film om.

Mvh.

TrueRonin

En Vet. Detachment er bare den umiddelbart bedste måde at lave en liste med alle de gode/sjove detachment choices i. At unlocking units til Occult/Supernaturals giver adgang til ekstra units ved at stige i graderne gør bare Vet. Detachments det bedre end de andre fordi dens ratio er bedst i forhold til antallet af choices (7) du kan tage.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Anaxagorax

Ja, flere høje valg og ingen af de ubrugelige at trækkes med. En rigtig fjollet ting er også at det altid kan betale sig bedre at tage et Veteran Detachment fremfor et Occult Detachment, da sidstnævntes ekstra Occult/Supernatural valg så bliver opvejet af et ekstra slot, så du bare kan tage en unlocking unit mere i stedet for og få den samme liste med en sej model mere oveni hatten. Det eneste tidspunkt jeg lige kan komme på hvor det ikke virker er hvis man absolut gerne vil have ekstra grønne slots til at have flere enheder af Spawn of the Apocalypse eller Homunculi.

Det ville være rigtig rart med nogle brugbare Greens til SS og MoAA, men jeg tror ikke vi skal forvente det lige med det samme. De har længe snakket om Europa-bogen, hvor man nok kunne forvente den rigtige britiske liste og forhåbentligvis lidt mere legetøj til SS/MoAA, men indtil videre krydser jeg fingre for nogle gode ting i den næste bog om stillehavet.

Der ligger Polynesien jo. Og en by på 47°9?S 126°43?W?.

TrueRonin

Arg... nu bliver man nød til at google de koordinater jo.  ::)

Edit: Aha! ;D

"The city is a panorama of vast angles and stone surfaces ... too great to belong to anything right and proper for this earth, and impious with horrible images and disturbing hieroglyphs. The geometry is abnormal, non-Euclidean, and loathsomely redolent of spheres and dimensions apart from ours."

Min trader tråd.

rubber

Quote from: Anaxagorax on 15 March, 2011, 00:22:53
Der ligger Polynesien jo. Og en by på 47°9?S 126°43?W?.

The plot thickens...What debths of depraved madness and insanity have you plunged yourself into? What ancient horror from beyond the stars have you awakened from its aeons of dreaming slumber?

(Jeg er så oldscool at jeg slog koordinaterne efter i min Necronomicon)

Mvh.

TrueRonin

Quote from: rubber on 15 March, 2011, 10:15:15
(Jeg er så oldscool at jeg slog koordinaterne efter i min Necronomicon)

Min blev stjålet af inkvisitionen, mens jeg var ude i byen og lede efter gaver til de gamle, så jeg måtte bruge google. Hvad kan man lære af dette...? Google er det nye Necronomicon.

Min trader tråd.

Anaxagorax

For dem der ikke er begavede med hverken Necronomicon eller Google, er her et link hvor man kan se hvad det er: Unaussprechlichen link!

Anaxagorax

Næste skud på stammen(!) er en Green Man til druiden. Ikke det allermest inspirerede malearbejde skal jeg indrømme, men det er altså en mand af træ, hvad kan man dog svinge sig op til.

Han skal nok lige have nogen til at kigge på de der svampe i måsen.

Jeg er nok ikke helt solgt på kålormetræmandsidéen med denne figur, men jeg vil da give skulptøren kredit for at have prøvet at lave noget andet end den sædvanlige nøgen-kælling-med-bark-på-kliché, der ellers er fremherskende når der skal laves skovånder. Men indrømmet, klichéen sælger nok bedre til kælderboersegmentet end trækålorme.

TrueRonin

Sælger kvinder i det hele taget ikke bedre end mænd på det marked?

Min trader tråd.

Overhamsteren

Jo bare se på den største sællert i verden: Space Marines :P
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 15 March, 2011, 13:39:15
For dem der ikke er begavede med hverken Necronomicon eller Google, er her et link hvor man kan se hvad det er: Unaussprechlichen link!

Altså, jeg ved godt hvad der skal ligge der, men linket viser ingenting andet end vand.
Men det kunne være ret sejt med et google street view derfra.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.