News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

AE-WWII: Schwarze Sonne/Waffen SS

Started by Anaxagorax, 12 April, 2010, 19:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Her vil jeg så holde lidt styr på udviklingen af min SS-gruppe.

QuoteSå må jeg jo nok hellere få lavet nogle lister og malet nogle figurer, så man faktisk kan få spillet AE-WWII på et itdspunkt. I lyset af den overvældende tordnende succes for min arbejdsmoral det har været at lave en liste at arbejde ud fra med mine Iyanden Eldar, så har jeg også her tænkt mig at planlægge hvad jeg skal have malet og så forsøge at holde mig til det. Ihvertfald lige indtil en eller anden ny skinnende ting tager opmærksomheden.

Den første liste bliver selvfølgelig SS, det kommer vel ikke som nogen overraskelse. I en sådan skal man have en Schutzkommando SS for at få adgang til enten Krieghexe eller Vril Engineer, som henholdsvis giver adgang til Supernatural og Occult units. Hvis Schutzkommando SS tages som Veteran kan man vælge een af disse og hvis han tages som Elite kan man vælge to af den samme eller en af hver hvis man lyster. Ihvertfald er mindst to af mine valg allerede klare, da jeg uden tvivl skal have nogle sære ting med og ikke bare en ren Waffen SS-styrke. En varulv er Supernatural, så det bliver derfor en Krieghexe jeg skal have med. Da dette allerede slider på de højere valg og SS ikke har andre Greens end SS Conscripts alligevel har jeg valgt at tage et Veteran Detachment.

Elite: Schutzkommando SS (Hero: Astrologer, Rod of Command, Rune Dagger, Totenkopfring der SS)
Veteran: Krieghexe (Gremlin spell, Second Sight spell)

Veteran: Werewolf
Regular: Waffen SS Sniper/Werewolf (?)
Regular: Waffen SS (2)
Regular: SS Conscrips (3)

Special Order: Keep Moving

11 modeller, det er ikke meget, og ingen af dem har Command, hvilket gør at jeg ikke kan genoprette Drive når den begynder at dale. SS tropper har højt Drive til at starte med, så håbet er at kunne lave pres på modstanderen fra starten med varulven(e) kombineret med Keep Moving, stoppe skydning med min Krieghexe's Gremlin spell og hurtigt få modstanderen på defensiven.

Som Elite kan min Schutzkommando vælge tre ting fra sin udstyrsliste. Der har jeg valgt Rod of Command, der giver ham Inspiring og dermed +1 Drive til alle indenfor 12'', for at afhjælpe manglen på Command. En Rune Dagger er en morderisk talisman, der giver ham Lethal, hvilket gør at han får +2 i styrke til alle angreb han laver, det kan nok gøre ret ondt med hans maskinpistol med 3 skud og 4 Action Points som Elite. Totenkopfring er for at holde ham i kampen selv, den giver ham et ekstra Wound, men når han kun har dette ene tilbage vil den dog æde hans sjæl på en etter i starten af ens tur. Han er også Astrologer, hvilket giver et frit re-roll hver tur, det kan sikkert blive brugbart.

Conscripts er bare med for at få et par flere kroppe med i gruppen. Ulempen med at de er svære at genoprette Drive på er alligevel ligegyldig, når jeg slet ikke har nogen der kan genoprette Drive. Tiden vil vise om dette her setup vil fungere eller få læsterlige tæsk. En mulighed er at skifte Astrologer ud med Natural Leader for at få Command på min Schutzkommando SS, så kunne man også vælge noget andet end Rod of Command som tredje stykke udstyr. Hmm.

Figurerne har jeg for det meste styr på og de er parate eller ihvertfald på vej i posten. Det eneste problem er den vigtige Krieghexe, der er ikke kommet en model endnu og jeg kan ikke finde noget i en ordentlig kvalitet, der kan gøre det ud for en badass nazitroldmand. Nogen idéer? Ellers så håber jeg den kommer en model fra Darkson Designs indenfor den nærmeste fremtid.

Efter det her skal jeg også have lavet mig en Draugr eller to, en Vril Engineer (Vril våben til alle Waffen SS!), en Hellhost, vampyr osv osv.

Og her var så den første model, en varulv:

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

QuoteSå skete der lidt mere, mine ædle ariske overmennesker fik sig en Schutzkommando SS, cheesecake og cigar og det hele.

Nu ser det altså sådan her ud:

Elite: Schutzkommando SS (Hero: Astrologer, Rod of Command, Rune Dagger, Totenkopfring der SS)
Regular: Waffen SS Sniper/Werewolf (?)
Regular: SS Conscrips (3)

Anaxagorax

Det var da vist noget med at jeg havde en plan og en liste og et lille antal figurer og en idé om at det alt sammen skulle hjælpe med at få malet noget færdigt inden for et overskueligt tidsrum, var det ikke?

Nu er det vist på tide at de små nazister får lidt mere lebensraum her på bloggen, så nu fik jeg malet et par Waffen SS-soldater til mit detachment:

Så går det fremad med planen:

Regular: Werewolf
Regular: SS Conscripts (3)

Jeg overvejer dog at ændre lidt på listen, men nu må vi se på hvad det bliver til rent figurmæssigt. Jeg mangler stadig en figur, der kan gøre det ud for en ond nazitroldmand M/K, så sig endelig til hvis der nogen der har en god idé.

Taoregorn

Sejt det ser rigtigt fedt ud!!!

N¨år jeg kommer om på den rigtige side af en vis begivenhed vil jeg også forsøge mig med en lille liste. Så kan vi spille over skype..................

kmnbrush

Jeg kender ikke ret meget til det spilsystem, men umiddelbart er det nogle sprøde figurer.
Male Blog (R.I.P) - CMON

rubber

Hej Anaxagoras.

Flotte nazister, jeg tror at dit ss detachment kommer til at se fedt ud, med alle de sortklædte soldater sammen med dine varulve. Er din vampyr forresten dømt ude?

Kriegshexen er også en jeg har tænkt meget over. Warlord har lavet nogle plastik figurer af tyske soldater. Dem kunne man måske "weirde" op men lidt greenstuff og dimser uden de store problemer. Det jeg er mest bange for er at når jeg har klippe-klistret en figur der kan bruges så kommer de med en der ligner billedet i bogen der er tre gange federe end hvad jeg har fået skruet sammen.

Mht. til at ændre i din liste, så tror jeg at jeg ville give dine conscripts et heavy weapon, så de skiller sig lidt ud fra dine regulars. En M-42 ville gøre dem mere effektive, mens en mortar vil udgøre en stor trussel. Hvis de skal løbe samen med resten af dine tropper kunne du prøve en flammekaster. Dem er jeg personligt ret begejstret for. Det kommer selvfølgelig også an på hvilke figurer du har til rådighed.

@Kmnbbrush, der står en hel del om systemet her i bloggen, det er ret god læsning. Systemet er ret godt. Edit, så lige at du holder til i Kbh., hvis du har lyst til at se/prøve spillet så send mig en pm.

Mvh.

Anaxagorax

Det synes jeg helt sikkert vi skulle finde ud af at arrangere! For min del ser jeg helst det bliver i foråret engang dog, det ville gøre det hele lidt nemmere for mig at overskue.

Så håber jeg også at være blevet færdig med nazigutterne og to-treds andre detachments, så folk kan låne noget at spille med hvis de bliver nysgerrige.

Quote from: rubber on 16 September, 2010, 21:43:46
Flotte nazister, jeg tror at dit ss detachment kommer til at se fedt ud, med alle de sortklædte soldater sammen med dine varulve. Er din vampyr forresten dømt ude?

Kriegshexen er også en jeg har tænkt meget over. Warlord har lavet nogle plastik figurer af tyske soldater. Dem kunne man måske "weirde" op men lidt greenstuff og dimser uden de store problemer. Det jeg er mest bange for er at når jeg har klippe-klistret en figur der kan bruges så kommer de med en der ligner billedet i bogen der er tre gange federe end hvad jeg har fået skruet sammen.

Mht. til at ændre i din liste, så tror jeg at jeg ville give dine conscripts et heavy weapon, så de skiller sig lidt ud fra dine regulars. En M-42 ville gøre dem mere effektive, mens en mortar vil udgøre en stor trussel. Hvis de skal løbe samen med resten af dine tropper kunne du prøve en flammekaster. Dem er jeg personligt ret begejstret for. Det kommer selvfølgelig også an på hvilke figurer du har til rådighed.

Tak for det, jeg håber også det kommer til at se fint og dystert ud når hele gruppen til sidst står sammen på bordet. Jeg kom selvfølgelig frem til at begge varulvene skal være med, jeg er så glad for den slags jo og figuren er hele grunden til at min interesse blev fanget.

Jeg har bikset en ny vampyr sammen, som også står i malekøen og venter og som også kan bruges som en Schutzkommando med Eternal Officer. Den anden SotTR-figur jeg malede har de forkerte våben og jeg synes ikke den passer så godt sammen med de andre i gruppen, så det er jo altid en god undskyldning for at lave flere figurer og have noget at bytte lidt ud med. Hvis man en dag skal prøve at spille med to detachments kunne man måske endda bruge dem begge. På sigt skal jeg også have lavet en del andre ting, så der er flere overnaturlige ting at vælge imellem (jeg skal finde nogle ordentlige WWI-figurer at lave nogle SS Draugr ud af!) og jeg skal nok også have lavet nogle modeller til okkult-grenen i SS-opbygningen. Hvis jeg altså så kan finde noget der kan gøre det ud for en fin Vril Engineer, suk.

Jeg håber virkelig de snart tager sig sammen og får udgivet alle de ting de har sagt skulle være ude for længst og så også får lavet en Schutzkommando, Krieghexe, Vril Engineer, Hellhost, Draugr og hvad der ellers er svært at finde noget ordentligt til at repræsentere.

Jeg havde faktisk tænkt mig at fjerne de Conscripts helt og tage noget andet for det Regular slot. Det er fint med de ekstra kroppe, men det irriterer mig lidt at skulle bruge en Green unit som Regular, så gode er de altså ikke. Hvis de skulle have et tungt våben skal jeg også have en Infantry unit mere, for så bliver de til Support. Rent figurmæssigt skiller de sig ellers fint nok ud, jeg havde tænkt at bruge de normale Volkssturm-figurer til det. Når man stiger i graderne får man så åbenbart sin lædertrenchcoat der SS.

Men jeg tror det bliver noget helt andet :)

Quote from: kmnbrush on 16 September, 2010, 21:04:16
Jeg kender ikke ret meget til det spilsystem, men umiddelbart er det nogle sprøde figurer.

Tak, og som Rubber nævner kan du læse meget mere om det i min gennemgang af spillet her på bloggen.

Flere figurer er på vej på malebordet!

Anaxagorax

Quote from: Taoregorn on 16 September, 2010, 16:56:18
Sejt det ser rigtigt fedt ud!!!

N¨år jeg kommer om på den rigtige side af en vis begivenhed vil jeg også forsøge mig med en lille liste. Så kan vi spille over skype..................

Thankyouverymuch!

Skype er sådan noget moderne rumalderteknologistads, næh du, da jeg var barn havde man play by mail, det kunne man jo genoplive!

rubber

Nåja,det er også rigtigt, de er support. Selv om det er blevet nemmere at bruge systemet, skal man også liiige huske. Det virker som om at ss grupper vil blive ret små når man skal have de okkulte units med.

De må gerne komme igang med at udgive nogle flere ss figurer, især ham her:

Quote from: Taoregorn on 16 September, 2010, 22:00:14
Ska' vi har et AE WWIIIII meet up i 2011?

Jeg er frisk. Jeg har pt. tre detachments, der mangler kun lidt maling og baser på det ene, så er de klar.

Mvh.

Anaxagorax

Ja, den Reichsritter må de gerne få ud snart! Og de Hellhounds ser også fine ud.

Men indtil da har jeg vel nok at koncentrere mig om, her er ihvertfald den næste enhed.

Den obligatoriske oversigt siger nu:

Regular: SS Conscripts (3)

Taoregorn

Hmm de ligner de første du malede helt utroligt meget. Det er de samme kroppe ikke? Bare nye arme?

Men stadig fint.

Min eneste anke ift. weird war so far, er at jeg synes tyskerne fører helt vildt mht. at have tema og stil. Russerne er jo de eneste der bare kommer i nærheden af... men resten famler i blinde for at følge med.

Anaxagorax

Det er jo historisk korrekt! Det kan man ikke gøre noget ved.

Men jeg synes da ellers alle grupperingerne har hvert sit særpræg og charme. Tyskerne har overnaturlige rædsler og sort magi, russerne psykiske evner, amerikanerne har overlegen teknologi med robotter og dødsstråler, etc. Hvad der så lige tiltaler een er en anden sag, men at man virkelig kan lide nogen af dem fremfor andre betyder vel bare at det er lykkedes for dem at gøre dem så forskellige som muligt? Alle grupperingerne har så efterhånden også et andet mindre hovedtema udover det definerende, så man også har lidt afveksling, som fx indianerne i den amerikanske hær.

Jeg synes ligesom dig at tyskerne er helt klart de küüleste, de er jo tyskere og har varulve. Briterne kan jeg også ret godt lide og jeg synes amerikanernes hær er fyldt med charme fra gamle science fiction-film og Jens Lyn. Russerne siger mig til gengæld ikke så meget, hverken NKVD eller ROA.

Og jo, det er de samme modeller, der er kun to slags og så med to forskellige sæt arme til, så det passer lige med to enheder på to hvis de skal være forskellige.

Anaxagorax

Næste hovede på bloggen (see what I did there?) afviger lidt fra planen, men jeg måtte have denne küül figur med på en eller anden måde. Det er en Waffen SS Untersturmführer med en MG-42, som han kan få hvis han tager helteprofilen 'One Man Army', så det må han jo gøre hvis jeg vil have ham ind i mit detachment.

Så bliver jeg nødt til at ændre lidt på listen, hvis han skal mases ind. Som nævnt er det nok de tre Conscripts der må lide under det, for jeg tror ikke rigtigt på dem alligevel. Det gør så at jeg mister to modeller yderligere i listen, hvilket jeg ikke er sikker på er holdbart rent spilmæssigt, men det må jeg bare se hvordan går i praksis. Jeg mister også min Astrologer-helt, da jeg kun har eet heltevalg, men da min Krieghexe i forvejen skal have Second Sight, der også giver re-rolls, så overlever jeg det nok.

Til gengæld får jeg et tungt våben ind i listen og også en model med Command, der kan genoprette Drive, hvis det brænder på. Det gør så også at jeg kan tillade mig at slappe lidt mere af når folk begynder at dø og at jeg kan bytte min Schutzkommandos Rod of Command ud med noget andet.

Som for eksempel den sjove Djinni Bottle fra det nye Basra: 1946. Den kan tilkalde en sur ånd, der opfylder ønsker (så længe de kredser om emnet 'brænde modstanderen til slagger' eller noget i den dur altså). Så får jeg sørme en model mere med i listen alligevel og jeg har netop bestilt en figur der vil være helt perfekt som en Djinn (eller Efreet rettere, men det går fint).

Med disse revideringer ser det altså sådan ud, med forbehold for flere ændringer efterhånden som jeg finder på andre ting:

Elite: Schutzkommando SS (Djinni's Bottle, Rune Dagger, Totenkopfring der SS)
Veteran: Waffen SS Untersturmführer (Hero: One Man Army)
Regular: Captive Djinni

Frede

De er super fede de SSer.

Man kan undre sig over hvorfor hulen man sætter et optisk sigte på en MG42, som jo dræber alt i den retning det nu peger... Men hey det er WWWII så det går nok.

- F -

kmnbrush

Ved kort at læse beskrivelserne her, lyder dette system lettere erektions fremkaldende.
Frede har helt ret, det er skævt med en præcisions-scope på en sprede-gøb, det er fedt!

Figurene er har potentiale, men jeg synes du har malet dem lidt for meget, sort i sort - Jeg kunne godt bruge lidt mere kontrast, hjælmen behøver f.eks ikke være svart.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Taoregorn

Quote from: kmnbrush on 19 September, 2010, 02:12:35
Figurene er har potentiale, men jeg synes du har malet dem lidt for meget, sort i sort - Jeg kunne godt bruge lidt mere kontrast, hjælmen behøver f.eks ikke være svart.

Jeg synes nu de er helt fine, men ville nok også selv ha' givet dem "æresvagten" med hvide handsker og sølv hjelm og armbind!

Anaxagorax

Hvide handsker? Sølvhjelme?! Det er Waffen SS det her, ikke Village People. Mørkt gråt og sort og hjelme i mørkt metal som de er, er helt fint til dem synes jeg, ellers bliver de for glade at se på. De grå gasmasker og de brune stropper og tasker virker godt og enkelt til at bryde det op uden at tiltrække sig fokus synes jeg.

Kikkertsigte på et maskingevær er blot udtryk for tysk nøjsomhed og effektivitet er jeg ovebevist om :)

Anaxagorax

Jeg fik også lige malet ham her, selvom han ikke er en del af Den Store Plan. Men han er i samme stil som de andre, så jeg tænkte jeg lige så godt kunne gøre dem alle færdige med det samme. Han er en generel officer med en MP40, så han kan jo bruges hvis jeg ikke gider at have mr. SS Rambo med, men stadig gerne vil have nogen med Command.

Anaxagorax

Eet styks Efreeti/Djinni kom ind ad døren og blev det næste på malebordet. Det er en lidt mærkelig figur, men meget fin og passende synes jeg. Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle male ham, men til sidst besluttede jeg mig for at lege lidt og kun bruge to farver, Sulphur Yellow og Skorne Red.

Fotogen er han ikke og han ligner lidt en sodavandsis, men han skal ihvertfald nok skille sig ud fra resten af den sortklædte herrerace.

Jeg nærmer mig nu:

rubber

Hold da fest den ser ond ud. Den langt væk fra Disneys Aladdin. Den bliver da en fest at stille på bordet.

Den bliver summoned på samme måde som The Green Man og Zombierensdyrshævnerånd (wendigo)? Er han SS only eller kan fx. ROA også tage ham?

Nu er der jo snart nok til et klassebillede.

Mvh.

Frede

Den syntes jeg du er sluppet yderst heldig fra.

Hvis du så også malede basen rundt om hans fod lidt afbrændt ville det være pivfrækt.

- F -

Anaxagorax

Det er faktisk en rigtig god idé, det vil jeg prøve at se om jeg kan få til at se ordentligt ud.

Quote from: rubber on 01 October, 2010, 00:20:18
Den bliver summoned på samme måde som The Green Man og Zombierensdyrshævnerånd (wendigo)? Er han SS only eller kan fx. ROA også tage ham?

Den fungerer ikke helt på samme måde som de overnaturlige ting der tilkaldes med spells, men der er ikke den voldsomme forskel. Både Djinnien og mumierne i Basra-bogen er Talisman Linked, hvilket vil sige at en model i ens Detachment har en thingamajig der styrer dem og hvis han forsvinder, så forsvinder de også.

Mumierne er bare på bordet fra start og fungerer ellers som alle andre, men Djinnien kræver en Djinni Bottle og kan så tilkaldes ved at aktivere den for 1 AP.

ROA kan desværre ikke få flaskeånden, det er kun en Schutzkommando SS, MoAA Agent eller OORD Agent der har adgang til den.

Klassebilledet bliver først når jeg er helt færdig! Der skal være noget at se frem til jo :)

Anaxagorax

I den forløbne uge har jeg ikke fået malet så meget, men har i stedet brugt tiden på lidt andet nørderi (som måske, måske ikke, på et tidspunkt også kommer til at figurere i en eller anden form et sted her på bloggen).

Her til eftermiddag fik jeg dog lyst til at få malet og lyttet et par nye albums igennem og dette er så hvad der kom ud af det:

Så. Tæt. På.

Utroligt nok har jeg fundet noget der, omend ikke er perfekt, så dog måske er brugbart som en Krieghexe. Ihvertfald indtil der kommer en ordentlig figur til sådan en halunk. Ansvaret for det nervepirrende klimaks for denne tråd hviler nu på henholdsvis det amerikanske og det norske postvæsens skuldre.

Taoregorn

Damn den er fin. Fed figur og helt iorden paintjob. (selvom jeg måske ikke helt er med på camoen på bukserne? forsøg på ss camo?)

Hmm.. jeg begynder jo ligefrem at skulle tage mig sammen!

Hvornår er der udsigt til spil?