News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

AE-WWII: Schwarze Sonne/Waffen SS

Started by Anaxagorax, 12 April, 2010, 19:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Normalt bryder jeg mig ikke så meget om at have ens modeller når der er så få i gruppen, men den her varulv er jeg også så begejstret for at det slet ikke gør noget. Det er nok den bedste varulve-figur jeg nogensinde har set (folk er velkomne til at forsøge at ændre min mening på det punkt med links til andre der er fine, for varulve kan man aldrig få nok af).

Kamouflagen var egentlig bare fordi at det ellers så lidt kedeligt ud med mørk ulv og brune bukser, men det ser så godt som aldrig helt godt ud på figurer synes jeg, så normalt gider jeg ikke den slags. Der er stadig fare for at jeg maler dem om til bare lysebrune igen.

Og kom igang! Før du aner det skal du spille!
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

rubber

Flot varulv. Bare lidt ærgeligt at den har historisk korrekte kamoflage bukser på. Det ødelægger lidt den realistiske stemning der ellers er i spillet. ;)

Glæder mig til at se hvad du finder på med kriegshexen. Den bedste ide jeg kunne komme på er den der gamle fantasy sorceror med faklen og bogen (og det er ikke en ret god ide).

Mvh.

Anaxagorax

Nu ikke noget med at skrue forventningerne op, for jeg er heller ikke sikker på at det jeg har fundet er en særlig god idé ;)

Men et eller andet må man jo finde på.

Og jeg undskylder mange gange hvis jeg har ramt noget tilnærmelsesvist historisk korrekt, det er bestemt ikke intentionen!

Sadomator

Den her varulv var måske noget?

Ellers kunne det være at selve spillet Strange Aeons var noget for dig??? Jeg overvejer kraftigt at købe et sæt figurer og regler... og jeg skal selvfølgelig have den Cthulhu  :o når jeg bliver rig...

Anaxagorax

Jeg har kigget lidt på Strange Aeons, det er helt sikkert også noget jeg skal have fat i på et tidspunkt. Det kan aldrig gå helt galt med Cthulhuide rædsler jo (eller det kan og gør det jo, men på en god måde. Eller... ikke god, men sådan dommedagsagtigt ihvertfald)!

Det eneste problem jeg lige kan se er dog slagsmålet om hvem der skal spille hvad, hvem gider at være de ubetydelige kødsække?

Den varulv er dog... mindre heldig vil jeg mene.

Sadomator

Hmm, tjaa, jeg tror mere det er vinkelen... men den AE varulv er stadig bedre... den her er nok også for stor, den står på en 40mm base.

Anaxagorax

Det gør AE-varulven også, den er en god del større end en normal person. Med lidt held kommer det samlede billede snart, så kan du se den sammen med alle de andre :)

Anaxagorax

Quote• ALE027 Heavy Hitter

*lulz* ;D

Så så jeg lige at der stod Heavy Hitler ... det havde været så fucking meget sejere! Hehe.

Anaxagorax

Daniel, du skal lære forskellen på 'quote' og 'modify' ;)

Men du har helt ret. Der mangler helt sikkert en tung Hitler!

FatherNurgle

Ahh, sry ... I fuxx0red your post!  :-[
Jeg er fandme distræt for tiden, jeg ved sgu ikke helt hvad det er.

Det er nok for lidt øl og hævi.

Grobut

Quote from: FatherNurgle on 20 October, 2010, 09:44:09
Det er nok for lidt øl og hævi.

Kender det alt for godt... tror det der noget med alderen :S

- RW på stenen på være kuren! (Og Jesper er self. mere end velkommen!)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Hvis du generer dem nok til at de ændrer datoen til omkring to uger senere, så vil jeg meget gerne med ;)

Den sump må man jo hive jer op ad, så sørg for at have nogen dage fri omkring den tid, i gamle satte mennesker! Nu har du vel fået bestilt Infernobillet Daniel, ellers går det da helt galt?

FatherNurgle

Faktisk ikke endnu, men sig nærmer tiden ;)
Det går jeg ikke glip af, det er jo årets store tur.

Og når det så er sagt, så har jeg jo faktisk lige været til koncert, men det kunne snart være rart med noget ordentlig mædl.

Men jo, RW er da bestemt en mulighed.

Anaxagorax

Yay! Jeg er allerede begyndt at glæde mig, det bliver stort! Igen :)

Forrsten, her var det som jeg nogenlunde havde skrevet, bare en oversigt over hvad der kommer inden for de næste par måneder fra Darkson og der var så selvfølgelig en model til en Krieghexe imellem (men desværre ingen Heavy Hitler):

QuoteNovember 2010
• ALE026 Commando
• ALE027 Heavy Hitter
• ALE028 Silence
• AME024 Wendigo

December 2010
• ALE030 Edash
• ALE015 Cerebrae
• ALE016 Hired Gun
• GER024 Hell Hound
• AME025 Hoodoo Conjuror

January 2011
• ALE013 Chort
• ALE014 Cannoneer
• ALE017 Scab
• GER023 Hell-Host
• GER027 SS Kreighexen

Anaxagorax

Den sidste figur der manglede for at fuldføre Planen fik jeg malet her i eftermiddag.

Da jeg ikke kunne finde nogen som helst figur, der kunne gøre det ud for en ond nazitroldmand og som jeg kunne lide, går man over til plan b og finder noget cheesecake. Det er takket være bebumsede kældernørder altid til at finde noget af når man leder efter figurer, men selv her synes jeg det var lidt besværligt at finde noget jeg ville være bekendt at stille på et spillebord.

Heldigvis var der en anden på Darksons forum der fandt noget der kunne bruges, så den idé tyvstjal jeg uden den mindste skam i livet:

Lidt ændringer skulle der til, men ikke noget man ikke kunne klare med en hobbykniv og lidt greenstuff. Djævlehornshårbøjlen fik hun dog lov at beholde, når nu det alligevel skal være lidt... ikke-helt-rigtig-ond-nazitroldmandsagtigt.

Jeg kan slet ikke tro det. Planen lykkedes! Og så hurtigt det gik endda...

Elite: Schutzkommando SS (Djinni's Bottle, Rune Dagger, Totenkopfring der SS)
Veteran: Krieghexe (Gremlin spell, Second Sight spell)
Veteran: Waffen SS Untersturmführer (Hero: One Man Army)
Regular: Captive Djinni
Regular: Werewolf
Regular: Werewolf
Regular: Waffen SS (2)
Regular: Waffen SS (2)
Special Order: Keep Moving

Nå, men selvfølgelig er man jo aldrig færdig, nu skal man jo igang med at udvide. En vampyr er på vej og så er der den anden gren indenfor SS med vrilteknikere, naziriddere, helvedeshunde og alskens andre slags ting, så det bliver næste projekt med dem her :)

Anaxagorax

... og så var der lige klassebilledet:

Jeg ved stadig ikke helt med den Djinn-ting. Den passer ikke rigtig ind synes jeg, så måske den ryger ud igen.

Taoregorn

Yaaaaaaaaaaarh!

Det er fedt!

Djinn er OK synes jeg. I sær hvis den har noget at gøre med hende dullen. Så ville det være helt i skabet. Du skal dog ha' nogen she wolves fra pulp figures engang. :X

Belial

Ja det er dælme en cool bande ondskab du har samlet der. Fin cheerleader of doom. :)

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

... Argh! Jeg vil også være med! Hvilke muligheder har man når man har lidt 28mm WW2 figurer, Tysk, naturligvis ;)

Det er kun almindeligt Whermacht mind you, så ikke noget fancy SS halløj her.

Der er selvfølgelig også lige nogle russere....
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Anaxagorax

Man kan snildt lave en regulær wehrmacht-liste uden noget hokus pokus i, bare officerer, fodfolk, tunge våben og snipers. Hvis man så vil have noget mere esoterisk med, så kan man alliere sig med nogen af de andre der gerne vil lege med dem, fx Sonderkommando 13 (de gale videnskabsmænd), SS eller ROA, den eneste regel er at mindst halvdelen af ens valg skal være fra ens grundlæggende hær.

Med wehrmacht og ROA kan du få både russere og tyskere jo!

rubber

Hej, cool Krieghexe. Har godt set den anden på forummet, men din er pænere. Og fint klassebillede. Kan godt se at djinnen stikker lidt ud, men jeg synes stadig at den er fed.

Er planen at starte et helt nyt detachment op til Vril teknologi, eller laver du bare så du kan skifte lidt ud? Det kunne være sjovt at teste reglerne for flere detachments.

Mvh.

Ps. Er der nogen der kender nogle figurer der kan virke som kossak mounted infantry? Det næste på papiret er nemlig et ROA (Rasputins Overnaturlige Armé (Eller russiske befrielses hær, men same, same) detachment.

Anaxagorax

På sigt skal jeg helt sikkert have to separate detachments, så man kan lege med en masse både overnaturlige og okkulte enheder på samme tid. Det bliver spas!

Jeg opstøvede to SS Knights til halv pris, så nu skulle der ihvertfald være to på vej af dem og efter planen skulle Hellhounds også blive udgivet meget snart. Så begynder hovedpinen bare med at skulle finde ud af hvad der skal bruges som en vriltekniker eller to (og når jeg finder en model der kan bruges, så kommer den rigtige lige bagefter som sædvanligt)!

Anaxagorax

Mens jeg sad og nussede lidt med et par andre figurer fik jeg nu malet den første udvidelse til Team Übermensch. Det er en Draugr, en tysk soldat fra første verdenskrig, som ikke skal lade noget så trivielt som at være blevet mejet ned af et maskingevær tredive år før stå i vejen for at tjene fædrelandet.

Jeg blev egentlig ganske tilfreds når man tænker på hvor hurtigt og enkelt det foregik, men han er godt nok ikke særlig fotogen kan jeg godt se.

Anaxagorax

Quote from: rubber on 15 November, 2010, 20:37:00
Ps. Er der nogen der kender nogle figurer der kan virke som kossak mounted infantry? Det næste på papiret er nemlig et ROA (Rasputins Overnaturlige Armé (Eller russiske befrielses hær, men same, same) detachment.

Var dette her noget der kunne bruges?

rubber

Ja, det kan det da godt. Jeg tror at de kommer til at se fine ud sammen med Rasptin og Beast of The Apocalypse. Tak for det.

Mvh.