News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

AE-WWII: Schwarze Sonne/Waffen SS

Started by Anaxagorax, 12 April, 2010, 19:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Lækkert, glæder mig til at se hvad det bliver til :)

I dag er der ikke sket så meget, men jeg fik da taget et nyt billede af mit spögelse. Jeg ved ikke om det er bedre. Det er ihvertfald mørkere. Drats.

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Det er en god ting at der ligger pakker og venter når man kommer hjem fra ferie.

Sonny

Mmmm... Rohlingsoldat.

Lækkert legetøj. Købt direkte fra Darkson?

Anaxagorax

Jep, bortset fra de to SS Knights. Der fandt jeg en netbutik, World At Play Games, hvor de kun kostede det halve, de er af en eller anden grund lidt halvdyre hvis man køber dem direkte.

Der skulle også ligge en pakke mere til mig fra Darkson på posthuset, men toldvæsnet har fundet på at jeg skal betale næsten 200 kr i told for den, selvom værdien er et godt stykke under det maksimale beløb for toldfrie pakker. Så nu har de fået en mail fyldt med bitterhed og surme og besked på at frigive de stakkels figurgidsler!

Taoregorn

Hvor har jeg dog bare valgt den forkerte faktion! Der er jo INTET ved at være brite ift. tysker. Rohlingssoldaterne ser rigtig spændende ud.

Sonny

Nu har jeg kun lige skimtet reglerne, men det virker rigtig nok som om tyskerne er nærved lidt favoriserede. Dog synes jeg også amerikanerne og japanerne havde nogle ok tropper. Men ikke helt så farverige som tyskerne.

Har man flere folk i WW2 spillet i forhold til Bounty? Eller kunne du bare ikke lade være med at købe mange dukker :)

Anaxagorax

Briterne er heller ikke engang kommet i en regelbog andet end et par smagsprøver fra MoAA, så der er vel ikke noget at sige til at de ikke har så meget at lege med indtil videre, når der udover det kun er OTW-listen at gøre godt med. De skulle komme rigtigt i en senere bog, der specifikt omhandler det europæiske område. Om den næste bog der kommer bliver den eller stillehavsområdet (med den komplette liste til japanerne blandt andet) er vist ikke helt sikkert, men hvorfor de først skulle lave den lidt halvkedelige bog om mellemøsten før dem forstår jeg ikke helt.

Men russerne og specielt amerikanerne med deres robotter og dødsstråler og jetpacks og indianere og rensdyrkannibalånder og skinwalkers og whatnot har da også masser at lege med, nu har jeg bare kastet mig over tyskerne fordi de har varulve og skülls og derfor er de sejeste. Det er jo et historisk faktum.

Quote from: Sonny on 11 December, 2010, 14:03:28
Har man flere folk i WW2 spillet i forhold til Bounty? Eller kunne du bare ikke lade være med at købe mange dukker :)

Man kan have lidt flere, men til gengæld ikke helt så seje. Jeg er dog bange for at den primære grund nok er dit andet bud :)

Nu ville jeg så nusse lidt med en SS Knight og det niver i hjernen allerede. Hvad var det lige at de havde tænkt sig var det geniale med at splitte alt ad i småstumper? Læg mærke til at det kun er den ene SS Knight her, ikke begge pakker!

Nu de var igang kunne de da også lige have lavet hesten i tolv-treds dele.

Taoregorn

Er det ikke bare fordi der er en gående og en ridende? (som jeg i øvrigt synes er über cool)

Er der spare heads med?

FatherNurgle

Uhh for helvede ... jeg vil også have nazi-okkülte-evül-dödsmaskiner o'dæss!!!

Det må vente til næste måned, men for helvede hvor skal jeg have sådan nogle dukker. Jeg kan slet ikke vente.

Anaxagorax

Og skülls!!! Et af hovederne er med kraniemaske og stålhjelm, det er møgevül!

Og jo, der er både en til hest og en til fods, hesten kan godt dø uden at rytteren kradser af nemlig. Men det er stadig ben, krop, arm, hovede, anden arm, skulderplade(!), kappe, anden skulderplade(!!), sværdskede og valgfri pruhhest (med tøjle for sig) for hver figur, det er helt vanvittigt.

Der er tre hoveder med i en pakke og der skal være to i enheden, så man kan sørge for at de passer sammen til hest og til fods når man har begge pakker.

Anaxagorax

Forresten så er Maelstrom begyndt at føre AE-WWII, og ganske billigt endda, så nu skulle der ikke mere alt det besvær med enten at skulle købe det i USA eller betale overpris for det fra Tyskland :)

TrueRonin

Jeg har besluttet mig for at købe noget Occult Expansion til januar, så kan jeg også lave spændende lister. Sidenhen kan jeg så begynde at købe figurer. Men Anax, er det muligt at du kan lave en liste over de OTW hvor der er tilføjelser til listerne. Nye special orders, choices, items osv? Så vi kan få et fuldt overblik over hvor der er noget at hente og evt. hvad?
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Anaxagorax

God idé, det kan jeg snildt gøre. Men jeg vil lige vente indtil jeg ikke er ved at dø af tømmermænd længere.

Anaxagorax

Quote from: rubber on 06 January, 2011, 20:35:12
Jeg er personligt meget fristet af aben som Smog 1888 har. Man kan vel sige at jeg har det lidt med aber som du har det med varulve, og denne her er prima(l). Det er bare svært at finde nogen rigtig anvendelse for dem...kigger på min ubrugte Inquisitor regelbog.

Indtil videre har jeg dog fået mit abe-fix, med pulp citys aber, der jo snildt kan bruges til AE-Bounty.

Mvh.

Ps Tog den der SS-ridder helt livet af dig, eller blev den samlet?

Den ligger stadig på bordet. En gang imellem kommer ånden over mig og jeg lægger alle delene frem. Så gør det lidt ondt i hjernen, men jeg finder alligevel fil og hobbykniv og lim frem. Så får jeg øje på den anden pakke, der også ligger på bordet, og så kommer jeg med en lille halvkvalt lyd, en mellemting mellem lyden af luft der strømmer ud af en ballon og en sæk med valnødder der skrabes hen over sandpapir. Så lægger jeg det væk igen.

En dag. En skønne dag.

rubber

Haha, ja, deres figurer kan let tage pusten fra en. Da jeg fik de to starter sæt og tog hjem til en ven til oget male/figraften tænkte jeg at de 14 figurer ville jeg snildt have samlet...efter tre timer havde jeg samlet fire figurer, havde bandet mere end syv Kevin Smith film, og havde flere abe arme klistret fast til mine fingre end jeg har lyst til at huske. Tør slet ikke tænke på SS heste-kittet.

Jeg fik forresten de russere til hest som du anbefalede, og nogle flere til fods fra samme range, og de er virkelig fine. Bedre end på billederne. Tak for tippet.

Mvh.

Anaxagorax

Q: Kunne det ikke være helt vildt sejt med sådan en liste hvor der var 8 SS Knights med?

A: Kraftedderperkeme nej!!!

Endelig tog jeg mig sammen til at få samlet de to gange to riddere til hest og til fods. Nu niver det lidt indeni. Det er uden tvivl nogen af de mest frustrerende figurer jeg nogensinde har samlet. Hvorfor er halvdelen af tøjlen en del for sig selv? Hvorfor er skulderpladerne? Hvem finder på at lave en kappe formstøbt efter en hesterøv og så tvinge folk til at forsøge at få den til at være der hvor den skal være samtidig som den skal passe med en overkrop, der skal passe med et par ben, der også skal passe på hesten?

Arghhwwwbblll!

Men nu er de ihvertfald samlet. Så har de godt nok også bare at lave modstanderens modeller om til lampeskærme i en helvedes fart når de kommer på spillebordet engang. Når de altså er blevet malet. I 2016.

Bonus PSA: Der er ikke en enkelt Hellhound med i en blister. Der er to. Nu har jeg fire. SS wild hunt?

Stunke

Herfra hvor jeg sidder, ser det ud som om du har heste med gasmasker på og SS soldater som ryttere.
Alt samlearbejde i verden er da det værd!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Du har fuldstændig ret.

Nu det er kommet lidt på afstand og de er samlede er der jo ingen problemer. Så skal jeg bare have 6 mere, så er listen der. Og en ekstra til en Schutzkommando med Mounted Hero. Jeg glæder mig allerede!

Stunke

Ja nemlig ja. Op på hesten igen.

OLOLLO!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Rolig nu, du kan tvinge mig til truget, men ikke til at drikke.

Stunke

Men jeg kan true dig til at drikke?
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Stunke

Jeg tror du lyver lige så stærkt som en hest kan rende.
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Det er ved at blive lidt af en kæphest for dig.

Stunke

Skal vi lade den ligge eller skal den have lidt mere med pisken?

<Incoming troelsjoke>

Det er nok hest sådan, tror du ikke?

<Outgoing troelsjoke>
- Adolf Hitler