News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Cryx: De dødes kamp mod de levendes plotskjold

Started by Anaxagorax, 16 April, 2010, 20:30:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Cryx har siden første gang jeg så figurerne til Warmachine og ikke anede hvad det gik ud på, været min yndlingshær. Ræsonnementet gik nogenlunde i retning af 'Khador ligner de sædvanlige russerklichéer, Cygnar er nogle spejderdrenge, religiøse folk er helt udelukket jeg gider at have noget at gøre med og... uh! Skulls!' Det passede godt med at jeg på den tid var ved at køre rigtig død i andre spil og så dukkede det her her regelteknisk geniale spil med fine figurer og godt feel og baggrundsmateriale op. Jeg bestilte en ordentlig omgang dampdrevne udøde uden at ane hvad de kunne og har været glad for dem lige siden.

Gennem tiden har jeg fået malet godt og vel sådan cirka omkring helt præcist 99 pts i mk II i tillæg til en del warcasters og derudover har jeg figurer til 143 pts mere og resten af warcasterne der findes (undtagen Goreshade, fordi at jeg ikke kan lide figurerne) liggende umalet. Sidstnævnte skal der til at gøres noget ved nu hvor man endelig er ved at være igennem alt det irriterende spiltesteri, hvis største effekt egentlig for mit vedkommende har været at sætte lysten til at spille og male videre på vågeblus, og hvis praktiske effekt nok mest har været at give folk en placeboeffektmæssig følelse af at de har været med til at forme de endelige regler. Jeg ville nok have foretrukket at stå med en helt ny udgave af spillet fra den ene dag til den anden og vil vove at påstå at det havde været et lige så fint endeligt resultat og med de samme uundgåelige småfejl rundt omkring hvis PP selv havde lavet det hele, som der nu er hvor den zoologiske have fra PP's forum sidder med en varm følelse indeni (og alligevel brokker sig).

Men nok om det, nu er der snart udsigt til at sidde med den nye Cryx-bog i hænderne og det naive håb om at de rådne horder kan få lov til faktisk at opnå noget som helst i historien istedet for bare at være boksepuder og fartbump er stadig levende, så nu har jeg fundet nogle figurer frem at nusse lidt med.

Først tænker jeg at komme lidt igang med de warcasters, som jeg aldrig fik malet eller brugt i mk I. Grunden til deres indtil nu sørgelige skæbne er enten at det er epics (Epic Skarre, Epic Asphyxious, Epic Deneghra) og Stunke og jeg mest spillede 500 pts, samt at turneringer for det meste også kørte med 500 pts, eller noget så praktisk en grund som at jeg ikke anede hvad jeg skulle gøre med en del af modellen, som jeg ellers godt kunne lide (Terminus, dine vinger er dumme). Og så var der Deneghra, som aldrig blev malet, fordi jeg egentlig ikke brød mig så meget om modellerne og jeg syntes hun var lidt kedelig i baggrundshistorien.

Halvsamlede Terminus fandt jeg frem og kiggede på ham, sukkede og lagde ham tilbage (er der nogen der har en idé til nogen bedre vinger, i en stil der faktisk passer til WM-figurerne og baggrunden?). Jeg ville ellers gerne have ham færdiglavet og malet, jeg synes han er en af dem der virkelig blev repareret ordentligt i mk II, så man kan spille med ham uden at føle man skal have hjælp til at tørre sig.

Epic Skarre konverterede jeg (jeg er ikke glad for alt muligt skravl på baserne, som de der epics af en eller anden grund altid skulle belemres med) og gjorde klar for lang tid siden, og ville faktisk rigtig gerne spille med, men fik hende aldrig malet, fordi der altid var noget andet jeg manglede op til en eller anden turnering.

Epic Asphyxious krævede også en overhaling, men er egentlig en rigtig pæn figur, så det gik jeg igang med. En del boring, savning og skrabning senere havde jeg så fået erstattet det cokehoretynde skaft (lårben? Arm? Pen0rz?) på/fra Daeamortus med en ordentlig messingpind, så det kunne holde til faktisk at blive transporteret og spillet med. Alt fjolleriet på basen måtte også væk og en metalsav senere kunne Lich Lord Asphyxious faktisk stå selv. Stor dreng.

Det her er så resultatet indtil videre.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Paaschburg

Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Stunke

Jaaaawarmachinejaaaaa.

Jeg sidder også og kigger på Terminus, deneghra og goreshade med nye sulte øjne.

Faktisk har jeg købt både soulhunters, darragh wrathe og eGoreshade nu, så jeg kan være med på cryxbølgen endnu en gang(nok med goreshade som standardudgaven et par gange).
Altså, ud over min seether og mine nye stalkers også...
og min, nu fuldtallige, bane knight enhed.
Og så skal jeg dænonderasme til at spille med eSkarre. Det ligner godt nok god underholdning.
Det bliver så hyggeligt!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Det gør det ihvertfald!

Jeg har også en syder liggende jeg fik i gave og et ny plastickit, det er jo ikke meget man som Cryx-spiller har stående af malede helljacks af en eller anden grund. Det bliver rigtig fint at male på andet end nøgne trællerøve til hæren.

Darragh Wrathe har også ligget i sin kasse alt for længe, men efter at have set reglerne til Venethrax skal han vist også op på hesten snart. Der skal prøves noget nas af med det feat tror jeg.

Nordmannen

Yohoo stridsmaskine go go go! Det er heldigvis ikke så lenge til du skal få komme til hovedstaden og mishandle mine stakkels nOObz. Fluff quizen får et ekstra set spørsmål, som du må svare på for overhodet at få poeng, slik at resultatene ikke skal blive alt for forutsigbare.

Jeg synes egentlig Field Testen fik tak i noget, der virkede. De gik ud med regler, der i nogle tilfælde var en lille smule over the top, og fik feedback der ex. gjorde LOS reglene nemmere at forstå. Den fungerede dog HELT klart best for Warmachine, der PP åbenpart hadde tenkt mer igjennom sagene end de første Hordes dokumenter - jeg gik selv lidt kold i Hordes Field Testen når de kom op på udgave nr. 5.
De gik heller ikke ind i en direkte diskusjon med spillerne, slik som ex. Spartan Games gjorde med Uncharted Seas i starten (resultatet blev mildest talt varierende) men holdt kortene en smule tæt til brystet. Det synes jeg virkede godt.

Quote from: Anaxagorax on 16 April, 2010, 20:30:18religiøse folk er helt udelukket jeg gider at have noget at gøre med og...  
Quote from:  dø(r)-til-dø(r) legionene av Jehovas/Toruks vitner
Glorious Dragonfather, master of us all, torment eternal, death denied!

Det var åbenbart ok men den der religion så lenge der var skulls til? ;D

Glorious Dragonfather
Quote from: Anaxagorax on 16 April, 2010, 20:30:18
(undtagen Goreshade, fordi at jeg ikke kan lide figurerne)

Dette har jeg hørt fra flere...hva er det galt men ham, egentlig? For toptung?
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Anaxagorax

Quote from: Nordmannen on 17 April, 2010, 10:39:18
Det var åbenbart ok men den der religion så lenge der var skulls til? ;D

Det er ikke fesen religion, hvis man faktisk ved at psykopatmonstret bor to postnumre væk. Så er en kop rom og lidt røgelse helt berettiget, hvis det på en meget virkelig og praktisk måde forhindrer een i at blive solgt som brændsel til krigsindustrien.

Men ja, skulls lægger sig ellers altid som en blød dyne oven på enhver form for tvivl eller tilbageholdenhed. Næsten som en slags knoglevalium :)

Quote from: Nordmannen on 17 April, 2010, 10:39:18
Quote from: Anaxagorax on 16 April, 2010, 20:30:18
(undtagen Goreshade, fordi at jeg ikke kan lide figurerne)

Dette har jeg hørt fra flere...hva er det galt men ham, egentlig? For toptung?

For min del synes jeg simpelthen at hele designet af karakteren er utiltalende og derfor er jeg ikke så glad for hverken den normale eller epic-udgaven. Jeg skal ikke kunne tale for andre, da der sådan set ikke er noget galt med figurerne i sig selv, i dette tilfælde er det bare personlig smag. Der kunne have været lavet så meget küül med udgangspunkt i konceptet 'udød elver drevet af gal plan', så den kluntede rustning og narkomanhåret gør det simpelthen ikke for mig.

Og jeg er da altid god til at behandle nye spillere med fløjlshandsker, ihvertfald den første og måske anden tur, indtil den røde tåge lægger sig :D

Stunke

Kluntet rustning og narkomanhår er lige mig!

Jeg ved ikke... jeg har godt nok et svagt punkt for goreshade, også selvom han slet ikke har fortjent det.
Den nye udgave virker ikke til at være voldsomt meget bedre end den gamle (der var rent ud sagt ringe) men han ser sjov ud. Mere stealth, mere goth chick, mere bane thralls.
Hans spell deck ser også ud til at mechanithralls er no go, og banes og biles er go
Køb Goreshade, få gratis slayer.
Alt sammen go' sjov IMO.

Terminus ser også klart bedre ud, men ham er jeg stadig ikke helt solgt på.
shadooooo dæssss!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Frede

Anaxagorax

Du kan få se dem når jeg poster dem og ikke et minut før, kan du!

Men lidt malet bliver der da her til aften, når man som aficionado af livet i overhalingsbanen sidder hjemme og feder den på sådan en lørdag.

Quote from: Stunke on 17 April, 2010, 18:57:45
Kluntet rustning og narkomanhår er lige mig!

Jeg ved ikke... jeg har godt nok et svagt punkt for goreshade, også selvom han slet ikke har fortjent det.
Den nye udgave virker ikke til at være voldsomt meget bedre end den gamle (der var rent ud sagt ringe) men han ser sjov ud. Mere stealth, mere goth chick, mere bane thralls.
Hans spell deck ser også ud til at mechanithralls er no go, og banes og biles er go
Køb Goreshade, få gratis slayer.
Alt sammen go' sjov IMO.

Terminus ser også klart bedre ud, men ham er jeg stadig ikke helt solgt på.
shadooooo dæssss!

Goreshade er ihvertfald blevet lidt mere interessant når han nu ikke bare er et Soulgate-system, men faktisk kan gøre noget for en battlegroup, det er ihvertfald positivt synes jeg. Og en Deathwalker! Kan du overhovedet huske hvor din er henne af? Har du nogensinde fået den i spil før i tiden? Jeg kan ikke rigtig huske noget tidspunkt ihvertfald.

Terminus skal jeg bare have fundet en fornuftig løsning til vingeproblemet på, så skal han også gøres klar til endelig ikke at skulle overveje hvilken upkeep han vil have på sig og bare følge planen med hjernedødt at slå på folk til de går væk.

Men Lich Lord Asphyxious er nok helten vil jeg mene. Jebustittyfårkingkrajst du vil komme til at hade ham tror jeg :D

Stunke

Jeg lurede godt på de casters der er i cryxdækket i går, og Goreshade the Bastard ligner helt klart bunden af tønden, afhængigt af hvor skydegale modstandere man er oppe imod. Jacks med stealth og dark shroud lugter dog af underholdning, og den nye soul gate lugter lidt mere af Kayas gamle spirit door ting, så man kan fare af sted og voldprygle et eller andet stakkels offer, og så kogle jacken i sikkerhed bagefter.
Hvis man så køber en necrotech eller to til at komme plaster på sine jacks får man jo scrap thralls med som soul gate mål samtidigt.

Altså... selv Deneghra er blevet mere alsidig. Hvad sker der for det?
Witch coven kunne hurtigt få en fast plads (igen) osv osv, men Goreshade ligner stadig lidt sig selv. Bare nu mindre ego og lidt mere stealth til sine jacks.
Jeg har én gang fået en deathwalker med i spil (det er jo ikke meningen at ens warcaster skal rende rundt og slå på tæven) men jeg solgte goreshade sammen med en af mine slayers og alle mine bane thralls for meget længe siden, så jeg skal lige have stillet en enhed på benene igen.

Heldigvis har jeg købt en max enhed immortals der fint fungerer som proxies indtil da ;)
- Adolf Hitler

Nordmannen

Quote from: Stunke on 18 April, 2010, 11:27:28
Jeg lurede godt på de casters der er i cryxdækket i går, og Goreshade the Bastard ligner helt klart bunden af tønden, afhængigt af hvor skydegale modstandere man er oppe imod. Jacks med stealth og dark shroud lugter dog af underholdning,

Nå er metaet generelt blevet mer skydegalt, noget jeg er meget glad for da mit kor irriterer Khador, Cygnar og Retribution ret meget :)

Og Immortals kan også godt lege med (medmindre de bliver vold-nerfet når de endelige regler kommer ud) så dine nye proxies har mer end én fremtid.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Anaxagorax

Så bliv Lich Lord Thunderpants færdig, parat til at prutte giftskyer ud og sætte biles op på platte steder. Mat, monokromatisk-ish og kold i tonerne, det passer perfekt til Cryx og ser küül ud når hele hæren står samlet.

I morgen tror jeg at jeg vil se lidt på epic Skarre.

Stunke

Den er som altid mægtigt fin, men jeg synes der mangler noget Jesper LoveTM?

Er det bare fordi jeg ikke sidder ved siden af og speedmaler møgdukker at du ikke synes metallet skal have lidt flere nuancer, og bittesmå brune/rustdetaljer, eller et enkelt skarp highlight til at få soul cages og daemortus til at stå lidt bedre frem.
Den grønne kunne godt bruge lidt gulligt blend, og enten hans lykkemønter eller cages foran bør få en vask eller highlight for at få den ene til at se anderledes ud end den anden.
Den er færdig, den er flot, det ser godt ud på bordet, men der mangler liiiiiiige lidt.
Det ligner jo noget jeg har malet!  ;)

Hans regler er noget af det dummeste jeg nogensinde har set btw, og jeg frygter at vi kommer til at se WM-turneringer ende i eAsphyx inden længe.
- Adolf Hitler

Mouse

Du er så dejligt optimistisk Stunke.. jeg elsker det.

Det ser godt ud at de døde vandrer igen. Selv er jeg også ved at vågne fra en WM/H dvale og finder stor glæde i det nye regelsæt.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Honsou

QuoteDarragh Wrathe har også ligget i sin kasse alt for længe, men efter at have set reglerne til Venethrax skal han vist også op på hesten snart. Der skal prøves noget nas af med det feat tror jeg.
Hvad, eller hvem, er Venethrax?

Hvis jeg nogensinde transporterer min eAsphyxious, ryger den bløde stav nok i første sving, så han skal KUN bruges til hjemmespil...... som jeg alligevel har 0 af, ligesom 0 andre steder....om året.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Kaime

Honsou

Tak, så han er god imod onde everblight, eller? :)

Sej figur, på nær sværdet, der truer med at knække bare man kigger.

Er der kommet en rigtig regelbog til MK II hvor han så er med i?

Edit: Må være denne: http://privateerpress.com/warmachine/books/forces-of-warmachine-cryx :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nordmannen

Han er god mod Hordes generelt og Everblød spesielt.
Hans kort er spoilet, som du så, hans fluff kommer i Forces of Stridsmaskine: Cryss i neste måned. Om de kinesiske trykkerier vil oss vel.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Stunke

Quote from: Mouse on 19 April, 2010, 09:46:05
Du er så dejligt optimistisk Stunke.. jeg elsker det.

Der er nogen ting der helst ikke skal optræde i et regelsæt.
F.eks sætninger som "cannot be attacked or damaged for one turn", på 10 nye incorporeal soloer.

Der har altid været ting i WM der skreg på at blive brugt uden så meget diller, daller. Ting hvor man ikke nødvendigvis skulle spille sig selv ind i en favorabel situation for at få max udbytte og eAsph har ret mange ting der bare sådan... virker, uden så meget pis.

At han så er +6 point er så en anden snak.
Han er i hvert fald en fremragende warcaster.
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Det er han helt sikkert ihvertfald, nok den bedste warcaster til Cryx efter min mening. Ikke bare hans feat er godt, han kan også beskytte sin hær og sig selv, Excarnate er en rigtig fed nasse-spell der ikke er bundet i regelmekanik, men kan give nye muligheder for hver enkelt situation (ligesom Spirit Door var i mk I), og han har stadig sin kom-ud-af-fængsel-spell.

Det er på den anden side også den form for alsidighed uden behov for at krøble sit eget spil, som gør en warcaster sjov at spille med, akkurat lige som mk I Skarre, der kunne slås, være aggressiv med spells og havde flere valg alt efter hvilket mål man skulle gå efter og samtidig buffe sin hær ad helvede til. De lidt mere ensporede warcasters er ikke nødvendigvis dårligere hvis de gør det de skal godt, men de bliver bare lidt kedelige at spille med i længden og så er det med at rotere lidt med hvad man spiller for at få noget afveksling. Så er der selvfølgelig de warcasters i den helt anden ende, som kan en masse forskellige ting, men ikke er god til noget om helst, Zerkova er den der lige kommer i tankerne.

Hvis bare de havde gjort alle så alsidige og brugbare, så havde det været helt perfekt.

Quote from: Stunke on 19 April, 2010, 09:32:37
Den er som altid mægtigt fin, men jeg synes der mangler noget Jesper LoveTM?

Er det bare fordi jeg ikke sidder ved siden af og speedmaler møgdukker at du ikke synes metallet skal have lidt flere nuancer, og bittesmå brune/rustdetaljer, eller et enkelt skarp highlight til at få soul cages og daemortus til at stå lidt bedre frem.
Den grønne kunne godt bruge lidt gulligt blend, og enten hans lykkemønter eller cages foran bør få en vask eller highlight for at få den ene til at se anderledes ud end den anden.
Den er færdig, den er flot, det ser godt ud på bordet, men der mangler liiiiiiige lidt.
Det ligner jo noget jeg har malet!  ;)

Hmm, ja du har ret med hensyn til våben og soul cages, de kan nok godt klare lidt mere kontrast. Forskellene i det matte kommer heller ikke helt til sin ret på billederne, men måske man lige skulle give det en gang ekstra for at slå det fast. Han bliver nok stabbet lidt mere med penslen indimellem jeg får malet lidt videre, så kan det være der kommer nogle flere billeder på et tidspunkt.

Det grønne er dog fint nok, jeg bruger dog ikke gul, men iblandet ren hvid til at lyse den op, det giver den samme helt kolde tone der passer med resten af modellen.

Nixon

Læst!

Glæder mig også til endeligt at få Cryx bogen. Lige nu er jeg mest til Skarre og Termnius. Gorshade the Cursed har  jeg malet fordi jeg er vild med figuren, men reglerne er jeg ikke helt solgt på. Muligheden for at give en enhed biles stealth synes jeg dog er fin, men spørgsmålet er om det er særligt underholdende i længden. Heldigvis har jeg stort set malet alt det Cryx jeg behøver så egentligt er det bare et spørgsmål om at komme ud at lege.

/Nicolai

Anaxagorax

Quote from: Nicolai on 23 April, 2010, 19:43:21
Heldigvis har jeg stort set malet alt det Cryx jeg behøver så egentligt er det bare et spørgsmål om at komme ud at lege.

Du har en syntaksfejl, lige dér.

Men ud og leg med dig :)

Anaxagorax

Så blev jeg også endelig færdig med epic Skarre. Det tog lidt tid, men jeg måtte ud og se på pingviner sidste weekend, så der fik jeg intet malet.

Epic Skarre er en af mine yndlingsfigurer til Warmachine, hun er simpelthen fantastisk. Problemet er dog de fjollede episke baser, som PP mener at folk i Immoren skal slæbe rundt med under fødderne så snart de har været med i nok baggrundsmateriale. Skarre skulle ihvertfald ikke slæbe rundt på en gallionsfigur på slagmarken, så den skulle væk.

Problemet var så at figurens positur svarer til at skulle stå på denne skrånende plimsollerreservedel, så sav, bor, kniv og deslige måtte frem igen, for at fifle lidt med venstre bens position og rette højre ben ud og få det i en stilling der så mere naturlig ud til at stå op. En del af knæet og støvlen måtte bygges op igen med kobbertråd og greenstuff og låret måtte rettes lidt til og have noget til at holde kædebrynjesokkerne oppe (de skal nok varme derude på det stormomsuste hav). Det blev skam ganske hæderligt synes jeg selv, selvom jeg absolut ikke er en mester udi at lege med modellervoks, grønt eller ej.

Et meget kort øjeblik overvejede jeg at male prikker på hendes trusser, bare for at irritere Stunke grænseløst.  Men jeg skal også leve med mig selv, så det blev hurtigt droppet.

Nixon

Hun ser da ret godt ud. Eneste klage må være at der er brugt for lidt sanguine base i skyggerne på jakken, men det er blot en lille detaljer som ingen bemærker.

/Nicolai

Grobut

Den er sgu blevet fin Jesper, kom snart til KBH og spil med den :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær