News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Cryx: De dødes kamp mod de levendes plotskjold

Started by Anaxagorax, 16 April, 2010, 20:30:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Quote from: Nicolai on 05 May, 2010, 20:45:18
Hun ser da ret godt ud. Eneste klage må være at der er brugt for lidt sanguine base i skyggerne på jakken, men det er blot en lille detaljer som ingen bemærker.

/Nicolai

Du har været efter mig før med at mine Cryx er for kolde i farverne, men det er jo helt planlagt. Med varme skygger ændrer hele figuren sig og det ser så også lidt mærkeligt ud hvis det kun er i een sektion. Så jeg tager det bare som et kompliment :)

Nixon

Hold nu op!
Det behøver ikke at blive varmt bare fordi der er lidt lilla i.
Se bare her:

Anaxagorax

Hold nu selv op! Spejl! Du får mig alligevel ikke overbevist.

Vent nu hellere på resten af RoS-hæren, du bliver sikkert glad når du ser det så ;)

Nixon

Hehe!
Ja den her bliver vi aldrig enige om. Det er nu også ligemeget.

Jeg er glad ;D

/Nicolai

Anaxagorax

Endnu en Lich Lord har meldt sig under fanerne og da jeg skulle have en pause i malingen tænkte jeg at jeg lige så godt kunne få ham bikset sammen. Så sad og jeg kiggede lidt på ham, læste hans regler igen og kiggede lidt mere på figuren.

Grundlæggende kan jeg såmænd meget godt lide figuren. Det er ikke den mest spændende eller fantasifulde udførsel, men en god statisk positur er noget jeg helt klart foretrækker frem for nogen af de actionhoppevriderædsler der ellers er moderne og som irriterer min æstetiske sans når de bliver skubber rundt på bordet. Det der dog virkelig trækker nedad er den måde skulptøren har besluttet sig for at udstyre den ærværdige Lich Lord Venethrax med et par hofter og et par lår, som ville få indavlstruede adelsslægter til at bortlove enorme landområder for at få indlemmet i familien. Heldigvis viste de på billeder ellers noget mystiske skorstene sig at være nemme at få til at se fine ud, det er da altid noget.

Når jeg så spekulerer lidt over reglerne til ham bliver jeg desværre mindre og mindre begejstret som tiden går. Jeg har før snakket om at jeg er glad for Warcasters, der giver mulighed for kreativ udfoldelse på spillebordet og flere måder at bruge på, men jeg kan simpelthen ikke overskue andet end at Venethrax vader lidt rundt og camper Focus for ikke at dø, fordi han skal være oppe hvor noget sker hvis han skal have en mulighed for overhovedet at lave noget, og måske skifter fra Lamentation til Dragon Slayer engang imellem alt efter hvilke muligheder der byder sig. Han har intet samspil med sin hær og man er så tvunget til at bruge ting, der kan holde sig selv kørende og sammen med resten af hæren er han så bare en solo, der tigger om sjæle.

Når der så ikke er nogen sjæle at hente i modstanderens hær ryger den del af hans mekanik og når man spiller mod andet end Hordes forsvinder hans evne til at give folk dask over næsen. Jeg bryder mig ikke om evner, der er rigtig gode mod nogen modstandere og ikkeeksisterende mod andre og Venethrax har så endda to af den slags.

Gab.

Nogen der har opdaget noget helt genialt, som jeg fuldstændigt har overset?

Nå, men heldigvis er figuren da ret enkel, så han kan da ryge med i en serieproduktion sammen med nogle andre på et tidspunkt, hvis jeg får lyst til at få ham malet. Om jeg så gider faktisk at spille med ham vil tiden vise, men man må jo nok få det prøvet på et tidspunkt.

Nixon

Har selv samlet og grundet Venethrax, har dog ikke set noget der gør ham udpræget spilbar. Harn bliver malet, når der er tid. Så jeg kan ikke bidrage med noget til din analyse.

/Nicolai

Taoregorn

Quote from: Nicolai on 09 June, 2010, 15:40:57
Har selv samlet og grundet Venethrax, har dog ikke set noget der gør ham udpræget spilbar. Harn bliver malet, når der er tid. Så jeg kan ikke bidrage med noget til din analyse.

/Nicolai

Hehe. Fantastisk. Han var netop en af de figurer jeg overvejede at købe fra SPRITNY! Jeg nægter jo også konsekvent at sætte mig ind i hva' det er jeg laver med det WM.

Nixon

Jamen så lever du jo formentlig i lykkelig uvidenhed?

/Nicolai

Anaxagorax

Så er man kommet hjem fra ferie, blevet afruset, blevet afafruset og har igen brug for ferie. Alt er ved det gamle.

Nu er det så lige med at komme igang igen med det der maleri.

De ti Retribution Riflemen stod stadig og så anmassende ud, men jeg kunne simpelthen ikke overskue at skulle nusle timevis med brune nuancer på et par snørebånd og bælter her til aften. Egoet krævede hurtig succes og hjernen ville have endorfinbelønning. Jeg gad dog heller ikke spilde tid på flere Nurgle-klumper, der alligevel aldrig kan bruges til noget fornuftigt. Lidt roderi i et par tasker afstedkom dog en meget bedre idé, da jeg fandt Blackbane's Ghost Raiders og samtidig øjnede et par grønne og gule inks, af den der gamle ækle skinnende slags, der er lige så overfladespændte som en lille paraply juleaften.

Og lo! et par timer senere er jeg så i besiddelse af en malet (i et af ordets mere løse betydninger) enhed Ghost Raiders, som jeg så både har fået hjernenarko og succesoplevelse ud af og som jeg faktisk kan bruge til noget fornuftigt på spillebordet. Så tror jeg at jeg har fået lidt mere overskud til at komme tilbage til de mere indsatskrævende projekter:

Er du ikke stolt af mig, Frede?

Spiky Norman

Det ser sgu godt ud. Minder om nogle gutter Aragon lige har været inde og hente i et bjerg :)

Måske ville en lille afbøjning fra farveskemaet været prikken over i'et...F.eks. lige lidt røde øjne, eller våbnene malet normal metal. Anyways, det kan godt være det er et simpelt farvevalg og maleteknik, men det holder hele vejen til slagmarken.

Frede

Nixon

De er godkendt dog uden pauker og trompeter! Men bestemt godkendt.
Synes Spiky Norman kommer med nogle udmærkede forslag til forbedringer, hvis du skulle få tid?

/Nicolai

Anaxagorax

Quote from: Spiky Norman on 26 June, 2010, 00:16:52
Det ser sgu godt ud. Minder om nogle gutter Aragon lige har været inde og hente i et bjerg :)

Måske ville en lille afbøjning fra farveskemaet været prikken over i'et...F.eks. lige lidt røde øjne, eller våbnene malet normal metal. Anyways, det kan godt være det er et simpelt farvevalg og maleteknik, men det holder hele vejen til slagmarken.

Det var lidt nemmere for Aragonax bare at hente dem op fra tasken og love dem farver for at tjene ham. Ikke så episk, men mere håndterligt! :)

Og ja, terapeutisk, åndsvagt hurtigt og så endda praktisk anvendeligt og fint udseende på spillebordet var planen. Jeg tror dog ikke jeg gider at gøre mere ved dem, men man ved jo aldrig efter jeg har set på dem et par dage.

De kunne vel godt få sådan lidt picollofløjte, Nicolai? Bare for at glæde dem!

Anaxagorax

Quote from: Frede on 26 June, 2010, 08:30:31
Quote from: Anaxagorax on 25 June, 2010, 23:35:26

Øhh..? Tjoe det er jeg vel...

- F - ;)

Fy! Falsk Frede!

Men jeg skal da ikke sige nej til en frugtkurv eller sådan noget moderne stads for indsatsen ;)

Nixon

Jeg kan da spille Für Elise på kødfløjten, hvis det skulle være?

Frede

Quote from: Anaxagorax on 26 June, 2010, 10:11:33

Men jeg skal da ikke sige nej til en frugtkurv eller sådan noget moderne stads for indsatsen ;)

Ja i Norge er frugt og grønt vel også sin vægt værd i guld..

Men bort set fra det så syntes jeg at spøjelserne er ganske fine. Faktisk så kunne jeg godt tænke mig opskriften.

- F -

Anaxagorax

Quote from: Nicolai on 26 June, 2010, 10:40:39

Du giver mig jo så meget ammunition til vittigheder omhandlende dine genitalier og picollofløjter at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde.

Anaxagorax

Quote from: Frede on 26 June, 2010, 10:46:07
Ja i Norge er frugt og grønt vel også sin vægt værd i guld..

Men bort set fra det så syntes jeg at spøjelserne er ganske fine. Faktisk så kunne jeg godt tænke mig opskriften.

Det var sådan da man var lille, men nu om dage er det faktisk de samme priser som derhjemme. Idéen om det hænger ved ihvertfald.

Opskriften er nem og ikke lang: Hvid undercoat -> tyndt lag af en let knækket hvid af en slags, jeg brugte Menoth Highlight -> blanding af grøn og gul ink til ønsket lys grøn plaskes overalt -> highlights med den knækkede hvide igen -> blanding af grøn og gul ink til lysere lysegrøn end før plaskes på -> sidste highlight ved ild og ansigter -> ren gul ink på -> baser og job done.

Det tog mig vel lidt over to timer alt i alt for alle ti, hvor det meste af tiden gik med at sidde og se på ink tørre og samle et par andre figurer (note: metalspåner hænger godt fast i inken når det tørrer!) :)

Anaxagorax

Woohoo, se så hvad jeg fik hentet på posthuset, endeligt!

Der bliver nok ikke malet voldsomt meget mere i dag.

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 25 June, 2010, 23:35:26

Ork jo.

Det er god stil det dér. Så lige en par rigtigt skarpe highlights i ansigtet og på hænderne med noget der er tættest på hvid, så er du rigtigt godt spøgelseskørende.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Honsou

Quote from: Anaxagorax on 26 June, 2010, 13:00:34
Quote from: Nicolai on 26 June, 2010, 10:40:39

Du giver mig jo så meget ammunition til vittigheder omhandlende dine genitalier og picollofløjter at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde.
Start fra den 4. joke og tag ellers i vilkårlig rækkefølge derfra.

Venethrax er en figur jeg købte bare fordi han så sej ud. Det har jeg gjort med mange WM figurer, f.eks. anede jeg ikke hvad Bane Knigths kunne, da jeg købte en pakke af dem, men samurai-skeletter MÅTTE jeg eje.
I tilfældet Venethrax, fik jeg så ikke helt så sej en enhed som ved Bane Knights (Selvom de ikke er lige så hotte i MKII).
Jeg er helt enig i det er plat at have regler som dismember eller dismantle, giv dem dog bare en terning mod alle store klodser istedet.
Jeg synes det var sjovt folk råbte op om hvor sejt det var med hans Corrosion ting, uha corrosion kan ikke expire...... how can I lose?! :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nixon

Jeg har spillet to spil med Venthrax og jeg synes faktisk han er OK. Klart han har en fordel mod Warbeasts, men mod WM synes jeg nu også han har et potentiale, at corrosion ikke forsvinder i hans CTRL er faktisk rigtigt godt, fordi det fjerner usikkerheden, du kan være 100% sikker på at det du corroder dør. Hans evne til at få sjæle er også rigtig fin og skulle du få muligheden kan du altid Hellfire din modstander til døde.

/Nicolai