News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Charge of the Boob-elk Brigade!!!

Started by Septimus, 18 April, 2010, 13:00:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Odense Bangers bangede små svedige Lyngbyanere hele dagen lang til Battle missions brawl i Faraos Cigarer i Lyngby, 17 april 2010  ;D

2 vs. 2, med random partners, og 1000 point lister - medmindre man spillede Ravenwing, Grey Knights eller Necrons, så måtte man stille en 1250 point hær...

Restriktioner: max 1 HQ, max 2 elite/fast/heavy og 3-6 troops.

Jeg stillede selv med denne daemon liste:

110  - 1 Slaanesh herald + musk + might + chariot + pavane

190  - 6 fiends + might

190  - 6 fiends + might

75    - 5 plague bearers

75    - 5 plague bearers

138  - 8 bloodletters + fury

48    - 3 screamers

170  - 1 Tzeentch prins + bolt + gaze + soul devourer

996

Mission 1: Daemonic invasion (tror jeg den hedder). Effektivt set er der et icon midt på bordet, med en 6" radius zone omkring sig som modstanderen ikke kan komme ind i uden at alle figurer som kommer inden for er auto destroyed.

Min makker, en marine spiller (er meeeeeeeeeega dårlig til at huske navne, såå.. ?), og jeg blev daemons og spillede mod en ren Grey knight hær (spillet af...?), og hans makker var Sisters (Kasper Something).

I tur 2 blev det lidt for spændende da de kombinerede Grey knights og sisters ikke havde meget andet end skrøbelige daemons at skyde på (med psycannons - BUH!!), fordi min marine makker intet fik ind fra reserve i tur 2, lolz  ;D

Lyspunktet var da Prins Valiant DOLKEDE Canonessen (med 2++ save... mer' BUH!!)alle tænkelige steder med sit store svedige lyssværd!

Resten af spillet gik ud på at min marine makker agerede dåseåbner, og mine daemons tog for sig af bufféten.

Win til daemons og korrupterede mariner  :)

Jeg havde lidt ondt af defender i denne mission, "daemon" spillerne skulle dele deres hær op i 2 (som normalt for daemons), men reserves kommer enten ind midt på bordet, eller fra en valgfri bordkant.
Med 4 objectives er det ikke helt nemt for defender at forsvare 4 steder på kortet, samtidig med at modstanderens reserves kan angribe både fra midten, og bagfra samtidigt.

"Desværre" fik jeg ikke mulighed for at trække folk ind i 6" zonen med min pavane... det havde jo næsten ikke været snyd :)

Mission 2: Eldar flank attack.

Jeg skulle spille sammen med en eller anden pige, der hed Majken (Caruncula), og hendes gyseligt lilla Eldarzzz - LOLZ  ;D

Non-approapriately enough (hey, hun siger selv man bare kan finde på sine egne ord), så blev det eneste hold med eldar, ikke "eldar" i missionen.

3 objectives, "eldar" holdet må selv vælge hvilken kort side de kommer ind fra, hvis det passer dem at outflanke noget (og selv units uden outflank må vælge at gøre det anyways).

Majken og jeg blev inden vi tog med til denne turnering enige om at der nok ikke var sindsygt mange der ville tage nok AT med til at stoppe 3 MC's, så derfor havde hun Yrsa, Åse og Dåse med i sin hær.
Yrsa er Avataren, Åse og Dåse er Wraithlords, som om nogen kunne være i tvivl...

Vi spillede mod Rasmussesses not yet corrupted Ig'ere og en anden daemon spiller, som fuldstændigt fejlagtigt troede at han var den absolut største ansjos i the Warp  :P

Så, shooty guard (duh..) bakket op af en Bloodthirster og 2 nurgle prinser med wings and shit.

Jeg synes helt klart at det var det her spil, der blev det mest spændende, da jeg synes "daemon" holdet var favoriseret i mission 1., og mission 3. var en slags "sudden death" for modstanderen, hvis man nakkede hans HQ.

Højdepunkterne i dette spil var da de fjendtlige dæmoner fik preferred wave, og lander 3 250+ point MC's på vores højre flanke.
Jeg får selv (igen) un-preferred wave, og sætter en count screen op med plague bearers, bloodletters og fiends. Screamers røg ud på vores venstre flanke, hvor de linede op til at charge enten en hydra eller en 3X AC sentinel sqd.

Senere i spillet grinder 3 fiends sig igennem 26 guardsmen i en enkelt cc phase, 1 fiend overlever  :P

Dåse (wraithlord med EML, da den ligesom åbner dåser ik'?), rammer et missil lige op i 9X penal leginaries kollektive anuser, som stod i cluster fuck. De overlevende prøver at gå gennem et brændende eldar vrag, mister nok til at skulle tage LD, og løber skrigende som små skoletøser af bordet.
Dåse spider endnu et squad på sit missil, turen efter, denne gang vets med Harker. 7 mand bliver raped, og resten løber deres vej.

Go Dåse go Dåse go Dåse!!!  :P

Odense Bangers vandt naturligvis helt og aldeles overlegent, uovertruffent og ikke mindst mesterligt denne mission  ;D

Mission 3: her spillede jeg sammen med Andy's tau mod templarz og samme grey knights som i spil 1.

Kort sagt lavede jeg et stort skjold af daemons omkring tau hæren, slagtede de fjendtlige commanders retinues, og så kunne Andy's tau commander pløkke dem ned.

Man vandt automatisk denne mission, hvis egne commanders nakkede fjendtlige commanders. 1 GK master med 3 termies og en BT marshall med 9 crusaders skulle nedkæmpes - ikke så svært med en sværm af fiends og bloodletters som starter på bordet (intet måtte holdes i reserve).
Derefter skulle GK master og BT marshall have vadet igennem resten af daemon hæren, og kommet i cc med Andy's jump commander (+ bodyguards), for at kunne vinde missionen...

Så også denne blev et win til vildt overpowered daemons of über doom!  :P

På pure battle points blev det til en splittet første plads med Andy, da vi hver især havde 9 ud af 9.
Samlet score var 10 point til mig, da jeg kun fik 1 for maling - forståeligt nok da 1/3 del af min hær er næææsten færdigmalet, 1/3 knap nok er basecoatet og den sidste 1/3 ikke engang har set skyggen af en undercoat  :)

En eller anden eldar gut som jeg ikke ved hvem er fik 11 point, og Andy endte med 12.

Odense Bangers tog samlet set i rene battle points, 1 splittet første plads og 1 splittet 3. plads.
Og i samlede point en 3. og en splittet 4. plads  :)

Ps. Desværre ingen pics, da mit kammera er possessed af en temmeligt ondsindet daemon entity.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Imarco

Ahhh det er en fryd når man kan få de misfortsåede chaos daemons til at se lyset i ideologien af the greater good, og alliere sig med dem imod de stædige tjenere af kejseren. Aldrig før har jeg haft spil med så få tab. Når man er vant til at screene med kroot men i stedet får lov til at gøre det med fiends og blodbogstaver, eller 2x6 assult terminators så er der jo intet som når ned til mig  :D. Mine samlede tab i de to spil jeg skulle spille med en anden var jo sammenlagt en drone og en battle suit.  8)

A.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Septimus

Jeg drømmer om daemon possessed hammerheads...  ;)

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

PingPong

Interessant læsning.

Det er rart med en spiller der ikke er bange for at sparke noget ordentlig bagdel.

Kan godt lide at du prøver at give noget indsigt i hvorfor du gør de ting du gør.

Ud over det så plus points for humoristisk tone og underholdende læsning ;P
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Excommunicate

I like it!

Mærkeligt at daemons overhovedet kan vinde et spil - de er jo klart alle andre 'dexer underlegne... Nårh jo! Det er jo Maximus Chrissimus, der spiller dem. Then... they beat EVERYTHING! ;)  :-*

Sjov måde det blev gjort på med holdene. Og gode, dog lidt korte (mere, Chris, mere), beskrivelser. Og så må jeg da også sige at billeder savnes - men sådan er det med daemons, de er lidt kamera sky. Men hoppe ind i dem, gør de åbenbart gerne ;D

Simon

PS. Vi ses på søndag... Bliver hyl!

Ablabab

Hep hey!

Tak til jer begge (jeg regner med at du kan overbringe hilsenen til din medspiller) for en hyggelig dag og et hyggeligt spil. Det var en spændende mission, men spillet bar lidt præg af, at vi begik nogle fejl mht. placering af enheder og så videre. Dermed ikke sagt, at i ikke spillede godt - men man må se indad før man kan se ud af.

Jeg håber, det ikke var sidste gang vi spillede sådan et hyggeligt spil :)
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Septimus

@Simon: jeg loooover at jeg skaffer et kamera hurtigst muligt!

Ved ærligt talt ikke hvad der sker for de dæmoner, det er klart den hær jeg har mest success med, selvom jeg absolut ikke burde have det.

Nu hjalp det så også "lidt" på det når daemons bliver bakket op af noget som kan smadre tanks - om det "noget" så består af marines, eldar eller tau betyder ikke så meget  :P

Vi ses til pwn'age på søndag!  :)

@Abla: jeg er stadig ikke kommet mig over at der ikke stod en stor svedig neger på den anden side af bordet...  :)

Helt enig i at Eldar flank attack missionen var den mest spændende.

Yep, det var et hygsomt spil, ser frem til flere af den slags  :)

Septimus

Btw, kan I læse lidt mere om spillene i Odense Bangers bloggen:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=38047.0

I Carunculas tråd  :)

Honsou

QuoteMajken og jeg blev inden vi tog med til denne turnering enige om at der nok ikke var sindsygt mange der ville tage nok AT med til at stoppe 3 MC's, så derfor havde hun Yrsa, Åse og Dåse med i sin hær.
Godt at høre I snakkede om at skulle hygge Jer, og ikke om hvordan I bedst vandt det hele, uden rigtig modstand. :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Quote from: Honsou on 19 April, 2010, 15:50:14
Godt at høre I snakkede om at skulle hygge Jer, og ikke om hvordan I bedst vandt det hele, uden rigtig modstand. :D

Jeg hygger mig mest i jævnbyrdige spil, problemet er bare at der er latterligt mange elendige hærlister i omløb  :)

Nu er det jo også et spil, altså en vinder og en taber, forstår ikke hvorfor der er nogen der kan brokke sig over det, det gør de sq da ik til fx skakturneringer  :P
Det var der ganske vidst ikke nogen der gjorde i Lyngby, i hvert fald ikke hvad jeg ved af, men hvem ved, måske nogen efter denne turnering synes at daemons er det rene snyd og eldar MC's bare skal nerfes helt ud af spillet.

Man kan jo ikke bare tage mere AT med i sin liste... nerf for satan! NEEEERF!!! :)

Jeg mener MOAR LASGUNZ MOARRR LASGUNZ!!!!

Ablabab

Jeg tror allerhøjst der var nogen der brokkede sig over flinke lister.

De ti IG veterans uden nogle former for wargear er nok klasseeksemplet (evt ved siden af et 50-mands combined squad uden wargear), men så må man jo håbe at han lærte af det :)
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Septimus

Quote on quote:

Quote from: Septimus on 19 April, 2010, 18:33:51
MOAR LASGUNZ MOARRR LASGUNZ!!!!

;D

Næste gang tager han måske 50 conscripts og Chenkov med, og giver dem "without numbers" reglen...  :P

Honsou

Stakkels flinke IG spiller, der blev kørt over af gorgonzola-godstoget. ;D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!