zkOttE, manden der var en dreng der gerne ville gro skæg og Mathias GF prep blog

Started by PingPong, 19 April, 2010, 21:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PingPong

Yes.
Nu skal det jo ikke handle om Morten alt sammen
Her er mit første udkast til en armylist, som er en sådan lidt generisk Lizardman "Battleforce"
Den er bygget omkring en Battleline bestående af de 2 saurus blokke og Slann + Temple Guard, der jo blive ren super hård enhed med rank bonus, battle standard, Stubborn og LD 10.
Bag disse trasker min Engine of the Gods (læs: Dinosauer med laserkanon på) og smider Portent of Warding (der jo er én stor FINGER til gunline hære) indtil vi er midt i fjenden, hvorefter det bare handler om at pulse D6 S 4 Hits til alle fjendtlige enheder inden for 2D6"

Mums

Terradoner fordi, ja de er bare gode, så dem skal man have, og så Saurus Kavalri fordi de er seje og til at agerere Shock Enhed og Replacement Stegadon, eftersom jeg ikke regner med at luske mig igennem Restrictionerne med mere end eén af den slags.

The Shimmering hosts of Pin'g Pong

Characters

Slann Mage-Priest Aka. SUPER SPACE TOAD- 275 Pts
- Becalming Cogitation
- Focused Rumination 50 pts
- Focus of Mystery 50 Pts
- Dispell Scroll 25 Pts
- Cupped hands of the Old Ones 45 Pts
- Army Battle-standard 25 Pts

470 Pts Total

Skink Priest - 65 Pts
- Lv 2 Upgrade 35 Pts
- Engine of the Gods 290 Pts
- Diadem of Power 25 Pts

415 Pts Total

Core Units

10 Skink Skirmishers
- Brave
76 Pts

10 Skink Skirmishers
- Brave
76 Pts

18 Saurus Warriors
- Standard Bearer and Musician
- Spears
234 Pts

18 Saurus Warriors
- Spears
234 Pts

Special Units

4 Terradons
120 Pts

20 Temple Guard
341 Pts

6 Cold One Riders
- Huancis Blessed Totem
265 Pts

2231/2250 Pts
Dvs. 19 Points i overskud.
Kunne droppe Braves og tage en ekstra skink med i hver enhed og/eller købe Banehead til Slann'en

Det skal siges at det ikke er en liste jeg har skrevet selv, men at den er taget herfra: http://www.yesthetruthhurts.com/2010/02/lizardmen-4-lists-and-final-thoughts.html

Sagen er at jeg først og fremmest er ret vild med listen, og er ret spændt på at prøve den. Desuden har jeg næsten alle de dukker der skal til for at lave den (mangler 10 Temple Guard, Engine, Slann og de 4 Terradoner... Som jeg har en fe´fe´ idé til)

Derudover så prøvede jeg selv at skrue en liste sammen omkring en Slann, og den eneste forskel jeg egentligt kom op med var at droppe Bane Head og så evt. tage en Stegadon i stedet for Cold Ones... Hvilket jo ikke er en mulighed.

Jeg kunne tilgengæld overveje at smide Temple guard ud, og så få en ekstra enhed Cold One Cavalry samt muligvis en Saurus Helt på Horned One til at putte i en af saurus blokkene eller til at løbe rundt med en Skink Enhed og udnytte en lille regelfidus zKoTTe og jeg opdage i mandags (Mere om det en anden gang), men er bange for at jeg kommer til at mangle stabilitet så. (Dvs. Ikke nok Blok regimenter)
Desuden er jeg ikke så forfærdeligt stor fan af at Slann'en løber rundt alene, da det nærmest bare er at bede om en kanonkugle i synet.
Og jo flere enheder jeg kan luske ind under Engine of the Gods boble desto bedre kan den betale sig.

Nu må vi se hvad Spiltestningen siger.

Alternativt kunne jeg finde på at tage en Old-Blood på Carnosaur med Blade of Realities... Men er ikke helt sikker på at den slipper igennem restriktionerne, og desuden er det en heeeelt anden hær.

Over and out
-PingPong

Edit: Rettede lige nogle GRAVERENDE regnefejl i listen
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Overhamsteren

Det skader selvfølgelig ikke noget at prøve den liste, men jeg tror ikke han ville nå langt i en dansk turnering ham gutten, den turneringsreport han har lavet viser at det stort set bare er løb ind i hinanden og slås der hvor han spiller.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

PingPong

Quote from: Overhamsteren on 21 April, 2010, 21:45:38
Det skader selvfølgelig ikke noget at prøve den liste, men jeg tror ikke han ville nå langt i en dansk turnering ham gutten, den turneringsreport han har lavet viser at det stort set bare er løb ind i hinanden og slås der hvor han spiller.

Jah. Men pointen med listen er jo lidt at den tvinger dig til at løbe ind i den. Men Terradoner der marchblocker dig, skinks der løber rundt og er røv irriterende og Slann'en der sidder og rister dig, er du nødt til at komme tæt på. Og der pulser jeg dig så ned med Engine og super hårde nærkamps enheder. Men nu kender jeg så ikke så meget til den danske turnerings scene ud over at der er en masse irriterende restriktioner  ;)
Men jooh, jeg er også lidt skeptisk.. Der er lidt for meget "Se mig jeg har lige købt 2 gange battleforce" over den..

Hvad jeg tilgengæld er ret overbevist om er at 8th edition kommer til at booste listen rimeligt meget. :I

og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

MagnetHead

Ville gerne kunne droppe nogle taktiske hints, men har ingen. Also; Skjold mod skydning? Så er det godt man ikke har noget. Og Slannen burde hedde HypnoToad.
And all the squirrels of the world cheered

PingPong

Quote from: MagnetHead on 21 April, 2010, 21:54:01
Ville gerne kunne droppe nogle taktiske hints, men har ingen. Also; Skjold mod skydning? Så er det godt man ikke har noget. Og Slannen burde hedde HypnoToad.

Hvornår det nogensinde var en fordel ikke overhedet af have noget skydning ved jeg ikke rigtigt men godt forsøgt ;P Så er jeg bare herre meget ligeglad med dine kasteøkser NÅ! xD

Desuden
SPACE TOAD > HypnoToad

zKoTTe

Her kommer min WIP Slugtongue/Shaman - The Duchess

Mine Ungors med The Cook

Og her er min Caterpillar med opdateret hoved

Queen of Hearts

Det var lige for denne gang :)

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

AndersN

Generelt om din lizardmen liste kan det siges at du har alt for lidt support og fleksibilitet. Det du har er ikke nok til at stoppe/afværge/overleve fjenden. Så dine blokke bliver lynhurtigt løbet om hjørner med og kun 'engaged' hvor og hvornår det passer din modstander.
Du ville også have kæmpe gavn af en saurus helt eller to - de er supergode, også til pointene.

8th edition kan rykke på nogle ting (men support og fleksibilitet vil jeg æde min hat på at du altid vil have brug for).

Ikke for at ødelægge noget, men måske spare dig for at bikse omkring 18-20 saurus sammen. Tag i stedet 18 TG og evt.18 saurus med en hero på cold/horned one - samt udfyld med skinks/terradons/stegadons/salamanderrazordons - så er du kørende.

P.S. spændende med den caterpillar dér :)

P.P.S. Ham der fra yesthetruthhurts er en uduelig klaphat.

Edit by Mod: Ups, glemte lige at jeg med moderator status kan ændre på folks indlæg. Kom til at trykke modify istedet for quote.  ::) til helvede med andres rettigheder og den fri tale, jeg har ULTIMATIV MAGT nu!
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

zKoTTe

Her er PingPong's Farvetema øgler

Og her er Magnets hær som den så ud i starten

Og her er hvad jeg sigter efter min Jabberwocky skal ligne

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

PingPong

Quote from: AndersN on 22 April, 2010, 21:11:57
Generelt om din lizardmen liste kan det siges at du har alt for lidt support og fleksibilitet. Det du har er ikke nok til at stoppe/afværge/overleve fjenden. Så dine blokke bliver lynhurtigt løbet om hjørner med og kun 'engaged' hvor og hvornår det passer din modstander.
Du ville også have kæmpe gavn af en saurus helt eller to - de er supergode, også til pointene.

8th edition kan rykke på nogle ting (men support og fleksibilitet vil jeg æde min hat på at du altid vil have brug for).

Ikke for at ødelægge noget, men måske spare dig for at bikse omkring 18-20 saurus sammen. Tag i stedet 18 TG og evt.18 saurus med en hero på cold/horned one - samt udfyld med skinks/terradons/stegadons/salamanderrazordons - så er du kørende.

P.S. spændende med den caterpillar dér :)

P.P.S. Ham der fra yesthetruthhurts er en uduelig klaphat.

Er tilbøjelig til at give dig ret.. De er da ikke ufatteligt gode til fantasy.. Du skulle have set den empire liste han lagde op for lidt siden... Granted, han siger selv den er suboptimal, men DAMN!

Kan godt se at du har ret. I 2250 er 2 x Skink skirmishers og en gang Terradoner bare ikke nok.

Vil prøve at se om jeg ikke kan lave noget andet, og bedre. I hvert fald til at starte med så droppe de der 18 saurus, og presse ham der Scar-Veteranen på Horned One ind, samt noget mere mobilitet.
Horned One gutten er også en jeg plejer at køre i 1000 Point, men kunne bare ikke lige få plads til ham i denne her liste (Hvilket jeg også var meget ærgelig over)

At samle for at lave 18 Saurus (Sauri? : P) mere er et STÆRKT argument.

Men min templeguard forbliver 20 man stor :P for så passer det lige med at Slann'en står præcis i midten af dem, når de stiller 6 bred. Selvfølgeligt kun indtil man joiner en Scar-veteran på Horned one... Men jeg har måske nogle andre lidt lumske planer for ham  ;)

Så tilbage i tænkeboks, og så tror jeg ellers at jeg vil prøve noget utraditionelt og, chok og rædsel, tænke selv i stedet for bare at kopiere blindt fra hvad andre siger   :o

Mange tak for feedback, er glad for at høre nogle forskellige meninger.

Mvh.
PingPong

zKoTTe

Da jeg legede MOD igår fik jeg lavet lidt ged i den, så her er mine dukker igen.

The White Rabbit

Eaglet Tuskgor Chariot

Queen of Hearts

The Cook

Mad Hatter

Harpies

Caterpillar

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

Ablabab

Jeg synes simpelthen den Trygon er for "over-the-top". Den får hæren til at gå fra at være noget, der har et interessant, (mere eller mindre) holdbart tema, til at være fjollet - og jeg tror faktisk det ville irritere mig gevaldigt at spille mod den trygon.

Men props for kaninen!
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Nicolai Nygaard

kaninen er fantastisk! Lav stenen om til et ur, hvis du kan, så er den bare 110% "for sent!" så opnåede jeg øjnene :p
Fedt!!
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

zKoTTe

Quote from: Ablabab on 26 April, 2010, 09:04:25
Jeg synes simpelthen den Trygon er for "over-the-top". Den får hæren til at gå fra at være noget, der har et interessant, (mere eller mindre) holdbart tema, til at være fjollet - og jeg tror faktisk det ville irritere mig gevaldigt at spille mod den trygon.

Men props for kaninen!

Hvordan kan den irritere dig? Det jo bare en stor dukke?

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

AndersN

Jeg må indrømme at jeg heller ikke opdagede at det var et ur. Det kunne måske gøres lidt tydeligere (mindre brunt/nogle romertal?).

Den er stadig megafed dog :)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

zKoTTe

Staniol som grund skelet og så ellers bare Fimo og så sætte den i ovnen i ti minutter :)
Morten Juel Søndergaard

Taoregorn

Det vil sige at du har krøllet staniol sammen til en passende form, og så belagt det med et lag fimo (som er en slags ler? kan jeg google)?

Hvor køber du fimo? Og hva' koster det?

Grobut

HUSK!!! at det SKAL være Classic. Den man køber i dk (f.eks. Panduro) er Fimo soft, og det dur slet ikke ;)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

zKoTTe

Jeg vil så lige tilføje at det jeg bruger er fra Panduro :), Dukke Keramisk Fimo, det er et udemærket produkt til at lave grundformen på ting.

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

mr2

held og lykke med at få hærene klar :D skal også få pustet min gamle WoC hær frem igen fra glemmeren, vi har også en gruppe på 3 mand der skal gøre klar til GF, måske mødes vi jo derinde.

rigtig fede conversions, hvilket dog jeg selv ikke har tålmodighed til :)

og navn til slaan: the mexican starring frog of southern sri lanka > alt
WoC 8th ed.: 5W/2D/5L
Min mager er selvmordsbomber.....
Min maleblog

PingPong

Quote from: mr2 on 11 May, 2010, 16:25:51
og navn til slaan: the mexican starring frog of southern sri lanka > alt

Jeg må erklære mig enig her..
men Sir Frog eller "Frogzard the Frog Wizard" er nu hot contenders.

Ville lige poste for at nævne at der ikke lige kommer så mange updates denne her weekend da Morten har fået cancer (influenza) og jeg selv ligger med tømmermænd idag.  :P

Keep on trucking/hammering!

PingPong