News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Clash of the Titans

Started by Septimus, 04 May, 2010, 12:47:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Clash of the Titans er en turnerings liga jeg har startet, og arrangerer i Odense, som gerne skulle finde sted ca. hver 2. måned.

Konceptet forklares kort her, og ellers kan man gå ind under Turneringsdebat og se nærmere om hvad det hele går ud på.

Kort sagt synes jeg ikke at 5-6 spil viser særligt godt hvem der er den bedste general, man kan være heldig eller uheldig på dagen, og i de første 2-3 spil kan man være heldig at få nogle modstandere som man ligger godt til at kunne vinde over - enten fordi de skill mæssigt ikke er på samme niveau, eller fordi den hær man spiller bare er suverænt god til at myrde fx orks, eller whatever.

Missionerne er markant anderledes end de 20-0 missioner, og varianterne af dem, som de fleste er vant til.
Jeg har søgt en del inspiration on da wubz, og faldt for et udkast til et nyt point system på YTTH. Da det var et udkast var der en del ting som var for uhåndterlige, eller bare lidt for meget af det gode, så jeg har fifllet med systemet til det blev anvendeligt. Nu mangler det bare en sidste finpudsning op til næste Clash.
Denne missions type giver et langt bedre billede af hvor tæt et slag egentlig har været, da kun små marginaler kan afgøre store point forskelle i de traditionelle 20-0 missioner.

Til COTT missionen er der mulighed for at score point for næsten alt hvad man foretager sig på slagmarken, uanset om man koncentrere sig om at slå modstanderens hær ihjel, går efter at erobre/deny'e territorium eller score objectives.

Her kommer pics og batreps fra mine første 3 kampe i COTT:

Min COTT liste:

110 Slaanesh herald - musk, chariot, might, pavane

190 6 Fiends - 1 might

190 6 Fiends - 1 might

190 6 Fiends - 1 might

75   5 Plague bearers

75   5 Plague bearers

170 10 Bloodletters - 1 fury

125 1 Blight drone

125 1 Blight drone

48   3 Screamers

160 Soul grinder - phlegm

160 Soul grinder - phlegm

160 Tzeentch prince - bolt, gaze

1998 point.

Ud fra hvad jeg har af daemons pt.

Runde 1, Twillight vs. Septimus:

Første battle er quarters deployment. Malingbøtten er center objective, med 4 andre objectives i hvert quarter (12" fra hver kant). Long Fangs på bakken/skoven bagerst, og en Thunder woof lord bag klippen/bike squaded out of sight.

1 Rune priest er sammen med wolf guard termies, og derudover er der også en rune priest sammen med bikes.

Rumpudlernes deployment:

Daemons deployment:

Jeg scatter herald, 1 fiend unit og 1 drone. De 2 første langt bagud i forhold til hvor jeg gerne ville have haft dem - og er tvunget til at deepstrike screamers ned foran herald for at give ham cover. Den ene drone scatterede ukomfortabelt tæt på rumpudlerne.
Det er med fuldt overlæg at fiends er deepstriked ned i skoven, hellere tage et par dangerous terrain tests, end stå uden for cover i modstanderens shooting phase!

Btw, det er min preferred wave jeg fik ned - ikke at det gør synderligt forskel, da begge waves er omtrent lige stærke, men just fyi.

Rumpudlerne vover sig tættere på dæmon horden:

1 inch mere, og Mr. Grinder havde været ude over kanten, ja han scatterede lotz!...  :P
Jeg smed ham ned derovre som diversion, for det første for at trække ild fra Long Fangs, og fordi jeg håbede på enten at få speeders væk fra min venstre flanke, eller hvad der var mere sandsynligt - at Twillight's Lord ville gå efter grinder i stedet for at støtte resten af hæren.

Grinder landede en slimklat perfekt lige midt i bikers, derfor er der kun 2 tilbage  :)
Det skal lige siges at jeg lykkeligt havde glemt alt om min grinder da den stod helt alene helt ovre på den anden side af bordet - så da min shooting phase var ovre og jeg kom i tanke om den, var Twillight en flinker gut og lod mig spytte ham i øjet... jeg mener bikers  :P

Slutningen af Daemons turn 2, set fra den anden side:

Drones overlevede Twillights shooting phase, den ene blev weapon destroyed og fløj tættere på egne rækker. Jeg fik kun føromtalte grinder, og 1 herald ned.

Daemons turn 3:

Rumpudlerne pløkker en drone, grinder, et par fiends og screamers må også lade livet.

I daemons tur 3 charger 2 grupper fiends + 2 heralds + prins ind i de 2 GH units, og smadrer dem:

Grunden til at der ligger en terning med et 2-tal ved den store gruppe fiends er at det er den unit fiends som Twillight nominerede som det ene KP han ville få, ud af 5, hvis han nakker dem.

Rumpudlernes tur 4:

Fenrisian woofies goes on a rampage of luck and roll - de burde have fået tæsk af herald (defensive grenades, 6 attacks, rending mod 6+ save... men kun 2 attacks woundede, og han slog dobbel 6 på saves :)).

Ohh yea, kommer lige i tanke om at halvdelen af min hær først kom i tanke om at dukke op i tur 4...  ::)
Den 3. herald kom ganske vidst både i tur 1, 2, 3 og 4 - men mishappede 3 gange pga. lange scatter rul, hvor han røg tilbage i reserve og 4. gang døde han så (der var jeg meget tæt på selv at slå ham ihjel, så han fik som fortjent!)
Først i tur 5 kommer de 10 bloodletters ned, deep striker dem ned ovre ved de Long Fangs som er længst væk, i skoven, da de ellers claimer både et obj. og et quarter, og de skal dø hvis jeg selv skal kunne få point for dem (kræver at der er en tur 6).
Den sidste grinder kommer også ned, og laver et lidt risky deep strike - men nødvendigt, hvis de sidste 2 fiends skal kunne nå at lave yderligere ravage (og 2 af de 3 rhinos er 2 af mine nominerede 5 KP's, og wooferne er det 3. KP).

Samme tur, set fra den anden side:

Spillet ender desværre i tur 5, hvilket koster mig dyrt i point da hovedparten af min resterende hær dårligt kan nå at gøre noget da de skal stå og blomstre i den tur de kommer ned i.
Det tager tilsyneladende både en S6 AP4 flamer, 6 skuds harvester cannon, phlegm OG 4 AP3/1 skud at gøre det af med wooferne...

Thunderwolf lord charger grinder (han havde saga of the bear), og de 6 fiends charger i min tur 5 ind i både lord og rhinos - men lord klarer alle sine saves, og fiends ridser ikke andet end lakken på rhinos.

Spillet endte 19-10 til Twillight.

Konklusion:

Det er NOGET op af bakke først at have adgang til halvdelen af sin hær i tur 4, men that's daemons for you.

Defensive grenades er yderst funsie mod SW's  :)

Der er desværre alt for få daemon units, der har adgang til dem  :'(

Fenrisian woof woofere er SNYD og bliver nerfed til næste COTT!!!!  ;D

Vehicles er som sædvanligt et problem for daemons, men Twillight var flink at hoppe ud af dem.

Rune priests-ihh-se-mig-jeg-har-lavet-en-helleristning-i-mit-sværd, og wounder derfor daemons på 2+, bare sådan fordi, er SNYD og bliver nerfed helt ud af spillet  :P

Blight drones er okay'ish, men langt fra så stabile som MM/HF speeders, AV12 er neato men drones har kun BS2 - og det kan mærkes  :)
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

2. Battle, HrJuhl vs. Septimus:

DZ er pitched battle + 2" zone op langs den korte side på ens højre flanke - zonerne overlapper.

Renegade IG deployment, efter scout moves og første tur:

Det er 2 Bane wolves ca. midt i billedet, en demolisher og der er 2 vendettas i hæren med veteraner inden i.
Peter er altid utroligt flink at scoute 2 vendettaer + indhold frem, så de er inden for nom nom! Range.

Udover ovenstående bestod hans hær af 3 vet chims? Med plas/AC vets, psykers i chim, CCS i chim, manticore, 2 hydras og vidst nok også 1-2 vet squads til fods, også med plas/AC.

Jeg vælger at lande på min højre flanke, da jeg som daemon spiller VIRKELIGT ikke bryder mig om flamers - de er onde nok når de "bare" er S4, men wounder på 2+ flamers... nej tak. Desuden har Peter kørt sine Hydras frem, for at deny'e mig plads til at komme ned på - og dem vil jeg også meget gerne af med som noget af det første. Med lidt held havde jeg kunnet pavane det vet squad han er ved at flytte, tættere på mine linjer og give fiends et charge en tur tidligere... heldigvis slog de højt på fleet og kunne derfor charge hydras  ;D

Stort set alt landede perfekt i first wave, og i second wave får jeg 1 herald + 1 plague bearer unit ned ude på min venstre flanke for at distracte Peter, og i håb om at hans vets kommer ud af flyene...
Det ses også at fiends titslapper demolisheren det bedste de har lært  :)

Tur 3:

Screamers blokerer for psykers og CCS chims  ;D

C'mon fortæl mig at screamers sutter røv - jeg synes det er fuld af funsies når folk pludselig overhovedet ikke har lyst til at tank shocke igennem dem  :)

Fiends har nailed en hydra, og står til en gang shooting fra vets + hydra, heldigvis er de i cover fra hydra. Bloodletters er lige kommet ned og er snart klar til at saboterer det objective der er lige bag skoven.

Den ene drone blev immobilized, men den står fint i cover. Grinder mishappede og blev placeret af Peter, helt nede i mit hjørne af bordet.

Tur 3:

Vets kom ud af flyene...  ;D

De vets, der er længst væk har først skudt, og derefter charged de 2 resterende plague bearers.

Flyet nærmest i billedet er vidst immobilized her.

3. fiend unit kommer ned i ruinen og lander perfekt.

Tur 4:

Screamers immobilizer den ene chim og stunner den anden. Fiends omringer dem, og destroyer psyker chim med auto hits  :)

Overview af dæmon linjerne set fra den anden side:

Den ene drone er destroyed, kom senere i tanke om at en drone altid exploder når den bliver destroyed, men gjorde ingen forskel her.

Plague bearers vs. IG vets:

Et gennemgående tema for alle 3 spil var at ikke en af mine heralds havde forståelse for at klare saves, uanset om det var armour, cover eller invulnerable. Så den tog 4 wounds til shooting, og døde efterfølgende i cc.
Så plague bearers måtte selv klare det andet vet squad.

Den anden grinder kommer ned, og scatter prompte 12", det er derfor den står, skal vi sige ret så dårligt  ;D

Tur 4:

Fiends leger med psykers og CCS, screamers angriber hydra, og immobilizer og shaker  den (cc phase'n efter destroyer de hydra'en) - efter de runden før ødelagde CCS chim'en  :P

Prins og grinder sniger sig tættere på fjenden, mens de pew-pew'er fly og bane wolves:

Peter begynder at se en smule bekymret ud  :)

Psykers er døde, fiend blev nakket i cc af CCS og nu hævner bloodletters sig snart ved charge ind i CCS:

Grinder 2 blev destroyed, hvem skulle have troet det?

Flyet er der for resten ikke, det bliver exploded af den 3. gruppe fiends - den resterende blight drone flyver op til det objective som ses ved vets i billedet og contester det.

Spillet endte 22-3 til Septimus.

Konklusion:

Jeg tror stadig på at screamers kan bruges til noget i daemon hæren, frem for de andre Fast choices - jeg ville gerne have en stor hound unit, men de er frygteligt dyre, lige så dyre som fiends (hvis de skal have det samme antal attacks), men kun halvt så effektive. De er ganske vidst også cavalry, men folk tank shocker altid igennem dem.
Det er lige som om de bare ikke føler det samme for at tank shocke gennem screamers  :)

Grinders er "lettere" fail, ikke noget nyt der, men det kan være der er andre der kan få glæde af at se hvorfor - fed figur, men tzeentch prinser skyder bare så uendeligt meget bedre, mishapper ikke så let som grinders, de får lettere cover og de dør ikke potentielt til ét skud.

Pavane er "okay", men ikke overvældende når det kun er 4+ heralds rammer på, og man kun kan flytte folk d6". Det er dog ganske brugbart når man slår højt nok til at kunne flytte folk ud af terræn (da næsten ingen af dæmonerne har frags), eller tæt nok på til at kunne få et charge af en tur tidligere.
Mod en ren mech hær er pavane stort set ubrugeligt.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

3. Battle, Ductus Cysticus vs. Septimus:

Deployment 18" ind fra den korte side på ens højre flanke, og 6" ind fra den lange side. Zonerne overlapper, så man kan presse player 2 en del, hvis det er det man har lyst til - man risikerer så også bare at player 2 holder stort set alt i reserve og kommer ind og får side/rear armour shots, eller kan charge før man har en chance for at skyde på dem.

Alt det er daemons naturligvis fuldstændigt ligeglade med, da de ikke går op i alt det pjat med deployment zones.

Her er Stefans deployment, har vidst vundet roll-off for first turn igen, og givet den fra mig as usual:

Stefans liste bestod af:

2 Typhoons

2X2 MM/HF speeders

2 dakka preds

8-10 termies + Lysander

5 Sternguard med 2 lascannons

3X5 marines i las/plas razors.

Stefan fylder op i midfield med speeders for at gøre deep strikes risky, jeg havde nok valgt HF/MM speeders til det job fremfor typhoons.

Det var meningen at fiends skulle lande i skoven lige foran hvor screamers står, som iøvrigt også scatterede.

Overview, de bagerste fiends skulle have landet i ruinen, ellers landede resten nogenlunde fornuftigt:

Stefan er flink at hoppe ud af razors og rapid fire på mine fiends, de fik kun cover fra den ene gruppe. Derefter charger fiends ind, efter jeg fik en grinder ned, som landede perfekt og spyttede en slimklat i fjæset på dem  :)
Bloodletters deep striker ned i skoven.

Sternguard er på første etage i ruinen til venstre i billedet, fiends, bloodletters og grinder smadrer snart de 2 razors. Screamers giver cover til herald, og den fiend unit som landede for langt væk nærmer sig midfield. En herald kommer ned og lander tæt på prinsen, den skulle have været længere fremme for at pavane sternguard ned fra første etage:

Den drone til venstre i billedet var AWESOME, først shaker den de 2 typhoons, overlever en byge af lascannon bolts og cyclone launcher missiles og slutter af med at downe 2 MM/HF speeders  ;D

2 explodede razors, og daemons liner op til at charge rhino og sternguard:

Drone nakker den første MM/HF speeder:

Last stand of the Crimson Fists:

Fik en grinder ned på min venstre flanke, som går på rampage. Den anden er ved at grinde stubborn sternguard, som ikke vil flygte  :P

Normalt ville jeg ikke gøre det, og slet ikke hvis det havde været SS termies, men chargede en fiend unit ind i Lysander + termies for funsies:

Spillet ender 24-9 til Septimus.

Konklusion:

Stefan slog ELENDIGT hele spillet igennem, ikke bare en dårlig phase, eller tur - men HELE spillet.

Så derfor blev det desværre et meget ensidigt battle.

Broderen!

Godt at se demoner tæske de ækle mariner og andet gøgl. Jeg ser frem til næste clash hvor demoner evt skal luftes igen.

Broderen!
Har været på afveje siden jeg gik i dagpleje...

Septimus

DAEMONS FTW!!!!

Næste gang bliver med fuldt malede hære, så uanset hvad kommer jeg i hvert fald med daemons - da jeg ikke kan nå at male en ny hær op inden ca. 20 juni...  :)

Excommunicate

Sjove bat-reps :)

Jeg ser også en stor bunke Bloodcrushers i et af billederne til dit sidste spil... Jeg tænker det var lidt efter Thomas havde lavet sit 'ALL IN' move og mishappede dem til døde ;D Dét var sjovt... At goldie-boy blev til en spawn var bare synd - IKKE SJOVT!

Simon

Septimus

Quote from: Simon Darre on 04 May, 2010, 15:14:35
Jeg ser også en stor bunke Bloodcrushers i et af billederne til dit sidste spil...

Reinforcements have arrived...  :)

Quote from: Simon Darre on 04 May, 2010, 15:14:35
At goldie-boy blev til en spawn

Goldie-spawn  ;D

RETFÆRDIGHED siger jeg bare!  :P