News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

The invasion of Germany

Started by Septimus, 19 April, 2010, 11:57:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grumlord

Hmmm.

Ork horde er ikke specielt seje hvis man nu spiller "rigtig" 40k, hvor kun scoring troops er gældende. Det der går galt til EC er, at næste alt i orkhæren er scoring. Jeg fatter stadigvæk ikke hvorfor at killerkans, dreads skal kunne score.... Selv GW har indset at kans, monstre og terminators med SS/TH er for billige til at kunne det.
Desuden kan mange hære tage kampen op imod orkerne hvis man spiller 2000 points i stedet for 1500.  :)
Sidst så må jeg indrømme at den der med variation ikke holder. Der er mange forskellige hære til Clash of the titans, med forskellige opbygning, så man ser altså variation uden AS, iasl.

Jeg syntes sgu efterhånden at man i DK AS´er sig ud af problemerne i stedet for at lærer at spille imod forskellige typer hære. trist, for 40k er blevet et bedre spil, hvis man altså gir det en chance.

mvh Jesper

Honsou

QuoteOrk horde er ikke specielt seje hvis man nu spiller "rigtig" 40k, hvor kun scoring troops er gældende.
Øøøh? Det er jo netop Ork troops der er vildt gode!
6 x 30 boyz som er scoring, billige, og svære at slippe af med. Hvordan er det IKKE godt hvis kun troops er claiming? I modsætning til necrons som står super godt med kun troops som claiming eller hvad? :D

Enig i at kanns som scoring er en dårlig ting, men Necrons er jo helt fucked med kun troops som claiming.

Claiming units til 18 pts pr stk som ikke kan en skid i nærkamp, og som med de nye CC regler, bliver løbet ned ret nemt.  Men man skal bare lære at spille? :)

Var det ikke Patrick/Faraos der linkede til et alternativt system med claiming troops? Det var ganske vist helt ved siden af, men kun troops som claiming rammer jo helt skævt.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Skanque

Det er iøvrigt kun ugudelige power gamers der altid bare spiller med orkspam, lashhære og de andre kedelige copy/paste lister.  :D

Det må da være kedeligt at møde op til en turnering, og vide præcis hvilke 4 builds man kommer til at møde? Og vide at der er visse racer man SLET ikke ser, fordi de ikke er gode nok.
Muligt det ikke vrimlede med spawns og 1000 sons til EC, men jeg ser mere variation der, end nogen andre steder. (Indrømmet de senere år har jeg ikke været så aktiv på turneringsscenen, men jeg kan følge lidt med alligevel.)

Kommer an på hvad man er til. Igen, godt at i har EC at hygge jer i ;P Alle spiller forsøger at vinde på et eller andet plan, om du forsøger at gøre det igennem army selection, ved at kringle dig gennem de snorklede regler eller du spiller spillet som det er "intended".

Jeg gider personligt ikke nedskalere mit spil, for at et 2nd edition codex skal kunne konkurrere med mit.. tilgengæld spiller jeg selv 4th så jeg halter også lidt efter 5th. Men det er en del af spillet og når mit 5th edition kommer kan jeg jo nyde det, medmindre det bliver ligesom tyranid hehe

Men ved nu ikke lige med copy/paste, selv om du kopire en hær, er det jo ikke sikkert du kan finde ud af at spille den. Synes også at folk selv variere med de ting de synes virker godt, feks. sidste år havde Rune Hilbert også en Mech eldar liste med til ETC, men han brugte også harliquens og andre ting, jeg ikke selv brugte.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Grumlord

haha Erik, sjovt nok så har vi ikke problemer med orkerne på fyn....  ;) måske har vi bare lært at spille imod det i stede for at tude over dem  ;)

og troops som scoring er faktisk en rigtig god regl....

mvh Jesper

Honsou

Quote from: Grumlord on 23 July, 2010, 13:06:10
haha Erik, sjovt nok så har vi ikke problemer med orkerne på fyn....  ;) måske har vi bare lært at spille imod det i stede for at tude over dem  ;)

og troops som scoring er faktisk en rigtig god regl....

mvh Jesper
Og hvad spiller I selv? Necrons? Dark Eldar? Eller andre top tunede lister med 3 manticores eller 8 eldar skimmer tanks? Jeg tvivler på det første. :)

Jeg kan godt sætte mig ind i man vil give den fuld skrald, og se hvordan det bliver mod andre der gør det samme, faktum er bare at så er der visse hære der ikke kan være med, f.eks. necrons.

Skanque du skriver du ikke er interesseret i at andre hære skal kunne konkurrere med din, bare fordi de har et gammelt dårligt codex, hvad hvis du var faldet for necrons? Og aldrig vandt en kamp? Eller vælger du ikke ud fra hvad du kan lide, men hvad der kan vinde? ;)

Grumlord

nej, jeg spiller den overpoweret dark angels hær....

og Necrons vinder sgu aldrig om man spiller uden AS, med as, med iasl, med fup, eller s.N.o.T  ;)

mvh Jesper

Honsou

MED et godt AS kan necrons komme med, det er netop min pointe: Alle hære skal helst kunne vinde en turnering, ikke kun de samme 3 hver gang. Men det er så bare min vattede demokratiske mening. ;)

PS Dark angels?! BISSEJYDE/FYNBO!! ;D

Septimus

Jeg vil lige bakke Jesper op i hans udsagn. Scoring reglerne, balance på 2000 point etc., jeg er 100% enig.

Daemons her  :)

Der hær er bare lidt for random til at kunne kaldes en "power gamer hær", at man kan vinde med den skyldes oftest at folk ikke kan finde ud af at forsvare sig mod mass deepstrike.

Jeg ved der er en der har planer om at lufte necrons til Clash... og hvad er der nu lige pludseligt galt med dark eldar?

Men for at besvare dit spørgsmål ordentligt, om hvad vi spiller i Odense:

Necrons

Blood Angels

Dark Angels

Daemons

SW

IG

Tau

WH

DH

Eldar

CSM

Nids

Det må vel siges at være en ganske udemærket spredning af dexer, no?  :)

Sidste år tog jeg en udfordring op, og kom til EC - så hvad med at komme til Odense og deltage i næste Clash? 2000 point, NAS  :)

Regner med slutningen af august, men skal deltage i et officers-seminar, som jeg lige skal have helt på plads hvornår er, før jeg kan sige det helt præcist.

Du må tage lige præcis den ork hær der passer dig bedst, nob bikerz, horde, bat wagon spam - Runes ETC liste... you name it, vi vil gerne se det!

Du kan endda spille Renegades, hvis du skulle have lyst til det.

Quote from: Honsou on 23 July, 2010, 13:40:29
Alle hære skal helst kunne vinde en turnering, ikke kun de samme 3 hver gang.

Hvilke 3 hære er det lige præcis vi snakker om her...?

Quote from: Honsou on 23 July, 2010, 13:40:29
Men det er så bare min vattede demokratiske mening. ;)

Efter sidste Clash lærte jeg at demokrati virker ikke. Næste gang bliver det med et yderst diktatorisk og tyrranisk oplæg (læs: fuldt malede hære bliver et krav).
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

QuoteDu kan endda spille Renegades, hvis du skulle have lyst til det.
Ja, i en lige-på-og-hårdt turnering, skal det nok blive spas at blive kørt totalt over af 6 nashære. :D
"Lad os se om jeg kan holde til tur 4 i DETTE spil."

Selvom det er fristende at tage med, dels hvis du arrangerer, og dels for at bevæge sig ind i løvens hule, med en Bibel i den ene hånd, og en fordømmende pegefinger i den anden. (min egen) :)

QuoteHvilke 3 hære er det lige præcis vi snakker om her...?
Nu skal du ikke stille spørsgmål jeg ikke kan svare på!
Hmmmm........Orkspam, Tyranid skydegalleri, IG har måske sneget sig foran eldar, men jeg vil mene en Jimmy-type med en orkhær, er meget svær at slå, og ligger lidt over de andre. Og jeg gider ikke høre "jeg kan godt lave en anti orkspamhær" for det tager man ikke med til en allround turnering, gør man?
Så får man bare tæv af de andre hære istedet.

ETC viste vel også hvor broken orker er, Jimmy er en god spiller, og fejer alle af banen med 200 orker. Og det var endda mod andre nassede hære, som lugtede af ost.

Fint med en liste over hvad I spiller i Odense, vinder necrons nogensinde over Nids, Eldar eller SW? :)

For lige at gøre det klart, så tænker jeg (i hele denne diskussion) på turneringer, og ikke bare spil mellem 2 venner, som er noget andet. Dvs. man skal kunne lave en hær, som ikke er anti-noget-bestemt og spille nogenlunde lige op mod de fleste. Det kan man ikke uden AS, hvilket ork, nid, eldar og til dels eldarspillere synes er ganske fint, men med Renegades, bliver man f.eks. træt af høvl. Jo jeg kunne sikkert nasse den mere, end jeg har gjort, men den hær kan stadig ikke tunes på niveau med orker, eller bare i nærheden, men det er jo heller ikke derfor jeg købte den.

Septimus

Quote from: Honsou on 23 July, 2010, 14:49:34
Ja, i en lige-på-og-hårdt turnering, skal det nok blive spas at blive kørt totalt over af 6 nashære. :D
"Lad os se om jeg kan holde til tur 4 i DETTE spil."

Renegade listen (ja, alle 3), kan sagtens være med, og klare sig godt - det kræver selvfølgelig at den er skruet ordentligt sammen ... men det gælder jo også for alle andre  :)

Quote from: Honsou on 23 July, 2010, 14:49:34
Selvom det er fristende at tage med, dels hvis du arrangerer, og dels for at bevæge sig ind i løvens hule, med en Bibel i den ene hånd, og en fordømmende pegefinger i den anden. (min egen) :)

Do it wolfie! You know you want to!

Om ikke andet, så bare for at pege fingre, og skrive jordens længste nerdrage rant om hvor ondt det gjorde at blive gang-banged af Odense Bangers...  :)

Hvad orks angår, lever de ofte højt på at folk ikke kan finde ud af at spille mod horde hære, og gearer deres egne hære til at nakke marines.

Jimmy fik så vidt jeg har hørt ikke ligefrem de sværeste matches, ikke dermed sagt at han er dårlig, for det tror jeg bestemt ikke han er - men hvis han er blevet matched efter hvad der stod bedst til hans egen hær... så siger det jo ikke så meget om at orks er gode til alt. Kun at de var gode i lige netop de matches.

For lige at gøre det klart, så tænker jeg (i hele denne diskussion) på turneringer, og ikke bare spil mellem 2 venner, som er noget andet. Dvs. man skal kunne lave en hær, som ikke er anti-noget-bestemt og spille nogenlunde lige op mod de fleste. Det kan man ikke uden AS

Det er altid det udgangspunkt jeg har når jeg selv skriver lister - se på Simons og Asks' ETC hære, de kan sagtens klare sig godt, uanset om de møder horder, mech eller noget derimellem.

Jeg vil endda gå så langt som til at sige at jeg godt kan lave en all-round renegade liste, der kan klare sig fint til en turnering som Clash - forudsat at man lige får testet den en håndfuld gange inden selvfølgelig, og har bare en nogenlunde ide om hvad man laver med den  :)

Fint med en liste over hvad I spiller i Odense, vinder necrons nogensinde over Nids, Eldar eller SW? :)

Jeg skal være ærlig og sige det ikke er så tit jeg ser de kære necrons... men de er der  :)

QuoteHvilke 3 hære er det lige præcis vi snakker om her...?
Nu skal du ikke stille spørsgmål jeg ikke kan svare på!
Hmmmm........Orkspam, Tyranid skydegalleri, IG har måske sneget sig foran eldar
[/quote]

Orkspam? Hvor turneringer har du set at de har ligget i top 3 i?

Shooty nids? Det var vidst en 4e ting, men det er jo så også det man spiller til EC  ;)
Okay, de kan stadig laves shooty, men hvor mange nid placeringer har du set i top 3?

IG, fair nok - og ja, det har de.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

QuoteJeg vil endda gå så langt som til at sige at jeg godt kan lave en all-round renegade liste, der kan klare sig fint til en turnering som Clash - forudsat at man lige får testet den en håndfuld gange inden selvfølgelig, og har bare en nogenlunde ide om hvad man laver med den
Send gerne listen på pm eller på mail. :)

Septimus

Will do  :)

Foretrækker du "normale" renegades, khorne eller nurgle?

Kaltenberg

Hey hov, nu bliver vi andre nysgerrrige :D

Læg den meget gerne åbent frem Septimus.   
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Septimus

Heh  :)

Okay, troede det var nurgle renegades Erik havde, så det var det første jeg lavede.

Here we go:

CCS + PP/MB til commander (fordi figuren er født med den gun) - squad har 1 AC + 1 GL + chaos banner + chimera

2X3 AC teams

2X5 disciples + 3 melta + chimera

7 Plague marines + 2 melta + PF + CM (de stjæler CCS chimera, så 5 mand kan stikke hovedet ud)

2X10 armoured fist + laspistol/ccw + 1 flamer + veteran m. MB + enforcer m. fist + MB + demolition charge + preacher m. eviscerator + chimera

2X10 plague zombies

Leman russ executioner + plasma sponsons (er den født med camo netting, eller er det bare en fejl i AB? Har fået det til at passe pointmæssigt med at den ikke har camo netting)

Medusa + indirect fire

2X scout sentinels + AC

Rogue nurgle psyker

Exalted nurgle champion + CM + MB + dobbel LC - han kan joine zombies, marines eller et hold disciple.

2000

Alle chims, og russ'en har hull heavy flamers. Der er ikke så meget langt rækkende i listen, men det er der ikke så meget at gøre ved, medmindre man spiller med flyers - og det her var tiltænkt normale spil.
Renegades største problem er deres (måske) elendige LD, men vehicles og fearless fnp zombies afhjælper problemet okay.
Banneret skulle gerne holde bare lidt på AC teams  :)

De 2 armoured fist squads er halvdyre, men slår hårdt hvis de får lov at charge - og de skulle gerne gemmes bag disciples og marine transports indtil de kan slå til.

Jeg har lige opdaget at man kan tage AC i turret på renegade chims! Ditch whatever der skal til, og smid AC i samtlige turrets ... drop den nurgle psyker, han var der alligevel kun for at bruge de sidste 15 point (ikke at de ikke er sjove og okay anvendelige, men mere long range punch i listen ville ikke gøre noget), og CM fra exalted champ.

Så ville jeg nok også lige få ændret det ene armoured fist squad til 2X armoured fist med AC chims + AC til squad.

Honsou

Camo net er en fejl.

Hvem vil male 5-6 chimeras for mig? :D

Og nogle seje plague zombies?

Nanayaah

Det er en brugbar Nurgle renegade liste uden tvivl.

Men hvor er Nurgle Ogryns?

De er jo nok det mest sindsyge i den liste til prisen...

Honsou

Ja, de burde have en plads, men måske Chris har indset de er en vedderstyggelighed på niveau med din samvittighed, og ved jeg aldrig køber de rædsler? ;)

Septimus

Quote from: Honsou on 24 July, 2010, 12:25:32
Ja, de burde have en plads, men måske Chris har indset de er en vedderstyggelighed på niveau med din samvittighed, og ved jeg aldrig køber de rædsler? ;)

Jeg kan ikke helt bestemme mig til om jeg kan lide de bæster eller ej...  :)

De er lidt ligesom de der AP3 wounds on 2+ mortars, nice to have gimmicks, men hvis man ikke flække 2-3 transports per tur, så får man seriøse problemer - og må være indstillet på at hvis man skal have en chance for at vinde, at så er det højest sandsynligt baseret på freak terning held.

Listen har langt mere brug for melta, end et par cc gutter. Der er allerede et par halvhårde cc units i hæren, som man ikke bare lige kan ignorerer - man skal nok ikke lige forvente at de smadrer sig vej igennem et ubeskadt TH/SS squad, men de kan sagtens rydde op på et obj. eller gennemfører et nasty counter-charge.

Honsou

Quoteman skal nok ikke lige forvente at de smadrer sig vej igennem et ubeskadt TH/SS squad
SKANDALE!! Hvad skal jeg så med dem?!  >:(

Septimus

De skal bare have en melta byge først... så kan de smadres på et charge, eller du kan attache exalted champen til et af dine armoured fist squads med enforcer og preacher, så tror jeg de er ved at være der hvor de deler nok wounds ud til at komme igennem deres 3++ saves  :)