News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JanusHedemann

Helt enig - det ser sgu rigtig godt ud :)

/J

Hare

Arh men jeg mister nærmest helt lysten til at spille 40K når jeg ser noget så fedt! Ville ønske jeg havde tid og evner til at lave noget lignende.

Virkelig sprødt terræn!

mikkelS

Quote from: Hare on 01 December, 2013, 09:46:36
Arh men jeg mister nærmest helt lysten til at spille 40K når jeg ser noget så fedt! Ville ønske jeg havde tid og evner til at lave noget lignende.

Virkelig sprødt terræn!

Til den kommentar, vil jeg gerne kvittere med at par wip billeder af mine choco eldars, rettelse corsair eldars. Jeg har ikke rigtig tålmodig og temperament til at fedte med figurer, så det må være mine "short-comings" er.

Jeg kunne godt tænke mig sådan lidt noget i retning af kobber og har eksperimenteret lidt frem og tilbage. Samtidig kunne jeg godt tænke mig en effekt af noget tainted fra the warp. Derfor har jeg valgt en en slags iret kobber som stibles på med svamp på kanterne, altså modsat af hvordan kobber normalt ires. Min inspiration har været Davbid Soper, der har Sproket's Small World, og vandt UK GD i år.

Uden på nogen måde ellers at sammenligne, så får i her lidt af dagens arbejde på loftet...

Det er meningen at køretøjerne skal have den stipling effekt langs kanterne på snuden som der også er på hjelmene. Kommentarer og tips er mere end velkomne...

Hygge!

/Mikkel

Hoppe

Nå, så røg den fede blog lige i vasken... :P

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

mikkelS

Quote from: Hoppe on 07 December, 2013, 17:32:46
Nå, så røg den fede blog lige i vasken... :P

Hoppe

Bare rolig jeg er en af de der
Quotegamle rød orlik rygende, varmedunksbrugende, plaidnussende, fusionsjazzlyttende gamle røvhuller der spillede dem og var trofaste, selv i halvsløj periode...
...

Og iøvrigt en spot en rant, jeg stadig fedt-griner over...

Har iøvrigt just indgået en deal med en makker om at hjælpe ham af med hans IG for at han istedet får noget terræn den anden vej. Så vil mine 2 ed jungle fighters blive hevet frem og få ny ære og værdighed...

Miguel

hvis du tror du slippet med "bare" at uploade billeder af de der choco elderes, uden at beskrive hvad du har lavet, så må du tro om igen! Lad os lige få lidt ord på de processer du har gang i, tak :)

Kærligst og god jul :)

mikkelS

Quote from: Miguel on 10 December, 2013, 14:04:03
hvis du tror du slippet med "bare" at uploade billeder af de der choco elderes, uden at beskrive hvad du har lavet, så må du tro om igen! Lad os lige få lidt ord på de processer du har gang i, tak :)

Kærligst og god jul :)

Min fejl, here goes...

Jeg ville gerne have sådan en mix med noget almindelig kobber/rust og iret kobber som de 2 grundfarver. Istedet for at det er sådan statisk hvor det irede bare er i bunden, er historien med de her fyre at de har været lidt for eksponerede igennem al deres warp travels, så kanterne af deres rustning er sådan lidt tainted, ala når et rumskib bryder igennem atmosfæren. Derfor skal det irede istedet være sådan lidt flourucerende. Da de i tilkøb er eldars af den gamle skole, sådan pre-eldar fall, måtte resten gerne være sådan lidt antik - Derfor kober/rust farven.

Projektet er første eksperiment med min airbrush, og se hvad man kan få fra hånden med den. Farvevalget har jeg tyvstjålet fra dette års GD-winner, da jeg snublede over hans blog for et års tid siden. Han har nogle rigtig grund tutorials på NMM inde på sin blog http://sproketsmallworld.blogspot.dk/2012/01/painting-nmm-armour-illustrated-guide.html.

Bunden er heavy sienna med high light af hot orange og til sidst cadmium skin. Det held med airbrush.

Hight light på dukker er stiplet på med svamp. Først scurvy green, så jade green og til sidst jade green blandet med hvid.

Det får alle en en olie wash af brun oliemaling og terpentin.

Bunden er en blanding hvid med en anelse electric blue og tilsidst bare hvid malet med airbrush.

Der må lige komme nogen ordentlige billeder, hvor billedkvaliteten ikke slører mit sløsede paint job.

Og glædelig jul!

/Mikkel

mikkelS

Til trods for at mit temperament ikke er til at fedte for længe med maling af figurer, er jeg startet forfra med kantmalingen, da jeg simpelthen ikke var tilfreds med effekten. I et sidste desperat forsøg, er jeg endt med at ty til GW dry paints, for at se hvor det kan bringe mig hen.

Afsted til faraos for at få mine klamme hænder på den nye ryza rust, og i samme ombæring skink blue. Og selvfølgelig har horderne været og rippe lageret, så jeg gik forgæves første gang. Nå i andet forsøg lykkedes det, og efter at have leget lidt frem og tilbage, er jeg noget til et resultat, jeg er tilfreds med. Både hvad angår mine skimmers og også mine corsairs. Her er første take...

Jeg har først drybrushet langs linier og kanter med ryza rust. Derefter har jeg forsigtigt stribet op med skink blue på langs af køretøjet og bygget langsomt op og toppet med en blanding af hvid og skink blue. Til mit temperament er jeg faktisk gået hen og blevet helt glad for de her dry paints, og tror jeg skal have lidt flere nuancer.

Nok snak, billeder....

En side note, så had jet opdaget, hvor frygtelig sjusket jeg har været med at fjerne mould lines på phoenix....arhhh! Nå det må blive en anden gang.

Go' Weekend!

/Mikkel

mikkelS

Nå, tilbage til virkeligheden og det, det i virkeligheden handler om...terræn. Jeg har lidt gammel vin på nye flasker inde på min wordpress blog. Har lavet 2 indlæg om min katedral og min garage. Sidstnævnte er døbt the warehouse i den internationale version.

Jeg bøffer stadig lidt rundt med layout og vinklen på det skrevne, så kommentarer er velkomne. Det er tænkt som et mere formelt forum for at præsentere projekter og historien bag, imens jeg her på pf vil fortsætte i samme gænge med wipbilleder og lignende.

Links for de dovne

Urban terrain - ruined cathedral

Urban terrain - the warehouse

Godt nytår til alle PF'ere...

/Mikkel

King_Cuttuk

Flot effekt med det blå på det røde.

mikkelS

Quote from: King_Cuttuk on 02 January, 2014, 22:34:52
Flot effekt med det blå på det røde.

Jo tak, ift. hvad jeg slipper afsted med på figurer er jeg også blevet tilfreds med henblik på at få dem spilklar.

BTW, så skal I da heller ikke snydes for et par billeder mere af garagen...

/Mikkel

Dorner

Hej,

Ser super fedt ud, gælder iøvrigt også din Eldar. Vildt fedt med at du maler garragen i brune nuancer fremfor det sædvanlige grå. Påtænker at lave et City bord og tror jeg vil kopiere farverene.

/Qarp
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Belial

Helt enig. Det er vildt lækkert. :)

mikkelS

Jeg tog mig en tur i den gamle city fight bog fra 3 ed, hvor de havde dyrket samme nuancer og sågar blandet lidt grøn weathering ind i tonerne. Billederne kan godt snyde en anelse, da de er taget med en stuelampe om aftenen med lang lukketid. Det har en tendens til at give billederne en gul tone. Men det er den der hedder warm grey fra søstrene grene jeg har brugt som grundfarve, og heavy sienna fra vallejo til vinduessprosserne. Førstnævnte vil de fleste nok betegne som en brunlig nuance, når de står med tuben i hånden.

/Mikkel

mikkelS

Så røg bloggen sgu i skammekrogen omme på side 2. Det må der laves om på. Det har været lidt småt med terrænsyslerne på det seneste, men det skal der laves om på nu. I bedste Emil-fra-lønneberg-stil har jeg snittet i xps-skum de sidste par dage - ren zen! Det er der blevet wraith guard sprællemand ud af, som muligvis kan doble som en phantom titan - should the need arise - den er i hvert fald samme størrelse.

Jeg må indrømme at den indre gw-fanboy er svært begejstret for alt det nye imperial knight extravaganza, som gw spytter for tiden. Jeg vil også være med på vognen, så frem kniv, skum for at se hvad der kan lade sig. I første omgang er det nok bare endnu et eksperiment, som ender i bunken af halvfærdige ting. Efter jeg havde snittet hovedet og kroppen, blev jeg dog hooked på at se om man kunne få noget hæderligt ud af snitteriet. Om ikke andet, så som nogle vragdele, der kan bruges til et par stykker terræn. Nu hvor det tager form, tænker jeg at det måske skal samles, bare for at fyrre den af i et enkelt spil apoc, eller hvad den type spil nu er endt med at hedde. Nå et hurtigt billede bare så I kan se at det ikke bare er tankespind og luftkasteller...

Hygge!

Mikkel

mikkelS

Så har jeg været i brændeskuret igen og arbejdet lidt videre med sprællemanden. Torsoen er blevet trimmet lidt og og armene har fået skulderpuder på. Det er shu sjovt at se hvor langt man kan komme bare med xps skum, kniv og sandpapir. Når jeg har alle lemmer og bitz på plads skal overfladen ha en gang modelling paste, så den ikke har skummens porøse overfladen. Her er et par billeder

mikkelS

Så kom der også gun mounts på skuldrene, og efter efter at have krydschecket med billederne ind på FW hjemmeside, er torsoen også kommet på skrump. Her er lige en dryfitting med knappenåle, for lige at se om skidtet passer sammen.

Er også igang med at snitte næver til ham, men de skal lige have en tur mere inden de bliver monteret. Derudover mangler rygfinner, fødder, hans kogler, så benene kan monteres på torsoen og selvfølgelig guns. Jeg kan ikke lige lure om det giver mening at give ham et sværd, eller om jeg bare skal gå all in med en ild-kæp i hver arm. Nogen bud?...

Hygge!
Mikkel

Mcsavage

Det ser sgu godt ud! Den skal da bare have guns... Ikke noget andet halløj

mikkelS

så bliver det guns...det kan være de bliver proxiet med kuglepenne tapet til armene, hvis jeg er presset på tid...

mikkelS

Nå, jeg skylder stadig en stribe terræn til mcsavage herinde på boardet for et læs IG, han havde i overskud, så jeg har snittet skum henover weekenden. Opgaven lød på bygninger, der ikke er sønderskudt og gerne i flere levels. Her er første piece klar til base og maling...

Wizz

Det er fanme godt arbejde!
Skal du male den også eller klarer han selv det?
Wizz aka. Simon Juul Larsen

mikkelS

Quote from: Wizz on 06 April, 2014, 22:16:38
Det er fanme godt arbejde!
Skal du male den også eller klarer han selv det?

Jo tak...det er inkl maling. Der skal lige snittes lidt flere stykker, og så bliver den store spraygun ladt op med farve, primært for at udnytte alt det overspray der er, når man først er igang. Men så går det også stærkt.

Hvis man alligevel har en kompressor og airbrush, så kan jeg varmt anbefale at man køber en billig spraygun til terræn. Det er lidt en mellemting mellem airbrush og spraydåser, hvor der lige er en anelse mere kontrol end sidstnævnte. Det eneste man lige skal være opmærksom på er, at den kræver lidt mere lufttilførelse end en airbrush, så man skal nok op i noget med tank, for at der kommer tryk nok.

/Mikkel

mikkelS

Så blev det til en slags ventilator-station, der forsyner en undergrundsførerbunker med "frisk" luft fra det fri. Denne gang uden indmad, men det indhug der i hegnet kan der kobles en cat walk af en slags på, som kan forbinde bygningen fra posten ovenfor...

Hygge!

/Mikkel

mikkelS

Quote from: GnyfKill on 07 April, 2014, 16:33:28
Hvilket materiale bruger du?

Det tisgule er xps-skum (blue foam) og ventilatorskakten er et vvs-rør fra Silvan. Gelænder og skodder i vinduer er bølgepap fra en gaveæske til nogen special øl, som jeg drak undervejs og vinduesrammerne  er nogen bitz jeg købte i den hedengangne model og hobby.

/Mikkel