News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mikkelS

Bakker...ikke et spilbord uden bakker, så jeg har lavet endnu en variant af mine city scape tiles. Formen er skåret med en skarp kniv og lineal, trapperne er frihånd og sliskerne er lavet med hot wire cutter. Mønstret er lavet med tuschpen og jeg har rullet en sten henover alle flader, for at lave det hele lidt medtaget...

Hygge!
Mikkel

Banshee

Ser fedt ud! Godt trick med at rulle en sten hen over for at skabe struktur i overfladen...det trick nupper jeg lige  :)

Glæder mig til at se det med noget kulør på!

Mvh.

Lasse
"Can You hear the sound of an enormous door slamming in the depths of Hell?"

"We deliver faster then a bullit!"

De nordfynske katalysatorer - proud member

mikkelS

Quote from: Banshee on 09 April, 2014, 21:42:17
Ser fedt ud! Godt trick med at rulle en sten hen over for at skabe struktur i overfladen...det trick nupper jeg lige  :)

Ja, det er næsten for simpel en teknik til det kan passe, men det giver en god effekt...du stjæler bare løs

mikkelS

Lige et par bitz and bobs mere før end det går løs med spraygunnen her i påsken...

/Mikkel

Mcsavage

Det ser satme godt ud Mikkel! Jeg glæder mig til at se det live  ;D

mikkelS

Så har spraygun'en  været i action med den store apoc-template, og den seneste slat skum på arbejdsbordet har fået lidt farve...Her er lidt stemningsbilleder fra loftet. Flere billeder følger efter søndag, hvor den står på Påske-apoc...

Go' Påske...

/Mikkel

mikkelS

Produktiv Påske er må være kodeordet i år...Min phantom sprællemand er blevet samlet, dog må den undvære bladewanes og guns bliver nok noget simpelt, da der også lige skal klemmes en påskefrokost ind idag også. Jeg slipper nok ikke for at give den en base ar en art, da den er lidt front tung. Nå et hurtigt snap shot er det også blevet til...

/Mikkel

mikkelS

Guns blev lige skridtet over kuglepenne tapet til armene, men heller ikke meget mere. Lidt lir er det dog blevet til da guns er blevet magnetiserede...

Det hele er dog ikke total prol...det er også blevet til lidt gemstones hist og pist, men bladewanes og skørter må blive en anden god gang. Der skal både males og bages brunsviger til morgendagens apoc spil. Det gælder om at have sine prioriteter i orden.

mikkelS

Som lovet lidt billeder af den batch terræn, jeg har arbejdet på den sidste månedstid. Der var lidt kaos omkring pakningen op til Påskens apoc spil, så jeg fik selvfølgelig ikke pakket mit kamera med. Billedkvaliteten er dog set være her på bloggen, så mon ikke det går.

Første er et pakhus af en art. Jeg ville gerne have at man havde mulighed for at kæmpe om forskellige dele af bygningen, så den er bygget op om et stort åbent lagerrum, hvor man kan placere figurer inden i og en mindre "kontordel", hvor man må tænke sig til interiøret.

Farverne er primært en "brown-grey" til bygningen og "blue-grey" til basen, begge fra Søstrene Grene, fortyndet med vand til de har konsistens ala gw's farver. Da det bliver påført med spraygun, behøver malingen ikke at være airbrush-tynd for at komme igennem dyssen.

Efter de 2 farver er påført er der en del overspray i hjørnerne. Her er sort maling din ven, som simpelthen bruges til at lægge skygger i hjørner, igen med spraygunnen, så der kommer glidende overgange til grundfarverne. Man skal lige styre sin kløe i aftrækkerfingeren, så det ikke bliver ren sort, men mere en toning af de andre farver.

Den sorte bruges også til at skabe lidt nuancer og sod i overfladen, og bliver lagt i kanten lige under taget, for at forstærke den naturlige skygge effekt.

Til sidst trykker jeg en klat brown-grey og en klat ivory-white ud på en palet. Her dypper jeg en alm. bred pensel i hver farve og blander dem, så de har en lys pastelagtig nuance til high-lights. Det drybrusher jeg på. Det er vigtigt ikke at blande en samlet farve, men blande påny, hver gang penslen skal have ny maling. Så kommer der flere forskellige nuancer, og giver lidt mere spil på terrænnet.

Detaljerne som døre og vinduer er skåret i pap, vinduesskodder er i noget bølgepap jeg købte i tutein og koch, og skodderne fra at par af indgangene er lavet ved at skære nogle leman russ tracks til, så de passede.

mikkelS

Næste bygning i lidt en combo af pakhuset ovenfor og garagen for et par posts siden. Eftersom jeg ikke måtte sprænge hul i siderne for at gøre plads til at hænder kan række ind efter de dukker der rykker rundt, besluttede jeg at lave en stor åbning i hver ende. Så kan man også turbo booste igennem bygningen med sin knallert, hvis det er det man har lyst til.

Detaljerne og opbygningen er lidt det samme som forrige bygning. Vinduessprosserne kom jeg vidst ikke ind på sidst. De er lavet med noget wiremesh 6x6 mm tern, som man kan i jem og fix, silvan osv. Farverne er samme som sidst suppleret med en green-grey, som jeg også fandt i søstrene grene. Den blev en anelse markant til at starte med, så jeg blandede den med en smule grå og til sidst sprayede jeg ren grå i et tyndt lag tilfældige steder for spil.

Jeg kunne også godt tænke mig lidt flere niveauer, så man kan bevæge sig lidt rundt i bygningen. Første niveau er der hvor man kommer i højde med de biler der står i bygningen, så man læsse af og på. Det kan man komme til udefra fra begge sider.

Indenfor i er der også et niveau mere, som man komme til via en trappe, og på sigt også udefra, fra den lille balkonpå samme side som vareslisken.

Hoppe

Medlem af Emperor's Pride

Tore Bolhøj

Lækkert, lækkert :) Usædvanlig farve på den grønne bygning, men det ser flot ud.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

mikkelS

Jeg var kørt lidt træt i almindelige grå nuancer, og kunne godt tænke mig en lidt mere gusten-klam stemning i farverne. Har tidligere prøvet bare at lave sådan lidt alger/mug med grøn pastelkridt der er pulveriseret, og så snublede jeg over den grå-grønne farve på mit seneste besøg hos søstrene grene. Den måske ikke sådan decideret gusten, men jeg synes den passer meget godt som variation til alt det grå.

Tak for comments...

/Mikkel

Edit: Et par snapshots fra påskens apoc-spil skal I da heller ikke snydes for. Det endte med at blive et 4 x 14 fods bord, primært med det terræn jeg har produceret. Og selvfølgelig var der nogen der skulle mopse over for meget terræn.

Nillernisse

De kan da bare mopse :) Pisse fedt bord! Må sgu da være fedt at spille på!
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Tore Bolhøj

MikkelS> Jeg tror at prikken over i'et på den halv-grønne bygning ville være små, diskrete snavsede striber (gryphonne sepia måske?) der hvor skidt og rust er sivet ned. Jeg kom til at tænke på hvordan der i virkelighedens verden dannes striber under steder med rustent metal.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

mikkelS

Quote from: Tore Bolhøj on 26 April, 2014, 05:16:28
MikkelS> Jeg tror at prikken over i'et på den halv-grønne bygning ville være små, diskrete snavsede striber (gryphonne sepia måske?) der hvor skidt og rust er sivet ned. Jeg kom til at tænke på hvordan der i virkelighedens verden dannes striber under steder med rustent metal.

Ja, det er nok noget i den stil. Jeg hight lightede den med samme lysebrune pastel som den første bygning. Det ser ikke helt forkert ud, men måske heller ikke helt rigtigt.

Jeg har tidligere børste tør pulveriseret pastelkridt også trukket det ud med fortyndet oliemaling, ala når folk laver oliewash.

I forhold til virkeligheden, så går jeg ud fra at det er vand er får rust til at løbe, så jeg tror det skal løbe i kanten af vinduer og lignende.

Næste projekt på arbejdsbordet er den stribe AMIGo's, som jeg fik i bytte for de seneste terrænprojekter fra Mcsavage. Jeg tænker at jeg skal prøve at dyrke det på nogen af kampvognene.

mikkelS

Der var lige lidt flere billeder i posen af seneste terrænprojekter. Her et par city fight bakker plus pynt.

Første er bare en lille bid skum, som var tilovers undervejs, men lidt har også ret. Den måler ca. 15x20 cm og er 2 cm høj - lige nok til at hoveder stikker op over.

For at havce lidt mindre bitz til at placere hist og pist som objectives, har jeg lavet et par mindre pieces til at stille op bakkerne. Den første er en nedgang til et eller andet underjordiske, inspireret af den første sæson af 24 timer, hvor de finder frem til det der cia black site.

Næste bakke er en anelse større og 4 cm i højden. Farverne på alle de her bakker skal falde så meget som muligt ind i spillepladerne farvetema, så det er sort grunder med blue-grey og herefter lysegrå hightlights. Enkelte steder har jeg også brugt den lysebrune pastel for at give lidt overgang til bygningernes farver.

Ligesom ovenfor har jeg lavet et ekstra piece, til at stille ovenpå eller bruge for sig selv. Denne gang inspireret af det strategic assets der hedder noget i retning af tunnels. Jeg tænker at der vælter nidder ud af det i næste frame.

Sidste bakke var et forsøg på at få lidt højde på, så der er noget los-blocking. Den er måske blevet en anelse høj, og ikke sådan super tilgængelig, men jeg kunne godt tænke mig at den var i samme højde som de 2. etager som i bygnigerne, så de kan forbindes med nogen cat walks, jeg skal have lavet på sigt.

Hele klodsen er dog ikke blevet det tårnhøje helvede. Jeg har snittet en trappe, så det bliver lidt mere realistisk, at man kan komme derop.

Og til sidst har den lige fået en pipeline makker, som kan stilles ovenpå. De forskellige pipelines jeg brugt er vvs rør, der fåes i forskellige størrelse og tykkelser for en 15 kr stk og op efter. Der er 2 ender på hvert stykke med den der udposning, så man for nok til 2 stk terræn for hvert stk. rør. Der findes også T- og Y-stykker i byggemarkedet, så hvis du skal lave et pipeline-projekt, så smut i silvan og kig på det. Og det gode er at alle rørerene kan trykkes ind i hinanden ved håndkraft, så det er rimeligt modular, så man kan sætte det forskelligt op.

Baserne på alle de små stykker er iøvrigt lavet i 6 mm mdf, hvor jeg bare har skåret belægningsstriberne med en hobby-kniv.

mikkelS

Sidste piece for denne omgang, inden nye himmelstrøg. Denne gang en slags pumpestation fra noget kloak-agtigt. Grundformen er er skåret med min hot wire cutter, og basen er lavet ligesom bakkerne ovenfor. Det hele har fået en tur med min rullesten, så den ser lidt medtaget ud. Vinduer er vinduesbitz fra tidligere med bølgepap, som skodder og døren er en rhino top hatch

Farverne er holdt i grå, da det skal forestille beton, og ellers er der lavet lidt spil med sort hist og pist.

/Mikkel

mikkelS

Long time no see...

Efter ørkenvandringen henover sommeren inde på 40K boardet, og overloads af negative rants over gw's udgivelser, tænkte jeg det var på tide at poste noget, som måske trækker lidt i den anden retning, og genoplive bloggen her.

Bevares, jeg har ikke bare sovset rundt inde på 40K boardet, det er da også blevet til lidt hobby relateret (mere om det sidst i posten), og så er det jo en fornøjelse at se at views'ne på min blog stiger uden at jeg løfter en finger.

Næ, anledningen til at komne igang igen, skete sidste weekend, efter en tur til Kongelundsfortet og sydspidsen af Amager. Besøg til gamle fæstningsanlæg for mig sgu altid nostalgisk 40K-humør, og der skal lige sendes en varm anbefaling til at kigge forbi Langelandsfortet og bunkermuseet i Hanstholm, som jeg også var forbi i sommers.

Besøget til Kongelundsfortet far dog ikke motiveret af barndommens nostalgi, men en udflugt med familien i håbet om at høste lidt af naturens frugter. Desværre måtte vi sande at vi var for sent ude. Til gengæld var der en flink skovarbejder der havde afbarket et gammelt fyrretræ, og på få minutter fik jeg samlet en favnfuld bark, der til forveksling minder om korkbark i strukturen bare en anelse mere kantet.

Perfekt til klipper i en mere alpin stil end det jeg tidligere har lavet. Jeg lurer lidt på at der nok til et nyt spilbord, så jeg har et projekt, her hvor vi går ind i den dunkle tid. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at lave et bord af xps plader, som ikke er så fandens tungt at slæbe ned fra loftet. Lad os se hvad de næste måneder bringer her på bloggen, men jeg har en god fornemmelse med projektet.

Nårh ja hobby-relateret fra i sommers. Har så småt startet det AM op jeg fik af Mcsavage herinde fra. Indtil videre er det blevet til lidt tests af Forgeworlds teknikker til at male køretøjer med. I første omgang en leman russ med 20 år på bageb, der har fået lidt nyt liv:

Jeg må ærligt sige, at min tålmodighed ikke strækker sig til alt det med mold lines, men jeg forsøger at få det værste med. Kanonen er dog lidt en øje bæ for mig.

Har også dimset lidt med en vendetta og noget weathering powder og olie wash.

Kontrasten og måske lidt til den heftige side, og skulle måske have været mere brunlig. Det må ske på næste flyver. Den vil selvfølgelig blive malet færdig, men en post uden billeder, er sgu lidt blodig fattig, så jeg håber I bærer over.

Det var hvad det kunne blive til i denne ombæring. Tak fordi du kiggede med

/Mikkel

MaRV

Det ser lækkert ud :)

Kan du komme med en beskrivelse af din fremgangsmåde og materialer?

Mvh Uffe, der følger maleblogs for lidt ;)

Ninu

Det materiale du har lavet dine "bakker" af.. du skriver skum..? hvor får du det henne?.. Synes jeg har ledt efter noget man kan lave sådan noget.. synes flamengo er helt hen i vejret at arbejde med :S
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

mikkelS

Går ud fra det er xps skummet du spørger til? Knud larsen byggecentwr, avedøre har jeg haft held med at finde det og øbro trælast.

MaRV

Det var mere angående fremgangsmåden på din flyer og tank :)

Mvh Uffe

mikkelS

Quote from: MaRV on 04 October, 2014, 19:21:45
Det var mere angående fremgangsmåden på din flyer og tank :)

Har det!

Først har de fået en grunder med dark yellow, og derefter highlights med sand yellow og second highlights med 25/75 sand yellow og white. Revner og bolt had fået en olie wash af burnt umber og en lille slat sort (begge windsor newton). Til sidst har jeg givet det en satin varnish.

Derefter har jeg skåret camo-mønster ud af malertape og klæbet det på. Farven er field grey på tank og german grey på flyver. Jeg ville helst have en mørkegrå, og endte med german grey efter de 2 forsøg. For at give indtryk af en slidt maling har jeg sluttet af med at tage sand yellow på en svamp og duppet hist og pist.

Alle revner har til sidst fået en rust farvet weathering powder og kanter hvor maling er slidt af ind til metal, har jeg farvet med en blyant. Til sidst varnish for at fiksere det hele.

Det var vidst det.

Spørg endelige hvis der er noget jeg skal uddybe.

/Mikkel