News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ilithien

Det ser cool ud, lad os se det med noget maling på også! :D
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

mikkelS

Yep, det kribler i fingrene for at få givet det noget farve, og ikke mindst at få spillet et par spil med den

Et hurtigt mellemspil inden der går farvelade i den. Har givet ruinen en omgang spartel-masse. så overgangen mellem lagene af skumpap bliver rundet. For at styre løjerne lidt, blev  spartel-massen fyldt på en frysepose, hvor et hjørne blev klippet af, så den kunne fungere som sprøjtepose. Til sidst brugte jeg pegefingeren til at fjerne det overflødige spartelmasse.

Skal have fat i en omgang gesso til at grunde med. Har hørt at man kan få en der fungerer til figurer  også i panduro - nogen der kan huske hvilket mærke det er?

Her er lidt billeder

'

b0ksah

Svært at se om los masse har gjort en forskel ... but if u say so ...

at male .. ?  .. nu ?  ;D
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

merlin

Jeps vi glæder os til at se at du får smurt noget maling på :D

mikkelS

Quote from: b0ksah on 28 November, 2010, 22:01:03
Svært at se om los masse har gjort en forskel ... but if u say so ...

Yep, det er nok lidt svært at se forskellen på billederne. Massen giver også lidt mere tekstur til de glattte plader, så man snyder sig til lidt mere detaljering, når de senere skal dry-brushes. Læste at GW's terrænfolk bruger noget de kalder textured paint, men det er ikke noget jeg lige er støt på eller har ledt efter...

Cazino

Nu skal vi ikke presse Mikkel for meget. Vi har også lige lokket ham ud i Warma-Hordes. Og han er jo vores terræn wiz, så han får nok at se til ;D
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Charno

Ser rigtigt godt ud  :)

Og gessoen i Panduro er fra Pebeo - 500 ml til ~90,-

Mcsavage

Det ser satme godt ud mikkel... glæder mig til at spille med det  ;D

mikkelS

Quote from: Charno on 29 November, 2010, 09:15:19
Ser rigtigt godt ud  :)

Og gessoen i Panduro er fra Pebeo - 500 ml til ~90,-

Det var det den hed, tak! Købte en Golden gesso, men den binder rigtig dårligt.

Og tak for ros...

mikkelS

Så kom første omgang med penslen langt om længe. De er blevet grundet sort og derefter dry-brushet med en lys grå farveprøve fra røverkøb. Træværket er dry-brushet med snakebite leather og washet med brun og rød wash fra vallejo. Jeg ved ikke lige hvor meget mere jeg gider at gøre ved dem, udover måske lige at highlighte træværket og give murværket lidt wash hist og pist. Projektet har trukket grumme i lang drag, så man kommer til et punkt, hvor de bare skal være færdige.

Her er lidt billeder. Spillepladen de står på måler ca. 4 x 5 fod, så de fylder godt hvis de skal stå som grundplanen er tænkt.

/Mikkel

Medusa

Virkelig flot terrain.

rigtig godt lavet. ;D
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

mikkelS

Tak, tak!

Har også et hængeparti med mit comm-link fra sidste sommer, som jeg endelig har taget tilløb til.

Problemet var at jeg gerne ville lave en rund samling mellem platform og parabol, så det kan dreje lige som tårnet på en leman russ. Løsningen har ladet vente på sig, men nu har jeg haft spendér-bukserne på og venter på sådan en svend her fra tyskland:

Med den kan jeg blandt andet lave cylinder-former ud eps skum, så forhåbentlig er min lykke gjort. Jeg og så skulle jeg også gerne få sprøjtet en masse andet terræn ud af ærmet.

Nå, men til at fordrive ventetiden, er jeg så småt gået igang med at lave bygninger, til genopførelsen af slaget om Stalingrad, hensat til 40K-land. Kirken ovenfor er første skud, men jeg kunne selvfølgelig ikke nære mig for at påbegynde næste projekt - en tank-workshop. Her er de første skridt på vejen:

/Mikkel

merlin

Hold da op det ser sgu spændende ud, jeg kan se at du har prøvet det før.
Bruger du rough coat på dine bygninger?

mvh. merlin

Medusa

ser godt ud, glæder mig til at den parabol færdig. ;D

hvad bruger du til porten? er det noget plasticard eller??
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

mikkelS

Quote from: merlin on 23 February, 2011, 22:23:37
Hold da op det ser sgu spændende ud, jeg kan se at du har prøvet det før.
Bruger du rough coat på dine bygninger?

Yep, er også selv spændt på hvordan resultatet bliver. Har en tendens til at slække lidt på indsatsen, når projekter begynder at se færdige ud ;-)

Kirken har fået en grov spartelmasse for et give lidt tekstur og lave rundninger der hvor de forskellige lag skumpap er samlet. Derefter en omgang sort Pebeo Gesso og en grå drybrush fra en farveprøve fra røverkøb.

Quote from: MKB-build on 23 February, 2011, 22:47:00
ser godt ud, glæder mig til at den parabol færdig. ;D

hvad bruger du til porten? er det noget plasticard eller??

Parabolen har for alvor samlet støv, så den må gerne snart være andet end wip ;-)

Porten er lavet af noget præget karton jeg fandt i Tutein og Koch. Tror jeg gav en 20'er for et A4-ark. Det findes også i plasticard, men med karton har jeg muligheden for at bøje det, så man kan efterligne hvordan den slags porte fungerer i virkeligheden f.eks. at de blive rullet sammen oppe under loftet. Det var tanken, men jeg ved ikke om jeg ender lave det. Man kan evt. også bruge bøljepap, selvom det er en anelse større i bølgerne.

/Mikkel

mikkelS

Mit nye legetøj er ankommet, og i samme åndedrag måtte jeg også lige se om Øbro trælast stadig havde EPS skum på lager...det havde de ;D

Hot wire cutteren er købt  hos fluidonline i Tyskland, og EPS skummen stod mig i 238 spir hos Øbro Trælast. Så skulle weekendens underholdning være sikret!

mikkelS

Har lige fået færdiggjort en oldschool bunker til 40K, som de så ud i 2 ed. Den blev efterspurgt blandt dem jeg spiller med, så jeg gav den et shot. Forestiller mig 2 stk mere til at gøre det ud for en forsvarslinie sammen med nogle tank-traps af en art. Tror også jeg undlader at smide en base på, så den kan bruges til spilborde med forskelligt tema.

I får lige den lige med og uden maling. Formen er skåret på hot wire, døren og hatchen på taget er lootet fra en 2 ed. rhino.

Har også eksperimenteret med at lave klippestruktur i xps-foam'en. Fik en idé om at trykke almindelige sten ind i overfladen og derigennem snyde sig til en detaljeret struktur. Jeg fandt nogle skarpe sten, og fik lavet en struktur, jeg var tilfreds på en 20 minutters tid. Derefter en sort grunder, og drybrushet først med en okker og til sidst et par nuancer af grå. og så lidt flock i bunden. Her er resultatet...

Resultatet er jeg ganske godt tilfreds med, og drømmer allerede om næste spillebordsprojekt. Men det bliver nok ikke foreløbig, med alle de andre hængepartier i bloggen.

/Mikkel

Wizz

Quote from: mikkelS on 16 March, 2011, 21:36:39
Har også eksperimenteret med at lave klippestruktur i xps-foam'en. Fik en idé om at trykke almindelige sten ind i overfladen og derigennem snyde sig til en detaljeret struktur. Jeg fandt nogle skarpe sten, og fik lavet en struktur, jeg var tilfreds på en 20 minutters tid. Derefter en sort grunder, og drybrushet først med en okker og til sidst et par nuancer af grå. og så lidt flock i bunden. Her er resultatet...

Resultatet er jeg ganske godt tilfreds med, og drømmer allerede om næste spillebordsprojekt. Men det bliver nok ikke foreløbig, med alle de andre hængepartier i bloggen.

/Mikkel

Det der er fucking awesome! Andet er der ikke at sige - Kæmpe thumbs up!
Wizz aka. Simon Juul Larsen

merlin

Ja det ser sgu rigtig godt ud.
Har også set en video på you tube, med nogle gutter fra wyrd der har lavet en hel spilleplade udfra dette
princip. :D, har du set den, eller skal jeg se om jeg kan hitte linket igen?

mikkelS

Quote from: Wizz on 16 March, 2011, 21:55:10Det der er fucking awesome! Andet er der ikke at sige - Kæmpe thumbs up!

Tak, tak!

Quote from: merlin on 20 March, 2011, 17:35:58
Ja det ser sgu rigtig godt ud.
Har også set en video på you tube, med nogle gutter fra wyrd der har lavet en hel spilleplade udfra dette
princip. :D, har du set den, eller skal jeg se om jeg kan hitte linket igen?

Fedt nok, den må du gerne linke til, hvis du har den lige ved hånden.

Min egen tanke var egentlig bare at det terræn man placerer på pladen skal laves med metoden, men det er da oplagt at bruge det på hele pladen...Eneste hage er bare at prisen pr. plade ligger på 240 spir, så det kan godt blive en lidt dyr affære...måske hvis metoden virker på almindelig flammingo?

/Mikkel

mikkelS

Lidt wip-billeder af 2 bunkers mere.

Første med comm-link, som er magnetiseret, så man kan spille uden parabol på taget, og så den kan tages af under tranport. Bunkeren bliver beklædt med et tyndt lag spartelmasse, så man ikke kan se samling mellem de forskellig lag skum, og så man ikke kan se magneten på taget.

Næste med defence-laser, som er lavet af et par 2. ed predator lascannon incl sponsons. Den er ligeledes magnetiseret i bunden og mellem base og kanon, så den kan rotere.

Satser på at have dem færdige til et par venners apoc-slag om en 2 ugers tid. Altid rart med en deadline, så man kan rubbe neglene lidt...

Hygge!

/Mikkel

Kapersfingeren

Bordet jeg sidder ved har lige rejst sig ca. 10 cm....shit noget fedt terrain. Hvad koster sådan en maskine du har købt som kan skære i styropor og lign??

mikkelS

Quote from: Kapersfingeren on 10 July, 2011, 18:03:44
Bordet jeg sidder ved har lige rejst sig ca. 10 cm....shit noget fedt terrain. Hvad koster sådan en maskine du har købt som kan skære i styropor og lign??

Tak tak!

Jeg købte denne pakke for ca. 100 €

mikkelS

Også tager vi lige en runde mere i terræn-karusellen:

Bunker med defence-laser

Bunker med comm-link

Træer

Klipper

Spillebord

Enjoy!

/Mikkel

Sean

Det er virkeligt noget lækkert terræn du har fået lavet!