News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mikkelS

Så har den knapt så stive jord-beton-arbejder været på arbejde, og første 2x4 sektion af spillebordet er ved at tage form. Jeg er gået helt bort fra at bore med dremel direkte i mdf'en

Istedet har jeg klæbet 3mm depron plader på bagsiden af mit gamle ørken-bord med montagelim. Herefter har jeg så tegnet mønstret op med blyant. Ved at trykke let med blyanten kommer der en tilpas dyb rille. Jeg har valgt et mere simpelt mønster end sidst, for at det ikke skal tage for meget opmærksomhed på det terræn stykker der kommer ovenpå. Og her er billeder af første del af processen:

Tak fordi du kiggede forbi!

Wizz

Kanon! Glæder mig til at se mere. :)
Wizz aka. Simon Juul Larsen

TF Riley

Hej Mikkel,

Lækkert arbejde! Jeg og min ven Kristian er i gang med et lignende projekt men kæmper med at finde den rette lim. Montagelim, det er godt?

Glæder mig til at se mere...

Mvh,
Thomas

mikkelS

Quote from: TF Riley on 06 May, 2013, 11:00:18Jeg og min ven Kristian er i gang med et lignende projekt men kæmper med at finde den rette lim. Montagelim, det er godt?

Ja, jeg kender godt problemet. Har selv ødelagt adskillige terrænmodeller, da jeg gik på studiet, hvor pladerne kommer til at warpe som ind i helvede.

Jeg oplevede ikke nogen problemer med montagelim, og styrken er ret så høj. Jeg fandt denne her pattex no more nails i røverkøb til 100,- for 3 tuber/rør.

Man skal også have såden en sprøjtepistol som man bruger til at fuge med. Jeg gav pladerne striber i af lim langs kanterne og et par diagonalkrydser, og spartlede det ud til at tyndt lag. Det limer ret hurtigt også, så man skal ikke fedte for meget rundt med emnerne.

Der gik 2 tuber til et 4x8 fods bord. I rene materialerer (mdf-plade, depron-plader, lim) er der vel for 300,- kr

TF Riley

Lyder godt! Jeg må forbi en røverkøb i morgen, kan jeg se. Mangler også cementfiller.

mikkelS

Har arbejdet lidt videre med mit eldar terræn. Søjlerne er blevet skrottet, til fordel for planer om at lave nogen nye. Jeg synes at de første var lidt for en-dimensionelle. I mellemtiden har jeg eksperimenteret lidt med maling af basen.

Tanken var at der skal strømme energi ud under grundplanet og langs linier i overfladen. Jeg har brugt airbrush med lidt forskellige nuancer, sådan lidt frem og tilbage, men kunne vældig godt tænke mig lidt feedback eller lidt tutorials på hvordan man skal gribe det an, da jeg ikke har prøvet det før. Her er lidt billeder:

JustSimonsen

Helt vildt fed blog! Det er alt det man kan surfe forgæves efter i timevis, samlet under ét tag. Pyntebarksbaser incoming!

mikkelS

Quote from: JustSimonsen on 28 May, 2013, 10:22:56
Helt vildt fed blog! Det er alt det man kan surfe forgæves efter i timevis, samlet under ét tag. Pyntebarksbaser incoming!

Fedt at du kan bruge mine terræn-sysler til noget. Udover pyntebark, kan du også bruge kork-bordskånere fra ikea og evt føtex. Det brækker du bare i passende stykker ligesom med pyntebarken.

/Mikkel

mikkelS

Jeg har kastet mig over at snitte lidt bakker (igen!) Foruden den almindelige hobbykniv, er det her mine "tools-of-trade"...

Stål-børste, sten og østerskal. Sidstnævnte har ligget i min bitz-samling uden egentlig formål, indtil jeg tænkte at den kunne bruges, til at lave spalter i klippen. Den er forholdsvis skarp og samtidig ujævn. Perfekt til et tilfældigt mønster. Og her lidt wip inden der skal maling på:

Og som en sidebemærkning har jeg puslet lidt videre med lidt eldar-arkitektur, til min eldar-piece...

/Mikkel

mikkelS

Knægten har set Cars hele ferien, og så kunne det ikke være anderledes end at fars sommerferie-projekt skulle blive en et bane til legetøjsbilerne. I forrige apocalypsebog foreslår de vinylgulv til at lave veje med, så afsted til tæppehandleren i dette tilfælde garant tæpper i Kastrup, hvor jeg fik neglene i en strimmel vinyl i en slags granit-farve, der egentlig også går an som asfalt. Her er resultatet:

Og en detalje af vinyl-overfladen:

Men det stopper selvfølgelig ikke med juniors biler. Har købt nok til at lave veje en hæderlig størrelse apoc-bord, med dobbeltrettet und alles. Fortsættelse følger...

Corran_dk

Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

mikkelS

Så dumpede der en ny spraygun med større template ind ad døren, så der kunne ske noget med mit city scape spillebord. Efter en eftermiddags tid blev det grundet og første 2 lag gråtoner, og jeg må sige at den nye gun virker upåklageligt, om end kompressoren kom på overarbejde. Her er lidt billeder:

Næste skridt er en sidste lyse-grå highlights med spraygun og weathering som med min city scape tiles.

mikkelS

Og så kom der lidt mørke toner på pladerne og en afsluttende weathering med oliekridt og wash. Efter ande session med denne her fætter, få jeg sige det er en fornøjelse at arbejde med. I mit næste liv skal jeg sgu være auto-lakerer.

mikkelS

Og så blev det tid til at færdiggøre lidt accessories til spillebordet, der har stået og samlet støv siden vinter. Det har egentlig bare været et spørgsmål om at få knaldet lidt flere detaljer på  i form af nitter, bolte, stige mm. De første 2 er dømt klar til maling

Første er et par konserves dåser der har fået en overhaling med nitter og pap og base i mdf. Billederne blev lidt lousy kval, men håber det går.

Den anden bit der blev færdig er også en silo af en art i stil med dåserne. Jeg ville gerne have en der var lidt større i diameter end de øvrige for variationens skyld. Jeg har skåret grundformen ud med en hot wire cutter og limet en slags bølgepap omkring.

Stigen er lavet m 1 mm tråd og 2mm plasticrør. en teknik jeg så inde på et andet forum. Gelænderet på toppen var et eksperiment med T-profiler og 2mm plasticrør og Kloaken er et stykke vvs-rør

chrjensen

Super fedt terrain. Der er bare noget sjovt over at airbrushe store flader - selvom det sviner pænt meget hvis man gør det indenfor.
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Wizz

Wizz aka. Simon Juul Larsen

mikkelS

Quote from: chrjensen on 10 September, 2013, 21:28:52
Super fedt terrain. Der er bare noget sjovt over at airbrushe store flader - selvom det sviner pænt meget hvis man gør det indenfor.

Ja, de store flader er ganske fornøjelige. Omvendt gik jeg pænt kold i at give pladerne weathering med pensel, så det går vidst lige op.

Airbrushing i spisestuen er ikke noget man kommer i kridthuset af hos fruen, så det vil jeg slet ikke begive mig ud i. Jeg tog ud til de gamle imens de var på ferie, og malede dem under halvtag i carporten.

mikkelS

Quote from: Wizz on 11 September, 2013, 09:34:44
Ser godt ud! Fortsæt :P

Tak tak. Har allerede et par mere næsten færdige til maling, hvor der kun mangler lidt. Men det duer ikke at lægge alle sine opdateringer i en enkelt post  8) Jeg ser om det kan blive færdigt i aften.

/mikkel

TF Riley

mikkelS

og sidste stykke terræn i silo-føljetonen. Detaljerne er lavet som de andre stykker, her har jeg bare brugt et gammelt pap-rør ala dem der er omkring whisky-flasker. Denne her var der desværre bare olivenolie i. Måske mangler der lige noget rør-værk, der går ud fra den i en af enderne. Her er lidt billeder:

King_Cuttuk

TF Riley

En klassisk og nærmest obligatorisk detalje med det ødelagte rækværk :) Og høj standard, lækkert stykke terræn!

Tore Bolhøj

Jeg er stadigvæk stunned and shaken over den parabol-antenne du byggede. Du må være matematisk student, for jeg har godt nok ingen chance for at udregne vinkler til sådan en! Keep up the good work,
Tore
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

mikkelS

Tak for kommentarerne

Quote from: TF Riley on 13 September, 2013, 09:06:32
En klassisk og nærmest obligatorisk detalje med det ødelagte rækværk :)

Ja, det hører sig til. Men det er sgu en sjov proces først at bygge det hele op, og så begynde at smadre det igen. Men ofte er det det, som lige gør en stor forskel.

Quote from: Tore Bolhøj on 13 September, 2013, 09:08:22
Jeg er stadigvæk stunned and shaken over den parabol-antenne du byggede. Du må være matematisk student, for jeg har godt nok ingen chance for at udregne vinkler til sådan en!

Ja, det var udfordrende dims at lave. Fik inspirationen til den fra den gode gamle 20-sidede terning ad&d-dagene.