News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TF Riley

Amen, jeg får jo fugtig boller. Det er jo både spilbart og fedt samtidig med det trækker reference tilbage til 2nd 40k - lidt rubble og andet snavs vil gøres sig godt. Jeg vil gerne se det med fingrene til en evt. terrænsammenkomst  ;)

mikkelS

Ja 2nd ed er for os hvad modeltog var for den fædrene generation...Ren nougat for den indre hobbyist.

Sinky

Stor ros for alle de fine detaljer....Min hjerne går i stå efter jeg har sat et par kasser elle rør på en mdf-plade. Det er alle de små ting(og dem der tager lang tid) som virkelig gør terrænet lækkert og realistisk.

Well done!

mikkelS

Mens vi venter på at manden får taget sig sammen til at male sit terræn, er her et par billeder af den oprindelige tanke med mine city scape tiles. For at kunne variere måden terrænet stilles op på, er hensigten at der skal være mulighed for at sætte forskellige stykker terræn ovenpå. Her er lidt billeder af de muligheder der er indtil videre:

Der også et par mindre stykker på vej, så man ikke behøver at spille hele pladen fuld hver gang. Dem må I have tilgode til en anden opdatering.

Hygge!

/Mikkel

mikkelS

Har stykket et bonus piece sammen af lidt tilfældige halvfærdige bitz jeg havde liggende fra tidligere projekter.

Toppen er den oprindelige platform til min satelite dish fra snart mange indlæg siden og siderne skulle holde en catwalk i et garageprojekt jeg startede op men aldrig kom videre med. betonfundamentet er støbegrater fra mit første forgeworld-køb og basen er bagsiden af en gammel billedramme

Her er et par vinkler mere...

Og jeg kan da se at jeg er blevet ekspert i at tage slørede billeder. Planen er at der skal en slags elevator/lift på siden og et tårn til værkføreren på toppen. Og ellers lidt rør på siden etc.

Hygge...

/Mikkel

mikkelS

Så blev der smidt lidt farver på i en fart...skal til 40K apoc i weekenden, så tiden er knap med at få alt færdigt, så jeg erkender at der muligvis er sjusket lidt med paint jobbet. Here goes...

Den har fået en gang sort grunder, og et lag grå som ikke helt er dækkende i krogene. Derudover har jeg været "liberal" med et rustfarvet oliekridt. Først bliver det kørt hen over det flader og kanter, så der bliver afsat nogle tydlige markeringer og streger. Derefter pensler jeg med en tør pensel for at blende farver efter behov. Til sidst har jeg taget et sort oliekridt og skrabet det af med en kniv, så det bliver til pulver og penslet det i hjørner og kroge.

Måske bliver der også smidt lidt decals på hvis jeg når det.

Hygge!

JustSimonsen

Super, super flotte og inspirerende værker. Bedste blog på powerfist pt :)

mikkelS

Takker ydmygt. Jeg får taget et ordentlig kamera med til weekendens apoc så I kan få nogle billeder af lineup med spille plader und alles

mikkelS

Cathedral revisited

Til weekendens apoc-slag fik lejlighed til at kigge på et ældre piece jeg lavede for en del posts siden, min katedral. Allerede a jeg færdiggjorde det i sin tid, synes jeg det var lidt bart, og har aldrig rigtig været tilfreds med malingen. Planen var dengnag at smide en etage mere ind, så den ikke bare er en los-blocker. Jeg ligesom bare aldrig videre med den.

Nå fast forward 2 år, og jeg tænkte at den som minimum skulle have en tur med min spray-gun, for et bringe malingen in-sync mde mine nye spilleplader. Så  snubler man over en pose på loftet, hvor jeg allerede har snittet vægge til en mindre kirke, der bare aldrig kom videre. Væggene havde de samme vælvinger som katedralen, så jeg tænkte om de ikke lige kunne tweakes lidt og bruges for at spiffe den lidt op. På billederne nedenfor kan I se hvordan det er gået indtil videre.

De er langt fra færdige endnu. Jeg vil gerne have en del mere rubble på, så man kan komme op på første sal via en kollapset del af katedralen. Derudover skal de nye etager lige have lidt mere tyngde, så de ikke ser så tynde ud.

Det er lidt en fornøjelse bare at hygge-lime bitz på her og der, på noget hvor grundstrukturen allerede er på plads.

Det var vidst hvadx jeg kunne underholde med for denne gang.

Hygge!

King_Cuttuk

Rigtig lækkert. Det sætter lige prikken over I'et når der skal leges med dukker.

mikkelS

Quote from: King_Cuttuk on 14 October, 2013, 14:31:09
Rigtig lækkert. Det sætter lige prikken over I'et når der skal leges med dukker.

Ja, den så sgu lidt fersk ud, så jeg var selv overrasket over effekten ved lige at smide lidt ekstra på.

mikkelS

Cathedral-revisited

Lidt flere slørede billeder troldmandens værksted. Jeg ved sgu ikke om der er ved at gå for meget necromunda i den, men sjovt er det, bare at lime random bitz på.

Hygge!

mikkelS

Som lovet er her et par skud af mine seneste projekter i højere kvalitet.

Hoppe

Superflot terræn. Vi vil se mere! Gerne et helt bord... men synd at du ødelægger det flotte bord, ved at besudle dem med ulækre Eldarfigurer! Fy!  :)

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

mikkelS

Quote from: Hoppe on 26 October, 2013, 16:31:43
Superflot terræn. Vi vil se mere! Gerne et helt bord... men synd at du ødelægger det flotte bord, ved at besudle dem med ulækre Eldarfigurer! Fy!  :)

Hoppe

Beklager at mit terræn ikke er hærkoordineret eller vice versa ;)

Og så var der det der med et line up af hele bordet. Glemte selvfølgelig mit kamera da pladerne blev indviet. Fløj under radaren med et sideprojekt der skulle være færdig op til spillet. Værten for spillet er lige flyttet i hus, og han skulle da ikke have en undskyldning for ikke at invitere på besøg til spil fremadrettet, så jeg har været igang med at lave et tvillingebord i samme stil som det første bord.

Bordet blev lavet efter samme koncept, men der skulle lige prikken over i'et  belægningen, en ørn selvfølgelig. Ingen post uden billeder, så her er lidt...

først en fotokopi i passende størrelse, hvor der presses med en blyant langs kanten

Og hvad der skete under papiret...

og lidt maling...

Stemningsbillede...

Go' søndag
/Mikkel

Dorner

40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Doktorevil

Jeg har købt sådan en Dermer dims til at file og bore med :) Men hvordan laver du de flotte lige streger? Bare dygtig med hånden:)?

Gudbjart

Ser lækkert ud. Bare jeg havde plads :-)

mikkelS

Quote from: Doktorevil on 28 October, 2013, 14:50:44
Jeg har købt sådan en Dermer dims til at file og bore med :) Men hvordan laver du de flotte lige streger? Bare dygtig med hånden:)?

Brug en stål lineal til at køre langs. Det kræver stadig lidt øvelse, at undgå at den vandre, men uden er det helt umuligt at få det lige. Og tegn dit mønster op inden

Derudover er jeg faktisk også sluppet afsted med at skære med en kniv i mdf, istedet for at bruge min dremel.

Snakker vi skum, som pladerne er lavet af, så kan du nøjes med at trykke med en blød blyant. En dremel vil køre det helt i smadder.

/Mikkel

Doktorevil

Jeg har nogle tæt komprimeret plader, af et sjovt materiale :P De er virkelig lækre at arbejde med :)!

mikkelS

Quote from: Doktorevil on 28 October, 2013, 18:48:05
Jeg har nogle tæt komprimeret plader, af et sjovt materiale :P De er virkelig lækre at arbejde med :)!

Er det noget du kunne tage et billede af? Det kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad er for nogen...

/Mikkel

Doktorevil

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=66850.0

Jeg har lidt billeder af dem her i. Man kan snitte i dem som var det træ, de er en smule flexible og skrumper ikke ved maling, spray eller andet. De kan lægges i vand og slibes efterfølgende for at gøre dem "flok" ru. De er et drømme materiale :)

Heldigvis har jeg 2 x A2 plader tilbage :D!

mikkelS

Det lyder som om det er det samme materiale jeg har brugt til mit bord. Det er fantastisk at arbejde med. Har dog ikke lige prøvet den arbejdsgang du beskriver inde på din blog.

mikkelS

Så blev det tid til at lave lidt rubble pieces. Jeg er lidt idéforladt på den front, men det er blevet til 4 stykker indtil videre...

Nårh ja, så har min garage til min leman russ fået tæv weekenden som følger:

mikkelS

Så røg der farver på kirken og garagen. Kan se at jeg skal have øvet mig på det der masking, når man airbrusher. Det gør mindre at man ikke gør det på terræn, men det blev alligevel en kende sjusket, hvor der er malet træ. Det står øverst på to do listen at rette op på ved næste maler-session.

Derudover har jeg forsøgt med en ny hjemmelavet airbrush thinner afg 1 del glycerin, 3 del isopropyl alkohol og 4 del dem. vand. Det fungere egentlig ganske ok, og malingen for en bedre konsistens end ren dem. vand.

Nå, nok snak, her er billeder:

Hygge!

/Mikkel