News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Codex: WH og DH til fri download fra GW

Started by Hesse, 23 June, 2010, 14:07:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Flashgit

Eller kan det være fordi franskmænd ikke kan vinde krige uden hjælp ;D
Waterboarding at Guantanamo Bay sounds super rad, if you don't know what either of those things are.

Kexplosion

Quote from: Hesse on 24 June, 2010, 15:20:13
Som altid laver GW mega fuckups når de skal oversætte ting.

Den engelske er altid den korrekte.

Jeg tror franskmændene ville være uenig.  ;D
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

Ryback

Iflg. den ekponentielt voksende tråd om emnet ovre på BoLS, så har både den tyske, franske, spanske og italienske version af DH .pdf'en de "gamle" regler for allies med DH. Det kunne jo tyde på en fejl i den engelske version.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Tulsa Doom

Ahahahaha, det er så sjovt. Bitter humor er nu engang den bedste.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Doktor Helge

suk... hvad har de dog gang i..
Når de endlig tænker at de vil udgive den i pdf.. så kunne de i det indste gøre sig den ulejlighed at opdatere codexet.
Det er jo bare en kopi hvor de har klippet og klistret lidt..

eksempler:
Stormshield 4+ invul imod en fjende i nærkamp
Assult cannon Assult 3
Psycgic hood: range battlefield.

De har faktisk INTET gjort for at få deres genoptryk up to date med 5th edition.
Det er er nok bunden af de makværk man engang imellem ser fra GW !
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

PingPong

http://www.games-workshop.com/gws/content/blogPost.jsp?aId=10500141a

Hahaha. Det sjoveste er sgu da næsten at deres "Blogger" snakker om hvor meget han nu, med codex-releasesne, har lyst til at tilføje Storm Troopers til sin hær.

Hvilket han ikke kan xD

Jeg <3'er GW
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Sicarius

Quote from: PingPong on 25 June, 2010, 11:55:35

Hahaha. Det sjoveste er sgu da næsten at deres "Blogger" snakker om hvor meget han nu, med codex-releasesne, har lyst til at tilføje Storm Troopers til sin hær.

Hvilket han ikke kan xD

Jeg <3'er GW
nu snakkede han om at han ville have en (eller flere enheder) storm troopers til sin guard hær ::) så jo, det kan han jo godt (dem med ap3 vel at mærke...)
Charlie Staggemeier - jeg er ALTID PERFEKT, undtagen når jeg ikke er...

Kexplosion

Quote from: Sicarius on 25 June, 2010, 18:15:55
Quote from: PingPong on 25 June, 2010, 11:55:35

Hvilket han ikke kan xD

Jeg <3'er GW
nu snakkede han om at han ville have en (eller flere enheder) storm troopers til sin guard hær ::) så jo, det kan han jo godt (dem med ap3 vel at mærke...)

Yeps, der er dog også en lille forskel mellem Inquisitorial Stormtroopers og almindelige Guard Stormtroopers. F.eks. er Inquisitorials billigere per mand, må køre i Rhino, bære andre våben (Hellgun eller Shotgun vs. Hotshot Lasgun) og udstyre deres chef med WH wargear som en almindelig Guard Stormtrooper ikke har adgang til.

Om det så kan betale sig, tjaeh, det tror jeg ikke medmindre man lige står og mangler nogle BS 4 guardsmen med 4+ save som ekstra Troop Choices i sin Guard hær.

Det kan også være jeg tager fejl, har endnu aldrig sat mig ned for at lave en liste med allies af nogen art.  :-X

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

PingPong

Quote from: Sicarius on 25 June, 2010, 18:15:55

Har du jo nok ret i.. Synes så bare alligevel det er en underlig kontekst. Især når de flasher de der gamle Storm Troopers (Der dog efter min mening er usigeligt seje) :P

Men dumt er det i hvert fald, altså codex releaset. Det var en enormt god chance for at lave en hurtig opdatering, men det har de bare smidt væk
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

p.hansen81

altså hvem har skrevet den der blog på GW side for det er da også en lettere overdrivelse at sige

"As I mentioned yesterday, Codex: Witch Hunters and Codex: Daemonhunters are now available to download as a PDF (provided you're registered). If you don't game with either of the two, they're full of cool background information on the Imperium, the forces of Chaos and the 40K universe. And if you're likely to be gaming against a Witch Hunters or Daemonhunters army, then it'll be handy to know what you're up against"

Prip

(noob spørgsmål)
Så det her er alt der er i vente for DH og WH spillere i 5th ed...?
-.-' Jeg har ondt af alle de stakler som i så fald nu kan se frem til at spille ligesom de altid har gjort...
"Not my fault. Someone just put a wall there"

Kexplosion

Quote from: Prip on 29 June, 2010, 02:21:06
(noob spørgsmål)
Så det her er alt der er i vente for DH og WH spillere i 5th ed...?
-.-' Jeg har ondt af alle de stakler som i så fald nu kan se frem til at spille ligesom de altid har gjort...

Njaeh, der er ikke hørt meget specifikt, men der går rygter om at et "Inquisitorial-baseret" codex er i støbeskeen til release inden Dark Eldar, som er planlagt til Q4 2010 hvis jeg ikke tager meget fejl. Releasen af codexene som .pdf er sikkert for at spare GW for genoptrykninger af flere bøger som sandsynligvis ikke bliver solgt i butikkerne grundet rygterne om et kommende i sen-sommeren, uden at skulle trække hele figurlinjen tilbage (eftersom meget få køber figurer de ikke har/kan få regler til).

Man kan om ikke andet håbe at WH & DH på et tidspunkt bliver fikset lidt op til at være 5th. edition smarte og kan spille rigtigt med i "The Cool Kid's Club". :)

Nicolai Nygaard

der går nemlig rygter om Codex: Inquisition ude på det store internet, men det har vidst længere udsigter...

Jeg har dog hørt at de vil splitte lidt op i de nuværende codicii først og fremmest ved at lave Codex: Grey Knights!
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

PingPong

altså hvem har skrevet den der blog på GW side for det er da også en lettere overdrivelse at sige

"As I mentioned yesterday, Codex: Witch Hunters and Codex: Daemonhunters are now available to download as a PDF (provided you're registered). If you don't game with either of the two, they're full of cool background information on the Imperium, the forces of Chaos and the 40K universe. And if you're likely to be gaming against a Witch Hunters or Daemonhunters army, then it'll be handy to know what you're up against"

GW bloggen er en hypefest af dimensioner. Forestiller mig altid sådan en 11-12 årig unge der speedsnakker mens han basker rundt med armene og hopper hyperaktivt omkring. "GW ISSS GREAAAATTTT!!!!!"

Ud over det, så ryger det her citat lige i mit signatur:

Doktor Helge

Jeg skrev og brokkede mig til GW på deres mail adresse
og fik dette svar:

QuoteHi there

This is all correct.

It was not an errata type document. It was simply put online to provide
people to still use the current list
If they lost there codex etc or just wanted to try it out.

It would seem quite likely that there will be a new codex coming out at
some point as the models are still available and as such it is not
really essential to change the current rules for them.

Paul S
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

Krøldrup

Quote from: Doktor Helge on 30 June, 2010, 16:41:45
Jeg skrev og brokkede mig til GW på deres mail adresse
og fik dette svar:

QuoteHi there

This is all correct.

It was not an errata type document. It was simply put online to provide
people to still use the current list
If they lost there codex etc or just wanted to try it out.

It would seem quite likely that there will be a new codex coming out at
some point as the models are still available and as such it is not
really essential to change the current rules for them.

Paul S

Og det betyder vel så at bog codex stadig gælder og ikke pdf versionen?
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

PingPong

De er også kommet med et officielt statement et eller andet sted om at man stadig må bruge bogen, og at det på nettet bare er en service, så ingen alarm. Kan bare ikke lige huske hvor det står.

Synes dog stadigvæk det er en ærgelig spildt mulighed.

Suk suk suk
GW

Dexo

Det var nok også i deres Blog :)
The other point that seems to be causing the most confusion is whether or not the PDF versions supersede the printed versions. They don't: you should feel free to continue to use whatever resources you have available to play your games with; the PDF does not overrule or invalidate the printed Codex book.

Kexplosion

Fedt, så behøves jeg ikke at græde ned i mit øl længere.

Jeg har i et godt stykke tid overvejet at starte en lille IG/WH hær til min samling så mine CSM'er har nogen at skyde på, men har ikke villet comitte hvis de to figurlinjer ikke kunne bruges sammen længere grundet det reviderede codex - men det tyder jo på at man må bruge Allies som normalt iht. den trykte bog, så det har da lige reddet mine planer.  :D

En skam at GW ikke benyttede chancen til at genudgive bøgerne som opdaterede til 5th. ed. men det ville også være et meget stort arbejde sammenlignet med at fjerne alt fluff-teksten og bare skære bogen ned til dens mest nødvendige dele for at kunne spille hæren - uden ordentlig spiltest inden udgivelsen plejer det jo at gå ret galt *host* Emo-Englene *host*.  ;D