News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Ilithien leger med 8th edition High Elves

Started by Ilithien, 02 July, 2010, 15:11:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilithien

Velkommen til :)
Jeg vil i denne blog forsøge at komme med mine tanker omkring High Elves, forhåbentlig diskutere ideer, søge feedback på ideer. Bruge bloggen til bøde løs brain storming i retning af nye hær lister, men også til fin pudsning af lister. Så håber at der er et par stykker der er parat til at smide deres tanker her inde. I første omgang, er det begrænset hvilke muligheder der er, da errataen ikke er kommet endnu, men preview af bogen, har da givet mig/os muligheden for at få en ide om de generelle intentioner af spillet.

Tanker om 8th edition:
Der er rigtigt mange ting i den her edition, som jeg synes går den rigtige vej. Større blok enheder, større mængder af core, og mindre indlydelse fra helte i kampen. I like it. Magien ser også ud til at været blevet mere spændende, og glæder mig til at komme i gang med at teste forskellige kombinationer. Der er dog et par ting jeg ikke mener er for heldige, men håber det er noget jeg kan komme til at leve med. Her kan nævnes True line of sight, og nogle af common magic items, der virker platte. Men gennerelt ser det ud til at blive en edition styret af billige store blok enheder, helte der booster enheder, krigsmaskiner, blokke af monstre, og magi. Så ikke ret meget af det, mine kære smølfer har adgang til, så hvordan stiller det så de tapre krigere fra Ulthuan.

Tanker om High Elves i 8th edition:
Med deres army wide ASF regel, kommer High Elves til at re-roll to hit mod det meste, og det er det der kommer til at hjælpe dem, at de slår først mod stortset alt kommer ikke rigtigt til at betyde det helt store. Steder hvor ASF har betydning, vil være mod rester af store enheder, så der ikke er nogen der kan 'steppe up', eller mod mindre kavaleri enheder. Tror/håber at vi for vores slag op på lidt flere points, altså at f.eks. have 3.000 points som den nye standard, i stedet for de 2.250/2500 som den ligger på i dag. Der er kommet en del items, som om end ikke er essentielle for din hær, så kan være meget gode at have med. Som f.eks.:
Spell of Protection - [15 pts] Only one use, 4+ ward save against spell effect.
Potion of Stregth - [20 pts] Only one use, +3 strength.
Potion of Toughness - [20 pts] Only one use, +3 toughness.
Winged Curse ring - [35 pts] Flying creatures and their riders have to re-roll successful hits against bearer/unit
Large Obsidian amulet -[45 pts] Bearer gains magic resistance (3) = 4+ ward save mod magi.
Oven i det kommer der jo de små ting fra HE bogen, skiensliver, dragon horn, amulet of light, talisman of loric etc. Så der er sindsygt mange items man gerne vil have plads til. F.eks. kunne potion of Strength på en Swordmaster kaptajn give 3 attacks med styrke 8, der formentlig må re-roll to hit. Kunne da lige tage de første 3 wounds fra en drage.
Det ser ud til at store blok enheder er det nye, og det er jeg bare kæmpe fan af. Men hvordan stiller det HE? HE er jo en elite hær, så deres tropper er ret dyre, så dyre at selv en rimelig størrelse spear elfs hurtigt løber op i 250-300 points.

Core choices:
Seaguards: ser ud til at blive ret seje, da de kommer til at kunne skyde mange flere pile af, end de kunne i 7th edition. Så de ser også ret tillokkende ud. Men når alt kommer til alt, så vil man jo hellere have f.eks. en phoenix guard end en Sea guard :). Så hvis de skal med, skal der kun lige være til at dække core.
Archers:Må nu skyde i to rækker, så kommer til at fylde mindre, plus de kommer til at re-roll to hit, mod de meste så de vil få et boost (hvilket jeg også mener de trængte til, når de nu koster 12 points stykket.
Spear Elfs: 9 points, og muligheden for at kæmpe i 4 rækker med spyd, med ASF og re-roll to hit mod det meste, så skal de her gutter nok lægge alt små kravl ned.

Special choices:
Swordmasters: Yeah de kommer til at kunne dræbe endnu mere, for gennerelt flere attacks, og muligheden for re-roll to hit =win. Men de bliver efter min mening ringere her i 8th edition, deres styrke lå i at kunne fjerne dem der kunne slå på dem, det kan de ikke mere, og så gør det ondt at blive slået på, nå man kun er T3 og 5+ save. Samtidig for de heller ikke lige så meget ud af at kunne kæmpe i to rækker som de 2 andre enheder gør.
Phoenix Guards: Yes sir, jeg spår dem en gylden fremtid. 4+ wardsave, og nu flere attacks, de ser ud til at blive solide valg i en HE hær.
White Lions: Hmm, de er vel blevet lidt bedre, men det er alt andet i spillet også, så der er ikke sket det store her. De kommer også til at lide under det samme som Swordmasters.
Shadow Warrios: De var mega ringe før, jo de var! Og synes ikke de er blevet meget bedre. De kan da stadig harasse nogle warmachines, men de er efter min mening stadig alt for dyre.
Tiranoc Chariots: Ingen styrke 7 auto kill, det er jo good news, men til gængæld ser det ud til at kampe er noget der skal afgøres over flere runder, og så begynder chariots at miste deres potentiale.
Lion Chariots: Her så lidt en undtagelse til de om chariots, da den stadig smidder en del S5 attacks ud i runden, efter den har charget, så den er sgu stadig sej nok.
Ellyrian Reavers: Pre-game move på 12", hmm det er jo værd at overveje, men de kommer til at koste 20 points stykket, det er jo alt for meget.
Silver Helms: Nope, og så alligevel, til at lave lidt større kavaleri blokke er de jo værd at overveje.
Dragon Princes: Stadig seje, re-roll to hit, jo tak. Men lider også lidt under det samme som chariots, da deres styrke lå i at charge, og breake i samme runde, det for de sværere ved nu.

Rare:
Bolt Throwers: De er sgu stadig seje. Dog kan de godt kigge lidt misundeligt på andre krigsmaskiner med templates, der nu virkelig kan lægge noget press på store blokke.
Eagles: Tror ikke så meget på ørne mere, de var uundværlige i 7th edition, men med ændringen i re-direct ser jeg ikke helt samme mulighed i at kunne vinkle modstanderen. Som bait enhed til nogle frenzy enheder, er det selvfølgelig stadig muligt, men selv det er jo også blevet mere kontrolerbart.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ilithien

Liste 1 2500 points High Elves:
350   Archmage, lvl 4, Folariath's Robe, Talisman of Saphery, Staff of solidity
218   Noble, battle standard bearer, dragon armour, shield, elven steed, barding, battle banner. 
150   Mage, lvl 1, Loremasters cloak, Gem of Courage
338   32 Spear elfs, full command, banner of arcane protection
295   30 Spear elfs, full command
470   25 Phoenix Guards, full command, banner of sorcery, armour of caledor
475   25 White Lions, full command, skiensliver, Standard of Balance
200   2 x blot throwers.

Archmagen, er en af mine favorit builds, mulighden for at kunne tage stort set hvilken som helst karakter ud af spillet ved at lave challange, det er mest med for sjov, men det kan helt sikkert ogs? bruges. Standard BSB, skal i phoenix guards. Lvl 1 magen, var jeg lidt i tvivl om, men 2+ ward save mod alle spells p? mine white lions, s? ud til at v?ret noget de godt kunne bruge. Ville ogs? gerne have annulian crystal ind i h?ren, men at skulle have endnu en lvl1 mage med, begynder at tage for mange points i min helte sektion. De 2 core enheder er med som k?d skjold, de skal bare frem og l?gge pres p?. Phoenix Guards, er ret standard. White Lions, fordi deres cloaks kommer til at give noget bestyttelse mod mortere og andet skidt. 2 bolt throwers.... Tjah.

Liste 2 2500 points High Elves:
150   Mage, lvl 1, Loremasters cloak, Gem of Courage
218   Noble, battle standard bearer, dragon armour, shield, elven steed, barding, battle banner. 
400   40 Spear elfs, full command, banner of ellyrion
110   10 Archers
110   10 Archers
455   25 Phoenix Guards, full command, banner of arcane protection, armour of caledor
405   25 Phoenix Guards, full command
450   25 White Lions, full command, skiensliver, Standard of Balance
200   2 x blot throwers.

Minimalistisk karakter ops?tning. Mage i White lions, bsb i phoenix guards. s? er der en gang archers med, er ikke helt overbevist, er meget fristet til at lave dem om til spear elfs, og s? tage lidt fra den anden enhed, s? det bliver 2 store blokke ligesom i liste 1.
Battle Brother

Ilithien

Ide til liste 3:
Nogen jeg leger med lige nu, er en arhmage med vortex shard. Og ideen er lige nu, at det er min eneste karakter. Og s? bare en r?vfuld elvere der machere frem, gerne har tur 1 p? grund af skiensliver, og s? l?gger press p? i en alt eller intet agtig spille stil/ h?r.

Ide til liste 4:
Price med bow of the seafarer, archmage med vortex shard, dragon mage, og en lvl 2 tryller med loremaster's cloak. Det er et lidt anderledes (kan snakke om det, s? tidligt i forl?bet? :)), men dens store svahed ligger i at der er brugt rigtigt mange points p? de karaktere, og tror ikke der er points nok til de special choices man gerne vil have med.

Ide til liste 5:
Prince p? star dragon, dragon mage, bsb med battle banner. 2 drager og et battle banner, yes sir :D, Kommer dog formentlig til at lide under det samme som liste 4.

Liste 6:
355 Archmage, lvl 4, staff of solidity, sacred insense, Folaraith's robe
201 Mage, lvl 2, Loremaster's cloak, silverwand.
412 30 Sea guard, banner, musikant, warbanner, shields.
110 10 archers
110 10 achers
405 20 phoenix guards, full command, armour of caledor, banner of sorcery.
380 20 White lions, full command, dragon horn, banner of arcnane protection
217 12 Phoenix guards, champion, the skiens liver
100 Repeater bolt thrower
100 Repeater bolt thrower
50 Eagle
50 Eagle
Total: 2490.
Battle Brother

PingPong

Har lagt et monster af en kommentar til den ene af listerne der også har lidt med den anden at gøre ovre på min egen blok. Nævner det lige her i stedet for bare at Copy + Paste

Ser lidt i dybden på den anden liste imorgen: Skal lige ud på festivallen og opføre mig uanstændigt nu  ;D
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

Ilithien

Jeg opsummere lige din post her, og har svaret på det med de fæle goblins over i din tråd.

1: White lions, hvorfor???:
4 grunde. 1) De er seje rent fluffmæssigt. 2) Jeg kan godt lide figurerne. 3) De har styrke 6 så de kan true monstre og riddere, på grund af deres højere strength. 4) De kan holde til missile fire, i bedre grad end swordmasters kan. Ja Swordmasters dræber meget, men de dør altså stadig lige så let som en goblin med skjold ;)

2: Hvorfor 32 spyd elvere:
For at nå op på de 25%, og grunden til at de er så dyre, er at de har stadig kun T3 og 5+ save, så man må forvendte at der dør et par stykker. Men championen ryger sig nok en tur. Men du så hellere at de startede på 20-25, og så bruge de sparede points på nogle archers. Jeg tror jeg vil have det bedre med, at der skal dø lidt flere før de begynder at miste ranks/+angreb.

3: Armour of Caledor, på Phoenix Guard champion?
Challange, challange, challange. 2+ save, og 4+ warsave kan tage broden af de fleste krigere, så han er der for at dø for sine kamerater :)

4: Ørne:
Åha, tjah de var bare super seje i 7th. Men tvivler stærkt på at de har samme potentiale i 8th edition. Men det kan godt være at jeg skal forsøge at fine points til 2 styks, så de kan lægge press på nogle warmachines.

5: #25: Fordi det åbner for muligheden for at stå 7 bred, hvis det ikke giver modstanden flere attacks, er det jo nice lige at kunne få lidt ekstra angreb, uden at miste sine ranks. Samtidig er der igen råd til at der kan dø et par stykker uden at de begynder at miste deres slagkraft, hvilket jeg tror bliver meget vigtigt i 8th edition.
Battle Brother

Kristian

Af de tre special blokke ser jeg sword masters som den svageste. Phoenix guard er nok den bedste, men white lions er dæleme også gode. En rimelig blok af hver vil nok være at foretrække.

Jeg tror ikke at man skal undervudere Reavers, deres vanguard regel er helt fantastisk. Personligt ville jeg nok snuppe to gange 5 af dem. Ørne kommer stadig til at være gode. Om ikke andet så kan de være stopklods i en tur og man kan skam stadig vinkle.

Der er jo også en stubborn hjelm i den nye bog.
Prince med Vambraces of defence, den og 20 point tilovers. Sæt ham på en hest og giv ham GW og Dragon armour, så vælger han bare et regiment og begynder at tygge sig igenem det. Brugte en lignende prince i 6th ed med mine high elves. Nu er han endu bedre fordi han ikke autobreaker fra fear og terror.

Horde reglen virker bedst med tropper der slår meget ihjel, er på små baser og som er stubborn. Hvis dine tropper ikke kan det så er det bedst bare at være 5 bred så man bevarer steadfast så længe som muligt.

MVH
Kristian
Konge af Lethian!

Ilithien

Quote from: Kristian on 03 July, 2010, 08:35:06
Af de tre special blokke ser jeg sword masters som den svageste. Phoenix guard er nok den bedste, men white lions er d?leme ogs? gode. En rimelig blok af hver vil nok v?re at foretr?kke.
Jeg er helt enig, men hvad er i dine ?jne en rimelig blok, 20, 25, 30, 35+? Jeg h?lder mest til en 20-25 stykker.

Jeg tror ikke at man skal undervudere Reavers, deres vanguard regel er helt fantastisk. Personligt ville jeg nok snuppe to gange 5 af dem. ?rne kommer stadig til at v?re gode. Om ikke andet s? kan de v?re stopklods i en tur og man kan skam stadig vinkle.
Ja, jeg burde m?ske have en enhed af dem med, til at l?gge mere press p? de tossede warmachines.

Der er jo ogs? en stubborn hjelm i den nye bog.
Prince med Vambraces of defence, den og 20 point tilovers. S?t ham p? en hest og giv ham GW og Dragon armour, s? v?lger han bare et regiment og begynder at tygge sig igenem det. Brugte en lignende prince i 6th ed med mine high elves. Nu er han endu bedre fordi han ikke autobreaker fra fear og terror.
Hjelmen m? vel s? koste 25 points. Men det er stadig en prince til 250 points, som ikke sl?r de vilde ihjel. Men kan godt se det, hans egentlige job er at beskytte hjelmen.
Horde reglen virker bedst med tropper der sl?r meget ihjel, er p? sm? baser og som er stubborn. Hvis dine tropper ikke kan det s? er det bedst bare at v?re 5 bred s? man bevarer steadfast s? l?nge som muligt.
Alts? White lions der st?r 10 mand bred, swordmasters har flere attacks, men de for ikke lige s? meget ud af deres supporting ranks, og 30 S6 attakcs, der har ASF og Re-roll to hit, kan da godt true nogle at de der lidt sejere enheder.
Battle Brother

mr.schnakenburg

jeg har sansynligvis sovet i timen, men hvorfor i al verden kan high elves re-rolle både i nærkamp og i skydning? jeg mener, skydning for en enkelt enhed (magi) kan jeg forstå, men hvordan kan ASF have nogen som helst indvirkning på om man må re-rolle i nærkamp (skal man ikke her have Hatrede  ???)

tilbage til tropic...

jeg tror du vil komme til at mangle en kriger noble eller to, de behøver ikke at være ret dyre, men nærkampsgutter med magiske våben der forbedre deres styrke/giver flammeangreb eller lignede vil være effektive til at stoppe de nye store moster enheder som der vil komme nogle stykker af...

med hensyn til dine ørne, går der jo rygter om at der i det nye startsæt er en helt på griffon... det er naturligvis et noget dyrere udgangspunkt, men vil overvejende give en bedre enhed, som er mere fokuseret på ødelægelsen af fjendes tropper, noget som går fint i spænd med hvad 8ed går ud på
Proud member of Loftet Production

verden er i øjeblikket styret af økonomi, alt andet er sekundært

Ilithien

Quote from: mr.schnakenburg on 03 July, 2010, 10:54:02
jeg har sansynligvis sovet i timen
Det har du. ASF giver re-roll to hit, (alts? i 8th edition) hvis man har det samme eller mere i initiativ end fjenden. De m? heller ikke re-roll to hit med skydning (med mindre de kaster Curse of Arrow Attraction) men, det var ogs? ment som at de kan smide nogle S3 attacks afsted oven i at de har longbows.

jeg tror du vil komme til at mangle en kriger noble eller to, de beh?ver ikke at v?re ret dyre, men n?rkampsgutter med magiske v?ben der forbedre deres styrke/giver flammeangreb eller lignede vil v?re effektive til at stoppe de nye store moster enheder som der vil komme nogle stykker af...
En noble tror jeg ikke kommer til at flytte ret meget i en n?rkamp. Den eneste grund til at have helt med som elver, er for at f? items, der kan booste dine units. Eller det er s?dan jeg ser heltene, da elverne bare ikke har helte der kan uddele nogle t?sk.

med hensyn til dine ?rne, g?r der jo rygter om at der i det nye starts?t er en helt p? griffon... det er naturligvis et noget dyrere udgangspunkt, men vil overvejende give en bedre enhed, som er mere fokuseret p? ?del?gelsen af fjendes tropper, noget som g?r fint i sp?nd med hvad 8ed g?r ud p?
Alts? du vil have jeg skal have en helt p? griffon med? Jeg synes personligt ikke at dens stats er 200 points v?rd, specielt ikke hvis du sammenligner den med en drage, eller en star dragon f.eks.
Battle Brother

mr.schnakenburg

det er klart at en drage er bedre, men den er også noget dyre, griffonen er som sagt en dyr enhed, men den har samme fordele som andre monstre med impakte hits, men der er tale om en smagssag...

ifh til heltene, er det rigtig at de ikke er moster-nærkamps-psykopater som eksempelvis chaos eller black orks, men de har stadig mulighed for at bære våben, til skade mod enheder, som ellers vil være meget svære at holde mod, jeg tænker her på demons og eternal enheder, som jeg har fået det indtryk af at man før hen bekæmpede med combat resolution (normale enheder) eller med magi, men efter de nye magi regler har modstanderen som minimum halvt så mange dispel dices som man selv har power dices, hvilket i praktisk, nærmere vil betyde at magien bliver mindre pålidelig til at fjerne de om talte enheder, her kommer en helt med et magisk våben ind og vil kunne, omend ikke fjerne så skade enhederne tilstrækkeligt...

hvis ASF gør at high elves kan re-rolle i nærkamp (mere eller mindre per automatik, grundet deres høje I) hvad vil Hatrede så gøre for Dark Elves? da det jo nærmest var/er den primære forskel på de to racer 

Ilithien

Griffon er en smags sag, and I don't like the taste of chicken, synes simpelthen den er for dyr, så skal han op og ride på noget stort, så skal de sgu være en drage, der i det mindste kan holde til lidt tæsk.

De nobles kommer ikke til at flytte ret meget i nærkamp, fordi:
7th edition, alle havde 3 ranks, og banner. og hver side ente med at lave 3-4 kills, men helte kunne lave 3 kills selv, og derfor blev de meget vigtige.
8th edition, ranks og banner er det samme, men der kommer til at være så mange flere kills i luften, at de par kills en helt kommer til at lave, kommer til at betyde meget mindre. Samtidig vil storre blokke være stubborn, fordi de har flere ranks, og så hjælper de kills alligevel ikke det store.

Hatred giver stadig re-roll to hit. Så ingen boost til Dark elves der, men det var jo heller ikke lige fordi de havde brug for det.
Battle Brother

Belerophon709

Quote from: Ilithien on 03 July, 2010, 12:12:48
Hatred giver stadig re-roll to hit. Så ingen boost til Dark elves der, men det var jo heller ikke lige fordi de havde brug for det.

Jo, fordi downsiden ved Hatred (at man skal følge efter/overrunne), såvidt jeg husker, er fjernet.

Marcus

Ilithien

Ja det er vidst rigtigt nok. Men det skal man jo hellere ikke ikke for re-roll to hit som man har fået via ASF, det var mere det jeg mente, altså at DE ikke har fået noget for at kompensere for at HE havde fået et boost.
Battle Brother

Belerophon709

Et boost er der vel næppe tale om i det store hele med de nye regler for at fjerne casualties...?

Marcus

Ilithien

Ja det vil jeg så mene at der er. Det er klart at elverne nu ikke kan bruge den strategi de havde før med at dræbe nok til at fjenden ikke rigtigt kan slå igen. Men hvis tendensen bliver store blokke af billige (og derfor knap så gode tropper, goblins, slaves, skavens, murauders etc.) jamen så er det altså ikke noget mine spear elfs frygter, overhovedet. Jeg tror ikke HE problemer bliver at dræbe ting i nærkamp, deres problem ligger i at komme "helskinnet" over bordet. Det er warmachines og template attacks generelt jeg kommer til at frygte som HE spiller.
Battle Brother

Ilithien

Flere tanker:

1) MSU: Bare en tanke, den er n?ppe original, men er det noget man rent faktisk kan her i 8th edition. HE har ASF, s? man er relativt sikker p? at f? sine attacks smidt af sted. Samtidig m? bsb'ens re-roll nu bruges p? alle LD checks, og med enten LD 9 eller 10 over hele linjen, s? burde der ikke v?re specielt mange panics. Ved ikke om det er holdbart. men bare lige en str?tanke.

2) CORE: Er det en ide at spille med 3x20 spear elfs, i stedet for 2x30? Jeg t?nker at fjenden s? skal koncentrere sig om 3 enheder, i stedet for 2, hvilket kan v?re en fordel, og specielt med den m?de at VP gives p?? Det betyder selvf?lgelig, at de vil miste attacks og ranks allerede fra start n?r de mister tropper, men hvis fjenden koncentrere sin angreb her, betyder det jo at mine lidt dyrere tropper for de mindre ting smidt efter sig.

3) En enhed man vel bliver n?d til at pr?ve er en blok p? 40-45 phoenix guards. 4+ ward save, fear, og 30 S4 attacks, der m? re-roll to hit, kan presse en del. Det er selvf?lgelig 600+ points i en enhed. Men der er til g?ng?ld vidst heller ikke specielt mange der kunne t?nke sig at angribe s?dan en enhed. White Lions er som tidligere n?vnt ogs? en mulighed til s?dan en enhed, 30 S6 attacks... avs :)
Battle Brother

mr.schnakenburg

#2 tror absolut at tre enheder med 20 mand er bedre end 2 af 30, først og fremmest fordi at skulle de blive angrebet af en enhed på 40+, er det alligevel kun dem der er i base kontakt, som kan angribe. dertil kommer at tre enheder kan støtte hinnanden bedre en to, men det kommer jo an på spillestillen og slagets udformning  :)

Ilithien

Ja, nu ser jeg gerne snart at der kommer erratas :). Der er jo en del ting jeg lige mangler at få styr på.
Battle Brother

Ilithien

Liste 7:
Lords = 360
Archmage, lvl 4, Folariath's Robe, Talisman of Saphery, Staff of Solidity

Heroes = 201
Mage, lvl 2, Loremasters cloak, The Gem of Courage

Core = 760
36 Spear elfs, musician, standard, banner of arcane protection
20 Spear elfs, musician
10 Archers
10 Archers

Special = 872
20 Phoenix Guards, full command, armour of caledor, banner of sorcery
20 White Lions, full command, skiensliver, lion standard
6 Ellyrian Reavers

Rare = 300
Repeater Bolt thrower
Repeater Bolt thrower
Eagle
Eagle
Battle Brother

Ilithien

Så var den der, errataen! Og der var da et par lækkerier :)
HE beholder deres pris på common magic items, så dispell scroll er stadig 20 points.
Banner of Ellyrion, ser stadig ret sejt ud på en enhed dragon princes.
Book of Hoeth, er ret så god, den miscaster på 6-6, men ellers er der irresistible force på alle doubles (Fuck Teclis er sej!)
Staff of Solidity, fik et lille boost, men det er jeg da glad for da det ret ofte optrådte i mine builds :)
Speed of Asuryan, er sejere nu, det tillader ASF med great weapons, som så giver re-roll mod det meste. Havde forventet at det var sådan, men rart at det lige kom på plads.
Dragon armour, er immun til alt! flaming. Love it :)
Bow of the Seafarer og Reaver Bow, skyder med magical attacks, kan ikke huske om de også gjorde det i 7th. Tag den Lifetaker! :D

Skuffelse:
Der blev ikke givet rabat til core procenten, så HE skal nu have lige så meget core med som alle andre... SKOD! Men det går sgu nok.
Battle Brother

Larslau

Heldig vinder af Lethian (2015, 2017 og 2018)

Længe leve Mørksjæl:)

mr.schnakenburg

hmmm lifetaker skyder også med magical attacks...  ;)

Ilithien

Quote from: Larslau on 09 July, 2010, 15:31:12
Hvor har du fundet errataerne?

Lars
Dem har jeg skam fundet på GW's egen hjemme side, der hvor alle errataerne plejer at ligge :) :
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?categoryId=1000018&pIndex=1&aId=3000006&start=2

Quote from: mr.schnakenburg on 09 July, 2010, 17:54:54
hmmm lifetaker skyder også med magical attacks...  ;)
Dammit! :D
Battle Brother

Ilithien

Gennemgang af de nye lores:

Fire
Attribute = Ikke lige det vilde +D3 til power level, det er ok, men ikke derfor man skal tage fire
Signature = god fordi den kan flere ting, 3D6 S4 hits kan skade mange ting, skirmishers, wraiths... etc.
1. = Skod, kr?ver jo at din mage overlever en runde i n?rkamp med fjenden, and along came udd?deligheds mage.
2. = +1 to hit, og flaming og magical attacks, har sin brugbarhed, specielt mod dumme trolde :D
3. = ligesom i gamle dage, bare d?rligere da der kommer f?rre paniks :(
4. = kastet p? 10+ og mulighed for at smide nogle angreb efter dem der stiller skaven slaves i en 5*20 formation
5. = rigtig god, en opgraderet version af firewall.
6. = tjah og f? s?dan en smidt afsted i f?rste tur, hvor modstanderen m?ske st?r lidt t?ttere end han synes om, der er den ret nasty

Beast
Attribute = thx, det er s? ubrugligt for mig, takker!
Signature = 1+ S og +1 T, s? ser spear elves lige pludselig ret gode ud :)
1. = 5+ 2D6 S2... tjah
2. = +3T til en karakter, det har potentiale.
3. = Kan blive til en mobil great cannon, i like it.
4. = -1 til hit for fjenden, + dangerous terrain test p? 1+2, skam jeg ikke har noget der tvinger modstanderen til at charge.
5. = +3 S og +3A. tjoh, det vil da se meget fint ud p? nogle elver karaktere, 7 S 9 attacks, det har da potentiale, med ASF og re-roll to hit.
6. = Havde man nu bare ikke ogs? tabt wounds n?r man kommer tilbage til normal form.. s? var den sej :D

Metal
Attribute = Anti armour, som mine S3 archers og spear elves kunne have brug for.
Signature = Anti ridder, chaos warriors, ironbreakers etc. / steam tanks spell
1. = Dejlig at smide p? store enheder man regner med at komme i kamp med, goblins, slaves etc.
2. = +1 to hit, n?r man ogs? har re-roll to hit, magiske angreb og armour piercing, dejligt boost
3. = scaly skin (5+) mums siger mine elvere, og med mulighed for at kaste den p? alle enheder inden for 12" = nice
4. = character sniping, for det meste kan det bruges til noget.
5. = -1ws, -1bs, -1as, kunne v?re dejlig at smide p? empire swordsmen inden man skulle i kamp med dem med sine spear elfs.
6. = fjern en tredjedel af en enhed spell, tjoh det er ogs? h?rdt nok.

Light
Attribute = d6 ekstra hits mod undeads og daemons = ok
Signature = en fireball, den kan man jo altid bruge. og har god potentiale mod ze evil ones
1. = nice nok et sjold mod skydning.
2. = WS 10 og I 10 til mine tropper der har ASF, tjoh det er sgu meget godt.
3. = Muligheden for at g?re enheder/h?ren unbreakable, nice nok
4. = Anti action spell, har helt sikkert potentiale.
5. = Ret sej mod daemons, og med flere light mages.. uff.
6. = Dobbelt movement, og 1 attack mere... tjoh sejt nok, men det er jo kun front rank der kan bruge det.

Life
Attribute = Gratis healing af sine ting n?r man kaster spells.. nice! :D
Signature = 5+ regeneration.. ret godt.
1. = Tjah ikke det fedeste, men kan da bruges til at smadre ting i skove (wood elves!)
2. = +2 T, det siger mine elvere ikke nej til.
3. = remains in play boost, sejt! og chance for at ignorere miscast, rocker godt spell.
4. = naaah, men igen med ud?deligheds mage er det da meget sjovt.
5. = virker for dyr, da den ikke kan heale drager og andre sjove ting.
6. = S test eller d?, den er sgu ret h?rd. Dog ikke lige det vilde range.

Heavens
Attribute = Anti flying, men skal spellen v?re succesful for at man for bonussen? Dumme GW
Signature = den kan da bruges, meeeen s? sejt er det heller ikke.
1. = Den er ret sej, specielt fordi den kun er 6+.
2. = Skubbe spell, ret sejt.
3. = uha, den omvendte af etter spellen, cool.
4. = D6 S6 hits, hmm p? 10+ s? er det sgu lige f?r jeg hellere ville have haft en fireball.
5. = Den er insane, hvis den bliver kastet i stor version, men ogs? ret deadly i lille.
6. = Hvis man er lidt heldig, kan den da udrette en del skade :)

Shadow
Attribute = Whats the point? ud over at man kan have flere wizards til at st? og kaste fra samme spot, men kun 1 af dem der er i fare bagefter.
Signature = Ja den er jo nice, specielt i stor version
1. = ?v, igen charges med steed. Hmm s? den er ikke helt s? god l?ngere.
2. = -D3 S til modstanderen, cool.
3. = -D3 T, NICE!
4. = 13+ for en range 21" kannon. 18+ for en 42", badass...
5. = N?r "DOOM!" indg?r i teksten, er noget galt, men nope, stadig nasty. 
6. = Stength 8+ elvere....yes that will do..

Death
Attribute = Ja det er jo s? insane... 1/3 af de wounds du laver tilbage i PD = crazy
Signature = Character sniping, altid brugbart.
1. = cause fear eller terror... sejt i 7th, knap s? sejt nu.
2. = Character sniping, stadig brugbart
3. = -1S og -1T er sgu altid nice at smide p? sine modstandere.
4. = Synes ikke den er de 10+ v?rd, nu hvor LD er blevet meget mere stabilt.
5. = Character sniping, ja det kan man jo godt bruge :D
6. = Ja purple sun er syg...Tror vi vil se mange der g?r efter den her.
Battle Brother

Ilithien

Konklusion:
Synes ikke rigtigt der er nogle lores der falder helt igennem. Det tror jeg også mine kommentare til de enkelte spells afspejler. Må sige at lore of Death ser meget stærk ud offensivt, og lore of Life, bare er en psyko god deffensiv lore. Metal er heller ikke uden potentiale, men jeg synes helt klart at de er blevet mere balancerede, end de var i 7th. De kan alle sammen et eller andet, og det synes jeg er mega fedt. Det med at man ikke kan have flere af den samme spell synes jeg også lyder interessant, så man skal tænke lidt over de lores man vælger, fordi de kan komme til at blokere for hinanden, det betyder samtidig at du på tværs af en lvl 4 og en lvl 2 har adgang til alle spells i en lore. Det er sejt nok. Lores skal nu vælges før spilles start, elller det vil sige før man kender sin modstander. Det er også en nedtoning af mages, da de de før var lidt mere alsidige, om det så betyder at alle vælger lore of death/life det ved jeg ikke, håber det ikke, men vi må se hvad det for af konsekvenser for hær listerne.

Men er Death så, så mega vild? Det synes jeg ikke den er, i hvert fald ikke hvis du ikke får purple sun, for så du ikke rigtigt nogle af dine power dices igen, da det eneste anden skade der er, er character sniping. Beast er heller ikke tosset pga, af signature spellen, som kan booste ens elvere ret markant. Når man alligevel skal have en lvl 1 med, så var det helt sikkert en mulighed. Metal overvejer jeg meget, fordi der ikke rigtigt er et dårligt spell i den lore, men det kan godt være at man skal være kedeligt med sin lvl 4 og så bare tage lore of life. 
Battle Brother