News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Aeroneff

Started by elThyge, 22 August, 2010, 20:57:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elThyge



Jeg har kastet mig ud i et herinde hidtil uudforsket hjørne af VSF: Luftkamp. Personligt har jeg kastet min kærlighed på den tyrkiske, (osmaniske), flåde i Aeroneff fra Wessex Games.  Tyrkerne er stærkt inspireret af den tyske flåde, men består hovedsageligt af et sammenskrab af fjendtlige pansrede luftskibe skudt ned over eget territorium og hjemmebyggede mere gammeldags luftskibe fyldt med gasarter.

Jeg er fuldstændig blank på reglerne, men om en uges tid forventer jeg at få læst lidt, (grundbogen i pdf-format A4 er kun på 18 sider). Herefter skriver jeg en lille anmeldelse. Indtil da er tråden startet for at diskutere muligheden for andres deltagelse.

Indkøb af skibe:
Brigade Models. Det er muligt at købe samlede flådepakker til hhv. 20 og 45 pund.

Indkøb af regler:
wargamevault.com. Reglerne findes kun i pdf.



Aeronef - grundbog
Aeronef Captain's Handbook - udvidelse med Mars baggrund og nye regler.
Aeronef Over The Aegean - Middelhavskampagne.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

strangefellow

Jeg bestiller en Fransk, engelsk og prøjsisk flåde når der kommer skejser. Glæder mig som en lille hvalp til at komme i gang med det her spil.

Torben Kastbjerg

Godt.. fint... jeg tager en hentydning og siger derfor at jeg jeg vil købe en Brazilliansk flådepakke, så snart der går penge ind!

Tsk, i lokker! Lokker!  >:(
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

#3
Quote from: Sadomator on 22 August, 2010, 22:32:45
...da jeg mistede interesse igen, det er noget med at jeg ikke kan holde fokus i mere end 20 min ad gangen?

Det er da vel ikke rigtigt?  ;D

Men det ser voldsomt fint ud. Hvor store er "skibene" egentlig?

MVH

Belial

EDIT: Misforståelse

elThyge

Uh, undskyld. Faldt pladask for konceptet, og fordi de havde "zeppelinere". Troede ellers du ville gå efter noget britisk?

Personligt går jeg efter at købe en smule af gangen. Forventer forholdsvis hurtigt ud fra allerede afprøvede metoder at kunne male de få skibe, der er i en grundpakke til 20 pund. Og med kun 18 sider regler burde vi kunne komme hurtigt i gang.



Ud over fransken med de dejlige carriers, så vil jeg anbefale russerne pga. deres egensindige runde design, her kørt ud i ekstremen som en ariel redoubt.



Ellers har japanerne også lidt Dig's i deres arsenal.

@Belial:
Figurerne er 1/1200. Fødderne er i det klassiske design som også GW bruger.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Taoregorn

@ Jonas: Hmm. Min MSN-log siger at vi ikke startede på det her fordi du ikke havde nogen penge :-P

Jeg kan i øvrigt være hvad som helst. Men klart tysken er da for fedt! Jeg må ha' en grand fleet pack. Så er den i skabet!

Sadomator

Sådan som jeg husker det, så har vi også snakket om Aeroneff ansigt til ansigt og ikke kun over msn... men skidt med det... så finder jeg bare på noget andet...

strangefellow

Fik købt både, Aeronef reglerne, captains handbook, Aeronef over the Aegean (og land ironclads for en god ordens skyld) via Wargames vault i dag.

Reglerne ser fantastiske ud faktisk. Både bevægelses og skydnings reglerne er super simple at gå til. Det lader til at spillet fokuserer mere på taktik end på at udnytte skumle special regler, hvilket egentligt lader til at give et dejligt balanceret spil. Jeg har desværre ikke flådelisterne fra Brigade models endnu så det er lidt svært at sige noget om styrkeforholdet de forskellige hære imellem. Glæder mig helt vildt til at få nogle figurer hjem og prøve det i action.

Aeronef over the Aegean indeholder dog statistikkerne over den ottomanske (tyrkiske) flåde, så kan forestille mig at de stats ikke er med i stat cd'en fra Brigade men aner det ikke.

elThyge



Maler endelig lidt på Quar igen. Der bliver nok ikke nogen billeder af helt færdige Quar-figurer før tæt på Horisont, men indtil videre poster jeg et billede af lidt Aeronef-malearbejde fra den lange pause.

Også lige for at holde gryden lidt i kog, hvad angår Aeronef. :)

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Spicker

Yay!!

Flotte skibe, glæder mig til at se dem lidt med hænderne - ikke mindst når der er kommet lidt mere maling på (efter Horisont  ;)  :D)

Du må hive de samlede Quar med i foreningen en dag, så vi kan få test-spillet lidt (den enste undskyldning man har for at spille med u-malede figurer)

Sadomator

Det ser rigtigt godt ud...

elThyge

Nej, det bliver nok ikke til færdige Aeronef figurer før efter Horisont II. Men så overvejer jeg også at færdiggøre både Aeronef og lidt mere VaS: Reimperialism for så at indkalde til et Skippertræf i Vejen. Der er købt piber til alle. :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Jeg er frisk på at prøvespille Aeronef i Vejen... så må vi se om jeg får købt mig en flåde også, nu du har stjålet min   ;) he he he

Skipper Piber, på tilbud i Fakta... mmmm...

Spicker

Jaaa!! Skibbertræf...

De gæve skotter står klar til enhver udfordring :D

Belial

Du har da også lige valgt den flåde, der ser sjovest ud med alle de Digs...

Synes nogle af de andre er lidt flade og kedelige.

MVH

Belial

Frede

Irregular har også nogle Flying Dreadnoughts som måske kunne bruges, jeg har dog ingen anelse om skala. Og som altid med Irregular er det vel sådan lidt Hit/Miss med kvaliteten.

- F -

Roedskaeg

Et kort spørgsmål:

Hvad er det ifølge bøgerne/reglerne, der får disse store skibe til at svæve?

Altså dem, der ikke er digs, eller noget, der minder?

Hilsen
Roedskaeg

elThyge

#17
De lægger sig meget tæt op af Space: 1889. Blandt andet med en kort omtale af Astronefs og kolonisering af Mars. De har dog ikke valgt at kopiere ideen med Liftwood. I stedet er der tale om en viktoriansk teknologisk landvinding.

1884 American inventor Frank Stockburn invents
a machine that generates a power opposite to that
of gravity. His machine, called the Negative Gravity
Screw, is used to make the first Aeronef.

1886 English scientist Professor Hartley Rennick
separates the forces of nature into positive and
negative elements. He reasons that the most likely
source of material containing Repulsive (or antigravitational)
Gravitons are the outer layer of
meteorites that have fallen to earth. R-Gravitons
are found to be capable of lifting considerably
larger weights than Negative Gravity Screws.

1889 Professor Hartley Rennick discovers that
ordinary matter can be converted to R-Matter (ie.
matter containing the R-Gravitons) and develops a
process to do this. This leads to the Scramble for
Africa as the major powers need the resources of
the dark continent to convert into R-Matter.

Nu er tyrkerne så Europas fattige stormagt, så der er kun råd til Blimps og enkelte egenkonstruktioner sat sammen af nedskudte modstandere.

Hurtigt spørgsmål til VSF malekonkurrence folket: tæller aeronefs med? ;)

Edit: Burde have læst hele baggrunden igennem, inden jeg postede, da der var to til år af betydning.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Roedskaeg

Tak for svaret!

Jeg havde selv tænkt på Liftwood.

Måske kan Unobtanium konverteres til store mængder R-matter...

Roedskaeg