News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Randers Figurfestival 2010

Started by Septimus, 25 August, 2010, 09:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Så er Randers Figurfestival Rampage overstået, og der kommer en håndfuld batreps i løbet af de næste dage.

Hyggelig lille turnering jeg fik øje på mens jeg var ude at sejle, og tænkte at det var da synd at det kun er Københavnerne (læs: EP'erne), som synes vi er nogle onde og modbydelige powarr-gamers her fra Odense.

Så jeg fik samlet tropperne fra Odense Bangers, og så var det ellers afsted til Randers for at gang-bange de jydske bondedrenge  :P

Der var ingen restriktioner, eller malekrav til denne turnering - så jeg kunne have stillet noget andet end de gæve dæmoner, men et par malede figurer ser altså bare bedre ud.

Anyways, ze list:

110  Herald of Slaanesh - musk, might, pavane, chariot

110  Herald of Slaanesh - musk, might, pavane, chariot

190  6 Fiends - might

190  6 Fiends - might

190  6 Fiends - might

105  7 Plague beaerers

105  7 Plague beaerers

80    5 Bloodletters

48    3 Screamers

85    5 Seekers

160  Tzeentch prince - bolt, gaze

160  Tzeentch prince - bolt, gaze

215  Slaanesh prince - flight, iron hide, aura, breath

1750 point.

Preferred wave: 2 fiends, 1 herald, 2 Tzeentch prinser, screamers, 1 plague bearer

2 hold fiends lægger et fint pres fra start af, også selvom de ikke kan gøre andet end at løbe i tur 1 - det er mere truslen om hvad de kan finde på inden for deres 24+" radius i næste tur, hvis de ikke er blevet skudt væk inden...
Derfor ryger der 2 prinser med i samme wave, for at fucke med modstanderens target priority - fiends som ikke er farlige før næste tur, men tilgengæld klipper hovedet af næsten alt de kan komme i nærheden af, eller prinserne som skyder med Bs5 bolts/gaze, og som jeg som regel deepstriker tæt nok på til at de relativt hurtigt kan komme i cc.

Screamers er med i preferred wave for at blokerer for vehicles, hvis jeg kan komme afsted med det, ellers out of sight, så de kan zoome rundt indtil der dukker et godt target op, eller til de kan conteste i end-game.

Plague bearers for at give cover, i tilfælde af at en fiend unit eller herald scatter helt ad helvede til, eller bare for at sætte sig på et objective.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Nanayaah

Glæder mig til batreps! og forhåbentlig taktiske guldkorn om de kære dæmoner....

...også selvom du er en ond dukkeskubber fra Odense  ;)

Septimus

Game 1: Septimus vs. Simon Darre

Simons liste, frit fra hukommelsen:

Logan Grimnar

Rune priest - chooser, termie armour, murderous hurricane(?), living lightning

10 Wolf guard terminators - 2 frost blades, 1 claws, 2 chain fists, 1 assault cannon, 1 cyclone launcher, 1 fist, 2 power weapons

10 GH - 2 melta, standard, power weapon, rhino, dozer blade

10 GH - 2 melta, standard, power weapon, rhino, dozer blade

10 GH - 2 melta, MotW, rhino

6 Long fangs - 5 missile launchers

6 Long fangs - 5 missile launchers

Mission:

Dawn of war, seize ground med 3 objectives, night fight i tur 1 og 2.

Som det nok kan ses fik jeg min un-prefered wave ind, og jeg er first player.

Der er et obj. i ruinen lige foran prinsessen og bloodletters. No. 2 ses i ruinen lige under Simons rhinos, og no. 3 kan lige anes i den store ruin øverst til venstre i billedet.

Mine fiends skulle have stået i ruinen lige til højre for dem, men scatterede.

Plague bearers har spredt sig ud foran resten af dæmonerne for at give cover, hvis Simon kommer ind fra den flanke.

Prinsessen og bloodletters liner op til at charge alt hvad der vover sig i nærheden af mit objective (og for at få cover).

Læg mærke til at Simon har deployed Logan og terminators i midten af bordet - det tvinger mig til at deepstrike væk fra midfield, og uanset hvor jeg vælger at komme ned, så kan de nå derhen relativt hurtigt.

Simons deployment, efter han er kommet ind i hans tur 1.

Glemte vidst at få taget billeder af tur 2, men 1 ud af 2 Tzeentch prinser døde til mishap, og 1 fiend unit røg back in reserve.

Alle 3 units deepstrikede ned i nærheden af den ruin min første gruppe fiends skulle have været nede i - risky? Ja. Alternativet havde været at deepstrike dem ned, hvor de ikke havde kunnet lægge pres før 1-2 ture senerer, og det er for sent.

Det ovenstående billede er min tur 3. Hovedparten af Simons hær er ovre på min højre flanke, så 2 fiends, 1 screamer, 1 plague bearer og 1 centrally placed herald (så han kan nå 2 objectives med pavane/charge) siger "det her er mit objective!" da der kun er 1 hold GH og 1 rhino på min venstre flanke.

Jeg tog chancen med screamers og blokerede for hans rhino, så de forhåbentligt ikke hopper ud og rapid fire på mine fiends.
Den andet hold fiends øverst i billedet er placeret så de kan nå både long fangs, eller rhino.

Tur 3, set fra den anden side af bordet. Mine fiends overlevede på mystisk vis 2x rapid fire bolter salver fra 20 GH's... de havde ganske vidst cover fra det ene squad, men ikke fra det andet. Fiends er gone to ground, hvilket selvfølgelig hjalp lidt på det, men de klarede stadig deres saves urimeligt godt  ;D

Terminators er pavaned på behørig afstand  :)

Prinsessen har her foreløbigt overlevet 2 tures koncentreret shooting fra det ene long fang squad og living lightning fra rune priest...  :)

Plague bearers og 1 tzeencth prins angriber Simons objective, og pwn'er face på 20 GH's! De fejlede counter-charge :P

Seekers skulle have leget med, men et for lavt rul på diff gjorde at jeg valgte at holde dem i cover.

Simons tur 3.

Min prins har taget 2 wounds, og der er ikke mange plague bearers tilbage, men de er derinde i bunken af GH's... et sted.

Min tur 4. Seekers slog ikke nok på diff + fleet i forige tur til at kunne hjælpe til, men de nåede da frem i tur 4.

Det her er efter mit pile-in move kan jeg se, for S6 fienden flækkede den rhino med 6'eren.

Fiends fejler hit and run, terminators er faretruende tæt på, og jeg vil ikke have trukket mine fiends med i en fight mod terminators medmindre det er på mine præmisser.

Min tur 4, set fra den anden flanke. Jeg valgte ikke at tage nogen chancer og gik all in på den GH rhino.
Plague bearers, screamers og 2 hold fiends... jeg har af bitter erfaring lært at SW og deres 4 milliarder attacks ikke er noget man skal tage chancer med  :)

Rhino explodede, 1 plague bearer døde for resten da de kom ned, og nummer 2 dør i eksplosionen. Der røg også et par GH's.

Min tur 5. Jeg mener prinsessen døde efter 3 tures koncentreret shooting fra long fangs og rune priest i den foregående tur.

Terminators nåede lige nøjagtigt i cc med mine seekers... pis!!! :P

Fiends og de 2 heralds har lige 'sploded den rhino, der ellers kunne have contested mit objective.

Som sagt, tag ingen chancer - jeg har set 36 attacks fra fiends faile mod rhinos for mange gange til at jeg tager noget for givet.

EPIC FAIL!

De 8 GH's som blev 'sploded ud af deres rhino gik selvfølgelig til angreb på mine resterende 5 plague bearers. 3 dør til bolt pistols og 1 til et melta skud, selvom de var gone to ground... what the fucking fuck fuck  ::)  :)

Nå ja, nu var jeg heldig i starten, så det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt  :)

Så der gik spillet lige fra at være in ze back, til ohh shit...!

På billedet ses det at mine fiends hurtigt hævner sig og raper de resterende GH's.

Simons tur 5, tror jeg. Bloodletters er sneget sig tættere på mit objective, for at få dem alle inden for 3" af det.

Fiends hit and runnede ud af cc med terminators og står nu til at conteste Simons objective.

Så har jeg desværre ikke flere pics af den fight, men den fortsatte til tur 6.

De 3 fiends blev smadret da begge hold long fangs og 1 rune priest gik agaga på dem. Logan detachede, og løb hen mod mit objective.

De 3 screamers contester i tur 5, men bliver dræbt af terminators.

Mine 2 heralds går 6" frem, forsøger begge at pavane terminators ud af cover, men failer - og de failer også begge 2 deres diff charge rul for at komme frem og gå i cc med terminators for at conteste.

Logan charger den ene herald, og med et massacre rul kan han muligvis nå inden for contest range af mit objective, men min herald pwn'er face på Logan-den-grimme-nar!!!! Hit and runner ned og contester Simons objective, og Logan nåede ikke frem med sit consolidate move  :)

Septimus 1 objective, Simon 0 og 1 contested.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Excommunicate

Hehe, man kan godt se du ikke fik taget så mange billeder og noter :) Jeg skal nok komme med min bat-rep inden så længe. For FOR SATAN, hvor Chris slog godt det spil. Det gjorde godt nok ondt i hjertet at se absolutet INTET gå min vej (udover én nærkampsfase - wohoo!) i det her spil.

Men men - jeg fik tudet godt og grundigt efter spillet og kan nu glæde mig til jævnt gode slag de næste 20 spil (for at opveje ;) ).

Mvh
Simon

Septimus

Quote from: Simon Darre on 25 August, 2010, 10:57:54
For FOR SATAN, hvor Chris slog godt det spil

Det er taktik siger jeg dig  :)

Glæder mig til at se dine billeder!

Septimus

Game 2: Septimus vs. Jesper Grumstrup

Jespers liste:

Librarian - JP + fear of the darkness (?) + sanguine sword

Chaplain - JP

Sanguine priest - JP + PW

8 Sternguard - 4 CM + 1 LC + 1 PF + Rhino + DZ + EA + search light

10 Assault marines - 2 melta + 1 fist

5 Assault marines - 1 melta + 1 PW + razor + TL Assault cannon + search light

5 Assault marines - 1 melta + 1 PW + razor + TL HB + search light

5 Scouts - CCW + BP + PF + camo cloaks (?)

Baal pred + TL assault cannon + HB + search light

Baal pred + TL assault cannon + HB + search light

Pred + AC + LC + search light

Mission:

Dawn of war, seize ground med 3 objectives, night fight i tur 1 og 2.

Læg mærke til fantasy bordet vi spiller på... et par små skove, et par sten og et par bakker... intet LOS blocking terrain, og forsvindende lidt area terrain  ::)

Tur 1, Jesper har indtil viderer kun deployed assault squad + chaplain i midten af bordet. Resten er ikke kommet ind endnu.

Jeg har tur 1, og har fået preferred wave ind (lidt anderledes split pga. BA fast vehicles), min tzeentch prins døde til et mishap... han skulle have været på den anden side af hegnet foran fiends yderst til højre i billedet, men scatterede langt og røg ind i en af mine egne units.

Her ses det mere tydeligt - fiends scatterede for langt frem, plague bearers var jeg nødt til at deepstrike ned i nærheden for at give cover, men de løb desværre ikke langt nok til at skærme ordenligt af for fiends.

Prinsessen kom også for langt frem, og min herald scatterede bagud... og Jesper har for resten husket at købe search lights på alle sine vehicles  :)

Librarian hugger mine screamers ned.

Sternguard + en milliard kugler fra vehicles mejer alle mine forreste fiends ned.

Jeg chargede sternguard med plague bearers og prinsessen flamede og chargede rhino (og flamede nogle sternguarder), men failede miserabelt.

Herald formåede ikke at fleete langt nok frem til at gennemfører et charge på sternguard.

Her ser det allerede mere end skidt ud - jeg fik også kun 1 unit ind i tur 2, tzeentch prinsen øverst i billedet.

De 6 fiends som ikke blev skudt ned i Jespers tur 1, chargede det store assault squad, men dræbte kun et par stykker... fucking fail-fiends!

Det her er endgame, Jesper har ryddet op på hans venstre flanke, og det eneste der står i vejen for at han har objectives der er en håndfuld bloodletters som skal over vidt åbent terræn foran 2 baals og 1 AC razor...

Mit 3 hold fiends kom ned i skoven øverst i billedet, og Jesper kunne lige nå dem med et charge, og selvom jeg slog først kunne de heller ikke rigtig finde ud af det der med at slå noget ihjel.

1 overlever og hit and runner op mod min egen table edge (i forhåbning om at den kan charge sammen med seekers/herald/prins og smadrer og conteste et eller andet).

Jespers sidste tur. Scouts kommer ind for at nappe et objective (lige bag ved stenbunken).

Min herald og fiend kan ikke finde ud af at rende, men ender med at hit and runne ud af cc, og conteste det obj. scouts er på vej hen imod.

Jesper wins.

Der var ikke meget at gøre, alt der kom ned blev skudt væk så snart det viste sig, og de få ting der ikke gjorde skulle klare sig mere end normalt godt, hvis jeg skulle have noget der lignede en chance for at aflive FNP marines.

Jesper ved godt hvad han laver med en BA hær, og kombineret med et bord med alt for lidt terræn, bliver daemons splattet ud over hele bordet.

Excommunicate

Poetic Justice ;)

Hehe, det er altså op ad bakke med Daemons, når der ikke er terræn og heldet ikke tilsmiler dig. Jeg har sgu altid set det som en hær, der er meget heldbetonet. Hæren kan virke uoverkommelig, hvis de får den rigtige bølge ned, mange reserves i tur 2 og gode cover saves - omvendt; så er det vildt op ad bakke med Daemons. De maker eller breaker ofte i de første ture af spillet.

Jeg tror forresten at Jesper Razorback tropper havde flamers :)

Simon

Frede

Holy barren desert, Batman!

Var der så lidt terræn på alle borde, de ser mig noget tomme og åbne ud.

- F -

Nanayaah

Første spil var fyldt med retfærdighed!

andet spil... "not so much"...

Belial

Uf da. Det ligner nærmest et fantasy terrænbord.

Spændende reports. Keep em' comming.

MVH

Belial

Septimus

Quote from: Simon Darre on 26 August, 2010, 13:31:47
Hehe, det er altså op ad bakke med Daemons, når der ikke er terræn og heldet ikke tilsmiler dig.

De maker eller breaker ofte i de første ture af spillet.

QFT  :)

Scatter 2d6 uden mulighed for at justerer det med en army special rule er noget lort. Især når der ikke rigtig er noget area terrain. Selvom der ikke er noget der mishapper, risikerer man alligevel at indtil flere units er out of position, eller står i cluster fuck fordi de ikke har løbet langt nok.

Der skal helst en del heavy hitters ned i de første ture af spillet, fiends/prinser/crushers/heralds for at kunne gøre noget - hvis de da ikke bliver skudt væk inden, for så er det eddermame op af bakke! (Se spil 4...)

Ved ikke om de havde flamers, jeg smed det i army builder og gættede mig frem ud fra billederne, og hvad jeg kan huske af upgrades.

Quote from: Frede on 26 August, 2010, 13:49:15
Var der så lidt terræn på alle borde, de ser mig noget tomme og åbne ud.

Underligt nok var der fint med terræn på den ene halvdel af bordene, og not so much på visse andre...

Quote from: Nanayaah on 26 August, 2010, 13:50:34

QFT  ;D

Septimus

Game 3: Septimus vs. Eldar nerdrager

Hans liste:

Eldrad

Jain Zar

8 Warlocks - 2 destructor (?) + 1 enhance (?) + 1 embolden (?) + 1 singing spear (?)

Wave serpent - TL SL + S cannon i hull + spirit stones + vectored engines (?)

10 Banshees - exarch + acrobatic (?) + executioner (?)

Wave serpent - TL SL + spirit stones

3 Jetbikes - 1 SC

3 Jetbikes - 1 SC

3 Jetbikes - 1 SC

3 Jetbikes - 1 SC

3 Warwalkers - 3x2 SL

Wraithlord - BL + EML

Mission:

Hmm... så stort set alle modstanderer vil få en MEGA bonus ud af denne mission i form af army wide stubborn (normalt noget man betaler dyrt for) OG preferred enemy, mens fearless units intet får ud af det... øhh, okay så.

Men det værste fuck up i den mission er at man har lov til at deploye ALT, og at night fight er removed er bare lige prikken over i'et.

I en normal dawn of war mission mod horde hære, er det nærmest auto-lose at spille daemons, hvis man ikke har tur 1 - da en god spiller ellers fylder hele bordet op - så mishapper man halvdelen af sine units, og en hel hær mod en kvart hær... er ik så godt.

Ja, jeg ved godt at eldar ikke er en horde hær, men det er stadig en auto-lose mission - alt non-vehicle bliver recycled, så eldrad council og jain zar banshees kommer bare igen, hvis jeg kan nakke dem, mens alt andet kan blive ved med at holde sig uden for min charge range. Yay.

Min modstander kunne af mystiske årsager heller ikke lide special reglerne, ja han havde ikke noget imod at deploye hele sin hær på halvdelen af bordet, men han kunne særligt ikke lide at mine ting blev recycled "så kan du jo bare deepstrike ned midt i min hær" ... ja, det plejer at være vildt smart, hvis man gerne vil risikerer mishaps, og ellers står mine units og glor en hel tur før de kan gøre noget (hvis vi ser bort fra mine hele 2(!) shooty prinser med et helt S8 skud hver). Og du har 36" range på ALT shooting i din hær siger du...?  ::)

Nå, men da dommerne havde diskuteret lidt frem og tilbage efter mit "er der nogen der har tænkt på hvad der sker mod horde hære i den mission, eller hvad der sker for daemons...?" spørgsmål, blev de enige med sig selv om at rule at den skulle spilles as written.

Emo-boy insisterede på at droppe alle special reglerne om recycle, preferred enemy og stubborn og spille som normalt ... altså bortset fra at han stadig deployede hele sin hær, og at der ikke var night fight.

Fair nok, I guess. Så prøver vi.

Han vandt start rullet, og tvang mig til at have tur 1. Han deployer sin hær, og spreder den ud over hele baglinien, så hans units ikke kan supporte hinanden...

Jeg dropper first wave ind, og får min preferred wave. Billedet er btw efter hans tur 1, og taget lige efter spillet stoppede midt i min tur 2 shooting phase...

- First wave deepstriker ind.

- Emo-boy vil nu bruge Eldrads re-deploy ability, EFTER jeg er igang med min tur 1 - og på en eller anden mærkelig måde var det min fejl at reglen er sådan at man altså nu engang kun kan bruge den før spillet går igang...

- Min tur 1: mine tzeentch prinser shaker 2 walkers, og pløkker et par jetbikes. VERY SCARY!

- Emo-boy tur 1: han nakker mine 3 screamers, som blokerede for hans serpents mellem den store klippe og skoven foran mine plague bearers - og scorer sit første KP.

- Min tur 2: jeg får min slaanesh princess ind, og tænker at jeg hellere må ofre et eller andet for at få ham til at spille, og holde op med at whine.

Derfor deepstriker jeg hende ned foran en milliard TL S6 skud, inden for range af doom og guide fra eldrad, og tager en stor risiko for at mishappe, men hun scatter kun 2" op mod mine fiends, og står til at brænde 3 jetbikes af (som stod midt imellem de 2 jetbike units som ses på billedet).

Da de er brændt af udtaler emo-boy tvært "jeg kan jo intet stille op over for 3 dæmon prinser, og jeg har jo slet ikke taget tropper nok med mod alle de BISSE hære" ... og skrider.

10 minutters samlet spiltid i Game 3. Yay for fail.

Fedt at køre fra Odense til Randers for at få sig sådan et spil...  >:(

Han fik ALT forærende i missionen, og selvom hans hær ikke lige var det bedste army build, så stod den super godt mod lige netop daemons pga. S6 shooty spam, bakket op af 2 cc units som jeg har problemer med.
Council re-roller 4++ saves, hitter på 3'ere, re-roller fejlede to hit rul pga. missionen, og re-roller to wound hvis Eldrad doom'er - Jain Zar og co. har I10... der kan selv mine slaanesh daemons ikke være med længerer, og de fik så også lige stubborn og preferred enemy af missionen... fedt!

Jeppe Sejer

Sikke dog et fesent spil men din beskrivelse af Emo-boy fik mig nu stadig til at grine.

også en riiimelig stenet sammensat mission.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Kaltenberg

Fedt med Alle de battle reports Chris! Super lækkert, og gode billeder!

De turnerings arrangøre der havde vist ikke læst på deamons... den missions er da helt hen i vejret sammensat for dem. Som jeg læser det "As written" så kan dæmonerne jo ikke engang recycle da de ikke må deepstrike når de recycles???
Helt hen i vejret ud over det du allrede har kommenteret.

Synd at der dukker sådan en spiller op, håber aldrig jeg møder en der bare skrider på den måde.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Bjarkan

Emo eldar spiller........Måske havde han bare en dårlig dag......

Stephan

Han levede sig bare ind i rollen som Eldar :P
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Septimus

Quote from: Kaltenberg on 27 August, 2010, 16:35:31
De turnerings arrangøre der havde vist ikke læst på deamons... den missions er da helt hen i vejret sammensat for dem. Som jeg læser det "As written" så kan dæmonerne jo ikke engang recycle da de ikke må deepstrike når de recycles???
Helt hen i vejret ud over det du allrede har kommenteret.

Ahh... det glemte jeg at få med, dommerne kom faktisk frem til at det nok ville være okay "fair" at give daemons lov til at deepstrike ind som normalt, da de ellers ikke ville kunne recycles...  :)

Quote from: Kaltenberg on 27 August, 2010, 16:35:31
Synd at der dukker sådan en spiller op, håber aldrig jeg møder en der bare skrider på den måde.

Tja... det er ikke noget jeg ligefrem forventer - det er første gang jeg har været ude for det, efter en hel del turneringsspil.

Quote from: Bjarkan on 27 August, 2010, 16:43:54
Emo eldar spiller........Måske havde han bare en dårlig dag......

Måske.

Så skal man bare ikke lade det gå ud over mindst 3 andre mennesker som lige er kørt 200 km for at have det sjovt og møde nogle nye spillere...  :)

Quote from: Stephan on 27 August, 2010, 16:44:48
Han levede sig bare ind i rollen som Eldar :P

Indeed  :P

Quote from: Jeppe Sejer on 27 August, 2010, 15:46:16
Sikke dog et fesent spil men din beskrivelse af Emo-boy fik mig nu stadig til at grine.

Heh  :) 

Så kom der da lidt godt ud af det, udover et free win som jeg ikke burde have haft.

Septimus

Game 4: Septimus vs. Stephan

Stephans liste:

CCS - 4 melta + 1 MoO + chim

PBS - 8 psykers + 1 overseer + chim

PCS - 4 melta + chim

Inf squad

Inf squad

3 HWT AC

Veterans - 3 melta + chim

8 Rough riders - Mogul Kamir

Vendetta sqd. - 2 vends

Vendetta spd. - 1 vend

2 Griffons

2 Griffons

2 Hydras

Jeg husker lige denne udtalelse fra Stephan "jeg tog 4 griffons med fordi jeg vidste der kom en daemon spiller" ... lolz :)

Mission:

Endnu en fucked up auto-lose mission for daemons! Det fandt vi dog først ud af hen mod slutningen af spillet.

Man vælger 2 quarters set fra short edge, og må stille op helt op til midten af bordet. Yay, mere dawn of war'ish crap, bare værre...

Det største fuck-up, i denne mission, er dog at det er victory points, der afgør hvem der vinder - fint nok, hvis det var som i 4e, men nej, forfatteren til denne GENIALE mission fik guddommelig inspiration, og derfor får man kun victory points når man har slået en unit HELT ihjel. Såå... som i KP, bare meget værre.

Nå ja, og troops bliver recycled.

I think a double facepalm is in order:

Så er det sq fedt at spille mod IG med squadrons...  ::)

Jeg vandt startrullet, og vælger at være 1st player - hvorfor mod IG? Havde IG startet, havde Stephan nok valgt "mine" quarters, og kørt frem med sine vehicles, så han fylder 2/3 af bordet op, og tvinger mig til at tage risky deepstrikes ned mellem hans hær, eller mellem de 2 stykker impassable terræn.
Der var ikke vildt meget terræn på min halvdel af bordet, og da hovedparten af daemon hæren er cc baseret, vil jeg gerne have så meget cover som muligt når de når ind mellem Stephans guardsmen og tanks.

Stephans deployment:

Psykers til højre i billedet, så kommer vets, 2 griffs, PCS forrest og så CCS chim op ad de 2 vends. På Stephans højre flanke, 2 hydras bubblewrapped af et inf squad.

Stephan deployer umiddelbart fornuftigt nok, men når man nu kan sætte et 50 points IG squad ind i det area terrain midt på bordet, og tvinge daemons til at deepstrike i åbent terrain, hvorfor så ikke gøre det... well, det havde jeg i hvert fald gjort  :)

Normalt er det godt for IG at holde alle deres T3 5+ save mænd inden i vehicles, men mod en all-in deepstrike army, med forsvindende lidt shooting, ud med dem og fyld bordet op - så havde jeg ikke kunne gøre det her:

Hvor jeg kan komme om bag Stephans defensive line, skyde hans vehicles i ryggen, og få fiends ned inden for charge range af adskillige units (hvis de overlever guardernes shooting...), plague bearers kunne jeg lige så godt tage et risky deepstrike med, og deployede dem så de kunne skærme mine fiends af (for RR).

Jeg fik min preferred wave ind, 1 tzeentch prins scatterede 10-12" og røg op i reserve igen, 1 fiend unit scatterede og blev misplaced:

Screamers skulle have været out of sight bag area terrain, men scatterede over på den anden side.

Og her kom min herald ned:

Min tur 2:

Stephans hær raper mine fiends, så der kun er 1 tilbage, RR charger mine plague bearers og smadrer dem, mine screamers bliver predictably skudt ned og min herald bliver skudt langt ind i helvede. Yay, hel hær vs. kvart hær  :)

Jeg får 2 units ind, min tzeentch prins, og mine seekers - prinsen kommer ned ca. samme sted som herald, og seekers nede i mit højre quarter:

Som det ses på det foregående pic, har fiends sneget sig lidt længere frem, men kommer ikke helt langt nok på fleet til at nå i cover.

Her ses min tur 2 set fra den anden side:

Prinsen har nakket PBS chim da han kom ned, og har nu også 'sploded en griff og shaked den anden.

1 fiend overlevede Stephans shooting phase, og raper hans RR. De er fearless pga. Mogul Kamir, og efter combat resolution wounds, er der 1 RR tilbage, så min fiend er fredet i Stephans næste shooting phase  :P

Min super fiend slagter selvfølgelig den sidste RR, og charger i min tur 3 de 2 vends:

Ohh... jeg har fået en plague bearer unit ned på Stephans højre flanke, dels for at give cover til mine misplaced fiends, dels for at lægge pres på hydras og bubble wrap inf.

Bloodletters gik også all-in og jeg deepstriker dem ned i krateret 1" fra Stephans halve griffon squadron. Jeg kan ikke lige huske hvordan den vet chim er blevet immobilized, men det er nok en tzeentch prins der har taget sig af den:

Den 3. fiend unit og 1 herald kom også ned i min tur 3, men kan ikke gøre noget før næste tur, så potentielt kun 2 ture tilbage at lave noget ravage i...:

Stadig tur 3, min prins har kun ét wound tilbage, seekers var heller ikke sådan super begejstrede for det der med at fleete:

På det foregående pic var der et inf squad og psykers, hvorfor de ville frem inden for charge range af mine seekers ved jeg ikke, men de fik da prinsen (som forventet), og i min tur 4 blev både inf squad og psykers hugget ned af seekers:

Min tur 4:

På det her tidspunkt har vi lige opdaget hvor fucked up victory points er for daemons, så jeg kan lige så godt gå all-in, og prøve at få så meget ud af det som muligt. Så derfor siger jeg nok engang til Stephan "og det her, det er et HIT" da jeg ruller scatter, og det er det så. Igen.
Heh, det er han vidst ved at være lidt træt af, og prøver min scatter dice af - sjovt at folk aldrig gør det når man bliver ved med at scatter x-antal inches væk med sine units...  :)

Tur 4, set fra den anden side:

En plague bearer unit kommer ned igen, og gennemfører også et risky deepstrike. 1 fiend unit og herald når endelig frem og kan klippe noget i stykker.

Stephans tur 4:

Vets og PCS nakker mine seekers, herald kunne kun shake PCS chim i min tur.

20 nyligt døde guardsmen kommer på banen igen:

Stephans tur 5:

Der er 1 vend tilbage fra dobbel vend squadron, som står oven på det ene impassable terrain piece. Princess slagtede et squad guarsmen, som her lige er kommet ind igen. 1 bloodletter tilbage, som snart dør. Princess må snart bide i støvet efter at have ædt en tranzillion lasbolts  :)
Jeg fik flækket de 2 hydras, men skal bruge et par ture mere for at kunne hive flere point hjem.

Spillet stoppede desværre allerede i tur 5.

Stephan vinder med ca. 400+ victory points så vidt jeg husker  :)

Bare man dog kunne få halve point for en immobilized chim, 3/4 point for en griffon squadron og point for en halv dobbel vend squadron...

Thank you mission!  :P

Stephan

Inden du kommer alt for godt igang så havde jeg også vundet med gammeldags Victorypoints  :-*

Septimus

Quote from: Stephan on 28 August, 2010, 12:07:10
Inden du kommer alt for godt igang så havde jeg også vundet med gammeldags Victorypoints  :-*

Ja, det havde du, og der er ikke noget af det der skal tages personligt - det var et sjovt spil, selvom jeg ikke kunne vinde det  :)

Men en habil spiller + lorte mission for daemons + ikke super meget terræn = døde daemons...  :'(

Selvom du lavede et par fejl i deployment, og in-game, hev du jo alligevel ret nemt en ordentlig stak victory points hjem.

Havde det været KP havde jeg prioriteret helt anderledes og konsekvent gået efter dine naked guardsmen squads, gemt mine screamers langt væk etc. ...  :)

Stephan

Så dårlig var den heller ikke for dæmoner, du fik alt ind igen, og jeg kunne ikke få mine biler ind igen  :)

Septimus

Kun troops blev recycled... hvor blev mine tzeentch prinser så ellers af? Dem ville jeg gerne have haft en håndfuld af  :P

Eller fiends?

Jeg kunne recycle 2 plague bearer units og 1 bloodletter.

Du kunne recycle 2 inf squads, 3 AC teams + 1 PCS med 4 melta guns  :)

Stephan

Arh sry, tænkte på den anden mission  8)

Honsou

Quote from: Simon Darre on 25 August, 2010, 10:57:54
Det gjorde godt nok ondt i hjertet at se absolutet INTET gå min vej (udover én nærkampsfase - wohoo!) i det her spil.

Mvh
Simon
Det er hvad du får for at stille de bissede space wolfs. ;)

QuoteLæg mærke til fantasy bordet vi spiller på... et par små skove, et par sten og et par bakker... intet LOS blocking terrain, og forsvindende lidt area terrain
I det hele taget ikke det mest imponerende arrangement (no offence): Sørgeligt terræn, bizarre missioner og ingen malekrav.  :-\

Quote from: Nanayaah on 26 August, 2010, 13:50:34

:D

QuoteDa de er brændt af udtaler emo-boy tvært "jeg kan jo intet stille op over for 3 dæmon prinser, og jeg har jo slet ikke taget tropper nok med mod alle de BISSE hære" ... og skrider.
Da jeg læste i stoppede i tur 2, troede jeg du var skudt væk, men det var altså ham der ikke gad.
Hvad ligner det også at stille en masse prinser, og bare skyde hans hær væk, han havde jo ikke en chance. ;D
Altså han tog HJEM efter det spil??
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!