News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Ghark Ironskin

Started by Emil B. Hansen, 30 September, 2010, 13:58:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Emil B. Hansen

Navn: Ghark Ironskin

Point: 485

Hvad kan han? (Kort opsummering af karakterens evner.)
Tyrant med -1 BS og I. Rider rundt på en kæmpe metal Rhinox, som selv har et 3+sv. Han bære ikke nogle speciale våben, men har en rystning der giver ham et 3+ sv. Har samme regler som Rhinox Riders. Hans Rhinox har dog et breath attack. Hans Rhinox har +1 A og +4 LD. Så ikke den helt store ændring.

Hvor effektiv er han i forhold til prisen? (Gennemgang af hvad man får ud af hans forskellige evner sammen holdt med hvad man betaler for det. Der må gerne inddrages karakterer med lignende evner som reference.)
Tyrant: 200
Ironfist: 12
Ironskin Armour (3+ sv): 35
Metal Rhinox: 145 (samme pris som Rhinox Riders).

I alt: 382. Så lige nu noget dyrt.

Rhinoc breath attack er S3 med -2 SV.

Hvad giver han af taktiske muligheder? (Gennemgang af hvad man får ud af karakteren af taktiske muligheder. En mager der kan slås, en ekstra enhed der kan tunnel osv.)
Han laver en ændring på måden som ens liste ser ud:
Core: Ironguts, Leadbelchers, Bulls.
Special: Gnoblar trappers, Gnoblar fighters, Yhetees, Rhinox riders.
Rare: Gnoblar scraplauncher, Maneaters, Slave giants, Gorgers.

Kort sagt. Leadbelchers bliver core, Gnoblar fighters special.

Hvad er hans indflydelse på den interne balance i hæren? (Gennemgang af hvad karakteren gør ved den interne balance. Giver han mulighed for at hæren kan noget den ikke kunne før?)
Han giver en mulighed for at havde flere Riders med da de bliver special frem for rare, og leadbelchers kommer på en core plads giver også mulighed for at tage den.
En hær kun med Belchers og Riders bliver en mulighed. Kunne jeg selv se det sjove i.

Opsummering (Kort beskrivelse af de vigtigste punkter fra de andre kategorier for til sidst til sidst at give et bud på om karakteren har sin plads i et restriktionsfrit miljø eller om den simpelthen er for spilødelæggende.)
Lettere end de andre at holde i live da han har et armour save på 3+. Hans overlevelses muligheder falder dog med at han ikke må joine nogle units, heller ikke en anden unit Rhinox riders, så en heldig kanon eller to kan hurtigt skaffe ham af vejen.
Og på grund af det minus han har der sætter jeg ham til en 3.

3: Godt afbalanceret
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0

Bumkarl

Jeg forstår ikke helt at du siger han er meget billig? Det ligner da tværtimod at man betaler ca. 100 point mere for ham end de respektive ting han er "sammensat" af.
Men det er måske mig der misforstår noget?

Emil B. Hansen

Hov host XD Forkert sammen stilling XD takker :P
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0