News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Rockstar

Det skal du se som et privilegie..
Stavefejl i signaturen er noget rod.

kmnbrush

Lige et hurtigt spørgsmål: De der pastel kridt, hvor har du købt dem henne?
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Quote from: kmnbrush on 07 October, 2010, 16:00:00
Lige et hurtigt spørgsmål: De der pastel kridt, hvor har du købt dem henne?

Jeg købte dem på et loppemarked på Israels Plads i København...

Men prøv dén her http://www.koh-i-noor.cz/en/produkty/tuhy-uhly-kridy-a-pastely/260-soupr-krid-prasnych-um-hnede

Firmaet hedder Koh-i-noor Hardtmuth AG (Hvis man skal Google det)

De har jo nærmest en bred vifte af lækkerier på deres hjemmeside :)
Tror lige jeg klikker lidt rundt selv...

Jeppe Sejer

Det bliver fedt at se lidt maling på de figurer. Fede baser pt.
Synes også orken, du malede i en anden tråd, var ret så lækker, så bliver spændende at se, hvad du gør med de her.

Jeg synes forresten, der er noget underholdende, over en maskinmester der elsker rust.  :)
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Frederik

Quote from: Jeppe Sejer on 08 October, 2010, 17:29:43
Jeg synes forresten, der er noget underholdende, over en maskinmester der elsker rust.  :)

Jeg nu egentlig kun maskinarbejder, ja ikke at jeg blev stødt på nogen måde :D
Men en maskinarbejder burde nok heller ikke bryde sig rigtigt meget om rust...

Og tak for de pæne ord!

Mortarion

Sindsygt fedt arbejde, rigtig dystre og "beskidte" figurer  :)

Hvordan laver du de der rust effekter, eller er der en guide et eller andet sted??

Frederik

Rusteffekter...

Tror jeg skriver et emne om hvordan jeg plejer at gøre (Læs: Hvordan man kan gøre) :) Det kunne da være andre blev inspirerede til at supplere med egne ideer.
Der skal lige tages lidt billeder.

Frederik

Rust...

Mortarion spurgte hvordan jeg laver rusteffekter. Jeg vil her give lidt råd og illustrationer i bedste Jørgen Clevin stil, om hvordan det kan gøres.
Jeg plejer at male metallet helt færdigt inden jeg smører rust og patina på. Dvs. highlights og sort/brune skygger/washes.

Kmnbrush spurgte til nogle pastelkridt, jeg var heldig at få op under neglene på et loppemarked

De er faktisk geniale. Jeg skraber en smule af dem, gerne i forskellige nuancer med en skalpel. Skrab med æggen af bladet, men hold æggen lidt mod dig selv. Ligesom når man fjerner moldlines og flash fra en figur.

Jeg blander pulveret med lidt vand (Kun lige nok til at gøre det grødagtigt) og evt. lidt fortyndet maling. De foretrukne er

Beastial Brown             Parasite Brown                   Smoke

Smoke er en eller anden form for effektmaling. Den er pasta-agtig i konsistens, med tydelige pigment korn i. Blandes let med vand. Kan bruges til mange ting. Jeg har ikke lige luret af, hvorfor den egentlig hedder Smoke..?

Pulveret har det med at tørre noget lysere end man lige tror. Det kan duppes på med pensel eller et stykke grydesvamp. Det sidder ikke godt fast på figuren, det gør det til gengæld på fingre, tøj, møbler og gulvtæpper...

Alternativt kan man lave sit eget rustpulver, af TA-DAAH.... RUST!
Jeg læste mig til det, hos nogle abeglade tyske/spanske nørder :) (Meget dygtige malere)

Først ingredienserne...:

Og endelig lidt tålmodighed. Skyl sæben ud af svampen, og riv den i stykker. Op med den i en beholder med låg, og overhæld med eddikesyre. Lad det... Simre..? i et par dage, rør lidt rundt, og af med låget så eddikesyren kan fordampe. For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at det bør stå udendørs.
Og det færdige resultat...

Voilá, masser af rust. Det giver et lidt guligt resultat når det duppes på figuren, så måske lidt brunlig wash vil være på sin plads.

Her er der malet lidt yderligere highlights med Mithril silver, efter rustbehandlingen, der bestod af kridtpulver og diverse glazes og washes med brunlige og orange farver.

Til skilte, armourplates og andre større malede flader, kan man også bruge Liquid masking.

Den flade man ønsker "afskallet", males først helt over med rustfarver. Brune og orange farver er et hit. Gerne iblandet noget struktur, f.eks mel, bagepulver eller kridt så man får en lidt nopret, ru overflade. De fleste kender vist til lakken der bobler på en bil :( Det er lidt det resultat man skal prøve at efterligne.
Tryk lidt Liquid mask ud på lidt plastik f.eks blisterpakningen fra en figur. Dup masken på, der hvor man skal kunne se rusten. Brug en tandstikker eller gammel pensel. Prøv at lave "realistiske" faconer på rustplamagerne. Gerne på udvendige hjørner, omkring skudhuller eller der hvor malingen normalt ville skalle af.

Når masken er tør, males fladen som man ønsker, shades, highlights osv.

Så starter pillearbejdet. Brug en spids tandstikker til at få fat i masken, der er tørret til en elastisk masse, der burde slippe nogenlunde nemt. Den slipper lettest de tykkeste steder. En god pincet er heller ikke helt af vejen

Det er ikke det bedste eksempel man kan forestille sig, men burde alligevel give en eller anden ide om hvad der menes.
Det giver en lækker gammel-bil-der-burde-skrottes-men-jeg-har-ikke-råd-til-en-ny-for-jeg-har-købt-for-mange-figurer-der-ikke-bliver-malet-men-er-rare-og-uundværlige-at-ha' effekt.

Sådan plejer jeg at lave rust.
Kritik og kommentarer modtages med åbne arme :)
Det kunne være fedt, hvis nogen havde lyst til at fortælle om hvordan de gør..?

kmnbrush

God vejledning, og det er super flot at du har taget tid til at lave den m. billeder og det hele  :)

Jeg skal helt sikkert have fat i sådan en stak pastelkridt, da de er ikke så dominerende som f.eks MiG pigmenter.

Og ja, de abeglade tyskere er super dygtige, og en kilde til utroligt meget inspiration mm.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Mortarion

Tak for din fine guide  :)

Frederik

Efter ca. 4 acetone-bade, er jeg vist ved at nå frem til noget hæderligt...
Den mentale maleblokade er åbenbart ved at forsvinde ;D

En meget tung mandsperson jokkede mig på hånden til en koncert, og jeg opdagede at hud kan få rigtig mange forskelige farver. Især hvis det har gjort ondt :o

Hans tud er færdig... for nu... Hvem ved, der kan sikkert glazes og andet godt, i en uendelighed. Har stirret som en besat, og kan stadig ikke finde ud af om han har en maske på, eller han er blevet skåret i, eller om han er som han er...?

Man må gerne komme med sit bud. Og rise/rose/komme med forslag.
Hovedet og stingene er ikke færdige. Der skal highlightes en del mere.

Kast i øvrigt gerne et blik på min salgstråd. Der er mange goodies. Og alt kan forhandles :)
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=42130.0

kmnbrush

Han er en hidsig lille satan, hans hoved er revnet af bar arrigskab - og så er det bare lige lappet med et par krydssting!
Umiddelbart ser det jo meget godt ud, men det svært at bedømme det, når det ikke er helt færdigt, men det er da et karakterfyldt ansigt, med gode kontraster.
Jeg syntes det er et godt valg af farver, specielt med de grønne/gullige øjne, dog kunne jeg godt se lidt mere skygge omkring øjnene, samt at skygge med lidt andre farver end blot en mørkere tone af grundfarven (du nævner selv at hud har mange farver)
Gi' den gas; jeg glæder mig til at se resten.  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Knudsen

Rustpulver lavet af ståluld og eddikesyre? Fantastisk tip! Tak for det.

Rockstar

Flot tone vil jeg sige :)

Jeg behøver faktisk ikke mørkere områder om øjnene, jeg synes tendensen er at øjenhulen er virkelig mørk, og så lyser øjet ellers op.

Jeg synes bare det virker lidt for brugt.. God afveksling  :)

Frederik

Konens forbandede kræ af en kat har gnavet i min figur. Bliver forundret hvis keyboardet er levende efter denne post >:(

Choker

Quote from: Rancor on 28 October, 2010, 19:46:44
Konens forbandede kræ af en kat har gnavet i min figur. Bliver forundret hvis keyboardet er levende efter denne post >:(

omfg.... jeg ville have brændt den...
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Jeppe Sejer

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Rockstar

Fuck den kat!

I hovedet med et rør!

Frederik

Tre rigtigt gode forslag, må jeg sige.
Hørte engang om én der havde bakket katten over med sin bil, og bagefter fik det til at ligne selvmord. Den er også overvejet.

En absolut bitter fornemmelse, at se timers koncentration ødelagt :(

Nå, men man må vel op på hesten igen.
Jeg tror jeg render lidt i butikker, og ser om der kunne være noget der frister. Det kan jo være der er en figur så lækker, at der ikke er råd til kattemad i et godt stykke tid... (Så kan det jo være den finder et andet sted at bo ;D ;D ;D ;D ;D)

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Frederik

Dén var fandeme også go' ;D

Rockstar

Jeg kan ikke finde ud af om det der er 'for real'?

Frederik

Ingen tur. Ingen butikker. Kun et dyk i skabet, og lidt fristeri på nettet...

Er der nogen der har købt de nye flodtrolde?
Har set der er nogle til salg, vistnok hos Player1, i hans salgstråd.
Har overvejet at købe sådan et sæt, men er generelt træt af at GW's værktøjsmagere og designere tænker lidt for meget i "Hvor meget kan vi få til at være på en sprue"? Og måske lidt for lidt på om de er lagt slip på de forkerte steder.
Jeg fik nogle Ork Nobz af konen og ungerne i fødselsdagsgave, og har egentlig opgivet at male, endsige samle de sidste, da jeg ved jeg vil komme til at spekulere på om jeg maler til et 2D fotografi, eller til en figur jeg selv kan nyde fra alle vinkler... ???

Er der nogen der kender til det?

Nu blev det vist nærmest filosofisk, eller så filosofisk som en svært bitter maskinarbejder kan blive... LORT!!!

Tilbage til flodtroldene. Synes folk de er i orden?
Ellers tror jeg næste projekt bliver en Grimgor Ironhide conversion.

Nixon

Jeg kender til det at male til samlingen, og du kan da have ret i at enkelte modeller bliver arkiveret og glemt efter fotoet er taget. Men hvad skal man gøre, stoppe? Nej, vel.

River Trolls er rigtigt seje, og hvis det ikke var fordi jeg havde en mege malekø af ting jeg rent faktisk kan bruge, ja så var de sikkert på ønskelisten.

Frederik

Nixon skriver at Rivertrolls er seje...

Det var så åbenbart alt der skulle til, for at en ordre blev klikket af hos maelstrom games.

Jeg har ikke helt fattet konceptet.
Man åbner et firma i UK. Firmaet handler hos GW. Man kan sælge billigere end GW, skønt det er deres varer man videresælger. Og portoen er gratis. Fra England..?
Prisen lyder, efter rabat, på £24,30 = kr. 208,69 (Vekslekurs 2010-11-05)
Prisen hos f.eks. GW København kr. 270,00

Jeg oversætter: Ved at bestille over nettet, sparer jeg kr. 61,31...
Jeg  sparer benzin, undgår yderligere fristelser og sure miner hos fruen (hvis lorte-spasser-kat åd min ellers lækre rackham-figur) (så... Hun burde nok ikke blive udstyret med sure miner det næste stykke tid, men alligevel...)

Og hvis jeg så lige stjæler kr 6,19 fra lorte-spasser-kattens mors pung og smider oven i besparelsen, kan jeg jo lige rasle i Fakta og købe en kasse Dansk Pilsner og trøste mig på.

Det er ikk' så ringe endda.
Glæder mig til at lure på troldene.

Indtil da, roder jeg med Grimgor Ironhide. Jeg elsker hans fjæs.
Billeder følger, når lyset kommer :)