News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Frederik

Masken gnubbes af med et par tandstikkere, nogle knækkede der er blødgjort i vand, og nogle der er lidt "skrappere" med hård spids.

Så vaskes der med VMC Smoke, VGC Parasite brown, VGC Dark skin tone. Der stiples, smøres og tørres med pensler, svamp og fingerspidser, til jeg er nogenlunde tilfreds. Endelig lægges lidt highlight på de "hvide" dele, med PP 'Jack Bone og PP Menoth white Highlight. De yderste dele af rusten får en ganske tynd stribe GW Boltgun Metal og Mithril silver. Evt. kan det tones lidt ned med GW Chaos black vask.

Sølvet ses ikke så godt på billederne. Især hornet skal have en lidt kraftigere tur. :)

kmnbrush

Det ser jo ganske fint ud. Det sidste "trin" du har beskrevet, binder virkelig farverne godt sammen.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Jeg er startet på ringbrynjen. De områder på undersiden af figuren, der ikke skal males, gøres sorte.

Først  basecoat af GW Boltgun metal, sort og lidt VMC Smoke.

Dernæst highlight. Først med Boltgun metal, så med Mithril Silver. Bagefter lidt vask de dybeste steder med GW Badab Black. Til sidst sluttes af med VMC Smoke hist og her, bl.a. på de blankeste highlights.

Jones

Hej Rancor.

Jeg har lige læst din blog igennem. Jeg synes, du har en urimelig fed tilgang til dine ting :) Og du maler jo godt.

Derudover er det genkendeligt og skægt at læse om dine overvejelser undervejs. Uanset om det handler om materialer, musik du hører, mens du maler eller konens kommentarer til dine figurer og hobby. Bliv endelig ved med det, når du blogger.

Jeg vil helt sikkert følge din blog.
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Rockstar

Det er nu flot.. Ikke meget mere at sige herfra, Farverne er, som før sagt, bundet rigtig fint sammen.
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Takker for pæne ord!

Årets julefrokost på arbejdet blev ikke til noget for mit vedkommende. Sne, sne og atter sne, gjorde at den lokale bus ikke fandt vejene fremkommelige.
Så mon ikke der bliver lidt tid til at sidde og pladre lidt med farver i løbet af dagen...?

Så kan man jo altid se om man kunne få sig en lille trøstebrandert på ud af aftenen :)

Planen er at male resten af de små plader rundt omkring på ringbrynjen, i samme tema som skulderpladerne.

Og så må jeg vist også tage en dyb indånding, og få lavet glowing eyes på skjoldet... Det kræver da mindst et par hyggebajsere, så hånden bliver rolig ;D ;D ;D

Frederik

Resten af brynjens plader malet. Samme fremgangsmåde som skulderpladerne ;)

Frederik

Hæj-Hæææj...

Der skete lidt på Grimgor ;D

Remmene til panseret blev malet. Basecoat af VMC Saddle Brown, Shade af VMC Smoke, Highlight af Saddle Brown og GW Tallarn Flesh.

Jeg fattede mod, og gik i gang med flaben, nu da proppen alligevel var af Saddle Brown. Gummerne og tungen fik en tur. Derpå en vask med GW Ogryn Flesh, VGC Royal Purple, GW Baal Red og VMC Smoke. Samme highlight som remmene. Tænderne fik en tur med sort, mest for at dække den hvide spray ;)

Jeg lader det stå som det ser ud... ind til videre.
Jeg skal i gang med hans hud, mest for ikke at fårke åp med kæder, halsreb og øje.
Tror jeg maler bisserne som det sidste. Eller hvis jeg trænger til noget, der ikke føles som disciplinærarbejde :)

Kommentér. Det bliver hilst velkommen!

Choker

Det begynder sgu at ligne noget! :)

Fedt med fremgangsmåde og tilhørende billeder. Giver et godt indtryk af, hvordan du arbejder.

Hvordan tager du egentlig dine billeder? De er rigtig gode, synes jeg.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Rockstar

Han bliver en rigtig fin grøn mand :D  :-*

Frederik

Quote from: Choker on 11 December, 2010, 00:12:56
Hvordan tager du egentlig dine billeder? De er rigtig gode, synes jeg.
Tak-tak :)
Med spejlrefleks. Blænde 5.6 - 10. Lukketid 1/30 - 1/60. INGEN Blitz. Hvid balancen sættes til kunstlys, og så op på max zoom. I mit tilfælde 55mm ::) (Det er et plasticobjektiv der fulgte med...)
Jeg drejer arbejdslyset, så det lyser ind på figuren ca. 30 cm fra den.
Jeg bruger en baggrund af vandslibepapir korn 400 ca. 5 cm bagved.
Billedet tages ind under lampen, i en lettere akavet stilling.

Noget i stil med det her

Billedet tages i højest mulig opløsning, og beskæres bagefter i Microsoft Office Picture Manager, til en størrelse der er passende. Derefter komprimeres billedet en del, så det kommer til at fylde 80-120 kb.

Jeg tog en hel del testskud af figuren, men blev enig med mig selv om, at det her fungerede godt. Især når man kaster sig ud i sådan en omgang billeder, synes jeg det er vigtigt, de virker sammenlignlige, fra step til step.

Ellers fungerer det, efter min mening, allerbedst udendørs i skygge eller gråvejr. Men det kniber ligesom lidt med vejret for tiden...

Frederik

Tjaah...
Huden blev malet grøn, med VMC Russian Green.

Og et lille øje, så han kan se noget ;)
Der skal shades lidt mere under selve øjet. Endelig skal det røde friskes lidt op, på et tidspunkt hvor nallerne ikke tømmermandsblafrer. Rundt om er der vasket en anelse med lilla og brun.

Jeg har lavet lidt testhiglights hist og her, men har dælme svært ved at holde penslen under nogenlunde kontrol i dag. Forbandede julebajsere ::)

Rockstar

Hooooold nu kæft det er en fed grøn :D

Izy

Nu har jeg holdt øje med din blog i et stykke tid, og er nød til at koble mig på holdet der udbryder:
Føj, hvor bliver han grum  :o  .. og dejligt med så beskrivende trin af hvordan du gør det.
Glæder mig rigtig meget til at se ham i færdig tilstand ..

Wizz

Undskyld, men for mig ligner det bare en alm. grøn farve?
Synes latex-tricket på rustningen giver en fed effekt - derfor følger jeg med fra sidelinjen, vil se hvor det bærer henad. ;)
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Rockstar

Quote from: Wizz on 13 December, 2010, 10:50:56
Undskyld, men for mig ligner det bare en alm. grøn farve?

Hmm.. Jeg kunne nok være mere specifik. Jeg er vild med den tone han har fået i ansigtet på det sidste billede, den står rigtig godt sammen med læberne.

merlin

Dine armourplates er blevet rigtig gode :D
Jeg sidder og tænker på, skal du ikke efterhånden lave en hær udfra det princip her...

Rockstar

Quote from: merlin on 13 December, 2010, 12:31:37
Jeg sidder og tænker på, skal du ikke efterhånden lave en hær udfra det princip her...

ETA: Anno 3148.  ::)

Daxtor

Det er noget møf du laver, rigtig imponerende.

Personligt ville jeg foretrække en dybere rød til øjet, især når den kan komme til at stå så kontrastfyldt frem med dit farvevalg. Men du ser jo tydeligvis ud til at vide hvad du laver, så keep it up, jeg ser frem til næste update! :)

Frederik

Quote from: Rockstar on 13 December, 2010, 12:39:48
Quote from: merlin on 13 December, 2010, 12:31:37

ETA: Anno 3148.  ::)

Ha... Det ville vist blive noget i den stil ;D

Nå, men jeg takker på vanlig vis for al kritik og respons :)

Der er dømt grumme lange dage på arbejdet for tiden, så nørkleriet gør ikke så stærkt som jeg kunne tænke mig.
Men lidt sker der da.
Først lidt shading af huden. Der er brugt VMC Smoke og GW Chaos Black.

Så er huden touchet up med Russian Green, mest for at trække shaden tilbage fra de steder, der skal highlightes videre

Jeg er begyndt at spekulere på, om arrene skal gøres bleg-grøn-hvide eller rosa-røde. Hmm... Det må komme an på en tester
Jeg er efterhånden tilfreds med øjet. Vredt!

FatherNurgle

Det ser rigtig godt ud, og jeg glæder mig meget til at se det endelige resultat.
Jeg synes du skal kigge lidt på at give øjet et skarpere highligt, så det kommer til at stå klarere frem. Evt. bare en lille prik.
Og så måske shade ansigtet lidt hårdere, særligt rundt om øjnene. Måske en rødlig skygge, for at give den grønne lidt spil.

Ifht. arret, synes jeg du skal forsøge med en bleg lyserød/hudfarvet. Jeg tror det vil fungere bedre med noget kontrast, end hvis du forsøger med en mere "realistisk" tilgang (orkers hud er grøn, og deres blod er vist også grønt. Det fungerer bare ikke ret godt rent maleteknisk). Men prøv dig frem, det skal nok blive spændende at følge med i.

Daniel

Takoda

Mega vild med hans underlæbe!
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Rockstar

Frederik

Begyndte på lidt alvorligere highlights på ansigtet. Opgav arrene indtil videre. Måske gi'r farverne sig selv, som der kommer styr på resten af huden...?

Der er brugt mange farver, VMC Russian Green, VGC Dark Flesh Tone, VGC Elf Flesh, GW Tallarn Flesh og GW Tau Sept Ochre.

Jeg prøver med en menneskehudfarve, omkring mund og næse. Er egentlig blevet OK tilfreds. Indersiden af øret er næsten ren GW Tallarn Flesh. Han får en lidt mere "orcy" farve på resten af huden. Testede lidt på den arm der skal holde øksen.

@ FatherNurgle... Ikke værst forslag med rødlig skygge omkring øjet. Jeg skal lige gruble den ud. Den skal nok være næsten sort. Lidt á la tørret blod...

Banshee

Lækre figurer må man sige og alletiders læsning...

Har du på noget tidspunkt tænkt på at stille op i en Scott Ian (gut fra Anthrax) look-alike-contest?

Cheers

Lasse
"Can You hear the sound of an enormous door slamming in the depths of Hell?"

"We deliver faster then a bullit!"

De nordfynske katalysatorer - proud member