News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

kmnbrush

Jeg må lige give mit besyv med; det ser sku godt ud Rancor, og endnu en vigtig detalje er, at du godt kan finde ud af at tage billeder, dog kunne jeg godt bruge nogle der var større.
Jeg syntes desværre tit, man er ude for at et godt malejob ikke bliver fremvist til sine fulde, grundet dårlige billeder - jeg lider selv under at være en klovn til at tage billeder.
Det er nogle dejlige jord farve du har fået frem indtil videre, og jeg ser frem til hvad du finder på omkring huden.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Jones

Helt enig.
Med dine fotoevner bør du helt klart følge op på denne tråd
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Frederik

Quote from: Jones on 28 January, 2011, 20:05:36
Helt enig.
Med dine fotoevner bør du helt klart følge op på denne tråd

Tak-tak :)

Jeg skriver lidt om hvordan man kan gøre. Senere.
Skal lige have nerverne på plads... Der er godt nok spænding på TV2 lige nu :o

Jones

Oh yes... but no more! DK i finalen!!! 8)

Frederik

Quote from: Jones on 28 January, 2011, 22:13:09
Oh yes... but no more! DK i finalen!!! 8)

Damn...  Der var sgu' spænding på...
På søndag, på søndag, på søndag, på søndag...

Landin :) :) :)
Rancor "Synes godt om" ;D

Fototingen er postet i tråden.

Mærkeligt som bloggen tager en drejning ind i mellem.
Må se at få farvet lidt mere på mine figurer :)

Frederik

Jeg kaster kluden for en stund med Kelzaral... Han må genoptages når jeg ved hvad jeg vil. Jeg orker ikke flere acetonebade til ham. Er godt tilfreds med ham ind til videre, og nægter at fårke åp.
Aaargh... MALEBLOKADE...  >:(

Jeg bliver mærkelig i hovedet, hvis ikke jeg beskæftiger nallerne med et hobbyprojekt af en art. Det kunne selvfølgelig også være en ubevidst handling, om at se travl og ukontaktbar ud, så fruen ikke sidder og finder på at sætte mig i gang med noget husligt... Gipsplader i soveværelsesloftet, fuge vindueskarme, ordne trappen... Jeg mener bare; Den slags sager hviler jo godt i sig selv. For en stund.

Men mine figurer... Tænk hvis de blev støvede ;)

Har kastet mig over denne "mindre omgang"

Jeg er blevet svært glad for Milliput. Og træ.
Det gør mig nærmest lykkelig ;D

TrueRonin

QuoteHvem er det der tramper på min bro...?! Sagde trolden til den lille bukke... err brugte empire soldat.
;D

Du burde alvorligt overveje om ikke du skal med til GD sammen med Sonny, Kappel og de andre super dygtige malere der plejer at tage derover. Jeg er 100% sikker på at du har mere end dine entry dukker med hjem igen.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Jeppe Sejer

Quote from: TrueRonin on 04 February, 2011, 22:50:26
Jeg er 100% sikker på at du har mere end dine entry dukker med hjem igen.

Syfilis?

Spøg til side. Jeg nyder din blog og dit arbejde. Mine tømmermænd tillader ikke mere entusiamse end det - men det er herligt at kunne stene fede figurer som dine på sådan en dag.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

kmnbrush

Heh, du lider også under at have flere projekter igang samtidig.
Broen ser lovende ud; simpelt setup men helt sikkert virksomt. :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Jones

Ho-hoo. Ultrafedt diorama! Måske kan du tænke noget mere narrativt ind i settingen? Umiddelbart er den klar nok: en bro, en meget bange mand og en flod-trold. Men hvad hvis trolden kravlede op på broen? eller der var to trolde en der ventede med et net under broen), eller han havde tabt noget vigtigt da han løb eller eller red væk med 120 i timen på...en buk ;)

Jeg ville også indløse billet til GD, hvis jeg var dig! :)

Tex Averick

har först set din blog nu... må sige jeg er imponeret over hvor mange dygtige malere her er kommet til.... eller også ser jeg jer först nu.

Du laver virklig nogle imponerende effekter. Jeg er mögspändt på at se din orc når han bliver färdig.
Jeg elsker rustent metal. Alle malere har åbenbart deres egen fremgangsmåde. Bruger du pulver eller maler du rust??

Rockstar

Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Quote from: Rockstar on 05 February, 2011, 17:12:18
Han bruger rust  ;)

Jøpper ;)

Quote from: kmnbrush on 05 February, 2011, 13:43:09
Heh, du lider også under at have flere projekter igang samtidig.

Aaalt for mange projekter, og alt for lidt tid...

Quote from: Jones on 05 February, 2011, 14:31:02
Ho-hoo. Ultrafedt diorama! Måske kan du tænke noget mere narrativt ind i settingen? Umiddelbart er den klar nok: en bro, en meget bange mand og en flod-trold. Men hvad hvis trolden kravlede op på broen? eller der var to trolde en der ventede med et net under broen), eller han havde tabt noget vigtigt da han løb eller eller red væk med 120 i timen på...en buk ;)

Det dér, er jo nærmest ideer på tube :D Jeg har overvejet om der skal lidt mere action ind i det hele, men jeg tror det bliver for voldsomt med en trold mere... Hmm... Der tænkes...

@ Tex Averick: Jeg har skrevet lidt om hvordan (man kan gøre) jeg gør mht. rust i tidligere indlæg. Du er velkommen til at plyndre løs, og meget gerne komme med egne ideer og erfaringer/metoder.

Jeg takker for de pæne og konstruktive replies :)

Jeg ser ad om ikke arbejdet skrider lidt frem i løbet af dagen.

Frederik

Jeg blev færdig med milliputarbejdet på trolden :)

Tilbage er basen, der skal have "blødt" de skarpe kanter fra saven op.
Det går laaangsomt... Tørretid, slibe - tørretid, slibe... Gaab...

Der skal selvfølgelig lægges snas i form af klipper, grene, træer og andet godt på. Men først skal der styr på kanten.

Det må være tid til at svinge penslerne :)

MagnusA

Hvad med vand under broen?

Medusa

Glæder mig til at se den malet færdig. :)
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

Frederik

Quote from: MagnusA on 06 February, 2011, 17:01:59
Hvad med vand under broen?

Tjaa...
Det er overvejet, testet og forkastet ::)

Jeg købte Vallejos Still water effect, men kan ikke rigtigt løse det rent... Ahem... teknisk...

Jeg kan godt lide ideen om at basen er skåret knivskarpt og vinkelret ud af et stykke "natur", sådan at forstå der ikke rager andet ud over siderne end selve broen, og måske et enkelt stort stykke klippe eller en væltet træstamme. Jeg synes det behager mine øjne, på en eller anden forunderlig vis ;D
Jeg ved ikke om man får indtrykket på billederne, men broen er temmelig skæv på alle leder og kanter. Det står godt til det "rette" fra soklen.
Jeg har endnu ikke løst problemet med at det naturligt vil "løbe". Og jeg tror ikke det giver andet end et mat resultat, hvis man giver sig til at slibe overskuddet af efterfølgende.

Basen er i øvrigt skåret ud af et stykke Ureol, Cibatool eller et et helt tredje navn. Det er en slags opskummet plast, der bruges til prototype fremstilling af f.eks. vacuumforme. Let bearbejdeligt og vistnok afsindigt dyrt.

FatherNurgle

Du har så fine lige kanter på basen. Kan du ikke bare klistre plasticard på, og så hælde klar resin (eller hvad du nu vil bruge) i, og lade det hærde?

Jeg har altid syntes at det er knaldsejt med vanddioramaer man kan kigge ind i ... omend jeg også har set mange der ikke fungerer.

Det var da i hvert fald et forslag.

Glæder mig til at se hvad det bliver til.

Daniel

Takoda

Du er ikke den eneste der har leget med de to figurer :)

Kan dog meget bedre lide din bro idé  ;)
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Frederik

Quote from: Takoda on 08 February, 2011, 22:46:00
Du er ikke den eneste der har leget med de to figurer :)
Kan dog meget bedre lide din bro idé  ;)

Takker Takoda :)

Frederik

Jeg har malet et skilt i dag. Hvor driftig kan man egentlig være ::)

Jeg synes det giver et eller andet godt, at sætte navn eller budskab på det man maler...
Havde flere ting på sinde... Brigde Toll - Bitch Troll og "Beware of Troll"

Gåt dahm en møgtjans, at klistre grus under en bro...
Den særdeles opmærksomme betragter, vil ganske sikkert også have lagt mærke til den mangelfulde undercoat under træværket. Og de manglende diagonalstivere.
Mine fødder synes nærmest gennemhullede :(

Tror jeg holder op med at plage konen om en Airbrush. Jeg gør oprør og køber én. Ja jeg gør.
Det er jo Valentinsdag på mandag. Én til dig (Blomst) og én til mig (Airbrush)
Den holder...
INGEN vil føle sig snydt... ;D ;D ;D

Gad vide om skiltet holder...?

Og endelig... Reklame - Reklame... Lur lige hér:http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=45025.0

Wizz

Skiltet holder :) Passer fint ind!
En airbrush vil du ikke fortryde! Glæder mig til at se mere :)
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Jones

"Valentines-airbrush", hmm, ikke dumt. jeg bliver inspireret af meget mere end kun maling i denne meget vrikelighedsnære blog ;)

Frederik

Quote from: Jones on 12 February, 2011, 13:00:36
"Valentines-airbrush", hmm, ikke dumt. jeg bliver inspireret af meget mere end kun maling i denne meget vrikelighedsnære blog ;)

;D

Stunke

Jeg har lige kigget din blog igennem.
Shit mårfårker hvor ser det fedt ud!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.