News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

leahciM

Kender det godt. Nogle gang skal man lige have lidt afstand og male på noget andet for så at vende tilbage igen.

Ville gerne se din Ogre få mere maling  :)

Frederik

Quote from: leahciM on 27 February, 2011, 16:34:22
Ville gerne se din Ogre få mere maling  :)

Det ville jeg også godt. Men der er noget ved hans ansigt der ikke passer mig. Egentlig havde jeg sat Grimgor Ironhides hovede på ham engang. Det passede bedre, men stadig ikke lige i øjet. Jeg har sågar forsøgt mig med et hovede fra en Ogre bull, meeen... Pludselig er der en ide der bare funger ;)

Fast food projektet er skam heller ikke sat farligt langt væk. jeg fik fat i nogle rigtigt fede kobberbeslag med tilhørende nagler, i Model og Hobby. De passer vist rigtigt godt ind i sammenhængen.

Kelzaral the Diabolical er bare... IRRITERENDE!!!  >:(
Super cool figur, men naaaarj hvor er han svær at male hæderligt.

Frederik

Hellion chaufførinden....

Jeg vakler lidt i mellem "Lige i skabet" og "...i overkanten med dén dér redningsvestfarvede dulle"
Jeg synes på den ene side, farverne passer godt til Punk/Goth stilen der er i Daemonette hovedet.
På den anden side, er den orange godt nok meget fluorscerende - noget der ligger ret langt fra de jord- og naturfarver, jeg ellers bedst kan lide.

Forløbig er planen, at så meget som muligt, skal holdes til de nuværende nuancer. Shoulder- og kneepad skal males i den blå tone

Pupiller mangler...

Man må godt taste løs med sin mening...  :)

Blackhowler

Kan godt lide den, men savner en kontrastfarve - måske det hjælper, når vi ser det blå der mangler?
-M

....ikke for at være sær eller noget, men hvor har du gjort den pind fast, der holder hende??? ::)

Frederik

Quote from: Blackhowler on 01 March, 2011, 19:57:28
....ikke for at være sær eller noget, men hvor har du gjort den pind fast, der holder hende??? ::)

... Jeg kiggede på teksten 2 mm under dit billede...  ;D ;D ;D

Stunke

Quote from: Rancor on 01 March, 2011, 19:45:36

Man må godt taste løs med sin mening...  :)

Er det hele airbrushappliceret maling du har gang i der?
Det ser udsædvanligt smooth ud.
Sådan helt photoshopped smooth ud.

Jeg vil male med airbrush hvis det bliver så lækkert hver gang dukkerne får et pift med sådan en sprøjtekanon. Jeg er træt af at pensle (godt man ikke blev læge hva' ?)
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Medusa

Ja farverne flyder virkelig ud.

Er det GW spray gun eller en anden? 

Er hud og tøjet malet med spray gun eller kun tøjet?
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

Frederik

Tøjet er grundet med airbrush.
Derefter vasket med brune og røde farver, og endelig airbrushet med tre lysere nuancer.
Der skal rettes lidt til, og highlightes yderligere med en lidt gulere farve.

Huden er penselmalet, og mangler masser af vask og highlights :)

kmnbrush

Det ser pt. godt ud, men der er jo ikke så meget at se endnu, og om det er "Lige i skabet" og " eller i overkanten, syntes jeg først bliver tydeligt når du får lagt de andre grundfarver.
For at bryde det "orange", ville jeg måske sørge for at holde en god kontrast på remmene omkring livet, evt. i en blå/lilla farve. (imo. ligger en normal brun/rød-lig læder farve for tæt på det orange spandex)

Godt AB arbejde.

Male Blog (R.I.P) - CMON

Atoom

Det er for vildt at se hvad du kan bedrive!

Jeg går selv og leger lidt med tanken om at få gang i min lille-bitte DE hær, og fodre min AirBrush med papirsflyvere og helions, så det er meget inspirerende at se hvorledes du har tryllet med den lille orange pige og hendes hoover-board.

Der er ingen tvivl om at kontrast er nødvendig for at bryde den orange, og blå er et glimrende valg tror jeg. Glæder mig til at se resultatet.

rubber

Jeg kan rigtigt godt lide den orange. Det er ret atypisk for hvad man ellers ser på DE, så det er jo dejligt. Når du får gjort det hele lækkert med highligts og whatnot kommer det til at se meget lækkert ud.

I forhold til at det ikke er de jordfarver du er vant til, så er det jo også sundt ind i mellem at forlade sin "comfort zone". Man kan jo næsten ikke undgå at lære et eller andet.

Men i det hele taget nogle lækre ting du får lavet her.

Mvh.

Kapersfingeren

Hun er da mega ond ud og glæder mig til at se flere billeder med noget mere maling på....tommel op herfra =)
Hvad hedder den hudfarve du har brugt til hende?? den ser meget brun ud

Frederik

Quote from: Kapersfingeren link=topic=41528.msg549163#msg549163
Hvad hedder den hudfarve du har brugt til hende?? den ser meget brun ud
/quote]

Det er et mix af VMC Chocolate Brown og GW Tallarn flesh.

Og tak for al kritik  :)

Rockstar

Som sagt af alle før mig. Flot arbejde, Jeg synes bare ikke hun ser så 'highspeed' agtig ud?

Hendes ansigtsudtryk er for mig ikke nok til sådan et scenarie, dette er selvfølgelig noget nær umuligt at ændre kun med maling.

Derudover! Jeg glæder mig til at se det blå :)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Quote from: Rockstar on 03 March, 2011, 12:48:41
Jeg synes bare ikke hun ser så 'highspeed' agtig ud?

Nej, ikke ligefrem highspeed-agtig.
Den endelige "pose" er også mere tænkt lidt á la en rovfugl der kredser efter muligt bytte. Dertil synes jeg hovedet passer rigtigt godt :)

Rockstar

Det er rigtigt :) så passer det hele jo i sidste ende ;)

Frederik

Jeg nærmer mig en afslutning på Hellion-projektet. Der mangler de sidste highligts på kroppen, handsker, shoulderpad og våbnene. (Nærmer sig en afslutning... ::))
Jeg er dog lidt ærgelig over at opdage, hvor dårligt fødderne passer på svæveren... :(
Det lyser måske ikke langt væk på billederne, men sandheden er, den ene fod kun rører med storetåen. Det er sgu bare for irriterende at opdage, så sent i processen. Ikke at jeg kunne have gjort så meget ved det til at starte med, men måske jeg havde forsøgt med varmt vand eller noget?

Jeg har et lille spørgsmål, der måske er nogen der vil hjælpe med?
De "buler" der sidder rundt omkring på Eldars/Dark Eldars, er det juveler eller bare en del af designet?
I tilfælde af det er juveler, vil jeg male dem i samme grøn/gulefarve som øjnene.

Wizz

Quote from: Rancor on 07 March, 2011, 13:59:38
Jeg har et lille spørgsmål, der måske er nogen der vil hjælpe med?
De "buler" der sidder rundt omkring på Eldars/Dark Eldars, er det juveler eller bare en del af designet?

De har et eller andet specielt navn.. århhh hvad er det nu.. nåja! Bryster! ;D
Flot dukke! Er personligt ikke så meget for den penal-legion -orange på en Dark Eldar, men det er flot udført og giver en fin kontrast til surfbrættet og basen!
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Tjuset

Det ser rigtig godt ud....(efterhånden en floskel når det gælder det du maler , men der er ikke bedre  ;) )..men jeg syntes at der mangler noget der binder rytter sammen med svæver. Evt. nogle "fartstriber" i samme farve som hendes tøj?
The heretic may be right ....... but he is busy burning!!
Thomas Warberg-Kähler

Dexo

Jeg syntes at du mangler en kontrast farve af en eller andet art på damen (evt. en anden farve på hanskerne) og så måske et eller andet for at bryde det ensfarvede skyboard, men det tror jeg helle ikke du er færdig med endnu.

Jones

Teknisk er det simpelthen pisselækkert. Jeg synes det der airbrush er for smooth! :D

Men! Ja, der kommer et "men"... der opstår en besynderlig kontrast mellem figuren og basen på din figur. Der er for stor diskrepans mellem stilen eller udførelsen.

Mit forslag ville derfor være at gøre Eldar-dullen bare en lillesmule gritty elelr lave noget freehand kruseduller på svæve-dimsen.
farvemæssigt er der jo en fin balance mellem hendes orange dragt og f.eks. rusten på basen.

Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Rockstar

Giv hende en skrig-grøn tus på højre overarm O.o

Så er kontrasten ihvertfald i hus.
Jeg må indrømme at jeg ikke kan svare på spørgsmålet om de buler du snakker om.. Jeg ville umiddelbart støtte mig til brysterne?

Frederik

Hø-hø-hø....
Buler mig her og buler mig der...
Der opstod således usædvanlig lummer stemning, i en eller nok så lødig blog, da skribenten stillede et spørgsmål om buler.

Jaarmen for fanden da, d'herrer!!!  ;D ;D ;D

OK, OK, OK, jeg vil så præcisere mit spørgsmål en anelse.
Og husk: For den rene er alting rent!

De orange buler, få mm under ansigtet, er jeg (ikke længere) det mindste i tvivl om ;)
Det er sgu da de andre buler jeg mener.
F.eks. på siden af kanonen ud for storetåen, og på våbnet lige ved hånden.

Og tak for ord, kritik og andre inputs.
Der kom en god sjat inspiration til det videre forløb. :)

Konstantin the Apostate

FUUUUUUCKKK!!!! :o :o :o :o Nøj hvor er den blevet fed!!!! Jeg var meget i tvivl da du først lancerede den orange farve, men det er du da sluppet virkeligt godt fra.

Rancor...jeg hader dig! ;D
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Rockstar

Quote from: Konstantin the Apostate on 07 March, 2011, 23:11:39
men det er du da sluppet virkeligt godt fra.

Som alt andet  ::) ::) :-*

EDIT: DE ØJNE ER B-B-B-BEAST!