Author Topic: 23/9-10 The skeletons are back!  (Read 1014 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Rey

• Svingeren af den moderne Mjølner: Ban-hammeren
  • Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
23/9-10 The skeletons are back!
« on: 23 September, 2010, 10:21:22 »
Fik spillet min første 8th edition spil i går. Efter længere tids overvejelser og prøven på at lave hær, besluttet jeg mig for at starte der hvor jeg var stoppet 7th ed., nemlig med vampire counts.

Min hær således ud:

Vampire lord lvl4, Master of black arts +2 PD, summon skeletons, 2+ save, dawnstone, helm of command, sword of might, ironcurse icon.

Vampire BSB lvl 1, avatar of death(GW), inf. Hatred, enc shield, book of arkah.

Nec, +1 spell. Black periapt

2 units 25 skeleton warriors full cmd. 240
2 units 10 skeleton warriors full cmd. 100
30 grave guards, GW full cmd. Banner of barrows 465.
3 fell bats
5 wraith with bansee
black coach.

Spillede i mod Zephyr’s dwarf hær med anvil.

Jeg må sige dwarfs er blevet utrolig mobile lige pludselig og utrolig svære at få magic igennem mod, når de har +3 dipell dice. Jeg havde selv +3 power dice og alligevel kan jeg tælle på en hånd det antal spells jeg fik igennem. Han slå også en del bedre end mig, men alligevel.

Min black coack blev ret hurtigt ethereal og blev også flyvende, det hjalp den dog ikke da den blev flank anvil charge af nogle dwarfs, som nok stod en 16” væk og kiggede en anden retning da den flytte sig frem. Død på en tur af crumbling. Det samme var mine grave guards udsat for, hammers der stod en 16” tommer væk går frem i deres move og bliver så anviled ind i siden på mine GG. De holder en runde og selvom jeg får charged nogle skeletons ind i siden på hans hammers hjælper det ikke da jeg har en skod magic phase 3 power dice på 2d6 og slår en masse 1’er med dem. Så begge units dør. Min necomancer dør også da nogle miners bliver anviled ind i ham, da han er løbet ud af en unit og står om gemmer sig lidt nede bagved. Anvil får også 3 gange ramt min wraith unit og det lykke ham at ramme dem begge gange på 6+ med hans magiske bolt thr. Men heldigt for mig har min banshee 1 wound tilbage da spillet slutter så ingen VP til ham for dem.

Jeg får dræbt nogle af hans andre units og det lykkes mig i sidste tur at løbe en flygtende dwarf unit ned med min bat og van hels. Så spillet ender i en draw.

Men hold da op hvor er de dwarfs seje med en gratis super ”van hels” per tur. Alt i alt synes jeg dog spillet var sjovt.

Et par ting der kom op i løbet af spillet. Hvis man kan flytte pga vanhels, kan man så lave en swift reform(bruge musikker). Hvis man charger med van hels, hvor tæt på skal de være for at man ikke kan lave stand & shoot?
Quote from: Skummelkrat
Quote from: El Rey
...
Hvis din kommentar ikke var så modbydeligt krænkende og alt muligt andet ondskabsfuldt, ville jeg nominere den til vores jubilæum som den bedste kommentar på Powerfist.dk nogen sinde. Kors i røven, hvor er det skægt.

Hammer

• Konge
  • Offline Offline
Re: 23/9-10 The skeletons are back!
« Reply #1 on: 23 September, 2010, 13:09:10 »
Van hels har andre spændende spørgsmål, fx tæller det som et normal move eller marching hvis fx ghouls rykker 8"? Det kan være afgørende når man går i terræn.

Hvad var tanken bag din bsb? Han synes ikke at være særligt godt beskyttet ej heller specielt hårdtslående nok til at overleve return attacks pga. step up. Hvad med bogen var den det værd når nu lorden burde få van hels?

El Rey

• Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
« Reply #2 on: 23 September, 2010, 13:40:22 »
Jeg havde glemt det med at han skulle bruge GW. Det skal han ikke have. Ideen er så at han har et 3+ save og 6+ ward i HtH. Det jeg godt kan lide ved bogen er at man kan kaste van hels med 6 terninger med den også hvis man slår 2 eller flere 6’er, er det kun bogen der ”dør” ikke brugeren. På den måde fik jeg dog ikke brugt den, men det gjorde at jeg kunne prøve at kaste van hels med BSB med en terning og selvom det mislykkes kunne han stadigvæk kaste andre spells. Så synes sådan set det er et ok item.

Mit Ironcurse Icon, var også sine 5 pts hver. Det redede nogle skeletter og et item jeg vil tage med hvis jeg lige har 5 pts i overskud på en character. 

Andre ting. Bats skal nu helst være indenfor generalens 12" for ellers kan de kun flytte 10" og ikke march 20" som de kunne i gamle dag.
...
Hvis din kommentar ikke var så modbydeligt krænkende og alt muligt andet ondskabsfuldt, ville jeg nominere den til vores jubilæum som den bedste kommentar på Powerfist.dk nogen sinde. Kors i røven, hvor er det skægt.

El Rey

• Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
« Reply #3 on: 23 September, 2010, 16:16:49 »
En ting mere der kom op, men som vi ikke kunne finde noget om i reglerne, var om en champion kan lave make way. Ser kun ud til det er heroes der kan det.
...

Jan D´Souza

• Konge
  • Offline Offline
  • Eyeballs deep in muddy waters
« Reply #4 on: 23 September, 2010, 16:18:03 »
Jeg har spillet med at de kunne hidtil - og de burde imo også kunne, så det vil jeg da blive ved med  :)
Jan D´Souza

Må du "save" oftere end du "loader"

TombSimon

• Hirdmand
  • Offline Offline
  • Simon Nielsen - Alias `Havskildpadden´...
« Reply #5 on: 23 September, 2010, 17:44:15 »
En Champion kan ikke lave Make Way - der står udtrykligt i reglerne at en Character kan - og Champen er ikke beskrevet som at være en Character, ligesom den var i 7.  ;)
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

Belerophon709

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #6 on: 23 September, 2010, 17:57:59 »
En Champion kan ikke lave Make Way - der står udtrykligt i reglerne at en Character kan - og Champen er ikke beskrevet som at være en Character, ligesom den var i 7.  ;)

Enig.

Marcus
Ny pige, ny ven
Om dukkeleg beretter
Alene igen

Ilithien

• - V -
  • Konge
  • Offline Offline
    • Confessions of a Realist
« Reply #7 on: 23 September, 2010, 18:41:15 »
Også helt enig.
Mal jeres basekanter Sorte!!
Grey Knight blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=66274.0
Mit projekt om den moderne verden. Handler om; sociologi, samfundsfag, religion, økonomi, historie, kultur, politik, og miljø. Så kig forbi: http://www.facebook.com/ConfessionsOfARealist

Asger

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #8 on: 23 September, 2010, 18:56:03 »
Jeg har spillet med at de kunne hidtil - og de burde imo også kunne, så det vil jeg da blive ved med  :)

Jan jeg er ked af lige at pille denne ud og sætte den ind i en anden kontekst...

Når nu du insisterer så meget på at finde små regel finurligheder, der ærlig talt er temmelig "far out" sammenlignet med denne, så undrer det mig meget at du ikke insisterer på at spille dette efter bogen ???

Det er ikke dril, men oprigtig undren.

Asger
Mine egne brætspildesigns:
Mental-Football
Mental-NFL
Flamme Rouge

Jan D´Souza

• Konge
  • Offline Offline
  • Eyeballs deep in muddy waters
« Reply #9 on: 23 September, 2010, 19:23:45 »
Jamen når det nu er så klart som i siger, så vil jeg da ikke - dog så jeg gerne at champen måtte. Som flere andre har sagt er warhammer  nu mere simelt. At vi slipper for at rykke rundt på vores champions i turen inden vi charger er da bare rart. Men man kan så rykke ham i sit combatreform istedet.
« Last Edit: 23 September, 2010, 19:26:18 by Jan D´Souza »
Jan D´Souza

Må du "save" oftere end du "loader"

Olsen

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #10 on: 23 September, 2010, 19:46:23 »
Jamen når det nu er så klart som i siger, så vil jeg da ikke - dog så jeg gerne at champen måtte. Som flere andre har sagt er warhammer  nu mere simelt. At vi slipper for at rykke rundt på vores champions i turen inden vi charger er da bare rart. Men man kan så rykke ham i sit combatreform istedet.

hmm... må champs og karaktere overhovede skifte rundt på deres plads i enheden uden at udføre et reform ?

Ilithien

• - V -
  • Konge
  • Offline Offline
    • Confessions of a Realist
« Reply #11 on: 23 September, 2010, 19:57:22 »
må champs og karaktere overhovede skifte rundt på deres plads i enheden uden at udføre et reform ?
Ja.

Reglen hedder 'make way'. Side 100.
Mal jeres basekanter Sorte!!
Grey Knight blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=66274.0
Mit projekt om den moderne verden. Handler om; sociologi, samfundsfag, religion, økonomi, historie, kultur, politik, og miljø. Så kig forbi: http://www.facebook.com/ConfessionsOfARealist

Olsen

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #12 on: 23 September, 2010, 20:02:14 »
Nu snakker jeg ikke om de må i kamp, men generelt udenfor kamp i en enhed. Må de rykke frit rundt i enheden der uden det er et reform

Ablabab

• Konge
  • Offline Offline
  • O_O
« Reply #13 on: 23 September, 2010, 20:08:11 »
Nej.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Hesse

• Konge
  • Offline Offline
  • Michael Boserup Hesselberg
    • www.mein.dk
« Reply #14 on: 01 October, 2010, 08:13:39 »
Tak, den har jeg villet slå op flere gange men kommet fra det igen.

The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.
 - W. Gibson