Fik spillet min første 8th edition spil i går. Efter længere tids overvejelser og prøven på at lave hær, besluttet jeg mig for at starte der hvor jeg var stoppet 7th ed., nemlig med vampire counts.
Min hær således ud:
Vampire lord lvl4, Master of black arts +2 PD, summon skeletons, 2+ save, dawnstone, helm of command, sword of might, ironcurse icon.
Vampire BSB lvl 1, avatar of death(GW), inf. Hatred, enc shield, book of arkah.
Nec, +1 spell. Black periapt
2 units 25 skeleton warriors full cmd. 240
2 units 10 skeleton warriors full cmd. 100
30 grave guards, GW full cmd. Banner of barrows 465.
3 fell bats
5 wraith with bansee
black coach.
Spillede i mod Zephyr’s dwarf hær med anvil.
Jeg må sige dwarfs er blevet utrolig mobile lige pludselig og utrolig svære at få magic igennem mod, når de har +3 dipell dice. Jeg havde selv +3 power dice og alligevel kan jeg tælle på en hånd det antal spells jeg fik igennem. Han slå også en del bedre end mig, men alligevel.
Min black coack blev ret hurtigt ethereal og blev også flyvende, det hjalp den dog ikke da den blev flank anvil charge af nogle dwarfs, som nok stod en 16” væk og kiggede en anden retning da den flytte sig frem. Død på en tur af crumbling. Det samme var mine grave guards udsat for, hammers der stod en 16” tommer væk går frem i deres move og bliver så anviled ind i siden på mine GG. De holder en runde og selvom jeg får charged nogle skeletons ind i siden på hans hammers hjælper det ikke da jeg har en skod magic phase 3 power dice på 2d6 og slår en masse 1’er med dem. Så begge units dør. Min necomancer dør også da nogle miners bliver anviled ind i ham, da han er løbet ud af en unit og står om gemmer sig lidt nede bagved. Anvil får også 3 gange ramt min wraith unit og det lykke ham at ramme dem begge gange på 6+ med hans magiske bolt thr. Men heldigt for mig har min banshee 1 wound tilbage da spillet slutter så ingen VP til ham for dem.
Jeg får dræbt nogle af hans andre units og det lykkes mig i sidste tur at løbe en flygtende dwarf unit ned med min bat og van hels. Så spillet ender i en draw.
Men hold da op hvor er de dwarfs seje med en gratis super ”van hels” per tur. Alt i alt synes jeg dog spillet var sjovt.
Et par ting der kom op i løbet af spillet. Hvis man kan flytte pga vanhels, kan man så lave en swift reform(bruge musikker). Hvis man charger med van hels, hvor tæt på skal de være for at man ikke kan lave stand & shoot?