News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Now Look What You Made Me Do... eller, The Phoenix Host rises from the ashes

Started by Speaker to Machines, 25 September, 2010, 15:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Kun lidt lokket af dette forum har jeg (helt bogstaveligt) støvet mine allerførste Warhammer-soldater af.

Så, velkommen tilbage til slagmarken til The Phoenix Host:

Da jeg malede dem (og da de kæmpede deres første glorværdige slag mod de onde orker) tilbage for 15 år siden havde de også en fluff-baggrund - noget med en stærkt decimeret Craftworld med stærkt fokus  påat genvinde Eldar territorium, og en filosofi der pålægger de døde at kæmpe med.  Lidt som Biel-Tan, men med flere Wraiths (de døde kæmper med) og færre Aspects (der er ikke så mange Phoenix eldar der er gamle nok til at komme ud af Aspect-stien).

De har en temperamentsmæssig præference for at brænde "infestationer" ud af de verdener de befrier og genbefolker; De få aspects der er, er Fire Dragons.

Det er jo alt sammen oldgamle figurer, og jeg vil prøve at holde stilen efterhånden som jeg udvider hæren... Jeg har powershoppet lidt på ebay, så der er en del flere umalet og i posten;  Jeg regner med at bruge denne tråd til at blogge om fremskridt efterhånden som det skrider frem.
Stephan Dahl

Taoregorn

Fantastisk. Jeg tror jeg med rette kan sige at det er den første eldar hær jeg har set der siger mig noget. Normalt synes jeg Eldar er lidt uegnede til egentligt krigsspil... men den baggrund du skitserer her sætter dem jo direkte midt in the thick of the action.

Rart med eldar der ikke bare sidder og holder fællesgråd på en fartøjsverden.

Frede

+1 på ønsket om nærbilleder.

De ser pivfrække ud. Jeg glæder mig til at se flere.

- F -

Belial

Det virker desværre ikke for mig, så jeg tilslutter mig flokken af "more pictures and closer NOW!" :)

Men det ser fedt ud.

MVH

Belial

Speaker to Machines

OK, jeg finder et ordentligt kamera frem i morgen hvis det bliver sollys.

Men, jeg her jo i de mellemliggende år lært at man skal base sine figurer, så der kommer først nærbilleder efterhånden som de får lidt græs at gå på...

I mellemtiden kan den forsamlede intelligentsia herinde måske hjælpe mig lidt: Mine første ebay sendinger er nået frem, og ud over lidt fire prisms og æggeskals walkers, så var der også dem her:

Højreklik & vis billede virker også her :)

WTF er det?  Det ligner kappeklædte et-eller-andet med en ægyptisk krone der flyver på en cybernetisk hammerhaj (der er guns på maven, under munden, på ridedyret).  De er fede nok, og jeg regner med måske at skifte hovedet ud og så bruge dem som Vypers (pilot, check, gunner, check, stor gun, check)...
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Quote from: Taoregorn on 26 September, 2010, 06:04:26
Discs of tzeentch :)
Ja, jeg tænkte det nok; Chaos-banditter der prøver at snige sig ind i min hær :)  Men de er jo fede nok, så jeg tror jeg beholder dem (efter et passende head swap & personality transplant).  Apropos, nogen der kender en god måde at fjerne gammel maling? Både fra plastic og metal...

Som lovet, et par closeups:

Man skal jo have tre objectives med selv til den nuværende inkarnation af Epic, så jeg stod på hovedet i bitsboxen:

Lidt fluff - fra venstre er det The Dragon Gate, The Phoenix Monument, og The Pillar of Asuryan.  Beklager den gnidrede kvalitet.

Og så har den ene guardian warhost fået græs på baserne:

Nu ser det ud som om de vandrer gennem de bølgende enge på en uspoleret Maiden World :)  Men de får nok sværere ved at gemme sig i de sædvanlige byruiner.

Der mangler jo de Wraithguards der iflg. fluffet bør være - men jeg har faktisk kun én stand med wraithguards, og lige med wraithguards er jeg ikke meget for bare at male guardians anderledes (som jeg ellers gør med Aspects).  Hvis der er nogen der har nogen Wraithguards de gerne vælg handle med, så send mig en PM :)  Jeg er også ude efter en Avatar - den hører egentlig ikke til i hæren, craftworld Phoenix tror ikke på at ofre eldar liv, end ikke til Khaela Mensha Khaine.  Men når den nu er gratis i Biel-Tan listen, så skulle man da være dum for ikke at have en, om ikke andet så til turneringer  ::)
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Fine sager. Især objektiverne! Det er jo lige sådan, at de skal ud.

/jacob

Speaker to Machines

Første gang jeg så Aerospace til Epic så tænkte jeg at det så da ret fedt ud; Så så jeg Eldar flyverne, og tænkte at sådan nogen måtte jeg bare eje, de modeller er alt for flotte.  Den slags havde vi ikke da jeg spillede med dem sidst!

Så her kommer så de første nye enheder til Phoenix Host i 15 år - der var stor jubel i barakkerne, specielt hos mine Fire Dragons der nu ikke længere behøver køre i dyre, gamle, raslende Falcons hele vejen frem til deres rituelle barbecue.

To Vampire Raiders, med en Fire Dragon host i hver; Så burde jeg nok kunne håndtere panserkolonner. Ja, Nicolai, det er dine überbissede Leman Russer jeg tænker på :D

Der er en gruppe Nightwings på vej også, og med lidt støtte fra Fire Prisms (75cm AA bubble!) og Fire Storms (også rekvireret og på vej) så skulle det være muligt at opretholde den obligatoriske "total air superiority" over de Mon'keighs man måtte løbe ind i :)
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Så, efter skyen af klistret static grass er faldet ned, er der billeder af resten:

Phantom Titan

Second Guardian Host

War Walkers

Der er et par kamprobotter omme bagved (der ikke længere har regler...) der får lov til at proxye.

Fire Dragons Aspect Host, with Falcon Transports

... awfully expensive, so they'll be riding in the pimping new Vampire from now on...

Tempest heavy tanks:

... err, I mean Scorpions :)
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Nye tilføjelser til Phoenix Host:

En squadron Nightwings, til at jage de laverestående racers marginalt flyvefærdige hønsehuse ned på jorden igen :)
Stephan Dahl

VSH

Holy Crab de er fine :)

Desværre bliver vi nu bombet tilbage til stenalderen med så mange fly...

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Speaker to Machines

Quote from: Taoregorn on 30 September, 2010, 11:40:10
Fine fly. Jeg overvejer helt at lade mine thunderbolts blive hjemme, da de alligevel stort set intet kan udrette...

Mange tak - men de skal ikke med til GF, desværre.  De kan udrette noget (specielt hvis modstanderen har fly med...), men de er altså også ret dyre.  Så hvis der skal blive råd til både en Titan og en Vampire (som også er ret fed), så må jeg undvære de små fly og satse på jordbaseret AA (jeg skal lige male et par Firestorms, så skulle det også være på plads).
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Så er de sidste tropper til GF klar:

En Avatar (den skal man jo have, den er god til prisen) og så tre firestorms til at holde fjendens flyvende hønsehuse på armslængde.

De ligner jo ikke de Falcons de ellers skulle forestille at dele chassis med, men som dedikerede AA maskiner synes jeg ikke det gør noget at de skiller sig ud.
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Hej alle - tak for en herlig weekend.  Det var nogen gode spil alle sammen, og en fornøjelse at se alle de små figurer "live"!

Jeg har lagt mine billeder fra GF13 her, hvis I vil se dem.
Stephan Dahl

TF Riley

Selv tak Stephan og jer andre selvfølgelig.

Selve turneringsoplevelsen var lidt underlig, og jeg ved ikke om det lige er mig. Jeg er vist mere til pickup games, men det var skide hyggeligt at møde jer epic-gutter, og vi fik da slået et lille slag for EA :)

Jeg har ikke den store lyst til at male epic og har slået mig på 28mm igen (der ligger også en del her i hulen, der godt kunne tåle lidt farve :)), men jeg brygger lidt videre på idéen med narrative spil - en idé der gerne skulle udmønte sig i et lørdags- eller weekend arrangement i EP's lokaler.

Igen tak for skide godt selskab, og tak til Daniel der hoppede til søndag morgen! (selv om han skred, da jeg dukkede op?  :-*)