News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Jakob klipper, klistrer og maler

Started by Knudsen, 24 October, 2010, 21:04:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knudsen

Hej, jeg hedder Jakob og har en død blog.

Hvis du ikke gidder læse alt det her tekst og bare vil vide hvilke billeder der kommer så er her en liste af de ting jeg roder med lige pt.: 40k Death Guard (Nurgle CSM), 40k Witch Hunters, Blood Bowl, Necromunda.

Min "store" 40k-blog blev simpelthen for trist at se på, både fordi at det med tiden blev mere og mere tydeligt at jeg egentligt ikke er så voldsomt interessant en dukke-spiller, men hælder mere til klippe-klister-delen af hobbyen, men også fordi jeg af og til ikke rør en dukke i et par måneder. Begge dele passer nok bedre til det her format, så jeg har besluttet mig for at holde mit bloggeri på et noget mindre ambitiøst niveau end det jeg prøvede før.

Min færd gennem dukkeriet startede engang før komfirmationsalderen med at en kammerat og jeg blev enige om at det der warhammer fantasy de havde i den lokale boghandel var superfedt, og vi skulle da have sådan nogen vilde hære vi kunne lave fantastiske slag med. Jeg købte nogle wood elves og min kammerat købte nogle bretonnian knights og så blev der ikke rigtigt gjort mere ved det. Det viste sig hurtigt at vi ikke rigtigt magtede det alligevel. År senere kom der noget der hed Mordheim, og det syntes jeg så så fantastisk ud at jeg fik fat i startpakken og gik igang med at prøve at få nogen til at spille det med mig, men der var ingen af dem jeg kendte der syntes at det var mandigt nok til dem at lege med dukker.

Det var først et års tid efter at jeg flyttede til Aalborg for at studere at jeg rendte ind i nogen der kunne tænkes at ville være med til sådan noget. De var godt nok mest for at prøve at genoplive deres gamle 40k hære som aldrig var blevet til noget. Vi var tre mand, den ene samlede på Space Marines (pfft) den anden samlede på Space Orks (øv) så jeg startede en Tyranid hær. De andre faldt dog ret hurtigt fra igen, men denne gang var jeg trods alt blevet introduceret til det lokale dukke-miljø, så jeg var ikke helt alene med mine figurer længere. Tyranid hæren voksede ligeså stille men jeg blev træt af at spille den før jeg havde en fuld malet hær der var værd at snakke om. Ikke engang det ellers udemærkede arrangement SommerCon kunne give mig glæden ved nidderne tilbage, og da det nye Codex kom var jeg faktisk ret ligeglad med det, så jeg solgte alle mine tyranidder og ville nu slå mig på en Witch Hunter hær! YEAH! Dem laver jeg stadig på i ny og næ, men det er gået op for mig at jeg virker bedst hvis jeg har noget forskelligt at rode med, så jeg har også gang i nogle Chaos Space Marines som først skulle have været Word Bearers, men nu bliver til Death Guard [edit: og nu er blevet til Word Bearers igen]. Engang imellem dukker der også Necromunda og Bloodbowl op. Det er sket før.

Det var vidst den obligatoriske "hvem er jeg og hvad kommer der til at ske her" post. Nu må jeg hellere få uploaded nogle billeder af de første Death Guard, selvom det stadig er grå og grønne.

Knudsen

Som sagt så gjort. Her er det første billeder nogensinde af noget som helst Nurgle, lavet af mig. En slags verdenspræmiere (uh!, åh!).

Jeg har ikke tænkt mig at bruge "rigtige" death guard modeller, da jeg får metal nok i min Witch Hunter hær, og desuden gerne vil lave en masse hjemmelavet spræl som ligesågodt kan laves på billig plastik som dyr metal. Tanken er også at der ingen vehicles skal være i hæren, for så vidt jeg kan se er alle Death Guard vehicles rådnet op for længst ifølge fluffet, og de vil egentligt også helst gå. Så det bliver fodtusser, terminators og dæmoner. Måske kommer der en defiler hvis jeg føler for det, men det bliver med undskyldningen at det i virkeligheden er en summoned soulgrinder... eller noget. Nok snak, formålet med den her post var at vise nogle billeder!

Standard Chaos Space Marine med Possessed ben, dekorationssand, green stuff og hoveder fra et eller andet kit.

Standard Chaos Space Marine med dekorationssand og green stuff. Hovedet er at af dem med horn fra Choas Space Marine kittet. Jeg har bare skåret et af hornene væk fordi jeg syntes at et horn er mere Nugle end to.

Jeg havde noget green stuff til overs, så jeg satte mig til at klatte noget på den familiar der er med Terminator Lord/sorcerer pakken. Jeg syntes den er rædderligt grim lige ud af kassen, men med et nyt hoved og et ikon fra Chaos Rhino kittet er den da blevet helt hyggelig. Nu er jeg så bare nødt til at lave en sorcerer til ham, og så er jeg nødt til at lave en håndfuld Spawns, for jeg kan da ikke stille med en sorcerer uden at kan lave Gift of Chaos en gang imellem. De her dukker planlægger faktisk lidt sig selv.

Sp0n

"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Knudsen

En vis mand ved navn Martin har godt nok påpeget hvor meget vild Esher der kunne blive af de nye Dark Eldar Wytches. Det skal nok udforskes så snart nogen vil bytte et par af dem for noget fra min bitbox. Mit dukkebudget er desværre lig nul indenfor forudsigelig fremtid.

Knudsen

Men jeg har da noget BloodBowl du kan kigge på! Jeg samlede noget gammelt skrammel til et Skaven hold for noget tid siden, men jeg er ikke sådan rigtigt kommet igang med at male det endnu.

Linerats

Gutter runners

Stormvermin

Catcher og linerat med bionic tail.

Sidst, men ikke mindst, Rat ogre!

Jeg syntes selv det hele var helt vildt smart da jeg samlede det, men nu hvor de har fået tid til at stå og glo på mit skrivebord syntes jeg faktisk de er rimeligt grimme. Det er faktisk kun den store fyr jeg kan lide, så det er tvivlsomt om jeg nogensinde tager mig sammen til at male dem.

chrjensen

Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Knudsen

S? er f?rstef?dte Death Guard marine klar. Billederne blev ikke s? gode, det er lidt hit or miss med et mobiltelefonkamera, men man kan da se lidt om hvad der foreg?r.

Han er malet s?dan her:
1) Hele dukken f?r et lag gesso for at gemme al plastik og greenstuff af vejen.
2) En gang sl?set hvid spray giver s?dan en lidt sjov skyggeeffekt som jeg egentligt troede ville skinne mere igennem til sidst, men det er vidst lykkedes mig fuldst?ndigt at slaske den v?k i wash.
3) GW Gryphonne Sepia Wash iblandet lidt P3 Gnarls Green.
4) GW Gryphonne Sepia.
5) Kanterne p? armoren er P3 Gnarls Green iblandet GW Bleached Bone.
6) L?deret er GW CHestnut Ink med highlights af GW Tallarn Flesh.
7) Metallet er GW Tin Bitz med drybrush af GW Boltgun Metal og GW Chestnut Ink
8) Et par kabler hist og her har f?et ren P3 Gnarls Green
9) Skidt og rust der l?ber ned ad rustningen og har samlet sig hist og her er lavet med GW Chestnut Ink
10) Horn og kranier er GW Bleached Bone iblandet lidt GW Gryphonne Sepia med highlights af ren GW Bleached Bone og GW Skull White.

Fornuftig tabletop hvis jeg selv skal bed?mme det, men jeg er ikke helt tilfreds med den boltgun. Den blev ret kedelig og "dybbet" at se p?.

Han mangler selvf?lgelig en base, og s? noget frih?nd p? venstre skulderplade, som man for ?vrigt ikke kan se p? billederne, men jeg skal lige have fundet ud af hvordan deres ikon skal laves f?r jeg giver mig i kast med det.

Knudsen

Jeg er vist nødt til at købe mig en farve der ligner den grønne jeg har blandet til kanterne på den marine. Jeg kan simpelthen ikke ramme noget der bare ligner lidt igen.

GW Catachan Green eller GW Camo Green måske? Jeg skal nok ned til den lokale dukkepusher og kigge på P3 farver, for dem er så småt ved at lære at elske.

Nixon

P3 farver er fantastiske, dog har deres grønne serie nogle mangler. Jeg selv blander Traitor Green og Trollblood Base til noget der ligner Catachan Green.
Kan godt lige dine Death Guard, selvom jeg ikke synes de ligner Death Guard, deres hjelme er forkerte. Men som Plauge Marines fungerer de fint.

Knudsen

Hmm, ja jeg havde godt nok tænkt over at det jo ikke er de traditionelle kranie-hjelme, men render hele døds-garden rundt med dem? Jeg prøvede at fange at det er Death Guard og ikke tilfældige plague marines ved at holde kanterne på deres rustning i grøn, som deres preheresy armour, da de jo nok næppe har kunne se ideen i at male om.

Jeg havde faktisk tænkt mig at en del af mine Death Guard skulle have den slags hjelme, men alle sammen?

Nixon

Jeg er nok ikke helt Fluff nørd nok til at kunne sige det med sikkerhed, men jeg er ret sikker på at Death guard er med kranie hjelme med top spike.

Anaxagorax

Kendetegnene ved dem er at de har pickelhaube-hjelme og fødderne på deres power armour er kløvede, som hove.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Nixon

Knudsen

Bumbummelum... Det vil sige forgeworld eller lave nogenlunde den samme konvertede hjelm p? alle de marines der skal have hjelm. Nej, det tager lidt det sjove af projektet.
Hmm... Skal man s? lave "almindelige" plague marines. Nah, s? kunne jeg jo liges? godt lave en ligegyldig Black Legion h?r.
Fuck kult-tropper og fuck henoteisme! Jeg laver Word Bearers! Rawr rawr rawr!

Det vil sige at jeg skal have lavet en Dark Apostle (weee), en First Acolyte, en Coryphaus (selvf?lgelig i terminator armor) en dreadnought der stadig tror den sl?s mod kejseren selv, en gang possessed marines og en masse hudl?se d?moner. Men f?rst skal jeg have fundet en m?de at male dem p? som hverken ser dum ud (som i csm codexet) eller tager alt for lang tid.

[edit: Havde skrevet power armour istedet for terminator armour. Phfft.. ingen Coryphaus der er v?rd at snakke om har sku da nogensinde l?bet rundt i gemen power armour]

Nixon

Ked af at være den der stopper dit Death Guard projekt. På den anden side så synes jeg dit Word Bearer projekt lyder langt mere spændende. Dem ser man ikke så mange af.

Jeg følger med.

Knudsen

Du skal slet ikke være ked af det. Jeg er faktisk da lidt glad for at være blevet stoppet inden jeg splittede min terminator lord ad. Han bliver en fin Coryphaus.

Konstantin the Apostate

Quote from: Knudsen on 30 October, 2010, 15:21:53
Bumbummelum... Det vil sige forgeworld eller lave nogenlunde den samme konvertede hjelm på alle de marines der skal have hjelm. Nej, det tager lidt det sjove af projektet.
Hmm... Skal man så lave "almindelige" plague marines. Nah, så kunne jeg jo ligeså godt lave en ligegyldig Black Legion hær.
Fuck kult-tropper og fuck henoteisme! Jeg laver Word Bearers! Rawr rawr rawr!

Det vil sige at jeg skal have lavet en Dark Apostle (weee), en First Acolyte, en Coryphaus (selvfølgelig i terminator armor) en dreadnought der stadig tror den slås mod kejseren selv, en gang possessed marines og en masse hudløse dæmoner. Men først skal jeg have fundet en måde at male dem på som hverken ser dum ud (som i csm codexet) eller tager alt for lang tid.

[edit: Havde skrevet power armour istedet for terminator armour. Phfft.. ingen Coryphaus der er værd at snakke om har sku da nogensinde løbet rundt i gemen power armour]

Velkommen under Word Bearers Legionens mørke Faner, løftet i hyldest til de mørke magter i Empyriet. Rart at se at der er andre end mig de spiller Word Bearers, eller i det mindste har til hensigt at gøre det ( se i øvrigt min blog under Clash of Chaos-boardet under 40k blogs). Jeg vil lige sige dog, at den malede Death Guard, du har fotograferet med din mobil, er noget af det bedste Death Guard jeg har set i lang tid, men selvfølgelig snyder farverne lidt på sådan et kamera. Så et eller andet sted er det trist at du ikke fortsætter projektet. Jeg ved godt at det ville blive rigtigt dyrt at bestille en masse Forge World-gejl hjem, men bare fordi dit projekt er Plague Marines, behøver det jo ikke være Death Guard. Hvis du kan stille dig tilfreds med et renegade chapter, og ikke traitorus extremis, kunne du sagtens laven Lords of Decay, The Cleaved, The Reborn eller the Purge, der er nok af chapters at vælge imellem, plus at du kan lave din egen splinter group og lign. Men hvis det skal være Word bearers, forstår jeg ikke helt den kommentar i dit lange indlæg, som jeg har understreget, med at Word bearers rustningen ser dum ud i codexet. Hvad er der galt? Synes du den er for lys eller for ren? For mig at se, hvis du tænker på fotoet af en Icon bearer i Codexet s.69, er det bare sådan en Word Bearer ser ud.

Med henblik på farverne ellers, kan du med fordel bruge den opskrift som der er i Fleshtearers bloggen et sted på Powerfist ( gammel blog), på side 3 under mindre maleblogs. Den bruger jeg selv. Ellers lægger jeg nok en håndfuld infanteri op på min blog  i løbet af de næste på dage, så kan du kigge på dem og evt. skrive igen efter opskriften.
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Knudsen

Hmm, tja. Mht. den word bearer i codexet, s? er det m?ske ogs? lidt meget at sige at han ser dum ud. Det jeg mangler ved ham er lidt m?rkere r?d og en m?rkere metal, derudover syntes jeg ogs? han har alt for lidt lir. Der burde st? et eller andet vandvittigt blasfemisk p? hans power armour eller p? noget hud p?klistret hans armour.  Jeg vil helst have word bearers til at ligne coveret fra Dark Apostle.

Men jeg skal nok heller ikke v?re alt for kr?sen, det ender jo nok med at mit eget fors?g kommer til at ligne det i codexet mere end coveret alligevel.

Konstantin the Apostate

Ja, det kan jeg godt se. der mangler noget gejl på ham i codexet, nogen ekstra granater, trofæer, flået hud og chaosruner. Men farven synes jeg er fin nok
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Knudsen

Farven er også fuldstændigt et spørgsmål om smag. Faktisk er den røde på billedet i Index Astartes ret lys.

Jeg har godt nok heller ingen gejl på ham her (eller rygsæk... eller arme) men han skulle også bare lige hurtigt samles så jeg kunne komme igang med at lege med farveladen.

Det bliver ikke ret meget mere grimdark end skridt-kranier

Jeg er egentligt meget tilfreds med resultatet, pånær lige hans horn som ikke blev så heldige. Opskriften er også tilpas simpel:

• Fortyndet sort gesso for at gemme alt plastik væk, derefter en lidt sløset hvid spray undercoat.
  • Hele modellen er så pløret til i GW Gryphonne Sepia med lidt GW Red Gore i
  • Metallet er GW Tin Bitz med tørbøstet GW Boltgun Metal og highlightet med GW Mithril Silver
  • Det røde er GW Red Gore med GW Chestnut Ink (udgået, men jeg har et lille lager)
  • Kraniet er GW Bleached Bone derefter GW Bleached Bone + GW Skull White, derefter highlightet med ren GW Skull White og så er der ligeså forsigtigt lagt lidt fortyndet GW Gryphonne Sepia i skyggerne.
  • Øjnene er GW Tallarn Flesh med en lille prik af GW Skull White

Nu overvejer jeg så hvorvidt han skal være kedelig bolter-marine eller iconbearer. Måske kan han endda blive aspiring champion? Jeg vil jo egentlig helst ikke spille al min entutiasme på alt det specielle her i starten, for det skal der jo nok findes lyst til senere, men jeg føler mig helt specielt knyttet til ham her "min første word bearer". Han må egentligt godt få en lidt ophøjet plads i hæren.

Taoregorn

Quote from: Knudsen on 24 October, 2010, 21:04:13
Hej, jeg hedder Jakob og har en død blog.

Min "store" 40k-blog blev simpelthen for trist at se på, både fordi at det med tiden blev mere og mere tydeligt at jeg egentligt ikke er så voldsomt interessant en dukke-spiller, men hælder mere til klippe-klister-delen af hobbyen, men også fordi jeg af og til ikke rør en dukke i et par måneder. Begge dele passer nok bedre til det her format, så jeg har besluttet mig for at holde mit bloggeri på et noget mindre ambitiøst niveau end det jeg prøvede før.

Godt at høre og krydser fingre for flere af din slags. Jeg fulgte ivrigt med i din gamle blog og synes at dine munda ting var ganske fine.

Anaxagorax

Det er faktisk en rigtig god dyb rød og tilhørende metal du har fået lavet dig der. En hel hær malet på den måde tror jeg vil se fantastisk ud.

Og skrævskülls er simpelthen så ondt som det overhovedet bliver.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Nixon

Jeps den røde farve er rigtig god. Venter i spænding på mere.

Knudsen

Det var en stor fejl at begynde at male på en dukke uden arme. At skulle male armene for sig passer ikke rigtigt ind i min maleprocedure.

Nåh, det er ikke en brok-blog, det er en billedblog! Jeg er så småt igang med en Dark Apostle på flyvende prædikestol.

Jeg har tænkt mig at stille ham som en lord med mark of tzeentczcxh, deamon weapon og disc of tzcheentszcsxcv... whatever.

Kexplosion

Godt at se du har kastet din kærlighed på Word Beares, sjovt nok har jeg lige stiftet en lille Witch Hunters hær (dog med venner) som modstandere til mine egne Word Bearers eftersom de ikke bare er fede modeller men også en udmærket kilde til bits man kan klistre på sine religiøse uordentlige rumsømænd.

Lækker mørkerød farve på rustningen i øvrigt, jeg er sgu' lidt misundelig på den sammenlignet med mine Skorne Red/Arteriesprøjtsrøde gutter, som vist er blevet en kende for lyse (dog ikke noget en omgang Badab Black ikke kan lave om på). Jeg er dog generelt ikke helt tosset med cremehvide horn på hjelme og andet, så der har jeg taget konsekvensen og givet mine gutter sorte horn i stedet.

Ellers et fint stykke arbejde, kan hænde jeg skal kigge ind af og til for at se hvordan arbejdet skrider frem og blive pissemisundelig over dine oftest suveræne idéer og arbejde.  :P

"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!