News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Nanny Monarchy And Her Daycare! - zKoTTe Leger Med Malifaux

Started by zKoTTe, 29 October, 2010, 23:06:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Takoda

Quote from: Nixon on 18 January, 2011, 19:15:50
Sjovt den tyske side er noget bedre, hvad angår billeder, end Wyrds egen?
Kan næsten kun være bedre end Wyrds egen... for den sutter max  :-X
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

zKoTTe

Jeg har også selv studsede over at tysken var hurtigere, men det vel det man kalder tysk effektivitet?

Så fik jeg spillet 2 spil Malifaux idag :)

En mod Sonny og en mod Kaime, det var mega hyggeligt og jeg fik mega mange stryg :), men de fik begge lært mekanismen i spillet, og det var jo det vigtigste :)

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Jeg har overvejet lidt denne format for en simpel turnering:

• 35ss
  • Man skriver 10 dukker og 2 Masters ned på et papir, så kan man så vælge imellem dem i hver kamp, samme faktion vel at mærket :)
  • Organisatoren flipper for Strategies for begge/alle spillere og lader spillerne selv vælge schemes

På denne måde har man ligesom i WM/H flere muligheder en bare en liste og alle spiller samme scenarie, og man skal derfor også lave noget allround med de 12 dukker man har til rådighed.

Hvad syntes i :)?

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

Kaime

Hejsa og tak for spillet igår :)

Jeg har en tilføjelse til turnerings forslaget. Man skal vælge begge masters fra samme faction, det ville være mærkeligt at kunne tage to forskellige hære med.

Ville heller ikke have noget imod 40ss, så ville jeg kunne have lidt extra tilovers.

zKoTTe

Ja det siger jeg også, jeg fik klø på den gode måde :), 35 er nok meget godt at starte ud med, men vil personligt selv meget gerne op på 45, men det kræver lige lidt mere erfaring med sine dukker før jeg tør det :)
Morten Juel Søndergaard

Kaime

Hehe fair nok, dog ville jeg ikke have noget imod at starte med 13 soulstones når mit sceme giver +2 for at have 7 tilbage efter spillet er færdigt ;)

zKoTTe

Eller bare det faktum at du var over hele pladen hele tiden :), som at fange myg med kanonkugler, at danse er farligt for din modstander i Malifaux
Morten Juel Søndergaard

Speaker to Machines

Hej zKotte,

Det lyder fint; Jeg ville dog foreslå at det i stedet for "2 masters, 10 minions" var "2 masters, plus minions til en samlet pris på 50SS, baseret på en af de to masters" (prisen kan jo variere alt efter hvem der er master).

Man kan hurtigt nå 10 minions på 35SS hvis man starter med mange småkravl (4-5SS), og så er der jo ikke meget variation at hente.

Hvad syntes i :)?

At sådan en turnering skal da bare prøves af hurtigst muligt :)
Stephan Dahl

Kaime

Sålænge det ikke er et krav at man har 2 masters, jeg har jo kun mit ene hold.

Speaker to Machines

Quote from: Kaime on 19 January, 2011, 09:49:31
... dog ville jeg ikke have noget imod at starte med 13 soulstones ...

Det må man da vist ikke?  Ens starting pool må højst være 8 ved scraps, ikk?

... mit sceme giver +2 for at have 7 tilbage efter spillet er færdigt

Er det fra udvidelsen?  Det burde være til at overkomme med en flok Ronin der allesammen Seppuku'er i sidste runde :)
Stephan Dahl

Kaime

Quote from: Speaker to Machines on 19 January, 2011, 09:58:28
... dog ville jeg ikke have noget imod at starte med 13 soulstones ...

Det må man da vist ikke?  Ens starting pool må højst være 8 ved scraps, ikk?

... mit sceme giver +2 for at have 7 tilbage efter spillet er færdigt

Er det fra udvidelsen?  Det burde være til at overkomme med en flok Ronin der allesammen Seppuku'er i sidste runde :)

Hehe jeg har stadig ikke regelbogen så jeg aner ikke det med scraps  :)

Det er min masters specielle scheme og hun kan jo nemt lave 2 soulstones per tur alene ;)

Speaker to Machines

Quote from: Kaime on 19 January, 2011, 09:59:29
Det er min masters specielle scheme og hun kan jo nemt lave 2 soulstones per tur alene ;)

Det lyder da ret cool?  Hvem er det der kan det?
Stephan Dahl

zKoTTe

Måske man skulle sige:

45ss
Op til 2 Masters, og 12-14 dukker?

Rigtig meget variation, og så kan man stadig bruge cachen fra Masteren uden point størrelsen bliver for stor :)

@Speaker

Collette The Boy ;) kan lege så meget med sten!
Morten Juel Søndergaard

Kaime

Collette du bois :P Hun har nogle nice tricks, men 4 ud af hendes 6 spells koster en soulstone at kaste.

Hvis der er max på ens cache så er 45 for meget til mig, jeg har kun lige modeller nok til 35 :)

zKoTTe

... Endnu ;)

Det jo ikke just en turnering vi afholder imorgen, folk skal jo lige lære spillet før vi kan lave turneringer :) og på den tid skal dit crew nok have vokset :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Så skal der også være papir og blyant ved hvert bord til Schemes man ikke vil Announce

Det er jo et taktisk element man ikke kan overse :)
Morten Juel Søndergaard

Kaime

Ja det er vigtigt :) elsker den detalie. Det er heller ikke alle schemes som giver extra hvis de bliver announced vist.

zKoTTe

Her er min Lilith, hun har fået en flot krone takket være Sonny og skal repræsentere Queen of Hearts eller The Red Queen :), hendes søster Nekima vil så blive til The White Queen eller noget helt tredje

Damn jeg har mange Malifaux dukker nu

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Med hensyn på point systemet kom jeg på denne ide:

Man kører Lose/Draw/Win 1/3/5 og så ligger man VP i en pulje for sig så man kan finde vinderen til sidst gennem dem, hvis der er flere om pladsen.
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

For at finansere mine Malifaux dukker har jeg nu sat lidt dukker til salg på salgsboardet :)

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=44414.msg530018#new

Men nu må jeg hellere se at komme tilbage til min lorte historie opgave om alkohol forbud :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Selvom jeg ikke har set den nye Hamelin dukke endnu, har jeg fundet en ret så nice model til at repræsenterer ham

Han er mega svedig og mega dyster, men venter nok til at den originale kommer ud, en anden ting jeg lige har fundet ud af, er at "The Stolen" ikke er unique, så jeg kan lave en rigtig rottefænger crew, fyldt med børn og andet skadedyr!

Det kan ses her

http://wyrd-games.net/forum/showthread.php?t=15173&page=2

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

Tjuset

Hej zKotte har med interesse læst din blog ... du laver nogle rigtig gode ting. I den forbindelse kom jeg forbi denne her tegning og tænkte at den eventuelt kunne bruges som inspiration til nogle af dine fede malifaux dukker

Keep 'em coming. Det du laver er ret fedt! (Især når man tænker på at du startede med Smølfer!)
The heretic may be right ....... but he is busy burning!!
Thomas Warberg-Kähler

zKoTTe

Tusind Tak Tjuset :)

Prøvede lidt nye fotograferings metoder, er ikke tilfreds, hverken med dukken eller billederne, men nu har jeg da lært noget :), Hamelin er utrolig svær at male med alle hans små detaljer, og ansigtet er mega svært at lave ordentlig :(

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

For første gang i mit liv vil jeg lave terræn til mig selv, jeg har lige brugt 700kr på disse bygninger

https://www.modelshop-northants.com/acatalog/Online_Catalogue_Metcalfe_OO_Gauge_Buildings_Kits_76.html

Dem har jeg købt en røvfuld af og vil male dem og gøre dem lidt smadret så man kan gå inde i dem :)
Morten Juel Søndergaard