News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Bifrost Guards, Second Sword Fleet

Started by Speaker to Machines, 21 November, 2010, 21:53:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Jeg må vel også hellere afsløre planen, bare så jeg har noget at blive hængt op på & hånet med når den ikke holder  ::)

Der jeg gerne vil hen er en Shadowsword Domination Force, en Apoc formation med en Shadowsword (no do'h), 0-2 Flak Hydras, 0-6 Leman Russes, 0-3 Sentinel Squadrons og 0-4 Inf squads i Chimeras.  Det er en klassisk flåde-lignende formation, med et flagskib og "ringe" af pickets til at beskytte det.

Bifrost Guards er en garnisons-enhed der beskytter Bifrost Space Port. Bifrost er en kold verden; så kold at normale mennesker ikke går udenfor uden fuld beskyttelsesdragt (maske, vanter osv).  En stor del af planeten er dækket af is, der under "sommeren" slår revner og danner uforudsigelige og ustabile områder; Der er ikke megen overfladetrafik mellem de få minebyer hvor planetens indbyggere klumper sig sammen .  Planetens livline til omverdenen er rumhavnen der via underjordiske jernbaner er forbundet til byerne.

Rumhavnen er ikke overraskende solidt forsvaret (i betragtning af dens størrelse), med tre Defence Laser installationer der hver er forsvaret mod angreb fra jorden af en Imperial Guard Garnisonsenhed bygget op omkring en enkelt superheavy tank. Disse enheder har over århundrederne gradvist overtaget Imperial Navy doktriner, derunder picket formationer for superheavy tanks.

Min hær skal så være en af disse Guard garnisonsenheder.

Når man skal lave så mange modeller, kan de lige så godt kunne bruges til normale 40K spil også, så der skal lidt almindeligt infanteri med også. Altså mindst 1 Infantry Platoon, og et Company HQ (jeg gider ikke alle de der special HQ's).  For at få to Troop choices og slippe for at male to platoons så snupper jeg en enkelt Veteran squad også.

Der er en del snevejr på Bifrost, så alle bæltekøretøjer er udstyret med plove, dels så de stadig kan kæmpe i stormvejr, dels så de kan bruges til snerydning på overfladen i tilfælde af særligt ringe vejr.

Alt infanteri der forventes indsat udendørs er af samme grund udstyret med eget bæltekøretøj (med kaffetank, man er vel human overfor sine tropper).

Selv et beskedent antal på 40 guardsmen fyldte mig med gru (jeg er lige kommet ud på den anden side af 140 gaunts, så jeg er lidt træt af masseproduktion).  Men så så jeg nogen Greatcoat Shock Troopers, der rent faktisk var fede & inspirerende  ;D og så var Bifrost Guard hæren på planen igen.  

Jeg har fået malet en enkelt squad og er næsten færdig med en enkelt Russ, så malescheme er på plads.

Nu skal det bare udføres...

Så, de første 1000 point på vejen mod The Second Sword Fleet:

Chimera, Flamer, Stubber, Dozer blade [75] til det squad jeg har malet; en blød start

Infantry Squad, Flamer, Vox [60] (Tyvstartet  >:( de tæller ikke med)
Chimera, Flamer, Stubber, Dozer blade [75]
Leman Russ, Dozer blade [160] (i stedet for de overentusiastiske guardsmen)

Platoon Command, Plasma pistol, power sword, 3 Plasma, Vox [100]

Veteran Squad, Plasma Pistol, 3 grenade launcher, Vox, Lascannon [125]

Company Command, Powerfist, Bolter, 3x Melta, Vox, 2x bodyguard, Officer of the Fleet [162]
og så er hæren 40K lovlig :)

Leman Russ Vanquisher, Lascannon, HB sponsons, Dozer blade, Knight commander Pask [250]

Til næste års S&C kan jeg så nok nå frem til Shadowsword'en
Stephan Dahl

VSH

Lyder godt :)

Glæder mig til at se billeder af dine testere...

/VSH

PS: Har du overvejet at købe en airbrush?
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Speaker to Machines

Quote from: VSH on 21 November, 2010, 21:59:38
Glæder mig til at se billeder af dine testere...

'Sgo:

Infantry Squad:

Leman Russ Battle Tank

Quote from: VSH on 21 November, 2010, 21:59:38
PS: Har du overvejet at købe en airbrush?

Joda... Men så skal man også til at lære at bruge sådan en...  Men det kan da være jeg kan få en prøvetur med den der står i klubben?
Stephan Dahl

Wizz

Nammenam, det skal jeg følge med i. :)

Fedt med lidt baggrundshistorie, der kunne nogen (mig selv) måske lære lidt. ;) Fluff-mæssigt så har en flammekaster det så vidt jeg ved det ikke så skide godt i rigtig kolde miljøer. :P
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Speaker to Machines

Så kom min Chimera endelig frem, så her er månedens før-billede:

Jeg opdagede til min rædsel at en af mine kandidat-enheder til S&C faktisk havde lidt maling på (drybrushede våben, og en enkelt soldat havde fået farvet frakken).  Det er jo en oplagt diskvalificering, så jeg har rettet listen i første post...
Stephan Dahl

Ravenwing

Det ser godt ud. Interessant at se Greatcoat troops samlet og malet. Godt at se du har valgt at bruge GWs flamekaster. Den der følger med sættet er lidt fimset.
Jeg har også været fristet af dem mange gange, men de er så svære at inkorporere i en Space Wolf hær  ;)

Glæder mig til at se mere  :)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Speaker to Machines

Jeg når ikke frem til live S&C på lørdag (og jeg tager hatten af for de hardcore figurnørder der gør!), så jeg kan lige så godt præsentere December måneds S&C mål:

Chimera, Flamer, Stubber, Dozer blade [75] til det squad jeg har malet; en blød start

Forslag til forbedringer modtages gerne; Det er kun andet køretøj hvor jeg prøver at male seriøst slid og snavs, og jeg har fire Chimeras og to Russer foran mig der skal have samme behandling - så der er masser af skrog at øve sig på!
Stephan Dahl

ZombieDK

hvad har du brugt til at lave rust og mud effects?

Syndes den ser knald godt ud

Speaker to Machines

Quote from: ZombieDK on 29 December, 2010, 21:07:34
hvad har du brugt til at lave rust og mud effects?
1. Løberust (fra nitter og steder hvor vand ville samle sig): Meget fortyndet Terracotta.
2. Generelt snavs: Masser af Devlan Mud (Devlan Mud er det nye Dip!)
3. Mudder: Først Terracotta, derefter Snakebite Leather, påført med svamp (de små stumper skumgummi i blisterpacks er fremragende til formålet).

Quote from: ZombieDK on 29 December, 2010, 21:07:34
Syndes den ser knald godt ud

Mange tak :)
Stephan Dahl

Ryback

Bravo, Hr. Maskinevisker, ser rigtig fint ud.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Wizz

Fed bil! (indsæt thumbs-up smiley her) ;D
Du har glemt soden fra udstødningerne. ;)

Ej, den er blevet rigtig vellykket, rigtig flot brun snask (det med svampen), det skal jeg også ha' taget mig sammen til... det er sgu en lækker effekt.

Speaker to Machines

Januar måneds før-billede:

Der er så et squad tyvstartede guardsmen, en Chimera og en Russ der er rykket frem i køen for at holde cadencen.

Min Chimera fra December var så åbenbart en "gammel" model; Resten jeg har købt er "nye" modeller.  Tracks er en smule nemmere at samle på de nye, og searchlight'et er bedre, men jeg savner trackguards, hakker & skovle, og både sider, turret og dozer-blade er en del anderledes. 

Suk. 

Man kan ikke en gang stole på at ens forgeworld holder sig til STC'et mere; Det grænser til kætteri at begynde at rette på ting der har fungeret i årtusinder :P
Stephan Dahl

Wizz

Quote from: Speaker to Machines on 02 January, 2011, 20:48:43
Man kan ikke en gang stole på at ens forgeworld holder sig til STC'et mere; Det grænser til kætteri at begynde at rette på ting der har fungeret i årtusinder :P
Amen broder.

Speaker to Machines

Jeg har fundet mine Regimental Advisors!  Jeg kunne ikke rigtig bruge GWs, hvis de skulle udenfor i Bifrost's vejr ville de hurtigt fryse næsen af alle tre.

Heldigvis fandt jeg så de her "Kolonial Militia HQ" fra Pig Iron:

Bifrost overfladestyrker (specielt rumhavnens garnison) arbejder tæt sammen med flåden, og der er ofte adskillige flåde-kontakt officerer tilknyttet et regiment - så jeg har erstattet Master of Ordnance og Astropath med "counts-as" flådeofficerer:

From left: Vox operator and Captain, for reference.
Naval Liaison Officer (Fleet Officer)
Orbital Platform Fire Support Coordinator (counts as Master of Ordnance)
Communication and Protocol Servitor (counts as Astropath)
Liaison Officer Adjudant (doesn't count as anything, but I'll paint him up anyway)

Stephan Dahl

Speaker to Machines

Nok en halvfærdig enhed til at distrahere mig fra denne måneds mål:

En flok bæltekøretøjer der konstant er ude i snestorm og mudder kræver selvfølgelig en del vedligeholdelse, så alle motoriserede enheder har normalt dedikerede Adeptus Mechanicus tech-priests tilknyttet for at holde bilerne operationelle.

Thule Subsektors Adeptus Mechanicus er dog ikke betragtet som hundrede procent pålidelige (de holdt med den forkerte side tilbage i M31, og Imperiet har en laaang hukommelse...), så alle Enginseer crews har fast tilknyttet Commissars til at overvåge sig.  Desuden giver det mig mulighed for at give Techpriesten en Chimera - en Lord Commissar kan have en dedikeret Chimera, som ham og crew'et kan køre i.

From the left:
Lord Commissar (provides the dedicated transport)
Techpriest Enginseer
6x Servitors, 2 with heavy bolters (allows a little variety)

Servitors er "Iron Brotherhood", fra Micro Arts.
Stephan Dahl

Ivan

Quote from: Speaker to Machines on 14 January, 2011, 15:35:38Communication and Protocol Droid (counts as Astropath)

Superfedt fluff og lækre dukker!

Lige en enkelt undtagelse ovenfor. Emperiet har extremt skrape regler imod artificial intelligence, som en droid vel er. Det er der for de bruger så mange servitors istedet for roboter.
Noget med et robot oprør i en svunden fortid der næsten udslettede menneskeheden (The golden men).
Så droids er no go... måske en meget modded servitor? (Bare hjernen tilbage?)

Krakilske Onkel Ivan :)
Venerable Dreadnougth
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Castellan
Emperor's Pride

Speaker to Machines

Quote from: Ivan on 16 January, 2011, 11:22:51
Lige en enkelt undtagelse ovenfor. Emperiet har extremt skrape regler imod artificial intelligence, som en droid vel er.

Arh, det ved jeg da godt - selvfølgelig er der stadig en engang menneskelig hjerne derinde :)  Jeg kaldte det bare en droid for at spotlighte pop-kultur-referencen... Jeg retter det til "Servitor", så bliver det nok tydeligt igen når jeg maler den guldfarvet  ;D

Quote from: Ivan on 16 January, 2011, 11:22:51
Krakilske Onkel Ivan :)

Nogen skal jo holde os på dydens smalle osv...
Stephan Dahl

Gabriel

Fine dukker, men hvorfor har din Astropath taget en harmonika med? Er det ikke første skridt på vejen mod fortabelse at slæbe rundt på et så markant Slaanesh-inspireret helvedesinstrument?

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Quote from: Gabriel on 26 January, 2011, 23:56:19
Fine dukker, men hvorfor har din Astropath taget en harmonika med? Er det ikke første skridt på vejen mod fortabelse at slæbe rundt på et så markant Slaanesh-inspireret helvedesinstrument?

Jo, men det skal jo kunne høres hele vejen til kredsløb, hvis han skal have fat i en relæ-satellit.  Det er harmonika eller Vuvuzela, og så ved jeg godt hvad jeg foretrækker  ;D

Spøg til side, det er bare fordi han slæber rundt på en del skrammel - der er et billede af malede figurer her, hvor man bedre kan se hvad der er hvad.
Stephan Dahl

Gabriel

Det hjælper jo lidt med et billede af de malede figurer, men hvorfor linke til en sølle erstatning når du kan gøre det meget bedre selv? Hint, hint ;)

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Quote from: Gabriel on 27 January, 2011, 13:50:32
Det hjælper jo lidt med et billede af de malede figurer, men hvorfor linke til en sølle erstatning når du kan gøre det meget bedre selv? Hint, hint ;)

De er på planen til om tre måneder :)

+++ Thought for the day: All good things come to he who waits +++
Stephan Dahl

Gabriel

Tålmodighed er ikke min stærke side, men så lad gå for denne ene gangs skyld :D

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Jeg når  (surprise!) heller ikke frem live denne gang, så jeg kan lige så godt poste billeder med det samme.

Quote from: Speaker to Machines on 21 November, 2010, 21:53:11
Infantry Squad, Flamer, Vox [60] (Tyvstartet  >:( de tæller ikke med)
Leman Russ, Dozer blade [160] (i stedet for de overentusiastiske guardsmen)

Først det tunge skyts:  Det er en Leman Russ fra kompagniets tredie eskadron.  Tredie eskadron står normalt for opklaring, og er derfor ikke så svært bestykket som resten af kompagniet.  Den overskydende plads bruges til en større brændstoftank og en soveplads - opklaringskøretøjerne forventes at kunne operere langt fra depot, og man kan ikke slå bivouak på Bifrost uden en hel del specialudstyr.

Derefter en Chimera mere - standard udrustning for en infanteri-støtte kampvogn: Multilaser, Flamer og heavy stubber.  Flamers virker fint, selv på Bifrost, da Promethium er let flydende til langt under selv de koldeste temperaturer på planeten (tag dén, Wizz! Og så synes jeg også Flamers er for fede til at småtterier som realisme skulle holde mig fra at bruge dem).

Til slut et par billeder af de tyvstartende guardsmen, 1. gruppe fra 2. kompagnis 1. deling.  Alle selvstændigt opererende enheder på Bifrost er udstyret med Voxcasters, så de kan kalde efter hjælp hvis de bliver fanget i en snestorm eller lignende.  Den opmærksomme læser vil opbservere at 2. gruppe (farveprøven, ovenfor) ikke har en Vox - det er fordi normal taktisk doktrin er at hele delingen arbejder sammen.

Stephan Dahl

Gabriel

Føj de er lækre, Stephan! Jeg er vild med din weathering på bilerne, meget naturtro synes jeg. Infanteriet med de røde linser som spotcolour fungerer også super godt. Et tip kan være at købe en 0.1 mm tushpen i Bog&Idé til at lave et par streger på purity seal'et på chefen, det giver lige lidt ekstra lir.

Meget flot arbejde!

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Quote from: Gabriel on 31 January, 2011, 00:20:32
Føj de er lækre, Stephan! Jeg er vild med din weathering på bilerne, meget naturtro synes jeg. Infanteriet med de røde linser som spotcolour fungerer også super godt. Et tip kan være at købe en 0.1 mm tushpen i Bog&Idé til at lave et par streger på purity seal'et på chefen, det giver lige lidt ekstra lir.

Mange tak, mange tak.  Jeg prøver tuschpen tricket og ser hvordan det spænder af :)

Forresten, fik lavet et par farveprøver til mine Auxilia:

Først en Adeptus Mechanicus servitor:

Så en Fleet Advisor's Adjudant:

Ligner det? Er der noget - farver eller lignende - der bør ændres?

Stephan Dahl