News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Bifrost Guards, Second Sword Fleet

Started by Speaker to Machines, 21 November, 2010, 21:53:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gabriel

Hehe du må bare rubbe neglene og lave et par all nighters så er du med igen ;)

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Catching up...

Veteran squad, med Las Cannon, 3x Grenade Launchers, plasma pistol og en Vox.  Bifrost Guard veteran-grupper fungerer normalt som ildstøtte for resten af delingen, og er derfor udstyret med tunge våben, og flere langtrækkende våben.

Las-kanonen er en meget gammel model, fra dengang Imperiet kunne bygge skulderbårne våben.  Selve kanonen fungerer fint, men det er ikke længere muligt at skaffe de kompakte energi-celler den normalt brugte, så gruppen slæber normalt rundt på en stak mere eller mindre driftsikre batteri-packs til den.

Så mangler jeg bare deres Chimera, så har jeg indhentet Marts...
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Og så en command squad:

Det er Captain Jarnløfi (med Powerfist og Boltgun), 3x Meltagun, Vox, 2x Bodyguard, Communication and Protocol Servitor (counts-as Astropath), Naval Liaison (counts-as Fleet Officer) og Orbital Platform Fire Support Coordinator (counts-as Master of Ordnance)

Nærbillede af flådens folk:

Det var så halvdelen af April's mål - så mangler jeg bare en Chimera til dem også...

Og det var så alle mine greatcoat shock troopers - så kommer der ikke flere af dem, med mindre WGF udgiver nogen heavy weapons troopers.
Stephan Dahl

Wagner

Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Speaker to Machines

Whoosh - der røg en deadline mere ...

Så mangler jeg to Chimeras og Pask i en Russ, hvis jeg skal indhente i løbet af Maj.  Det når vi nok  ::)
Stephan Dahl

Christian Nielsen

Christian Ingemann Nielsen
Castellan
Emperors Pride

Gabriel

Wow de er flotte, Stephan! Er vildt imponeret over både dukker og malearbejdet!

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Min Techpriest og hans crew er endnu en gang lykkedes at møve sig ind foran i malekøen og distrahere mig fra de mange tanks der skal males - så her er månedens bonus enhed (kan man få bonuspoint hvis man er bagud??):

An Adeptus Mechanicus Enginseer, with four repair-tasked servitors and two weaponized servitors for protection during combat operations.

Stephan Dahl

Christian Nielsen

Kan rigtig godt lide dine servitor figurer, hvr er de fra og hvor meget er hjemmebyg?
Christian Ingemann Nielsen
Castellan
Emperors Pride

Gabriel

Fede conversions og flot malearbejde, det tæller i hvert fald i min bog, Stephan, men Søren er jo en hård hund så du må nok i gang med dine kampvogne også ;)

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Quote from: Christian Nielsen on 09 May, 2011, 19:20:10
Kan rigtig godt lide dine servitor figurer, hvr er de fra og hvor meget er hjemmebyg?

Det er Iron Brotherhood; Det er kun de to med Hvy Bolters jeg har bygget på selv.  Hvy Bolters er vist nok fra et par Landspeeder kits.

Quote from: Gabriel on 09 May, 2011, 19:26:00
Fede conversions og flot malearbejde, det tæller i hvert fald i min bog, Stephan, men Søren er jo en hård hund så du må nok i gang med dine kampvogne også ;)

Mange tak, mange tak. Og ja, jeg kan jo heller ikke slippe staklerne løs i felten uden en mobil kaffemaskine :)
Stephan Dahl

Gabriel

Quote from: Speaker to Machines on 09 May, 2011, 19:31:24Mange tak, mange tak. Og ja, jeg kan jo heller ikke slippe staklerne løs i felten uden en mobil kaffemaskine :)

Min erfaring siger mig også at mek'ere ikke bevæger sig længere væk fra kaffemaskinen end at den stadig er helt tydelig i deres synsfelt ;)

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Whhooosh, and there goes the last deadline :(  Stick til mig, tak.

Der mangler stadig to Chimeras og Pask-in-a-Russ før jeg har nået mit mål.  Det bliver nok i løbet af sommeren, men det er jo stadig for sent.  Suk.

Ud over de sædvanlige undskyldninger (Master of Magic er ligeså vanedannende som da jeg studerede, øv), så er der et par bonusenheder der sprang foran i malekøen; De kan lige så godt blive præsenteret her, som et plaster på såret:

Armoured Scout with Autocannon

The Bifrost surface environment makes normal perimeter patrols impossible (at least, if the patrol is to have a better than even chance of making it back), so every independent surface command has attached a number of Sentinel Walkers; The enclosed cabin protects the crewman in case of sudden icestorms, and the walker configuration allows the patrol to enter areas where normal tracked vehicles couldn't navigate.

An Armoured Scout like this is equipped with night vision systems, a moderately powerful vox, an auto-cannon that can be replaced (usually with a multilaser or a plasma-cannon) according to mission profile, an internal heater and a small coffee-maker.

Lord Commissar, Liaison to the Mechanicum, Wendell Rath

The Thule Subsector Mechanicum (off Stenberg Forge) is not fully trusted; they rebelled back in M31, and while they returned to the Loyalist side after learning that they had been duped into the rebellion, the Imperium has a long memory. Thus, to this day, every Mechanicus Field Enginseer attached to an Imperium military unit is accompanied by a Commissar to monitor their loyalty.

Since the Servitors are incapable of independent initiative, and since the Enginseer is usually engrossed in some incomprehensible techno-ritual, the commissars usually spend their time harangueing the regular troopers instead.

Wendell Rath is something of an anomaly. Being a full Lord Commissar, it should be far beneath his lofty station to monitor a single field Enginseer. It could be that the Enginseer in question is particularly suspicious, but the men of the second company rather thinks that he offended someone important.

Stephan Dahl

Gabriel

Fede dukker, Stephan! Er du ikke for længst forbi de 1000 pts med alt det du har malet?

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Quote from: Gabriel on 05 June, 2011, 22:00:12
Fede dukker, Stephan! Er du ikke for længst forbi de 1000 pts med alt det du har malet?

Jojoda, der er 1428 point indtil nu, men jeg har ikke overholdt planen! Hvilken vanære!  :'(

Stephan Dahl

Ryback

Det plejer nu ikke at være et problem at ændre i listen undervejs. Herfra skal i hvert fald lyde et  tillykke med at gennemføre som en af de få :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Gabriel

Op i r*ven med planen, vi belønner aktivitet og flotte dukker! Så du slipper for stokken ;)

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Speaker to Machines

Fik taget nogen gruppebilleder også, af hele projektet so far:

Den opmærksomme læser kan se at der mangler 3 Chimera'er før de alle sammen er klar til en tur udendørs på Bifrost.

Stephan Dahl

Gabriel

Lækkert malearbejde, Stephan! Og også en ganske pæn mængde dukker der har fået en kærlig omgang med penslen hvilket jo heller ikke er skidt. I øvrigt kan de tre enheder uden Chimeras bare flette næbet, de kommer alligevel til at holde sig varme når de skal holde trit med Chimeraerne og skulle bilerne stoppe, er Kejserens Kuskeslag jo både effektive og gratis ;)

Gabriel
Battle Brother
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ