News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kaptajn Chris og hans besætning...

Started by Septimus, 27 November, 2010, 20:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Byder dem velkommen til katastrofen i Sverige...!

Ja, det lyder jo ikke så godt, og det endelige resultat er skam heller ikke noget at prale af - men det er stadig en godt organiseret og sjov turnering.

I år bestod Chrissius Maximus' besætning af de gæve Odense Bangers: Jesper Grumstrup aka Grumlort! med Ravenguard, Peter Juhl aka HrJuhl med Imperial Beast guard og Stefan Brammer aka Ductus Cysticus med Blood angels (det er en 4 mands holdturnering for dem der måtte være i tvivl).

Jeg selv spillede fail-daemons ... fail daemons fordi en af os var nødt til at lave en såkaldt "flink" liste, da der spilles efter Kompmallen i Sverige.

Ze list:

130 Tzeentch herald - bolt, breath, chariot, master of sorcery

130 Tzeentch herald - bolt, breath, chariot, master of sorcery

100 The Masque

190 6x Fiends - might

100 5x Plague bearers - icon

100 5x Plague bearers - icon

112 7x Bloodletters

185 10x Flesh hounds - Karanak

75   5x Flesh hounds

48   3x Screamers

170 Tzeentch prince - bolt, gaze, soul devourer

160 Soul grinder - phlegm

1500

First wave: herald + prince + fiends + masque + plague bearers + 5 hounds

Calculating the result

Each game can give a total of 20 points. 8 of these are from Victory Points and
12 points from Missions.

Victory Points
0+ 4-4
300+ 5-3
600+ 6-2
900+ 7-1
1200+ 8-0

Mission Points
Winning the Primary Mission 8-0
Drawin the Primary Mission 4-4
Winning the Secondary Mission 4-0
Drawing the Secondary Mission 2-2

Controling objectives
The missions are won or lost by controlling more objectives than the enemy
(see those mission's victory conditions), and only scoring units can do that.
(See page 90 in the rules to see what units are scoring)
At the end of the game you control an objective if there is at least one of your
scoring units, and no enemy unit (any unit, whether scoring or not), within 3"
of its center or in case of quarter control there is no enemy unit (any unit,
whether scoring or not) in the quarter.

To control a quarter, more than 50% of the unit (or model) must be in the
quarter you want to control. If the unit is exactly the same in the quarters, let
fate decide.

A unit can control more than one objective at the same time.
Placing objectives. Objectives may only be placed on ground levels in
buildings and ruins.

Random Game Length: At the end of game turn 5, a player must roll a dice.
On a 1-2 the game ends immediately, on a 3+ game turn 6 is played. If this is
the case, a player will roll another dice at the end of game turn 6, and this
time on a 4+ the game continues and game turn 7 is played. At the end of
game turn 7, the game ends automatically.

First game: Dawn of war

Rules: Reserves, Deep Strike, Seize the Initiative, Random Game Length, First
Turn Night Fight
Primary mission: 2 Objectives
Secondary mission: Kill Points

Placing objectives
After deciding deployment zones, but before deploying any units, starting with
the player that will deploy first, each player chooses a point in his own
deployment zone to be an objective. These objectives may not be in
impassable terrain or within 24" of the other objective, nor within 6" of a
table edge.

Febrilsk har man siddet oppe til kl. 04 om natten for at male færdig, stod op efter knap 4 timers søvn og malede det sidste færdigt inden jeg skulle have samlet tropperne og kører i 5-6 timer - og hvad er det første hold vi møder? Lag Husbil... som har vundet turneringen de sidste 2 år i træk (og nu 3).

Alle er småtrætte, sukkerkolde og i visse tilfælde ik særligt koncentrerede ... ikke lige de optimale betingelser at komme op mod et af de gode hold på.

Så derfor fik jeg lavet nogle knapt så heldige match ups. Det kan selvfølgelig ikke kontrolleres 100% da modstanderne også har noget at skulle have sagt, men selv det jeg kunne lykkedes det mig at faile i.

Som fx at jeg kom op mod deres eldar spiller som stod ret godt vs. daemons pga. alle hans multi-shot weapons (deriblandt 3x dobbel scatterlaser war walkers).

Eldar deployment:

Hello Kitty er eldar objectivet ... som om nogen kunne være i tvivl.

Det store stykke terræn til højre i billedet; søjlerne er impassable... yay for daemons - det er jo så kun ca. hele midfield af bordet som er "lettere" risikabelt at deepstrike ned i. Thank you Chaos!

Daemon deployment left flank:

Jeg fik min preferred wave

Både prins og herald scatterede LAAANGT væk. Prinsen var millimeter fra at crashe ned i herald som landede først. De skulle have været små 12" tættere på eldarz.

Grinderen er ikke kommet ned endnu.

Daemon deployment right flank:

The masque ses yderst til højre i billedet, og nej, der skulle hun så ik lige have stået. Fiends skulle have været i skoven til venstre, men de røg da i det mindste ikke ind i plague bearers, som var den eneste unit der hittede.

Jeg føler mig rimeligt sikker på at den lille hound unit døde til mishap.

Turn 2:

Det er en night spinner nede i eldarz højre hjørne...

Fik kun Karanak's hounds og screamers ind i tur 2, og der er kun 1 plague bearer tilbage (med icon).

Turn 3:

Så fik jeg langt om længe slået nogle af de væmmelige fæle-darz ihjel!

Ja, screamers måtte hjælpe den stakkels ensomme plague bearer ved at kaste sig ud i cc ... det skulle vise sig at blive et theme for screamers turneringen igennem.

Eldarz er tarvelige og nægter at fejle så meget som et eneste LD check.

Turn 5 left flank:

Bloodletters kommer ned i tur 5, og er nøjagtig 1 millimeter fra at ryge ud over bordet...

Jeg kunne ikke slå andet end 1'ere eller 2'ere hver gang jeg endelig fik en bolt igennem hans vehicles, så de er stadig i live, og 1 af dem er på vej ned for at conteste mit objective.

Turn 5 right flank:

Af for mig uforklarlige årsager valgte han at disembarke 8 fire dragons og 1 farseer mellem 2 vehicles, sådan at min herald kunne flame dem alle sammen, inklusiv de 2 vehicles. Jeg gjorde desværre ingen skade på hans skimmers, men der røg en håndfuld fire dragons til breath og gaze komboen.

Ja så har jeg ikke flere pics af den fight, men resten af kampen gik på at bloodletters ikke kunne finde ud af så meget som at ridse lakken på den lede skimmer som parkerede sin fede røv midt på mit objective!

Farseer gik one on one mod soul grinderen, men selvom soul grinderen fik flere hits ind, 2 cc phaser i træk, så savede han hele skidtet - og spillet endte med at han kappede hovedet af grinderen.

Jeg er ikke sikker på resultatet, men mener det blev 14-6 til svensken.

Følg med i næste episode: Creed is Sweed!
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Her er et par shots af Jespers Ravenguard in progress:

Og nogle af de chaos mariner han skal til at pwn'e:

Peter's beast guard:

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

QuoteFebrilsk har man siddet oppe til kl. 04 om natten for at male færdig, stod op efter knap 4 timers søvn og malede det sidste færdigt inden jeg skulle have samlet tropperne og kører i 5-6 timer - og hvad er det første hold vi møder? Lag Husbil... som har vundet turneringen de sidste 2 år i træk (og nu 3).
Man ligger som man har redt, når man absolut skal gøre tingene færdige natten før. ;)
Man KUNNE jo male færdig lidt før, og måske tage afsted lidt før også? :)

Er det bare mig, eller virker de borde RET åbne mht. terræn?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

2. Game: Pitched battle

Rules: Reserves, Deep Strike, Seize the Initiative, Random Game Length

Primary mission: Control Quarters

Secondary mission: Have more scoring units in your Oppononets Deployment than he has in yours
You can control a quarter while you're in your opponents deployment zone.

Daemons har first turn, med un-preffered wave:

Yeps, der er ca. 2 milliarder guardsmænner på det bord - inkl. de 6 lascannon teams som stod på bakken midt i guard linierne... (grinder scatterede 6" frem, så enten skulle jeg satse på at slå en 6'er på run move for at komme ud af skudvidde fra dem, eller tage skudet - her havde jeg allerede afskrevet grinderen som dø).

Daemons tur 2:

Grinderen er på mystisk vis stadig in-ze-game efter 3 lascannons og 2 meltagunners.

Daemons tur 3:

Hounds har bundet 4 forskellige squads i cc...

Daemons tur 3:

Grinder: immobilized.

Så er der snart kun 1 milliard guardsmænner tilbage!

Nå, ik flere pics af den fight... men spillet varede heller ikke meget længere end det (læs: 4 ture), da min modstandet var UGUDELIGT langsom.

9 ordre per tur: Creed, CCS, 3 PCS... og det der med at tage stilling til hvilke ordrer, man skal udstede, og hvornår og hvor og... og... og... ARGH FFS ZOMFG!!!

Samlet spilletid Chris: 40 minutter.

Samlet spilletid modstander: 3 timer.

14-6 til dæmonerne, men fiends var 1 tur fra at knuse Creed + 2 andre squads, og resten af dæmonerne havde nakket nok til at det var vendt til et 18-2 win  ::)

Septimus

Quote from: Honsou on 28 November, 2010, 10:16:04
Man KUNNE jo male færdig lidt før, og måske tage afsted lidt før også? :)

Sidste år svor jeg at det der skete bare ALDRIG igen... og det har jeg selvfølgelig også gjort i år  :)

Quote from: Honsou on 28 November, 2010, 10:16:04
Er det bare mig, eller virker de borde RET åbne mht. terræn?

Terrænet var bedre end sidste år, nogle af bordene var dog ret åbne som det ses, mens andre var fyldt så godt op med terræn at man skulle holde godt øje med sine figurer for ikke at glemme dem.

Septimus

Game 3: Spearhead

Primary mission: 4 Objectives.

Secondary mission: Choose 2 units from opponent to kill

Endnu en horde guard hær står for skud:

Et obj. i hvert quarter. Det ene anes lige ved siden af eldar ruinen nederst i billedet. Et andet er placeret i skoven øverst til højre.

IG deployment + first turn + daemons får un-preferred wave ind igen:

IG tur 2:

3 penal legion squads og en sentinel kommer ind på min højre flanke, ved de 2 "ogryn" objectives.

IG tur 2:

Chimeras sniger sig frem, og efterlader et åben område på min venstre flanke...

Daemons tur 2:

Sentinel chargede bloodletters, Karanak og co. smadrede den heldigvis i første hug. The Masque fik pavaned 3 squads, de 2 af dem tæt nok på plague bearers til et multicharge.

Daemons tur 2:

Screamers 'sploder primaris psyker chimera :P

IG tur 3:

Hovsa, så var der lige et objective til daemons  :)

Daemons tur 3:

The Masque is still alive! Soul grinder + icon ftw! S6 flamer EPIC WIN! (Læs: han er ved at skovle puny guardsmænner af banen  ;D).

Daemons tur 4:

Karanak og co. går amokka på penal fuckers. Der er godt nok mange af de sataner! Btw, 2 af hans penal squads fik assault 24" lasguns og det 3. hold fik rending.

IG tur 5:

Karanak står tilbage efter hans 2. penal hold chargede ind.

Daemons tur 5:

Den udødelige screamer! Primaris psyker sammen med et PCS, platoon commander har en fist, og det var skam ikke fordi de ikke kunne lave wounds, 1-2 per cc phase siden IG tur 3 ... altså på nuværende tidspunkt cc-phase nummer 6  ;D

Nå, men kavaleriet er bogstaveligt talt på vej til at redde min screamer fra flere limp-wristet nerdslaps fra fail-fist kommandøren (som nok skulle have taget lidt flere boksetimer, da det intet havde at gøre med at min screamer for en gang skyld havde forstået konceptet i at klare 4++ saves) - i form af den lille hound unit jeg fik ned i tur 4.

Det var faktisk rather annoying at den screamer ikke ville dø, da min prins i flere ture havde haft god mulighed for at torrente psyker/pcs squaded - vigtigt da primaris psyker var en af de 2 units jeg nominerede til sekundær missionen.

Yderst til venstre i billedet anes en chimera som stadig er i live, not good.

Daemons tur 5:

Neeej, hvad er det? Er det min anden herald som ENDELIG kom i tanke om at kigge forbi? "Øhh, er det her der er fest? Er jeg inviteret?" "JA DET ER FUCKING HER DER ER FEST DIN IDIOT!!!!! GAH #&*@€%!!!!!".

(Læs: Septimus er pisse-træt af daemon deployment reglerne  :)).

Herald fik da mangled en HF (nej, "WD" betyder ikke at de sidder og læser White Dwarf derinde i varmen). Woo.. lige det jeg havde brug for! Uhh, wait a minute...

Prins Valiant har 1 wound tilbage, og der er stadig lidt for mange af Kejseren's puny-guard ved det objective oppe i skoven.

Min grinder hygger sig ellers storslået med at dessikerer puny-mænner  :P

Daemons tur 5:

Det ene squad er på flugt mellem skoven og et andet squad. Plague bearers kommer snigende... stille som en ninja... og MEGET langsomt. (Shh...!).

Daemons tur 5:

Hva' Silvan er nu det for noget? Var fail-fiends også på invitations listen?! Hvad LAVER I, fucking-fail-fuckface-fimsede-fejlfarvede skodfiends!!!!
Ihh nej, dem havde jeg da SLET ikke brug for før tur 5. Skumle skumle...  ::)

Err... penal legion med 24" assault rifles... 2 bloodletters tilbage...? Fuck...

Der er stadig et hold puny legion, som holder det "nederste" obj. på den flanke.

GO NEMO!!!

Kingfish of the warp, slayer of puny-men, 'sploder of chimies! Bow to his awesomeness puny mortals! (And please sprinkle a little fish food into the aquarium).

Den chimera vil bare ikke dø! Og nu contester den også... yay.

Ninja-bearers ninjaer objective!

Autocannon vs. grinder = LOLZ  :P

Ja, den er stadig fuldstændigt uskadt her i tur 7. De puny-guarder som står op af ham er på flugt...

Herald: 3 S5 skud + 1 S8 AP1 skud (i side/rear armour) * 3 shooting phases + 2 cc-phases... resultat? Et våben og et par shake/stuns...

Hvem tilkalder man så? What is that in the sky? Is it a bird? Is it a fury? No! It's SUPER-KINGFISH to the rescue!!!!

1 screamer. 1 'sploded chimie. Hehehe... fuck ham svenskeren var træt af min screamer!  :)

18-2 til daemons.

Honsou

Quote"JA DET ER FUCKING HER DER ER FEST DIN IDIOT!!!!!
:)

Det er iøvrigt snart, hvis vi skal nå et spil i min lejlighed, pr 1. februar, ejer en eller anden pige (eller rettere: hendes forældre) den.

Septimus

Jeg er fresh, skal bare lige over julen  :)

Septimus

Game 4: Pitched battle

Primary mission: Most scoring units within 18" the middle of the table. Nonscoring
units within this area are ignored.

Secondary mission: 2 Objectives.

Placing objectives
Place two objective markers on the table. Both are placed on the middle line,
17" from each table edge. A unit within 18" of the middle point of the table
can not control an objective.

Svensken fik tur 1, og daemons får un-preffered wave ind for 3. gang i træk... herald 'sploder en death dread (der var 3 af de sataner...).
Det lyder måske som en meget god start, men havde den herald ikke nakket den nærmeste dread, havde det sandsynligvis været game over allerede der. En grinder kom ned lige der hvor billedet skærer bakken til højre midt i billedet - scatterede prompte 12" ind i ork horden, og gik hjem til de evige warp marker på mishap.
Bloodletters led samme skæbne. Svenskeren mente jeg tog store chancer med dem, men alternativet havde været at få en grinder ned alene på min venstre flanke, hvor den så ville blive charged af hans outflanking deffkopters med buzzsaws og en halv ork hær kort efter. Same same med bloodletters.

Så derfor det ligner en kvart hær mod en hel hær, men wysiwyg...  :)

Daemons tur 1:

Orks tur 1:

Der kom hans koptas...

Daemons tur 1:

Heldigvis valgte han at skyde mine screamers med deff dreaden, ellers havde det været hasta la vista til dog-central - selvom der stadig døde en 2-3 stykker til en flamer. (Og nej, man kan ikke charge en unit som man ikke har declared som target i shooting phase - heller ikke i sverige...! Han prøvede ellers...).

Nu hjalp det jo så heller ikke at stort set samtlige "fleet" rul i dette spil var på 1'ere... derfor er hounds ikke spredt mere ud, og derfor de var faretruende tæt på deff dreaden.

Tilgengæld var han afsindigt god til at rulle 6'ere på stort set alle hans fleet moves, som det nok også kan fornemmes på billederne.

Daemons tur 2:

Fiends kom i tanke om at de egentlig godt ville være med til festen alligevel, og gatecrashede ind allerede i tur 2?! ZOMG!!!!
Nå, så er det måske alligevel ikke helt game over, selvom den anden gruppe plague bearers godt måtte have ventet et par ture mere med at komme ind.

Jeg castler i hjørnet, for at undgå hans charge så længe som muligt, og i forhåbning om at han bliver frustreret, og begynder at lave fejl... desuden er hans outflanking 'kopters ved at være så tæt på at jeg ikke har clear LOS fra herald medmindre jeg æder et charge, og det kan han ikke holde til.

I dette spil savnede jeg virkeligt mine slaanesh chariot heralds...  :)

Orks tur 2:

Hele ork hæren svinger hen mod daemon castle, undtagen gretchin...

Daemons tur 3:

Så er dæmonerne trængt helt ned i hjørnet... og klar til at komme back in ze fight med et alt ødelæggende counter-charge!

Herald + prins zappede dreaden, men formåede kun at fjerne et ccw.

Læg mærke til at fiends er inden for 24" af den store ork mob + boss, nordvest for deff dreaden. Hvis bare the Masque havde slået mere end en 1'er på pavane move... hvis bare fiends havde fleet'et mere end 1"...  ::)

Hounds chargede man-trucken, og gør intet ved den... flot drenge, ingen kødben til jer i aften!

Så er det altså nu at man godt snart kunne bruge en smule success i det her game! Foreløbigt 3 ture hvor man bare sidder og glor på at 100+ orker bliver flyttet frem - og det var kun i første tur han kunne finde ud af at slå run-moves, og tage dem sammen med det normale move. ZzzZzzzZZZzzz...!

Orks pre-move tur 3:

Orks tur 3:

Mener han waaghede her...

Hmm... looking rather lonely over there...:

Man skulle måske have forsvaret det objective lidt bedre, når man nu kunne have været noget nær 100% sikker på at holde det... da spillet sluttede i tur 6 havde han ikke flere gretchin til at holde det da de alle sammen var blevet spist af mine 5 hounds som kom ned derovre.
Han prøvede godt nok at få sine 2 slavers piled 8.5" ind i mine hounds selvom jeg havde linet op til at det kun var gretchin der kunne komme til... her var jeg ved at være rimeligt træt af hans "liberale" moves.

Har desværre ikke flere billeder fra dette game, men på mystisk vis disintegrerede ork horden. Først chargede deff dread ind i prinsen - og blev hugget ned.
De 30 orks + boss chargede også prinsen og smadrede ham fuldstændigt.

Fiends counter-chargede ind i de 30 orks og rapede dem.

20 stormboys var 4 cc-phaser om at tygge sig igennem de 2 plague bearer units. The masque prøvede at hjælpe til, men hun er ik specielt hot i cc - hun nåede dog at pavane et ork mob i template formation, som blev breathed og gazed af herald. Desværre var der en 3-5 orks tilbage som nakkede ham i orkernes tur.

Den anden deff dread og 'kopters tog fiends sig af.

Havde spillet fortsat til tur 7 havde de også fanget man-trucken - hvilket var det eneste der var tilbage i hans hær da det var overstået i tur 6...  :P

14-6 til orks.

Honsou

QuoteLæg mærke til at fiends er inden for 24" af den store ork mob + boss, nordvest for deff dreaden. Hvis bare the Masque havde slået mere end en 1'er på pavane move... hvis bare fiends havde fleet'et mere end 1"...  
Det lyder utrolig bekendt! "Så, nu skal EN af mine 6 lascannons bare smadre den rhino som er immobilized og ingen våben har, så ser det godt ud med at smadre indmaden...... nå, 2 af dem rammer, og begge ruller 1'ere på penetration...... nå ligemeget, vi har heldigvis 3D6 styrke 6 angreb som rammer automatisk mod armour 10.... så det går nok alligevel......"
Det gjordet så ikke.

Quote14-6 til orks.
Lorteorker....

QuoteHan prøvede godt nok at få sine 2 slavers piled 8.5" ind i mine hounds selvom jeg havde linet op til at det kun var gretchin der kunne komme til... her var jeg ved at være rimeligt træt af hans "liberale" moves.
Iøvrigt er dét der jævnligt får mig til at ønske jeg ikke spillede 40k, netop folks liberale moves...... et run move på 1" bliver snildt til 3" for de 5 bagerste i enheden, så de også lige når i cover, ligesom et charge på 4" gennem diff. terrain bliver målt nøjagtig (nøøj!) men ikke forhindrer de sidste 8 i at rykke 6-7" for også at komme med i kampen.... suk.
Bedst er det når en stor enhed gaunts eller orker, rykker 6" for den forreste rækkes vedkommende, mens resten af enheden på magisk vis bliver hurtigere og hurtigere, jo længere væk fra fronten de startede, så dem der stod 4" bag første række, alligevel ender næsten oppe på siden af de forreste........ jeg skal have et glas faxe kondi for at køle ned nu.

Er ved at få krampe i fingrene, fordi jeg klipper brikker ud til mit brætspil, og skulle lige have en lille gang hyggelæsning, og så får du mig til at skrive løs! :)

Fine billeder iøvrigt, savner dog lidt nærbilleder af kampe.

zajcodad

Det har jeg også altid undret mig over at folk ofte kun måler med den forreste figur, og flytter den korrekt, hvorimod alle de øvrige figurer bliver flyttet lidt på øjemål, men uden at måle.

I samme båd, ser man også tit, at når assault indledes, så er der mange der bare laver et pile-up move inden man har fundet ud af hvem der kan være med i assaultet, og pludselig så kan alle være med.

Inden jeg startede med at spille, og kun fulgte med på sidelinjen, der havde jeg altid troet at movement skulle være meget nøjagtigt, fordi det netop kan have enorm indflydelse på spillet som helhed, hvis movement tages på slump.

Skanque

Quote from: zajcodad on 28 December, 2010, 23:48:53
Det har jeg også altid undret mig over at folk ofte kun måler med den forreste figur, og flytter den korrekt, hvorimod alle de øvrige figurer bliver flyttet lidt på øjemål, men uden at måle.

I samme båd, ser man også tit, at når assault indledes, så er der mange der bare laver et pile-up move inden man har fundet ud af hvem der kan være med i assaultet, og pludselig så kan alle være med.

Helt enig, hvis man ikke flytte alt korrekt, kommer det til at have stor indflydelse, især for hvor mange der kan være med i et assault, eller når de begynder at blive ramt at template våben, eller skal rykke i terrain ect. jeg forlanger ihvertfald af min modstander at han rykker sine figure ordentligt.

Oh btw, Chris super fede reports, hygger mig altid med at læse dine reports, synes også det er fedt at du har så godt styr på daemons, altså dejligt at se nogen der holder liv i de ældre codex.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

9K Painting

Daemons er win... og fede at spille med, og Chris er også grunden til at jeg startede med at spille daemons  ;D
- Michael Christensen
9K Painting - painting & gaming. - Følg os på facebook

Honsou

Jeg har vundet halvdelen af alle mine spil med demons, og jeg spillede MONO khorne! :)

Septimus

Har desværre haft VILDT PSYKOPAT MEGA travlt, så derfor det hele har stået rimeligt stille fra min side af, men sidste batrep fra Sverige kommer snart. Promise..!

Har været nødt til at tage ud at sejle, før tid, pga. sygdom - hvorfor skal det absolut være nødvendigt at ARBEJDE for det guld man tjener?

Jeg forstår det bare ikke!  :)

Quote from: Honsou on 28 December, 2010, 15:15:31
QuoteHan prøvede godt nok at få sine 2 slavers piled 8.5" ind i mine hounds selvom jeg havde linet op til at det kun var gretchin der kunne komme til... her var jeg ved at være rimeligt træt af hans "liberale" moves.
Iøvrigt er dét der jævnligt får mig til at ønske jeg ikke spillede 40k, netop folks liberale moves......

Hmm... det er faktisk sjældent at jeg er ude for at folk "kommer til" at lave "liberale" moves - hvis der er en chance for at det gør en forskel.

Quote14-6 til orks.
Lorteorker....

Ja, han havde sq ikke fortjent det sådan som han spillede! Han røg lige i fælden, og linede det hele op til at blive counter-charged ... og det kan orks ikke tåle.

Quote from: Honsou on 06 January, 2011, 09:09:31
Jeg har vundet halvdelen af alle mine spil med demons, og jeg spillede MONO khorne! :)

Ud af 2 spil?  ;D

Quote from: mestermc on 29 December, 2010, 15:06:35
Daemons er win... og fede at spille med, og Chris er også grunden til at jeg startede med at spille daemons  ;D

And the corruption of the material universe spreads...  :P

Quote from: zajcodad on 28 December, 2010, 23:48:53

Jeg er delvist enig. Så længe det ikke gør en forskel er det okay med mig at det kun er de yderste (ikke nødvendigvis kun de forreste) som bliver moved korrekt.

I Game 2 mod Creed/horde guard kostede det adskillige battlepoints at spillet stoppede allerede i tur 4, fordi han meget pertentligt målte for hver evig eneste guardsmand!

Der var 114 af de fuckers. Zomg!!!

........ jeg skal have et glas faxe kondi for at køle ned nu.

Er ved at få krampe i fingrene, fordi jeg klipper brikker ud til mit brætspil, og skulle lige have en lille gang hyggelæsning, og så får du mig til at skrive løs! :)

Fine billeder iøvrigt, savner dog lidt nærbilleder af kampe.

Ej, det er jeg altså VIRKELIGT ked af! Lol  :)

Skal prøve at få taget lidt flere billeder næste gang, så man bedre kan følge med i hvad der sker.

Honsou

Quotehvorfor skal det absolut være nødvendigt at ARBEJDE for det guld man tjener?
Det er det absolut heller ikke, hvis du så Aktion X eller hvad det hed, i går, kunne du se hvordan udlændinge får udbetalt 60-70K om måneden for at lave absolut ingenting.... men bliver helt glad når skattekronerne går til at Ali kan have både en mercedes, en porsche og en lamborghini...... uden konsekvenser.

Der var også en mor der fik mellem 80 og 90k om måneden for at passe sit eget barn, som i virkeligheden blev passet af en filipinsk au pair, mens moderen så passede sit andet fuldtidsjob...... velkommen til Danmark.

Ja, 2 spil blev det til med mono khorne. :)

Septimus

Game 5: Spearhead

Primary mission: 2 Objectives

Secondary mission: Kill HQ

Placing objectives
After deciding deployment zones, but before deploying any units, starting with
the player that will deploy first, each player chooses a point in their opponents
deployment zone to be an objective. These objectives may not be in
impassable terrain or within 24" of the other objective, or within 12" inch of
the table edge.

Kill HQ
The secondary mission is to destroy your opponent's most expensive HQ unit
(If two HQ units cost the same, determine randomly which one is the target.).
Remember that units that are fleeing, have fled the table or are still in reserve
when the game ends count as destroyed.

På en eller anden måde endte matchning med at jeg trak en nid-spiller! Nid-dexet owner bare daemon dexet på så mange måder ... 'stealers, bedre og mere shooting, adgang til lige så gode cc-abilities, billige og gode jumpers, gode support units. Man kan blive ved.

Så længe der ikke er for mange 'stealers kan daemons godt følge med, og da de fleste nid spillere sutter løg til at sætte en god balanceret liste sammen (hvilket også var tilfældet her) så var det alligevel et okay fair match.

Game on! Jeg vinder start rullet, og vælger at være first player (fik også preferred wave ind ... efter 3 spil i træk med un-preferred!).

But WHY?! Skreg alle dæmon spillerne i kor.

Jo, det er der såmænd en meget god grund til - normalt er det ganske rigtigt godt at være 2nd player med daemons, men mod horde hære kan det være farligt, fordi man risikerer at ens modstander får et anfald af tacti'litis, og fylder så meget som muligt på bordet ved at sprede sin hær ud i alt åbent terræn. Så er man tvunget til at deepstrike ned i et hjørne, og/eller tage risky deep strikes - eventuelt i nærheden af impassable terrain.

Hele first wave kom ned uden de store problemer eller psyko scatter-rul.

Hans quarter ligger i øverste højre hjørne af billedet.

Og der var nidderne... tervigon, hive guard, zoeys, termagants... og resten i reserve, mener det hold 'gants der er nærmest mother tervi blev genereret i tur 1. Alien ægget er hans obj.

Og der kommer hans deathstar: tyrant + tyrant guard + prime ... alt sammen med regenerate.

Fuck! Plague bearers scatter langt ud til højre... lige til et charge fra hans andet outflanking 'stealer team.

Men ellers kontrollere dæmonerne spillet, og har linet op til at counter hans deathstar.

Yea... surprise!

Ja, det er ikke fordi jeg ikke pumper den deathstar fuld af bolts og warp fire, men han bliver ved med at regenerate væsentligt mere end han burde.

Prins Valiant har taget 3 wounds... men mit counter er stadig stærkere end hans deathstar, hvis han vil noget så skal han snart til at bide på krogen - ellers er det ham der må æde et charge - og jeg har et par hurtige units som kan conteste, jeg kan ryste ud af ærmet, i form af screamers og herald.

Det var så IKKE lige med i planen at et enkelt hiveguard skud skulle 'splode grinderen og tage en halv hound unit med sig i faldet.

Heller ikke at han blev ved med at rulle højt på regenerate og run rul. 'Stealers var på grænsen til at kunne charge, hvis de slog en 6'er ... og han var med på at på 4+ kunne han charge hvis han rullede den 6'er.
Det gjorde han så, og så lige 4+ bare for at vade i det.

Nå ja, det er alt sammen The Masque's skyld. I min tur failede hun 3 pavane skud på deathstar...! Bare 1 skud som havde flyttet hans deathstar sølle 1" så jeg kunne undgå at charge ind i terrain - så havde han ikke fået lov at skyde igen.

Skod-pis.

Øverst til højre i billedet, hvor termagants leger med screamers - der skulle han også slå en 6'er for at komme i cc med dem.

Efter hans sindsygt heldige tur, blev han overmodig - parkerede et team termagants inden for multi-charge afstand af sin deathstar... og blev charged af bloodletters sådan at en Bloodletter var i b2b med tyrant, og resten smadrede 'gants. Deathstar døde til combat resolution.

RETFÆRDIGHED.

Jeg kan stadig vinde, men det kræver at min unwounded herald kan overleve 4 hive guard og zoeys...

Uhh... guys...?

Nu brænder jeg kraft-helvede snart hans terninger!!! Han bliver ved med at smide om sig med 6'ere på alle de vigtige run rul... 'stealers er pludselig faretruende tæt på mit obj.

Plague bearers sniger sig lige på behørig afstand, men er selvfølgelig stadig lige inden for 3" af obj.

Spillet endte heldigvis kort efter. Han nakkede selvfølgelig min herald, så vi endte med et obj. hver.

11-9 til daemons.

Heh, 5 turnerings spil i træk, og mødte ikke en eneste marine hær...  :)

Ikke at jeg har noget imod marines, bare sjældent det sker.

Anyways, det endte vist med en samlet holdplacering på 27. pladsen. Booh!

Bedre held næste gang. Eller hvad?

Konklusion:

Jeg vil gætte på at 20% af turneringsspil taber jeg nærmest automatisk pga. daemon deployment og first wave/2nd wave reglerne.

Det er bare FOR random. Virker som om dexet er random, bare for at være det.

Nu spillede jeg så heller ikke lige den mest balancerede hær i hele verden. Hounds er væsentligt svagere i cc end fiends. Det kunne tydeligt mærkes at der manglede mindst 1 unit fiends i hæren.

Tzeench heralds er cool nok, men synes ikke de er bedre end slaanesh heralds. De gør hver sin ting, og især mod horde guard og orks savnede jeg et par slaanesh heralds.

The Masque er okay, så længe der ikke er nogen der skuler ondt på hende - eller hun ryger i cc. Det holder hun ikke til.

Soul grinder: jeg kunne godt tænke mig at se 3 grinder kombineret med blight drones, og se hvad de kan udrette...
Den ene grinder jeg havde med klarede sig overraskende godt, det hjælper selvfølgelig at det kun var 1500 points lister, men alligevel.

Mistede den kun i 2 spil ud af 5, og mindst halvvejs inde i spillet i begge tilfælde.

Icons er dog nærmest påkrævede, hvis man er til grinders.

Næste gang jeg tager til Sverige bliver det med en anden hær, enten går jeg tilbage til min oprindelige hær (IG) eller også bliver det DE. En hær jeg længe har villet spille, men deres seriøst uggy figs afholdt mig fra det, det har GW heldigvis fået rettet op på nu...  :)

Og næste gang sværger jeg at jeg ikke vil sidde oppe og male til kl. 04:00 om natten!  :P

Kaltenberg

Lækker battlereports. Septimus

Jeg har ikke helt styr på det AS i spiller efter, men følte du ikke at din liste var belvet noget svag i forhold til hvad den kunne være blevet?
Hvordan klarede dine holdkammerater sig  siden i endte på 27 pladsen?

Så tænkte jeg lidt på hounds i forhold til Seekers. Seekers har granater og højere initiativ, noget som det virker som om du godt kunne have bruigt flere gange. Har du overvejet dem?

Spiller selv med en del bloodchrushers, er med på de nok har problemer med AS'et, men de gør godt nok lsiten noget mere stabil end det du viser deamons kan her, simpelthen fordi de kan holde til så meget mere....
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

ButterBoy

Der blev spillet med følgende AS http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=52&t=2207
Ret omfattende AS men havde dog et stort problem hvis man lavede hære der scorede meget højt i comp.
De gjorde vores hold og blev efter hver kamp belønnet med omkring 20 points, altså skulle vi kun skaffe 20 point for en draw.

Men chris selvom i havde et skidt år så kommer i vel igen næste år. Vi skal blive ved med at vise de danske farver, overall klarede os danskere jo os ganske godt. Andys hold fik vist en 7-8 plads og vi tog en 4 pga. vores misarable kamp 5

Thor

Septimus

Quote from: Kaltenberg on 14 January, 2011, 21:47:17
Lækker battlereports. Septimus

Takker  :)

Jeg har ikke helt styr på det AS i spiller efter, men følte du ikke at din liste var belvet noget svag i forhold til hvad den kunne være blevet?
Hvordan klarede dine holdkammerater sig  siden i endte på 27 pladsen?

Jo, helt bestemt! Men det var med fuldt overlæg. En af os var nødt til at lave en såkaldt "flink" liste for ikke at sætte for mange point til i komp. Derfor en markant mere ubalanceret liste end jeg normalt spiller med.

Anyways, det var så alligevel min daemon liste der var den bedste af de daemon spillere der var med... men det er tit det der sker med daemon dexet, at enten er en spiller fluffy og laver en fail liste pga. det - eller også har folk ikke overblik nok til at se at man er nødt til at lave en 2 i 1 hærliste for at få noget der ligner nok balance i hæren til at kunne have en chance.

Vi havde en "horde" jump packer BA liste med, som egentlig fungerer fint nok - men pga. SERIØST uheld i 4 ud af 5 spil blev der sat mange point over styr der.

Jesper fik vist 59 point i løbet af sine 5 spil, med en godt balanceret marine liste (de har det ret nemt i det AS). Hans komp score var vist ca. 42 +/- et par point.

Peter fik vist 57 med en godt balanceret IG liste. Komp score: 35

Stefan kan jeg ikke huske nøjagtigt, men ved at han vandt 18-2 mod en tau spiller i sit sidste spil, hvor han tjente flere point hjem i det spil alene, end i de foregående 4...  :)

Han var så også seriøst uheldig! Mod en daemon spiller charger han 20 FNP/FC JP assault marines + chaplain + priest ind i 6 daemonettes og 5 seekers (skød selvfølgelig på dem først, i open terrain) ... og efter 2 cc-phaser var samtlige 20 marines + 2 characters blevet slagtet... wtf?!

Lignende episoder skete i 4 ud af hans 5 spil. Hans BA liste havde for resten en komp score på 47-49 stykker. BA havde det også ret nemt i det AS.

Jeg selv tjente 54 point ind til holdet, med holdets "flinkeste" liste, med en komp score på 53  :P

Så tænkte jeg lidt på hounds i forhold til Seekers. Seekers har granater og højere initiativ, noget som det virker som om du godt kunne have bruigt flere gange. Har du overvejet dem?

Ohh yes! Det gjorde jeg også, men seekers koster et sølle 0.5 komp point mere end hounds... (1 for unit + 0.5 per 5 figs - kontra hounds som kun koster 1 point for unit uanset hvor mange figs der er i den unit...).
0.5... so what? Det halve point havde givet os en samlet komp score for holdet som var 1 højere end det ellers ville være. Reelt en forskel på 10 battle points der skal hentes hjem i løbet af 5 spil; 2.5 point per mand i løbet af turneringen).

Desuden er librarians, rune priests og Mephiston virkeligt ked af at komme i cc med hounds da de har et 2+ save mod dem  ;)

Fik desværre ikke chancen, men jeg vil virkeligt gerne se en BA spiller i hovedet når man charger Mephi med 5 hounds og holder ham i cc  :P

Spiller selv med en del bloodchrushers, er med på de nok har problemer med AS'et, men de gør godt nok lsiten noget mere stabil end det du viser deamons kan her, simpelthen fordi de kan holde til så meget mere....

Jeg testede faktisk en liste som indeholdt en stor crusher unit, på 8! Men den liste kunne INTET, og jeg følte ikke at de var en trussel på noget tidspunkt.

Der hvor jeg kommer fra er der ikke nogen der er bange for crushers...  :)

Alle (5 forskellige) blev ved med at sige "hvor er dine farlige units?". Så det tog ikke mere end et par test spil at afgøre at crushers skulle ud på sidelinien. Større spil vil jeg gerne have en unit på en 4-5 stykker med, men ik i 1500 med AS. (Fiends kostede faktisk mere i komp end crushers...! 8 crushers med alle upgrades = 23 komp point. Første 6 fiends = -12, derfra -3 per fiend. Men fiends gør også væsentligt mere for hæren som helhed).

Quote from: ButterBoy on 14 January, 2011, 22:22:56
Men chris selvom i havde et skidt år så kommer i vel igen næste år.

Yeps, jeg samler også et hold til næste år - nu har jeg været med i 2 år - og synes det er en sjov turnering. Første år klarede vi os også noget bedre, mener det endte med en 13-14 plads.

Sort uheld er der ikke noget at gøre ved, men jeg fuckede selv et par matchninger up. En af vores spillere har fx et noget anstrengt forhold til SW og selvom hans egen liste, set i bakspejlet, burde vold-rape en foot SW liste, så matchede jeg ham mod en BA spiller med fast vehicles + Mephi i stedet for... hvor SW listen så pludselig stod ret godt mod en af de andre.

Min egen hær er også et problem. 54 point hentet hjem er da ganske godt for en fail daemon liste (når jeg nu selv skal sige det), men hvor mange flere point kunne jeg have fået med en stabil hær? Både spil 1 og 4 var nærmest tabt på forhånd allerede under deployment, pga. daemon dexet's randomness factor.  

Skal lige have med og sige at jeg er glad for at i face rapede deres AS, for det trængte det godt nok til! Ved godt at jeg har sagt at jeg synes det er det bedste AS jeg har set, og det står jeg ved - men det betyder ikke at det ikke er fuld af huller.
Jeg synes det er det bedste fordi man KAN tage alting med, hvis man har lyst - triple choices? Check. Characters? Check. etc.

Kaltenberg

Jeg synes det er sjovt så stor forskel der er på opfattelsen af deamons. i AS'erne.. :D

Tjekkede lige min "No AS liste" af på det der kompmallen.. tror jeg endte under nul.. og det med en liste som absolut ikke klare sig specielt godt mod dem jeg spille med til dagligt uden et AS, Space wolfs, IG, BA..
Nu har jeg ikke tjekket hvordan de andre bliver ramt, men det virker som specielt BA har det noget nemmere i kompmallen.

Men det er naturligvis også nemmere at rammer deamons i et AS, da de har få enheder som for alvor er farlige (fiends chrushers princes , herolds osv) i modsætning til specielt SW, hvor der er mange enheder der kan bidrage til f.esk en skydehær uden at listen for alvor bliver dårligere.
Er loing fangs begrænset? Så tager man bare predators, ingen attack bikes? så tager man bare landspeeders eller skydedreadnougths osv.

Kan være jeg skal være glad for at mine modstandere ikke har fundet ud af hvordan man nakke Bloodcrushers endnu.
Køre med 2*7 chrushser + 6 fiends, og af dem, så har fiendsne absolut underpræsteret ind til videre.
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Septimus

Quote from: Kaltenberg on 15 January, 2011, 13:34:38
Tjekkede lige min "No AS liste" af på det der kompmallen.. tror jeg endte under nul.. og det med en liste som absolut ikke klare sig specielt godt mod dem jeg spille med til dagligt uden et AS, Space wolfs, IG, BA..

Se det er jo lidt interessant det du siger der; for jeg har ikke de store problemer mod hverken SW, IG eller BA... udover at de 3 dexer er langt bedre skrevet, og har langt flere muligheder end daemon dexet. Men jeg vinder oftere over SW, IG og BA end de vinder over mig... og jeg er 100 på at det er mine fiends der har æren for det.

Men det er naturligvis også nemmere at rammer deamons i et AS, da de har få enheder som for alvor er farlige (fiends chrushers princes , herolds osv) i modsætning til specielt SW, hvor der er mange enheder der kan bidrage til f.esk en skydehær uden at listen for alvor bliver dårligere.
Er loing fangs begrænset? Så tager man bare predators, ingen attack bikes? så tager man bare landspeeders eller skydedreadnougths osv.

Det har du ret i, og det hjælper nok heller ikke at en af de tidligere dommere, selv spiller daemons...  :)

Kan være jeg skal være glad for at mine modstandere ikke har fundet ud af hvordan man nakke Bloodcrushers endnu.
Køre med 2*7 chrushser + 6 fiends, og af dem, så har fiendsne absolut underpræsteret ind til videre.

Kom til Odense, så skal vi gerne vise dig hvorfor :P ;D

Crushers er okay, der er bare ikke plads til dem i 1500, medmindre det er på bekostning af en prins - og jeg vil hellere have en prins som kan flække en vehicle ved at ramme den på 2+ med en bolt, og som klarer sig udemærket i cc, end en lille håndfuld crushers.

Hvor meget cavalry har du ellers i listen? For 1-2 units er ikke nok til at true meget mere end et quarter. Folk har ik så meget imod at 1 beast unit kan charge 1 af deres, men når de skal vove sig inden for threat range af 3-5+ stykker, så er det de begynder at svede lidt.

Nå, men jeg har mere eller mindre besluttet mig for at jeg IKKE gider AS-turneringer længere - undtagelsen bliver holdturneringen i Sveríge.

Jeg er dødtræt af at et AS altid dobbel-gimper daemons i forhold til andre dexer. Og er dødtræt af at hver evig eneste turnering i DK skal have sit eget AS ... hvor det ene er mere ULTRA FAIL end det andet, som nogle måske har bemærket at jeg synes, heh ;)

Så hvis NAS-turneringer ikke kan komme til mig, så kan jeg heldigvis komme til dem.

Skal også have malet en ny hær op, IG eller DE... decisions decisions...  :)

Honsou

QuoteNu brænder jeg kraft-helvede snart hans terninger!!! Han bliver ved med at smide om sig med 6'ere på alle de vigtige run rul...
Var der sådan nogle EC X symboler på de terninger, for de skal konfiskeres. :)

Iøvrigt noget røvgrimt terræn på det bord mod nids, lego blå/grøn/rød.

Quoteat enten er en spiller fluffy og laver en fail liste pga. det
Kaldte du? :D

QuoteDesuden er librarians, rune priests og Mephiston virkeligt ked af at komme i cc med hounds da de har et 2+ save mod dem  
Hvorfor har de det?

QuoteJeg er dødtræt af at et AS altid dobbel-gimper daemons i forhold til andre dexer. Og er dødtræt af at hver evig eneste turnering i DK skal have sit eget AS ... hvor det ene er mere ULTRA FAIL end det andet, som nogle måske har bemærket at jeg synes, heh
Hvordan bliver Dæmoner behandlet i 3s, som skal bruges til EC? Du skal jo med der. ;)

Stephan

Fordi hunde er blessed, og har 2+ inv save mod forceweapons og psychic powers :)
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Kaltenberg

QuoteQuote
Desuden er librarians, rune priests og Mephiston virkeligt ked af at komme i cc med hounds da de har et 2+ save mod dem  
Hvorfor har de det?
fordi de har: Blessing of the blood god, hvilket giver dem et 2+ save mod wounds fra psychic powers eller force weapons.
Force weapons er netop libarians, runepriests og mephistons foretrukne våben.

QuoteHvordan bliver Dæmoner behandlet i 3s, som skal bruges til EC? Du skal jo med der.
Som alle de andre AS'er. Man gimper de enheder der har en mulighed for at tage sig af en mekaniseret styrke, fordi det nu engang er nemmest. hvilket lader dæmoner tilbage med meget få ting som rent faktsik kan klare biler og håndtere bare lidt skydning.
Det gør man naturligvis også med de andre codex'er, som dæmon spiller gør det bare ekstra ondt, da men de ikke har særligt mange brugbare alternativer, og det dels gør at man lige pludselig skal have fat i mange andre figure end dem man "plejer" at bruge.
jeg siger ikke dæmons ikke kan klare sig i S3, men de bliver i hvert fald ikke forfordelt.  ;)

Septimus: jeg plejer at bruge min 14 bloodchrushers (1750 point) til til groft sagt at lukke folk inde med, da de er store nok til at skabe en stor radius. bagved dem sætte jeg så 2 prinser ned til at åbne transports og min bloodthirster til at lægge pres på der hvor det nu engang skal bruges.
Så kommer fiends ned bagved i anden bølge og kan enten fange undvegende køretøjer, eller lave et "killing blow" der hvor der er brug for det.

Da 14 Bloodcrushers kan holde til rigtig meget sskydning, så har jeg faktisk også valgt at starte en par gange med succes, simpelthen fordi det giver mig mere plads at deepstrike de store crusher enheder på, og fordi det er nemmere at "lukke" fjende inden foran chrusherne hvis han står og hygger sig på baglinjen, end hvis han var kørt 12" frem i forskellige retninger.
Og nej, jeg har ikke andet Kavaleri med en fiendsne. Men har jo en flyvende bloodthirster, og så lige 3 screamers.