News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Kaptajn Chris og hans besætning...

Started by Septimus, 27 November, 2010, 20:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

QuoteIøvrigt noget røvgrimt terræn på det bord mod nids, lego blå/grøn/rød.

True, men det var i Sverige - hvad havde du forventet? Svenskere er fail fra ende til anden!  :P

QuoteHvordan bliver Dæmoner behandlet i 3s, som skal bruges til EC? Du skal jo med der.

How about... NOT?! Ihh lad mig endelig betale 1000 kr. i nye figurer, fordi dem jeg har må sikkert ikke bruges + 500 kr. (eller er det sat op til 800 denne gang?) for en fail-AS turnering med fail missioner ... lol.

Jeg kunne jo også bare tage til en rigtig NAS turnering med knap 80 deltagere, og selvom jeg ikke har set missionerne endnu - så kan de umuligt være værre end hovedparten af EP's (ikke fordi de er ene om at lave fail-missioner, men nu var det lige tilfældigvis deres AS der blev bragt på bane. Jeg beklager på forhånd mange gange for de ømme fødder jeg måtte have forårsaget).

Quotejeg plejer at bruge min 14 bloodchrushers (1750 point) til til groft sagt at lukke folk inde med, da de er store nok til at skabe en stor radius.

Hvordan lukker du folk inde som bruger 4+ speeders + bikers i deres codex marine hære, BA jump packers, 2-3 vends + plasma/melta squads + medusaer + banewolves eller demolishers i deres IG hære, eldar jet-council + skimmers eller mech-sisters (som skyder med fuldt effekt selvom de kører 6+")?  :)

Jeg synes den flyvende BT er alt alt for dyr! Så hellere 2x heralds. Dine modstandere har ikke lært at ignorere/blokere crushers endnu, vel? Eller er det deres lister, der lacker en all-round toolbox?
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

hæ hæ 800 kr..... nu skal du ikke give dem gode idéer! ;D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Kaltenberg

QuoteHvordan lukker du folk inde som bruger 4+ speeders + bikers i deres codex marine hære, BA jump packers, 2-3 vends + plasma/melta squads + medusaer + banewolves eller demolishers i deres IG hære, eldar jet-council + skimmers eller mech-sisters (som skyder med fuldt effekt selvom de kører 6+")?  

Jeg synes den flyvende BT er alt alt for dyr! Så hellere 2x heralds. Dine modstandere har ikke lært at ignorere/blokere crushers endnu, vel? Eller er det deres lister, der lacker en all-round toolbox?
Nu har du spillet mange flere kampe end jeg har Septimus, det tror jeg i hvet fald.
Der er i hvert fald end del af ovenstående jeg ikke har prøvet at spille imod. har ikke prøvet 4 speeder, en ordentlig bikehær, vi har ingen kompetent IG spiller, men kommer nok snart op mod et Seer council..
Fik smæk af en bunke BA'er med jumps packs forleden, men der kom mine crushers også først ind i tur 3-4, og spillet sluttede i tur 5. Så er det dels for sent, at lukke dem inde, dels kan man ikke nå at gøre skade... Men sådan er det jo engang imellem, Chaosguderne er ikke altid med dæmonerne.

Men 14 bloodcrushers kan sagtens lukke folk inde "normalt". Bare lad som om man spiller Spearhead, og så deepstrike chrusherne så tæt på fjende som muligt. Den ene enhed skråt foran, den anden enhed midt på bordet, så tæt på du tør (og ignore hvis en lille del der evt skulle stå i den anden ende af bordet.)  Så deepstriker jeg BT'en ned mellem dem lidt tilbage (for at undgå mishaps.) og prinserne bagved crusherne. Evt fiends sammen med BT..
med et par "normale" run moves på crusherne fylder de nu så meget (7 60mm baser) så du ikke kan nå forbi dem, og ikke kan trække dig tilbage fordi der er din egen baglinje.
Hvis jeg får prefere wave ind, plejer jeg at være i nærkamp med ting i tur 2, senst i tur 3. Skal Chrusherne charge et vehicle for at nå frem i tur 2, så er det bare fint, da de også er gode til det(dog ikke helt så gode som fiendsne), og det giver et "gratis" charge move fremad mod fjenden.  
Chrusherne har 2 fordele til den opgave. Den først er at de kan tåle en hel masse skydning. Har endnu ikke oplevet at de er blevet skudt væk..Derved fastholde de presset selvom de bliver skudt på, og BT/prinserne kan nå at komme tættere på mens Chrusherne tager skydningen.
Dernæst giver de cover til resten af hæren, da de fylder langt mere end fiends og lign.. selv prinser kan nogle gang få cover bagved dem.

Planen er bestemt ikke vandtæt, specielt taget i betragtning af usikkerheden om deepstrike, men hvis ikke fjenden kommer op med en god plan, så er de i problemer. :D

Edit, læsevenlighed og stavefejl
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Septimus

Ja okay, det forklarer jo en del  :)

Jeg kan sagtens se hvordan man lukker fjenden inde, men det er fiends bedre til - pga. den noget større aktions radius.

Jeg har en fornemmelse af at dine modstandere ikke har fundet ud af at blokere for dine crushers endnu, og/eller ofre sacrificial units indtil de selv er i position til at skyde dine crushers væk fra behørig afstand.

QuoteNu har du spillet mange flere kampe end jeg har Septimus, det tror jeg i hvet fald.

Antallet af spil betyder intet, hvis man ikke lærer noget af det ... hvis jeg fx kun spiller mod nogen som er markant mere uerfarne end jeg selv er, så er det fuldstændigt ligegyldigt om jeg har 1000 vundne spil bag mig, i træk, for så har jeg sandsynligvis ikke lært ret meget af dem.

QuoteMen sådan er det jo engang imellem, Chaosguderne er ikke altid med dæmonerne.

Nej, desværre ikke  :)

QuoteChrusherne har 2 fordele til den opgave. Den først er at de kan tåle en hel masse skydning.

Tror ikke dine modstandere har nok AP1-3 med i deres hære.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.