News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Elvere bløder lyserødt! - GF15 test vs Empire

Started by Jamand, 29 November, 2010, 13:48:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bom

men på den måde jeg beskrev minimerer man jo chancen for et miscast, ved kun at kaste det nødvendige antal terninger for på den måde at få flest mulige ofre-terninger..

og ved book er chancen for miscast da endnu større, der skal jo netop mange terninger til hver enkelt spell for overhoved at få fordel af den, desuden koster den 100p og giver derfor ikke mulighed for beskyttelse.

Jamand

Quote from: bom on 07 December, 2010, 22:30:22
men på den måde jeg beskrev minimerer man jo chancen for et miscast, ved kun at kaste det nødvendige antal terninger for på den måde at få flest mulige ofre-terninger..

og ved book er chancen for miscast da endnu større, der skal jo netop mange terninger til hver enkelt spell for overhoved at få fordel af den, desuden koster den 100p og giver derfor ikke mulighed for beskyttelse.

Ved 5 terningers hoeth er der rigtig god chance for irrisistabel uden misscast.

Men jo dagger+PoD+Pendant er også vildt. Der er jo en grund til at det bliver restricted.

Bgm200

Jeg vil give jer ret, har lige studeret det lidt. Regle bogen siger max 12, men så har DE druchii sorceri. Denne er så blevet counteret af de der restrictions vi har valgt at spille med :)

- Surt at have valgt en hær som ikke kan bruge alt sit blær :P ingen double hydra og flow af PD's :S

Jamand

Quote from: Bgm200 on 07 December, 2010, 22:54:37
Jeg vil give jer ret, har lige studeret det lidt. Regle bogen siger max 12, men så har DE druchii sorceri. Denne er så blevet counteret af de der restrictions vi har valgt at spille med :)

- Surt at have valgt en hær som ikke kan bruge alt sit blær :P ingen double hydra og flow af PD's :S

Hehe well det gik jo ganske godt idag alligevel :) Selvom din magi-fase var blevet nedtonet havde du sgu nok vundet alligevel. Du må indrømme at det var noget crazy stuff du kunne lave. Og det er jo det ufede ved restrictions. Jeg mister jo også mine dobbelt cannons, puppets, bunker af chosen og warriors. Og det er du vel heller ikke så ked af?  :P

Bom

alle hære "mister" jo noget når man spiller med restriktioner, WOC "mister" retten til dual hellcannons, puppet og blokke på 40 Chosens.. HE mister muligheden for at tage Book of Hoeth og dermed nakke din lvl.4 sorcerer i 2. tur.. (med en IF dwellers str.3 test på enheden 2 gange) og blokke af 30 white lions..

men det fede ved restriktions er jo at man netop ikke kan owne den anden alt for vildt med 8xbaneslayers eller hvad der svarer til.. :)

Bgm200

ja ja, i har begge ret... :) for engang skyld er det ikke anders der craver efter mere powah!:P

Jamand

Quote from: Bgm200 on 08 December, 2010, 10:34:54
ja ja, i har begge ret... :) for engang skyld er det ikke anders der craver efter mere powah!:P

Hehe. Umiddelbart synes jeg at restrictions rammer HE og DE hårdest ift WoC. Både 40 chosen og puppet har sine svage sider, mens de ting i bliver restricted på er sindssyge lige meget hvordan man vender og drejer det :)

Bom

infernal puppet har da ingen svage sider overhoved? det samme med chosens? med S5 er dwellers jo ikke farlig mere..

Jamand

Quote from: bom on 08 December, 2010, 10:57:30
infernal puppet har da ingen svage sider overhoved? det samme med chosens? med S5 er dwellers jo ikke farlig mere..

Chosen har ikke mere strength. Deres er også på 4. (så dwellers er på 5+...) Og puppet kræver jo at der rent faktisk bliver miscasted - og derefter er det jo en D3 man må modificere på. Chosen blokke er jo bare en strategi som alt andet. Hvis jeg laver en gigantisk blok chosen, så betyder det jo bare at i skal deny dem så meget i kan mens i nakker resten af min hær. Så på den måde kan Chosen sagtens spilles ud hvis man ved hvordan man kan gøre. Mod 18 PD eller gratis IF er der virkelig ikke så mange modtræk.

Bom

tænkte på comboen hvor de blev buffed med Str., og helt undgå dem vil man jo ikke kunne et helt spil, især ikke når man ikke har nogen billige tar-pit units..

puppet's funktion er jo lige så meget at du selv kan miscaste så meget du har lyst, desuden har man 20% chance for miscast hvis man kaster med 5 terninger med BOH og 90% chance for IF, så mod BOH skal der nok komme et par miscasts..

men jo, 18 PD og Book er også vilde.. :)

dual hellcannons har forresten heller ikke så mange svage sider.. :)

Jamand

Quote from: bom on 08 December, 2010, 11:08:46
puppet's funktion er jo lige så meget at du selv kan miscaste så meget du har lyst, desuden har man 20% chance for miscast hvis man kaster med 5 terninger med BOH og 90% chance for IF, så mod BOH skal der nok komme et par miscasts..

Igen, så giver puppet altså ikke misscast imunitet, den gør bare at du MÅSKE kan undgå at springe i luften, men istedet miste magic lvls osv. Misscast er stadig ærgeligt. Det hele kommer jo an på din D3. Jeg ville absolut ikke sidestille en puppet med fx den dims fra Life der giver 2+ save mod misscast.

Quote from: bom on 08 December, 2010, 11:08:46
dual hellcannons har forresten heller ikke så mange svage sider.. :)

Lad mig nævne én: Scatter!

I de sidste 3 spil jeg har spillet har min Kannon kun ramt 1 gang, og der dræbte den 4 lions. Det kræver altså en del held at få de der hits (især fordi den oftest kun skyder 1-2 gange), og hvis den endelig ryger i nærkamp, er den faktisk bare en unbreakable hydra uden breath wep og med 2 færre angreb. Nuvel den er god mod blokke af dårlige units med høj static combat resolution, men den sutter mod alt der har høj strength - fx white lions. Og så er der jo lige pits of motherfucking shade som i begge to kommer til at have med fra nu af :)

Ilithien

Quote from: Jamand on 08 December, 2010, 11:20:32
og hvis den endelig ryger i nærkamp, er den faktisk bare en unbreakable hydra uden breath wep og med 2 færre angreb.
::)
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Jamand

Quote from: Ilithien on 08 December, 2010, 11:39:55
Quote from: Jamand on 08 December, 2010, 11:20:32
og hvis den endelig ryger i nærkamp, er den faktisk bare en unbreakable hydra uden breath wep og med 2 færre angreb.
::)

Hehe ja ok kan godt se det ikke ligefrem lyder dårligere. Men den er jo også 30 point dyrere, og så har den jo forresten heller ikke regen (har selvfølgelig sin handler save men de ryger jo også på et tidspunkt)

Bom

en hydra er et af de bedste monstre i spillet, men er måske prissat så lavt fordi den ikke er unbreakable.
En Stonethrower er klart den bedste warmachine i spillet, til gengæld er den ofte kun S3.

Hellcannon er en blanding hvor man har fjernet de 2 dårligste ting, 3 x 5+ wardsaves er egentlig heller ikke så meget værre end 4+ regen når man tænker på hvor relativt nemt det er at få fire attacks på enhver der kan tage et banner.

at den kun dræbte 4 lions var pga. bred formation så den kun ramte 10, 3+ save, 5++ life regen (eller var det 4++?)

Jamand

Quote from: bom on 08 December, 2010, 12:01:32
    en hydra er et af de bedste monstre i spillet, men er måske prissat så lavt fordi den ikke er unbreakable.
    En Stonethrower er klart den bedste warmachine i spillet, til gengæld er den ofte kun S3.

Hellcannon er en blanding hvor man har fjernet de 2 dårligste ting, 3 x 5+ wardsaves er egentlig heller ikke så meget værre end 4+ regen når man tænker på hvor relativt nemt det er at få fire attacks på enhver der kan tage et banner.

at den kun dræbte 4 lions var pga. bred formation så den kun ramte 10, 3+ save, 5++ life regen (eller var det 4++?)

Det er jo den sædvanelige "jack of all trades, master of none" diskussion. Problemet er der er 3 muligheder for at bruge kanonen:

• Enten lader jeg kanen fyre et skud i starten for bagefter at trille med op. Det skud gør sandsynligvis ikke det store, og så er kanonen kommet en runde bagud og kommer nok først ind en tur eller to efter. Altså ender den med at have lavet intet i et helt spil (var præcis hvad der skete sidst, hvor den ovenikøbet blev pitet på vejen op).
    • Jeg lader kanonen lege warmachine for alvor. Men i en udpræget nærkampshær som WoC, er der nok ikke mere end to runder hvor den overhoved har noget at skyde på.
    • Jeg leger hydra med den og tager den med op i fronten. Men netop i fronten har man både bsb og general, hvilket betyder at unbreakable slet ikke er så sindssygt alligevel. Og i nærkamp er den trods alt subpar ift til dens kost

Either way så har jeg svært ved at se den tjene alle sine point ind. Ligemeget hvilken rolle jeg vælger den skal udfører, så ender den med at være subpar da der ikke er tid nok til at den kan både være en led warmachine og et vildt bæst i nærkamp. Selvfølgelig er der de heldige kampe hvor jeg sætter et hit og bagefter får et rigtig godt charge ind med den, men det er altså kun sket for mig i 1/4 kampe nu.

Den Chosen liste Asger kørte med til NWL var også Hellcannon fri...[/list]

Ilithien

Eller du stiller den på en flanke, så kan den dække den helt selv.
    Battle Brother

Jamand

Quote from: Ilithien on 08 December, 2010, 12:58:22
    Eller du stiller den på en flanke, så kan den dække den helt selv.

Like this:

??

Ilithien

Mjah. Det jeg mener med det er at den kan beskytte dine flanker mod alt muligt skrammel. Den er meget holdbar, så den frygter ikke ligefrem så meget, hvis fjenden for alvor vil lægge den under press skal han formentlig bruge flere points på at fjerne den end den koster. Den er rocker god, jeg kan sagtens se de pointer du stiller frem, men hvis man spiller den lidt anderledes kan det nok tjene sig hjem, den er dog uanset dette altid en pain in the ass for din modstander.
    Battle Brother

Bom

Den er jo netop ikke jack, den er med S5 og stonethrower en af de bedste warmachines, godt nok koster den ca. dobbelt i forhold til en bretonnian trebuchet, men til gengæld kan den også slås i de efterfølgende runder, endda rigtigt godt, desuden er den ikke sårbar overfor eagles og andre ting der normalt bruges mod warmachines, den har altså indbygget beskyttelse hvilket man normalt ellers skal købe til sine warmachines.

som monster er den også rigtig god, 7/8 wounds. (inkl. save) T6 og unbreakable, især unbreakable er godt, meningen er at du sætter den så dine warriors ikke kan blive charged i siden, selv hvis den bliver charged i siden er den jo ligeglad. At den kan blive wounded af S6 er jo ikke en dårlig ting, det kan alt undtagen en steam tank.

Den kan jo netop også skyde i de efterfølgende runder pga. at det er en stone thrower og ikke kræver LOS, og der vil ofte være et eller andet udenfor combat, desuden skal man ikke undervurdere at den tvinger fjenden fremad mens man selv kan vente tilbage, dermed kan man selv vælge om man vil have charged eller lade modstanderen tage det.

At Asger ikke vælger at tage en med kan skyldes at han allerede har 2 warshrines som kan agere tar-pits med deres gode wardsave osv, selv om hellcannon er en bedre tar-pit er shrine her bedre for at buffe hans chosens hvilket er hele hærens rygrad.

Jamand

Quote from: bom on 08 December, 2010, 14:26:32
    Den kan jo netop også skyde i de efterfølgende runder pga. at det er en stone thrower og ikke kræver LOS, og der vil ofte være et eller andet udenfor combat, desuden skal man ikke undervurdere at den tvinger fjenden fremad mens man selv kan vente tilbage, dermed kan man selv vælge om man vil have charged eller lade modstanderen tage det.

Jeg tvivler på at det kan betale sig for mig at vente tilbage. Ofte betyder det jo bare en runde mere hvor jeg bliver bollet af pits/dwellers + massiv skydning. Man kan selvfølgelig sige at hvis jeg nupper en tzeentch sorc lord så kan jeg fyre tilbage med gateways og treason en mass... Men jeg vil stadigvæk vove at påstå at HE og især DE er farligere i deres magic phase, og jeg tvivler på at en HC kan gøre op for det.

Bom

QuoteJeg tvivler på at det kan betale sig for mig at vente tilbage

men med 2 hellcannons vil det begynde at kunne betale sig..

Jamand

Quote from: bom on 08 December, 2010, 16:28:29
    QuoteJeg tvivler på at det kan betale sig for mig at vente tilbage

men med 2 hellcannons vil det begynde at kunne betale sig..

Ja.

Hello restrictions :)

Jamand

Quote from: Ilithien on 08 December, 2010, 13:55:01
    Mjah. Det jeg mener med det er at den kan beskytte dine flanker mod alt muligt skrammel. Den er meget holdbar, så den frygter ikke ligefrem så meget, hvis fjenden for alvor vil lægge den under press skal han formentlig bruge flere points på at fjerne den end den koster. Den er rocker god, jeg kan sagtens se de pointer du stiller frem, men hvis man spiller den lidt anderledes kan det nok tjene sig hjem, den er dog uanset dette altid en pain in the ass for din modstander.

Det er ikke nogen dum pointe :) Jeg tror ihvertfald jeg vil prøve at spille (endnu) mere offensivt med den.

Jamand

Jeg flikkede lige denne lille avatar sammen i Powerpoint. Syntes den passede rigtig godt til bloggens tema.

(Ligner Boms Swordmasters på en prik)

Ilithien

Battle Brother