News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Elvere bløder lyserødt! - GF15 test vs Empire

Started by Jamand, 29 November, 2010, 13:48:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Battlereport vs Empire, 2MD restriktioner

Dette er faktisk en ret gammel kamp som jeg havde liggende, men jeg synes ikke i skulle snydes for den, da den var ret så spændende. Tilgengæld må i bære over med, at jeg langt fra kan huske alle detaljerne. Vi spillede 2MD. Jeg havde taget en 2800p hær med, og Bom en 2800p hær, som i bakspejlet ikke var nær hårdt nok compet (empire var stadig ret nye her). Vi spillede et hjemmelavet scenarie med markers inde på midten, som gav en VP, som løbende kunne veksles til rerolls. Det gjorde jeg et par gange i løbet af spillet, som i 2/3 gange endte med, at jeg rerollede en 1'er til en 1'er og en 6'er til en 6'er. De 900VP jeg spildte på disse rerolls blev den overvejende årsag til at jeg tabte. Totalt spoilet der!

Jeg havde cirka:
General exalted på hyphest med 1+/4++
Bsb på hyphest med 1+ rerollable
Låne-spells sorcer på discos
2 x 35 marauders med GW
3 x 7 horsemen med MoS og flails
2 x 8 knights
8 Ogres med GW

Bom havde cirka:
Walter med svær-at-ramme combo
Et par små tryllere med light
Bsb på pegasus med pot of str
20 archer bunker
15 IC knights med lanser
10 Små knights med lanser
20 flaggys
8 demier
Stank
Volley + ingenør
Kannon

Opsætning:



På forhånd var jeg skrækslagen for hans demi-dødsstjerne, som fik captasusen med på siden. Der var intet i min hær der ville kunne tage den en-mod-en, så jeg kunne ikke håbe på andet end at forsinke den så lang tid som muligt. Ellers var jeg ret tilfreds med opsætningen, og havde en god forventning om at marauders ville skære sig igennem den højre flanke sammen med knights, og ogres ville tage Stanken ud. I boms første tur charger han mine chaos knights med sin lille enhed knights, og lærer at chaos knigths knepper den slags modstand uden at blinke. Ellers drøner vi bare deropad:




Jeg var hundebange for hans walter, da næsten ligemeget hvad, ville han ødelægge min bsb som stod sammen med knights. Og jeg turde ikke leave pga kanonen. Så det endte med at jeg over de næste par runder prøvede at danse rundt om walter, hvilket endte med ingen af os rigtig kom nogle vejne. Marauders sandwichede de 15 IC knights, og vi legede med hinanden over de næste par runder.

På den anden fløj røg captasus ind i knights. Selv med pot of str kunne han ikke tæve champ, og vi blev i challenge med hinanden i laaaaaang tid (captasus tabte hver runde, men cold blooded med rerolls er ikke sådan lige at komme igennem). Ogres drønede ind i stanken, og fik PRYGL! Det lort var jo blevet meget bedre. Selvom jeg tog wounds fra den var den drøn ligeglad, og delede str 6 håndmader ud i hver tur + breath wep.




Højre flanke drøner walter ind i kampen med rauders, og knights bliver frenzy baitet ud over kanten. Min BSB er inden hoppet med ind i kampen mellem IC knights, walter og marauders, og takket være ham får vi endelig breaket IC knights som ellers havde holdt alt for længe. BSB får dem selvfølgelig ikke løbet ned, og står nu til at gribe en kanonkugle. Walter bliver hængende med marauders resten af spillet, og nægter at fejle sin stubborn test.

Centeret: Min disc sorcer fejler først et latterligt nemt charge. Næste runde charger han ind, tager 1W på DT og bliver derefter nakket af crewet. Halleluja. Stanken forsætter med at knuse ogres, og selvom jeg får den ned på 3W så er den bedøvende ligeglad.

Venstre flanke: Efter et stykke tid bliver captasus nakket, men demibussen kommer ind. Knights + generalen gør et heroisk stykke arbejde, men bliver til sidst spist og løbet ned.




Vi fedter lidt mere rundt, og kampen ender med en pæn sejr til Empire. Hvis jeg ikke havde smidt alle mine VP væk iløbet af spillet på fejlede rerolls, så havde den vidst være drawish. Jeg var meget bedre til at samle rerolls, og misbruget af dem kostede mig sejren. Derudover fejlbedømte jeg også Stanken fuldstændig. Den er stort set uhåndterlig nu hvis man ikke har et læs skaven slaves, HKB eller en kanon i nærheden. Derudover havde jeg også en bunke uheldige charges og total mangel på et værktøj til at håndtere de 8 demier + captasus. Men ellers langt og spændende spil, og god læringsoplevelse med det nye emperium.


Belerophon709

Nøj, hvor du tuder over de Demis... Og så er STanken vist heller ikke værre... ;)

Anyways, tag et No-AS sværd og/eller lidt Death-magi (STank har Ld7) med og se det hele blive løst. :)




Marcus

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 26 June, 2012, 15:16:14
Nøj, hvor du tuder over de Demis... Og så er STanken vist heller ikke værre... ;)

Anyways, tag et No-AS sværd og/eller lidt Death-magi (STank har Ld7) med og se det hele blive løst. :)


Du ved hvordan det er med overdrivelse og forståelse :)

No-AS sværd synes jeg er lidt for anti... men death magi kunne man måske godt overveje. Især hvis det sidder på en chaos sorcer på hyphest med 1+ AS.

Belerophon709

No-AS er da et oplagt valg i metaet som det ser ud med IC-knights, Demis, STanks, 2+AS ALs på WAlter, Mournfang, Chaos Knights, Necropolis Knights, 1+AS Doombulls und so weiter.

Går ud fra du mener "for anti" som i "for meget tailoring"... Jeg tror jeg i fremtiden vil medbringe et Obsidian Blade i rigtig, rigtig mange lister, uanset om jeg ved hvad jeg skal møde eller ej... :)



Marcus

Belerophon709

...for ikke at nævne Dawnstone-fabrikken halvvejs mellem Altdorf og Naggaroth... ;)




Marcus

Jamand

Hvis det endelig skal være, så tror jeg et +3 str sværd ville være noget jeg hellere ville have. For 10 point mere får du bare så meget mere fleksibilitet. Nu når man også skal ramme stanken, så er noAS bare ikke nok når du stadig sårer på en 5er. Så hellere såre på en 2'er og tage de 6+ AS's. Der kan stadig også blive plads til en dawnstone og en tricksters shard. Det var en build jeg så meget sjovt i til GF.

Skulle have spillet woc istedet for demons til GF.
Dumme demons og deres bloodthirster
Squishy ad helvedet til
Slut med at være flink


Belerophon709

Det er også en mulighed, men det afhænger af din basis-styrke... Hvis du ikke lige spiller WoC eller noget i den dur, har du ofte S4 basis (og de 10 points er ikke altid "ubetydelige").



Marcus

Lasse

Quote from: Jamand on 26 June, 2012, 09:35:03
(captasus tabte hver runde, men cold blooded med rerolls er ikke sådan lige at komme igennem).

Som jeg læser det, er han ikke cold blooded, når han flyver rundt alene!
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Belerophon709

Quote from: Lasse on 27 June, 2012, 21:12:55
Quote from: Jamand on 26 June, 2012, 09:35:03
(captasus tabte hver runde, men cold blooded med rerolls er ikke sådan lige at komme igennem).

Som jeg læser det, er han ikke cold blooded, når han flyver rundt alene!

Faktisk en god pointe - men strengt taget er han jo en enhed i sig selv (og er "i" den)...?



Marcus

Lasse

*host* *host* :)

Så havde jeg nok forventet en formulering a´la:
Characteren er cold blooded, og det bliver units han joiner også.
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Jamand

GF15 test vs Skaven

Bom og jeg hev begge tre hære frem som vi kunne se os selv spille til GF15, og lavede noget pairings. Jeg havde DoC, WoC og BoC. Han havde Skaven, Emp og Dwarf. Jeg startede med at smide WoC frem, og så satte han Skaven og Empire. Jeg nuppede Skaven da rotter ikke plejede at skræmme mine chaos wars. Så det blev vores første kamp. Efter hans Empire stod alene valgte han at møde BoC. Den kamp kommer senere i min BoC blog. DoC vs dwarf nåede vi aldrig - heldigvis :P

Lister:

Warlord på den der store ogre med fellblade
Grey seer
Bsb
Ingenør med condenser
3 x 40 slaves
40 stormvermin
4 x giant rats
9 gutters
Doomwheel
Abomb
Kanon

Nurgle lvl 4 med chaos runeshield + andet
Bsb til fods
Sorcer lvl 1 med fire, scroll og 3rd eye til fods
40 rauders MoS, GW
15 warriors, MoT, shields, Raptorous standard
5 Horsemen, mos flails
2 x 5 hunde
15 chosens, GW, Wailing banner, FC, favor
Warshrine

Jeg blev bollet rimelig hårdt i deployment fasen med alt rottesmåkravlet, og min store marauderblok havnede på flanken med gutter runners foran sig. Super. Jeg satte chosens og warriors så bredt som muligt for at undgå klamme ting fra warp-lightning. Marauder horsemen rykkede jeg op for at baite/nakke gutter runners.




Vi avancerede stille og roligt imod hinanden. Jeg fik en store fireball af på hans gutter runners og lavede 1W med 2D6 str 4  ::) Jeg fløj min disc over for at fange dem, hvilket gik knap så godt. Tilgengæld fik de ikke rigtigt nakket noget. Ward-saven ville ikke rigtigt komme op på mine chosens. Først IF'ede bom en plague som nuppede først 4 warriors og 2 chosens, og så sprang min tryller et par chosens mere i luften på at nakke 20 slaver.




I tur 3 smider bom 5 terninger efter dreaded, og som han har for vane så IF'er han den (det har han gjort samtlige gange han har forsøgt at kaste dreaded), og rydder hele min warrior blok. Han charger også sine rotteenhed med mr fellblade ind i min chosenbunker. Min lord med runeshield kommer i duel med mr fellblade. Det er sådan set hvad han er bygget til, men uden ward-saven er han alt for squishy. Så med udsigten til at miste min general og lvl 4, samt min warrior blok væk og mine chosens klar til at blive ryddet af mr fellblade, smed jeg håndklædet i ringen.

Jeg kunne godt mærke det var ca 2-3 mdr siden jeg sidst havde spillet WH. Deployment suttede, men især listen var noget kæmpe lort. 15 chosens med ét warshrine er for random og nemt at pille ned inden de får blessing, og 15 warriors lider under samme problem. 40 rauders er dejlige, men ubeskyttet og uhjulpet er de bare for nemme at speedbumpe/pille ned med den BS skydning som alligevel ikke kan røre resten af hæren. Dum dum liste. 

BoC kampen kommer snart op i BoC bloggen :)




Jamand

#411
GF15 test kamp vs Empire

Bom og jeg havde en rigtig spændende test kamp her forleden, hvor mine woc røg i vælten i en LT-build vs boms power-threat build (som jeg hermed har døbt den!)

Mig:
Chaos lord med halbard på disc
DP med MoT
Bsb med 1+ rerollable på hest
Tryller på hest med third eye
4 x 5 hunde
2 x 40 rauders med MoS og GW
7 horsemen med MoS og Flails
7 knigths med MoT og blasted
Shaggoth med AHW

Bom:
War priest (general)
BSB til hest
2 x lvl med heavens
40 hellebardiers + 2 x 5 archers
9 IC knights
2 x 4 demier
Stank
Hurricanum
Kanon
Volley + ingenør

Vi rullede en bane med en stor DT ting i den ene deployzone (her en sø). Jeg valgte den side, da jeg var bange for at bom ville sætte op lige oven i den så jeg ville være tvunget til at charge ind og tage en masse DT's (som man desuden fejlede på 1-2). Ellers havde jeg solidt overtag pga hunde og horsemen. Rauders røg foran stank og knigths, mine knights satte jeg foran hellebardiers med alle chars. Det var meningen knights skulle liste igennem ruinerne for derefter at give den gas på den anden side. DP og Disc tog hinanden i hånden og nuppede den ene flanke for at nakke demis og muligvis tanke tanken (huhu). På den anden side røg shaggoth - idag klædt ud som et fiend - helt ud på fløjen. Den var gemt bag en bakke, og kunne komme drønende ind fra siden i bedste a-bomb stil.




Bom får første tur og IF'er en comet lige ned foran mine knights. I processen mister hans ene caster alle sine lvls så han nu kun har 2 spells tilbage. Bom rykker desuden intet, og ryder mine horsemen med sin volley. Kanonen rammer DP men en dejlig wardsave fra daddy tzeentch sørger for at den preller af på 6-packen. Kanone springer desuden sig selv i luften i forsøget (eller turen efter... kan ikke lige huske det). I min tur rykker jeg rimelig aggresivt op over det hele, og sætter hunde sådan så demier ikke kan lave for meget skæg. Jeg trækker en scroll i magifasen.




Bom får en tur mere med magi og skydning og uden den store rykken rundt. Volley + comet sabler noget der ligner 20 rauders. Jeg mister heldigvis ingen knights. Stank får heller ikke skudt det store med sit kanonskud, og hunde står i vejen.




Så kommer der gang i den. Boms knights ryger ind i min store enhed rauders. Hellebardiers charger den kraftigt nedslagtede enhed der flygter, og redirecter over i knights. Demier charger flak på begge sider. Knights vs rauders går som forventet. Der ryger en bunke af de små grimme preussere, og to chaos knights skrider også i svinget. Min champ smider et wound på boms håbløst ubeskyttede general, og jeg glemmer at slå på de to ubeskyttede tøsebørn der står i forreste række. IC knights vs mine rauders var en gyser da jeg kun havde ld7 rerollable på dem, men de klarer deres steadfast og bliver.

Så bliver det mine tur til at fyre den auf. Shaggothfar drøner ind i hans IC knights, og de to flyvende tzeentch slyngveninder hamre ind i demis på højre side mens hunde sørger for at stanken ikke kan charge ind i dem (den kan jo ikke overrunne). I magifasen får jeg en sindssygt vigtig iceshard af på boms ICknights. I kampfasen glemmer jeg så lige, at ved at nakke en demi giver jeg plads til stank-daddy. Suk. Men ok, hvis nogen i min hær kan tanke tanken, så er det ze general.




I centeret slagter mine knights løs, og får i denne runde nuppet både hans general war priest og den af hans tryllere der stadig kunne huske sine spells. Ingen chaos knights failer deres AS og så kan myrderierne for alvor begynde. Mine shaggoth kvaser to IC knights, og takket være -1to hit får de kun pryglet 2 marauders! Det betyder at bom taber med 4 på ld 7 (pga -1 fra iceshard, elsker den spell!), og failer. Så farvel til hans bsb. Demier fejler også deres ld 8 panic, og de drøner ud over bordkanten :) Jeg løber efter med det hele men fanger ikke de klamme knights som slår 12.




På højre flanke får DP og Disc lord tævet godt igennem på demier, som ikke rigtig kan give nogen wounds tilbage. Stanken kommer ind i siden på min general, som holder den rimelig godt. Volleygunnet bruger to ture på at fjerne resten af mine marauders, før den på spektakulær vis slår 3 missfires, knalder 30 skud afsted og springer sig selv i luften. Stående applaus til det dyr, der på egen hånd pillede noget der lignede 35 marauders, 10 hunde og 7 horsemen.




Jeg prøver at fange de sidste IC knights i kombination med min shaggoth og enelige sorcer på hest uden held. Mine knights grinder løs på de uheldige hellebardiers som intet kan gøre. De breaker - slipper væk - og bliver charget igen.




Sorcer like a baws!




Det ender med at 1 fricking helebardier står tilbage! 1 demi står også tilbage mod min DP med 1-2 wound tilbage. Så selvom Boms stort set intet har tilbage (stank, hurricanum, 1 demi, 1 helelbardier og 4 ic knights), så bliver det stadig en 13-7 fordi jeg ikke kunne fjerne enhederne helt (jeg havde mistet alle rauders og flak, men ellers intet andet). Men det var sgu en fed og lige kamp, og jeg var ret tilfreds med min WoC liste. Det sætter mig jo så i den forfærdelige kattepine, at jeg ikke er blevet klogere på hvad jeg skal spille til GF15. Flere tests muss sein  :P

Overhamsteren

Har din discman en halberd of udødelighed?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand

Quote from: Overhamsteren on 05 August, 2012, 17:10:43
Har din discman en halberd of udødelighed?

Like af baws!

Det var forresten en chaos lord - ikke tryller. Det har jeg lige rettet.

Han har halberd, mangeøjnehjelm, dragehjelm og talisman of 4+ ward for i alt 2+/3++ save. Rimelig skrabet pga der skal være plads til MoT på DP

Btw, han må se sjov ud med to hjelme på!

Overhamsteren

Heh fattede heller ikke han skulle være så god til at nakke undergriffer, men ok en sorc kan heller ikke tage halberd sæfølig.

Måske han har mindreværd fordi han er født med et unormalt småt hoved.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand


Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Berghofer

Har over den sidste måneds tid læst mig gennem din WoC blog her. Har nydt at læse dine battle reports og taktiske diskussioner her på siden. Det har givet mig meget inspiration, samt underholdende, sjov og underholdende læsning. Mange tak, håber at du fortsætter bloggen en dag.

Mvh :)
... 'Are we going to scrap about it now? Argue wich Legion is toughest?'. 'The answer, allways, is the Wolves of Fenris', Torgaddon put in, ...
Conversation between Loken, Torgaddon and Sigismund. Page 132, Horus Rising.

Youtube Battle Reports: https://www.youtube.com/user/6Knightmare9/videos